zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?

Data: 2011-04-07 11:12:38
Autor: Maciej ¦lu¿yñski
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?
Jak w temacie - chcê dzi¶ jechaæ zg³osiæ DG w Urzêdzie Skarbowym, ale jeszcze nie mam nadanego numeru REGON. Czy on jest w tej czynno¶ci potrzebny i lepiej zaczekaæ, a¿ przyjdzie poczt±, ¿eby nie je¼dziæ dwa razy?

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej ¦lu¿yñski

Data: 2011-04-07 10:17:51
Autor: Wojciech Bancer
zgłoszenie DG w US - REGON potrzebny?
On 2011-04-07, Maciej ¦lu¿yñski <maciejsl@icpnet.pl> wrote:
Jak w temacie - chcê dzi¶ jechaæ zg³osiæ DG w Urzêdzie Skarbowym, ale jeszcze nie mam nadanego numeru REGON. Czy on jest w tej czynno¶ci potrzebny i lepiej zaczekaæ, a¿ przyjdzie poczt±, ¿eby nie je¼dziæ dwa razy?

A czemu sam, a nie przez "jedno okienko"?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-07 11:30:17
Autor: Maciej ¦lu¿yñski
zgÅ?oszenie DG w US - REGON potrzebny?

U¿ytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnipr09j.shr.proteuspl-test.org...
On 2011-04-07, Maciej ¦lu¿yñski <maciejsl@icpnet.pl> wrote:
[...]

Przez jedno okienko...

Ale pani w "jednym okienku" powiedzia³a mi, ¿e dokumenty do US i ZUS muszê jednak dostarczyæ sam ;-).

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej ¦lu¿yñski

Data: 2011-04-07 10:44:54
Autor: Wojciech Bancer
zgĹ?oszenie DG w US - REGON potrzebny?
On 2011-04-07, Maciej ¦lu¿yñski <maciejsl@icpnet.pl> wrote:

[...]

A czemu sam, a nie przez "jedno okienko"?

Przez jedno okienko...
Ale pani w "jednym okienku" powiedzia³a mi, ¿e dokumenty do US i ZUS muszê jednak dostarczyæ sam ;-).

A powiedzia³a *jakie*?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-07 11:47:52
Autor: Marzena
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?

U¿ytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnipr09j.shr.proteuspl-test.org...

A czemu sam, a nie przez "jedno okienko"?

Rejestracja jest w jednym okienku, ale i tak trzeba sie zg³osiæ i do ZUS i US. W ZUSie wyliczaj± wysoko¶æ sk³adek, w US - wybór formy opodatkowania. Tych opcji nie ma w druku EDG-1

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-07 10:52:04
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-04-07, Marzena <marzatela@gazeta.pl> wrote:

[...]

Rejestracja jest w jednym okienku, ale i tak trzeba sie zg³osiæ i do ZUS i US. W ZUSie wyliczaj± wysoko¶æ sk³adek, w US - wybór formy opodatkowania. Tych opcji nie ma w druku EDG-1

Jaka chryste panie wysoko¶æ sk³adek? Sama sobie to wyliczasz...
Do US trzeba i¶æ generalnie jak siê chce zarejestrowaæ do VATu, albo
wybraæ formê opodatkowania. Nie wiem czy ten drugi dokument nie jest
nadmiarowy, bo domy¶lnie chyba jednak wszyscy s± na skali. Nie znam
jednak konsekwencji niez³o¿enia takiego druku.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-07 12:34:55
Autor: Marzena
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?

U¿ytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnipr29p.sle.proteuspl-test.org...
On 2011-04-07, Marzena <marzatela@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

UM Gdañsk zarówno ustnie przy rejestracji, jak i materia³ach dodatkowych wrêczanych ka¿demu rejestruj±cemu DG (Asystent Gdañskiego Przedsiêbiorcy) informuje, ze w ciagu 7 dni od rozpoczêcia dzia³anosci trzeba zg³osiæ siê do ZUS. Wyszczególnia tam te¿ jakie dokumenty s± konieczne.
Masz racjê, ¿e wysoko¶æ sk³adek mo¿na wyliczyæ sobie samemu i pierwsze ZUS-DRA wys³aæ poczt±.
Nie pamiêtam symbolu formularza, który wype³nia³am przy rejestracji, ale na pewno wype³nia³am i nie by³ to ZUS-DRA. Inna sprawa, ¿e dodatkowo musia³am zg³osiæ do ubezpieczenia dziecko.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://mojezakupycodzienne.blox.pl
"

Data: 2011-04-07 12:43:18
Autor: elephanto
zgłoszenie DG w US - REGON potrzebny?
W dniu 07-04-2011 12:34, Marzena pisze:

Nie pamiętam symbolu formularza, który wypełniałam przy rejestracji, ale
na pewno wypełniałam i nie był to ZUS-DRA. Inna sprawa, że dodatkowo
musiałam zgłosić do ubezpieczenia dziecko.

