zewnetrzny mikrofon

Data: 2009-05-19 21:49:49
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
Witam!

Na grupie o Viscie nikt nie kwapi sie, zeby przyjsc z pomoca, wiec
sprobuje tutaj :)

Otoz szybciutko - mam laptopa Toshiba, Vista HP 32bit SP1. Podlaczam
sluchawki ze zintegrowanym mikrofonem (2x jack) i takie podlaczenie nie
przelacza automatycznie na owe sluchawki. Dzwiek caly czas idzie z
glosnikow, mikrofon aktywny jest ten wbudowany.

Co jest nie tak?
Przed reinstalka bylo ok, sterowniki ze strony producenta sa, zadna
zmiana ustawien nie pomaga.
Generalnie sluchawki dzialaja, bo po podlaczeniu mozna zrobic
windowsowy test.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-19 23:55:16
Autor: animka
zewnetrzny mikrofon
Andre pisze:
[...]

Na kablu od słuchawek nie ma przełącznika?
Zaglądałeś także do ustawień audio, czy wszystko jest włączone?

--
animka

Data: 2009-05-19 22:04:21
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
animka wrote:

Na kablu od słuchawek nie ma przełącznika?
Zaglądałeś także do ustawień audio, czy wszystko jest włączone?

Jest przelacznik, ale tak jak napisalem - w Windowsie mozna zrobic test
sprzetu (takie syntezowane pianino na kazdy glosnik z osobna, albo
dzwoneczki :) ) i to na sluchawkach dziala. Ale w tym samym czasie,
kiedy sluchawki sa podpiete, dzwiek z Winampa idzie na glosnikach. Tak
samo jest ze Skype. Podlaczenie sluchawek po prostu nie przelacza
niczego.
Oczywiscie sprawdzilem wszelkie ustawienia i probowalem kazdej mozliwej
kombinacji. Nic.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-20 00:16:50
Autor: animka
zewnetrzny mikrofon
Andre pisze:
animka wrote:

[...]

Może te słuchawki włączyłeś nie do do tego gniazdka co trzeba? Poprzełączaj. A może gniazdko jest uszkodzone, nie kontaktuje, może kabelek uszkodzony.
Ja bym jeszcze zainstalowała DirectX9.

--
animka

Data: 2009-05-19 22:28:58
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
animka wrote:

Może te słuchawki włączyłeś nie do do tego gniazdka co trzeba? Poprzełączaj. A może gniazdko jest uszkodzone, nie kontaktuje, może kabelek uszkodzony.
Ja bym jeszcze zainstalowała DirectX9.

O matko... animka, bez urazy, dzieki, ze mi pomagasz, ale chyba nie
czytasz tego co pisze :)
W pierwszym poscie napisalem, ze mam Viste - Vista ma standardowo
DirectX 10.
W drugim poscie napisalem, ze test windowsowy dziala, wiec i podlaczam
dobrze i same sluchawki dzialaja!!! Slychac w nich dzwiek, ale jedynie
z testu, a nie z jakiegokolwiek programu.

Zeby uprzedzic dalsze pytania na temat ustawien - tak patrzylem w
ustawienia zarowno windowsowe, jak i kazdego programu z osobna i nic
nie daja zmiany. Z reszta zadna zmiana przed reinstalacja nie byla
potrzebna. Wpinalem kabel i samo przelaczalo.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-19 23:48:57
Autor: tg
zewnetrzny mikrofon
"Andre" <nie.pisac@do.mnie.pl> wrote in message news:guvbra$41p$1news.onet.pl...
[...]

to zazwyczaj bylo rozwiazywane mechanicznie, ale skoro u ciebie
najwyrazniej nie jest zostaje kwestia sterownikow
jezeli masz najnowsze ze strony producenta laptopa i nie dziala
to sprawdz jeszcze starsze (wersja na oko zgodna z poprzednia)
po device id zobacz kto zrobil ten uklad i czy nie ma swoich
sterownikow na stronie

ale ja bym bardziej stawial na jakis program zainstalowany
przez producenta (siakis audio control panel) ktory do teraz
byl najwyrazniej w autostarcie, popatrz dokladnie w trayu
moze cos siedzi

Data: 2009-05-19 23:50:52
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
tg wrote:

ale ja bym bardziej stawial na jakis program zainstalowany
przez producenta (siakis audio control panel) ktory do teraz
byl najwyrazniej w autostarcie, popatrz dokladnie w trayu
moze cos siedzi

Coz... Okazuje sie, ze same sterowniki nie zalatwiaja sprawy. Musialem
doinstalowac jeszcze jedna aplikacje ze strony Toshiby. Ciekawe jest
to, ze w ustawieniach tej aplikacji (ani w opisie) nie ma nic na temat
urzadzen dzwiekowych, jest natomiast siec, usb, klawiatura,
podswietlenie przyciskow, a nawet kolejnosc urzadzen, z ktorych bootuje
komputer. A jednak to wlasnie ta aplikacja naprawila problem.

