zestawy do awaryjnej naprawy przebitej opony

Data: 2010-07-01 23:45:42
Autor: ErgoSum
zestawy do awaryjnej naprawy przebitej opony
Wybieram sie w lipcu w daleka trase - czy ktos ma doswiadczenie w uzywaniu zestawu do awaryjnej naprawy przebitej opony?
Czy lepsze sa "kielbaski", czy to co ma w ofercie Larsson?
A moze cos jeszcze innego?

http://www.moto-akcesoria.pl/awaryjny-zestaw-naprawczy-do-opon-motocyklowych-bezdetkowych,p,11567
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMzExNA==

Erg

Data: 2010-07-01 20:17:49
Autor: doktorski
On 1 Lip, 23:45, "ErgoSum" <nicdom...@niepiszcie.pl> wrote:
Wybieram sie w lipcu w daleka trase - czy ktos ma doswiadczenie w uzywaniu
zestawu do awaryjnej naprawy przebitej opony?
Czy lepsze sa "kielbaski", czy to co ma w ofercie Larsson?
A moze cos jeszcze innego?
Kolki i tym podobne sa problematyczne kiedy stracisz juz powietrze w
oponie (np. po nocy, powolna utrata cisnienia). Dlatego zawsze w dluga
trase biore ze soba zestaw z motoakcesoria+spray.

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-07-02 00:05:06
Autor: artur wilomski
On 2 Lip, 05:17, doktorski <doktor...@gmail.com> wrote:
On 1 Lip, 23:45, "ErgoSum" <nicdom...@niepiszcie.pl> wrote:> Wybieram sie w lipcu w daleka trase - czy ktos ma doswiadczenie w uzywaniu
> [...]

oponie (np. po nocy, powolna utrata cisnienia). Dlatego zawsze w dluga
trase biore ze soba zestaw z motoakcesoria+spray.

Cześć: oto moje przemyślenia:
1. Gluta nie przerwiesz na pół wyciagając szydło z opony.

Jak już wsadzisz gluta to pamietaj że:
1. Pojemnik musisz wkręcic bardzo szybko - innaczej wszystko poleci
bokiem i dopiero za drugim razem coś sie uda.
2. Pojemnik ochładza sie do niskich temperatur  - załóż tego condoma/
siatkę izolującą ktorą dają w zestawie.

Artur.

Data: 2010-07-02 00:54:01
Autor: Fortskee
[...]

Troche nie zrozumialem - a co rozumiesz przez "Gluta nie przerwiesz na
pół..." ?

Fortskee

Data: 2010-07-02 10:52:35
Autor: Marcin N

Użytkownik "ErgoSum" <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c2d0c8d$0$19177$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zestaw niby fajny, ale wolałbym mieć dołączoną do niego małą pompkę rowerową niż te naboje z gazem, które sprzedawane są w cenie, jakby pompowały koło gazem z domieszką złota.

Data: 2010-07-02 11:11:06
Autor: marcinu

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:i0k9cb$q5k$1news.onet.pl...
Zestaw niby fajny, ale wolałbym mieć dołączoną do niego małą pompkę rowerową niż te naboje z gazem, które sprzedawane są w cenie, jakby pompowały koło gazem z domieszką złota.

Siemka
Pompka rowerowa na pewno dała by radę ale jakim nakładem sił i czasu:)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Marcin/CBF600N
Wawa-Bielany zone

Data: 2010-07-02 11:22:51
Autor: Jacek Czerwinski
W dniu 2010-07-02 11:11, marcinu pisze:
[...]

Nie da razy nawet z rowerem, jak masz na zero spuszczoną bezdetkowa opone. Musi byc duza wydajnosc w krotkim czasie.

Data: 2010-07-02 11:30:20
Autor: Marcin N

Użytkownik "Jacek Czerwinski" <x@y.z.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0kb5d$vm2$2@news.onet.pl...
[...]

