zewnętrzny dysk do tunera ADB 2850 ST (TNK HD, N)

Data: 2011-05-23 22:36:20
Autor: Marek
zewnętrzny dysk do tunera ADB 2850 ST (TNK HD, N)
Mam tuner ADN 2850 ST i chciałbym do niego podłączyć dysk. Na forach SAT polecany jest dysk:
Adata ASH93-640GU-CRD 640GB http://www.oleole.pl/dyski-twarde/adata-ash93-640gu-crd-640gb.bhtml?from=skapiec
Podobno działa i to dobrze, ale z kolei infolinia N zastrzega, że dysk ma
mieć zewnętrzne zasilanie. Oglądnąłem zasilacz tunera i widzę, że jego wydajność prądowa jest 1.5 A, a
mająć na uwadze, że sam tuner pobiera jakiś-tam prąd (nie mierzyłem) to
rzeczywiście na dysk za wiele nie zostaje, a nawet, jak będzie działał, to
trudno przewidzieć długoflaowe skutki dla przeciążenia linii 5V w tunerze. Ponieważ dyski 2.5" sa cichsze, przydałby się dysk zewnętrzny 2.5" z
zasilaczem. No i ważne, żeby się chciał wyłączyć przy braku aktywnośi
dekodera=standby dekodera.

Data: 2011-05-24 08:02:33
Autor: boxfish
W dniu 2011-05-23 22:36, Marek pisze:

Ponieważ dyski 2.5" sa cichsze, przydałby się dysk zewnętrzny 2.5" z
zasilaczem. No i ważne, żeby się chciał wyłączyć przy braku aktywnośi
dekodera=standby dekodera.

A ja korzystam z samsunga 3,5' w oryginalnej samsungowej obudowie i jakoś na głośność nie narzekam (dyski wolnoobrotowe, faktycznie ciche), dodatkowo relatywnie tańszy i sam się usypia. (co może być plusem jak i minusem)

Data: 2011-05-24 11:49:25
Autor: Marek
[...]

A jaki to model ?

Data: 2011-05-25 16:16:41
Autor: boxfish
W dniu 2011-05-24 11:49, Marek pisze:
[...]

A jakiś storystation

Data: 2011-05-26 18:52:00
Autor: Marek
Dnia Wed, 25 May 2011 16:16:41 +0200, boxfish napisał(a):

[...]

coś taiego ?
http://www.ceneo.pl/2531440

Pracuje non stop ?

Data: 2011-05-30 21:27:44
Autor: Marek
zewnętrzny dysk do tunera ADB 2850 ST (TNK HD, N)
A jakiś storystation
http://www.ceneo.pl/2531440
Pracuje non stop ?
  tak
Dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie. Łóżko mam 2 metry od dekodera, a zatem i
dysku. Będzie go słychać ? Jak pracuje podczas zapisu (np timeshift) ?
Szumi jednostajne/jest zagłuszany przez telewizor/ rzęzi i może denerwować
?  Jak jest w nocy, gdy  w sypialni jest cicho. Testowałeś inne dyski ?
Byłbym Ci wdzieczny za odpowiedź, mieszkam na końcu świata i jak już coś
zamówie, to oddac sie nie da. :)

Data: 2011-05-30 21:33:28
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-05-30 21:27, Marek wrote:
A jakiś storystation
[...]
zamĂłwie, to oddac sie nie da. :)

IMHO praktycznie każdy HDD 3.5 cala będzie słyszalny w osłonie ciszy. Czy to przeszkadza? na pewno mniej niż cykający zegarek (gdy ktoś nie jest przyzwyczajony). Na pewno można się przyzwyczaić.

Wyraźnie cichsze są dyski 2.5" w tzw. wstrząsoodpornych obudowach (przynajmniej w jakimś stopniu zapobiega rezonansowi). Wirują z podobną prędkościa (5400), ale prędkośc liniowa jest zdecydowanie niższa, co przekłada się na głośność.

Data: 2011-05-30 21:46:47
Autor: Marek
[...]

Główkowałem jeszcze nad:
a)  WD serii AV, 3.5"+ obudowa USB.
b) 2.5" z zewnętrznym zasilaniem
c) 2.5" np adata ash93 /to te wstrzasoodporne/, dorobic przejsciowke usb,
ktora oddziela linię 5V i od strony dysku podpiąć zasilacz.

Data: 2011-06-13 19:15:55
Autor: Marek
[...]

Pewnie go kupię, ma ostatnie 2 pytania.
1. Czy w odległości  metry od łóżka będzie go słychać ?
2. Wyłącza się po kilku minutach- to zaleta ale jak piszesz też wada. Jak
działa przy programowanym nagrywaniu= ma się nagrać coś od np 3 w nocy,
dekoder próbuje sie z dyskiem dogadać, a dysk się dopiero rozpędza. Jak to
działa ?

Byłbym wdzięczny za odpowiedź, brak dysku mi coraz bardziej doskwiera :))

Data: 2011-06-13 20:24:34
Autor: Marek
zewnętrzny dysk do tunera ADB 2850 ST (TNK HD, N)
1. Czy w odległości  metry od łóżka będzie go słychać ?
2 metry ;)

zewnętrzny dysk do tunera ADB 2850 ST (TNK HD, N)