Pozostaje jednak jeszcze cos. Otoz zrobilem test Skypem i zeby w ogole
bylo cos slychac, musze dac /boost/ na maksimum, ale wtedy sa wyrazne
szumy. Wczesniej tak nie bylo. Myslisz, ze to wlasnie wina sterownikow?
Mam probowac starszych?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-20 01:08:07
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
Andre wrote:

A jednak to wlasnie ta aplikacja naprawila problem.

Chyba sie pospieszylem...
Problem zostal rozwiazany polowicznie. Doinstalowalem ten program o
ktorym pisalem wczesniej, ale dzialaja tylko sluchawki, mikrofon nie.
Poza tym nie dziala automatyczne przelaczanie. Jezeli dziala
jakikolwiek program "wydajacy z siebie dzwieki", trzeba najpierw
zatrzymac wydawanie tych dzwiekow (np stop w Winamp) i puscic od nowa,
wtedy dzwiek przelaczy sie na sluchawki. Inaczej (w locie) nie da rady.

Na stronie Toshiby nie ma innych wersji tego programu, a to jest
program od Toshiby, a nie poddostawcow. Odinstalowalem takze sterownik
dzwieku calkowicie, pozostawiajac jedynie windowsowy. W kazdym
przypadku mam sytuacje opisana powyzej.

Jezeli ktos ma jakis pomysl, to zapraszam do dyskusji :)

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-20 07:54:34
Autor: Grzegorz Krukowski
zewnetrzny mikrofon
On Wed, 20 May 2009 01:08:07 +0000 (UTC), "Andre"
<nie.pisac@do.mnie.kurde> wrote:

Zobacz, czy nie masz więcej niż jedno urządzenie działające jako
mikser, urządzenie nagrywania, odtwarzania, co masz ustawione jako
domyślne. Czasami programy są głupie i np. odtwarzają z urządzenia
domyślnego a mają w opcjach ustawione inne. Szczególnie zwróć uwagę
ile mikserów masz aktywnych, bo możesz się zdziwić.

A ha, to były rady dla XP, ale może w Viscie jest podobnie.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-05-20 08:44:28
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
Grzegorz Krukowski wrote:

Zobacz, czy nie masz więcej niż jedno urządzenie działające jako
mikser, urządzenie nagrywania, odtwarzania, co masz ustawione jako
domyślne.

Hmm... ciezka sprawa :)
A gdzie szukac miksera? W Control Panel, ani w Sounds nie ma.

Generalnie mam kilka urzadzen na wyjsciu:
- High definition Audio Device (HDMI)
- Speakers
- Headphones
- High definition Audio Device  (SPDIF)

Glosniki maja status /Working/, sluchawki - /niepodlaczone/, a takich
zlaczy dla HD Audio w ogole w kompie nie mam, wiec czy wlaczone, czy
wylaczone, to nic nie zmienia. Domyslnie mam ustawione glosniki, ale
jak wepne jacka, to samo przelacza sie na sluchawki.
W Device Managerze tez sa dwa urzadzenia audio, ale tak bylo nawet po
swiezej instalce Visty, wiec to nie wina sterownikow.

Dla nagrywania mam dwa urzadzenia:
- Microphone (Currently unavailable)
- Microphone (Working)

Wylaczenie pierwszego nic nie daje, ten drugi dziala pieknie ale zbiera
wylacznie z mikrofonu wbudowanego, mimo podlaczenia jacka.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-20 11:32:10
Autor: Grzegorz Krukowski
zewnetrzny mikrofon
On Wed, 20 May 2009 08:44:28 +0000 (UTC), "Andre"

Grzegorz Krukowski wrote:

[...]

Miksera? To tam gdzie są ikonki, koło zegara w pasku zadań, pewno
ikonka będzie miała kształt głośnika.

W XP ustawienia dźwięku (wybór domyślnego urządzenia) jest w Control
Panel -> Sounds and Audio Devices. Problem jest tego typu, że np. u
mnie sterownik karty dźwiękowej dodaje swojego konfiguratora który w
dużym stopniu pokrywa się z systemowym. I tu możesz mieć źródło
problemów.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2009-05-20 10:05:04
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
Grzegorz Krukowski wrote:

Miksera? To tam gdzie są ikonki, koło zegara w pasku zadań, pewno
ikonka będzie miała kształt głośnika.

Chyba nie mam takiej ikonki...

Problem jest tego typu, że np. u
mnie sterownik karty dźwiękowej dodaje swojego konfiguratora który w
dużym stopniu pokrywa się z systemowym. I tu możesz mieć źródło
problemów.

Ale u mnie chyba wlasnie nic sie nie pokrywa. To wszystko wyglada na
systemowe.