Czy aby na pewno? W rowerze musisz otrzymać 4-5 atmosfer. W motocyklu około 2.5.

Ta duża wydajność w krótkim czasie potrzebna jest do uszczelnienia załatanego otworu?

Data: 2010-07-02 09:32:47
Autor: AZ
On 2010-07-02, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Czy aby na pewno? W rowerze musisz otrzymać 4-5 atmosfer. W motocyklu około 2.5.

No fajno, tylko zobacz jaka jest pojemnosc detki rowerowej a kola motocyklowego.

Troszke trzeba sie namachac...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-07-02 11:34:18
Autor: Damork
zestawy do awaryjnej naprawy przebitej opony
Na mównicę wtargnął "Marcin N", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął:

Czy aby na pewno? W rowerze musisz otrzymać 4-5 atmosfer. W motocyklu około 2.5.

Ta duża wydajność w krótkim czasie potrzebna jest do uszczelnienia załatanego otworu?

Z ciśnieniem da radę bezproblemowo, ale wydajność jest potrzebna jeśli
bezdętkowa opona od felgi odejdzie. Tu już rowerowa może nie wystarczyć.

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Czarna Dama XJ 600N

Data: 2010-07-02 11:36:12
Autor: Jacek Czerwinski
W dniu 2010-07-02 11:34, Damork pisze:
[...]

I nie wystarcza, wiozlem juz glupi rower na zaprzyjazniony kompresor.

Data: 2010-07-02 09:52:51
Autor: AZ
On 2010-07-02, Jacek Czerwinski <x@y.z.pl> wrote:

Z ciśnieniem da radę bezproblemowo, ale wydajność jest potrzebna jeśli
bezdętkowa opona od felgi odejdzie. Tu już rowerowa może nie wystarczyć.

I nie wystarcza, wiozlem juz glupi rower na zaprzyjazniony kompresor.

Widzisz, tylko motocykl to nie rower i opona ot tak sobie z obreczy latwo
nie spadnie a wtedy nie ma problemu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-07-02 12:43:45
Autor: ErgoSum

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:i0kctj$ocf$3node2.news.atman.pl...
| On 2010-07-02, Jacek Czerwinski <x@y.z.pl> wrote:

| Widzisz, tylko motocykl to nie rower i opona ot tak sobie z obreczy latwo
| nie spadnie a wtedy nie ma problemu.

Dzieki za duzo konstruktywnych wnioskow ale dajcie mi szanse i napiszcie co wybrac - zestaw z larssona czy  z moto-akcesoria ?

Erg

Data: 2010-07-02 14:15:31
Autor: Don Pedro
AZ pisze:
On 2010-07-02, Jacek Czerwinski <x@y.z.pl> wrote:
[...]

Wydaje mi się, że chodziło mu o sytuację, w której opona odejdzie od rantu wgłąb felgi. Wtedy potrzebny jest 'strzał' z ciśnienia powietrza, żeby ją z powrotem do felgi dopchnąć.

pozdr
DP
TL-S

Data: 2010-07-02 12:32:36
Autor: AZ
On 2010-07-02, Don Pedro <no.fear@op.pl> wrote:

Wydaje mi się, że chodziło mu o sytuację, w której opona odejdzie od rantu wgłąb felgi. Wtedy potrzebny jest 'strzał' z ciśnienia powietrza, żeby ją z powrotem do felgi dopchnąć.

Czyli spadnie z obreczy, o to samo mi chodzilo :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-07-02 12:49:04
Autor: Tmek
Marcin N wrote:
[...]

Haha, co za roznica czy detkowa czy bezdetkowa. Z detkowa niby latwiej bo nic nie wylazi i od razu pompujesz, ale pompki rowerowe to mozna uzyc do podprcia moto jak kolo zdejmujesz najwyzej.

Z zycia. Opona 17-90/130, z detka, plus standardowa pompka rowerowa. Pompowane 2 godziny plus czas na odpoczyek bo pompka i pompiarz sie grzal. Po mniej wiecej tym czasie bylo na tyle powietza ze dalo sie podjechac na stacje. Tam manometr pokazal pol atmosfery. Wiec zeby dociaganc do 2, to lepiej nie myslec.

Nie chodzi w tym o cisnenie a objetosc. 4,5 w rowetrze to nic w porownaiu 2 w moto. Wiec albo naboje na dorazne przygody alo kompresor albo wielgachna pomka samochodowa.

Tmek

Data: 2010-07-02 13:21:58
Autor: Tmek
zestawy do awaryjnej naprawy przebitej opony
A do zakaldania na felge jak widac wystarczy dezororant ;)

http://www.youtube.com/watch?v=eg7qannvZ5Y

Data: 2010-07-04 23:49:03
Autor: Sybi
Użytkownik "ErgoSum" napisał:
[...]

Majac odrobine kontaktu zawodowo z tematem proponuje komplet moto-akcesoria ze zwyklym sznurem do uszczelniania przebic.
Gdybys do tego zakupil sobie jeszcze pompke nozna taka jak do motocykli off-road to juz pelnia szczescia!
Nawet na pustyni wyjdziesz obronna reka;)
--
Pozdr
Sybi

Data: 2010-07-05 12:07:23
Autor: Marcin N

Użytkownik "Sybi" <sybi@go2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0qvkj$8pm$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Ale w tym wątku mówiono, że ręczna pompka rowerowa nie daje szans naprawy. Nożna daje?

Data: 2010-07-05 13:16:59
Autor: Arni
Marcin N pisze:

Ale w tym wątku mówiono, że ręczna pompka rowerowa nie daje szans naprawy. Nożna daje?

na spadnietą z rantu opone jest stary sposób polegajacy na obwiązaniu opony po obwodzie zwykłym sznurkiem. Wtedy obrzeże sie rozchodzi na boki i jest szansa na napompowanie. o ile nie ma innych złosliwosci :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2010-07-05 13:25:45
Autor: KJ Siła Słów
Arni pisze:

na spadnietą z rantu opone jest stary sposób polegajacy na obwiązaniu opony po obwodzie zwykłym sznurkiem. Wtedy obrzeże sie rozchodzi na boki i jest szansa na napompowanie. o ile nie ma innych złosliwosci :)

Mocna lina po obwodzie, potem patyk pod line - krecac patykiem skrecamy sznur i dociskamy opone do felgi.

KJ

Data: 2010-07-05 14:13:17
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
KJ Siła Słów napisał(a):
Mocna lina po obwodzie, potem patyk pod line - krecac patykiem skrecamy sznur i dociskamy opone do felgi.

I to wszystko trzeba wozic? Patyk, lina, dezodorant, reczna pompka, nozna pompa, detka. O czyms zapomnialem?

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2010-07-05 14:15:12
Autor: Jacek Czerwinski
KJ Siła Słów napisał(a):
Mocna lina po obwodzie, potem patyk pod line - krecac patykiem
skrecamy sznur i dociskamy opone do felgi.

I to wszystko trzeba wozic? Patyk, lina, dezodorant, reczna pompka,
nozna pompa, detka. O czyms zapomnialem?

Gasnica 1kg ladunku.

Data: 2010-07-05 14:27:18
Autor: Damork
zestawy do awaryjnej naprawy przebitej opony
Na mównicę wtargnął "Jacek Czerwinski", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę
i ryknął:

KJ Siła Słów napisał(a):
[...]

Ty się zając nie śmiej, ja półkilowy spray gaśniczy wożę :P

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
Czarna Dama XJ 600N

Data: 2010-07-06 09:20:28
Autor: Marcin N

KJ Siła Słów napisał(a):
[...]

A ja spray przeciw komarom. Ale za to mniejszy.

zestawy do awaryjnej naprawy przebitej opony