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-20 19:07:47
Autor: animka
zewnetrzny mikrofon
Andre pisze:
Grzegorz Krukowski wrote:

Miksera? To tam gdzie są ikonki, koło zegara w pasku zadań, pewno
ikonka będzie miała kształt głośnika.

Chyba nie mam takiej ikonki...

To sobie ją dodaj.
W XP to jest w Panelu Sterowania-"Dźwięki i Urządzenia Audio". Zakładka "Dźwięki".

--
animka

Data: 2009-05-20 21:40:06
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
animka wrote:

To sobie ją dodaj.
W XP to jest w Panelu Sterowania-"Dźwięki i Urządzenia Audio".
Zakładka "Dźwięki".

Nie wiem czemu, ale nie moge znalezc tej opcji w Viscie :)

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-21 04:02:46
Autor: animka
zewnetrzny mikrofon
Andre pisze:
animka wrote:

To sobie ją dodaj.
W XP to jest w Panelu Sterowania-"Dźwięki i Urządzenia Audio".
Zakładka "Dźwięki".

Nie wiem czemu, ale nie moge znalezc tej opcji w Viscie :)

Musi być, tylko moze troszeczkę inaczej nazwana.

--
animka

Data: 2009-05-20 18:55:17
Autor: Piotr Rezmer
zewnetrzny mikrofon
Andre pisze:
Andre wrote:

[...]

Czy karta dźwiękowa to Realtek? Ja miałem duże problemy z dźwiękiem (np. podobne do Twoich ze słuchawkami) bo wyrzuciłem z AutoStartu Realtek HD Audio. Bez tego programu nie byłem w stanie przełączyć odtwarzania z głośników na słuchawki (cały czas grały głośniki).

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-05-20 21:37:16
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
Piotr Rezmer wrote:

[...]

Cholera go wie co to za karta :) Na stronie sa sterowniki od Realteka, ale one instaluja HD Audio dla
HDMI.
I do tego nie mam nic, co moglbym podpiac do AutoStartu. Nic sie w menu
Start nie instaluje. Jest caly katalog Realtek, ale exe jakie tam sa to:
- AERTSrv
- ChCfg
- RtHDVCpl
- RtkAudioService
- RtkUpd
- RtlUpd
- SkyTel

Zaden z nich odpalony manualnie nie uruchamia aplikacji. Co Ty miales w
AutoStarcie?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-21 04:01:46
Autor: animka
zewnetrzny mikrofon
Andre pisze:
Piotr Rezmer wrote:

[...]

Moze tu znajdziesz sterowniki do swojej karty muzycznej- po nazwie i serii karty
http://www.download.net.pl/c205/Realtek/

--
animka

Data: 2009-05-21 08:24:51
Autor: Piotr Rezmer
zewnetrzny mikrofon
Andre pisze:

Start nie instaluje. Jest caly katalog Realtek, ale exe jakie tam sa to:
- RtHDVCpl
Zaden z nich odpalony manualnie nie uruchamia aplikacji. Co Ty miales w
AutoStarcie?

U mmnie w task managerze pojawia się proces RTHDCPL.exe. Odpalenie tego programu nie powoduje wyświetlenia żadnego okienka, natomiast w systray'u pojawia się ikona bordowego głośniczka. Klikając na nią pojawia się okno konfiguracji audio. Wygląda tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/523d08f572b44450.html

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-05-21 08:28:47
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
Piotr Rezmer wrote:

U mmnie w task managerze pojawia się proces RTHDCPL.exe.

No to u mnie dupex.
Moge do AutoStartu dodac jedynie RTHDVCPL.exe, a nie RTHDCPL.exe, ale
to nic nie daje. Nic sie nie odpala, w task managerze nic nowego sie
nie pojawia.
Moze jeszcze jakis pomysl?

--
Pozdrawiam,
  Andre

Data: 2009-05-20 01:06:01
Autor: animka
zewnetrzny mikrofon

czytasz tego co pisze :)
> [...]

nie daja zmiany. Z reszta zadna zmiana przed reinstalacja nie byla
potrzebna. Wpinalem kabel i samo przelaczalo.

  No to sorry.
Coś w takim razie z programikami nie tak (np. winamp). Przeinstalowałeś? Sterowniki też?

--
animka

Data: 2009-05-20 23:46:45
Autor: ąćęłńóśźż
zewnetrzny mikrofon
W moim lapku automatycznie przełącza się po włożeniu wtyczki, tam chyba w gnieździe jakiś dzyndzel jest.
JaC

-- -- -

Podlaczenie sluchawek po prostu nie przelacza niczego.

Data: 2009-05-20 22:21:24
Autor: Andre
zewnetrzny mikrofon
ąćęłńóśźż wrote:

W moim lapku automatycznie przełącza się po włożeniu wtyczki, tam
chyba w gnieździe jakiś dzyndzel jest.  JaC

To zrob test dla hecy - przeinstaluj system i powiedz, czy dzyndzel
dziala.

--
Pozdrawiam,
  Andre