ZUA i ZCNA zapewne.
--
Adam

Data: 2011-04-07 11:14:53
Autor: Maciej ¦lu¿yñski
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?
U¿ytkownik "Maciej ¦lu¿yñski" <maciejsl@icpnet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:injv6a$60q$1opal.icpnet.pl...
Jak w temacie - chcê dzi¶ jechaæ zg³osiæ DG w Urzêdzie Skarbowym, ale jeszcze nie mam nadanego numeru REGON. Czy on jest w tej czynno¶ci potrzebny i lepiej zaczekaæ, a¿ przyjdzie poczt±, ¿eby nie je¼dziæ dwa razy?

Dopowiem - bez REGON-u nie ma rachunku bankowego, a on chyba jest potrzebny na tym zg³oszeniu...

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej ¦lu¿yñski

Data: 2011-04-07 11:23:35
Autor: Marzena
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?

U¿ytkownik "Maciej ¦lu¿yñski" <maciejsl@icpnet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:injvag$66q$1opal.icpnet.pl...
[...]

A jak rejestrowa³e¶ firmê? Nie w Urzêdzie Miasta/Gminy w ramach jednego okienka? W US trzeba wybraæ sposób opodatkowania, ale nie rejestruje siê tam DG.
Niezale¿nie od tego - numer rachunku firmowego mo¿na dostarczyæ do US w dowolnym momencie sk³adaj±c NIP-1 aktualizacyjny.

Ja swoj± ¶cie¿kê rejestracyjn± opisa³am tu:
http://mojezakupycodzienne.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?657297
Zapraszam.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-07 10:48:42
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-04-07, Marzena <marzatela@gazeta.pl> wrote:

[...]

Niezale¿nie od tego - numer rachunku firmowego mo¿na dostarczyæ do US w dowolnym momencie sk³adaj±c NIP-1 aktualizacyjny.

Proszê, nie wprowadzaj w b³±d, nie mo¿na.

NIP-1:
"Formularz przeznaczony dla osób fizycznych prowadz±cych samodzielnie dzia³alno¶æ gospodarcz± - ***niebêd±cych przedsiêbiorcami***, z wyj±tkiem osób wykonuj±cych tê dzia³alno¶æ wy³±cznie w formie uczestniczenia w spó³kach jawnych, partnerskich, komandytowych lub komandytowo-akcyjnych."

Zmiany rachunków bankowych równie¿ dokonujesz w UM/UG.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-07 12:23:28
Autor: Marzena
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?

U¿ytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnipr23e.sle.proteuspl-test.org...
On 2011-04-07, Marzena <marzatela@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

Byæ mo¿e gdzie¶ s± lokalne rozwi±zania. W styczniu 2011 w UM Gdañsk - numer rachunku bankowego nie by³ wymagany. Zreszt± sam druk EDG-1 nie ma takiej pozycji jak numer rachunku.
Nie bardzo wiem te¿ - jakie wprowadzanie w b³±d zarzucasz mi odno¶nie NIP-1?
Ja wype³nia³am go jako aktualizacjê (zg³oszenie DG posz³o przez UM) i wype³nia³am druk:
NIP-1 Zg³oszenie identyfikacyjne/Zg³oszenie aktualizacyjne osoby fizycznej prowadz±cej samodzielnie dzia³ano¶c gospodarcz± - niebêd±cej przedsiebiorc±.

Link do aktualnej wersji tego za³±cznika jest tu:
http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatkowe/nip_2009/nip_1__06.04.pdf
Obowi±zuje od p±¼dzienika 2009.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-07 12:37:05
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-04-07, Marzena <marzatela@gazeta.pl> wrote:

[...]

Byæ mo¿e gdzie¶ s± lokalne rozwi±zania. W styczniu 2011 w UM Gdañsk - numer rachunku bankowego nie by³ wymagany. Zreszt± sam druk EDG-1 nie ma takiej pozycji jak numer rachunku.

Oczywi¶cie, ¿e jest. Jest stosowny za³±cznik do tego.

[...]

Bo wype³nianie tego dokumentu jest niew³a¶ciwe i kto¶ mo¿e na tym pojechaæ,
bo np. nie dotrzyma³ terminu i nie zg³osi³ czego¶ do US w prawid³owy sposób.

Link do aktualnej wersji tego za³±cznika jest tu:
http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatkowe/nip_2009/nip_1__06.04.pdf
Obowi±zuje od p±¼dzienika 2009.

To sprawd¼ "dla kogo" ten NIP-1 jest i ustal czy jeste¶, czy nie jeste¶ przedsiêbiorc±. :) Jak jeste¶, to wype³niasz druk "nie dla siebie", o co kiedy¶
siê kto¶ mo¿e przyczepiæ.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-07 14:20:30
Autor: Marzena
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?

U¿ytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnipr8el.ub7.proteuspl-test.org...
On 2011-04-07, Marzena <marzatela@gazeta.pl> wrote:

To sprawd¼ "dla kogo" ten NIP-1 jest i ustal czy jeste¶, czy nie jeste¶
przedsiêbiorc±. :) Jak jeste¶, to wype³niasz druk "nie dla siebie", o co kiedy¶
siê kto¶ mo¿e przyczepiæ.

No to ja jestem ju¿ stracona i przegrana na ca³ego. Wygl±da na to, ¿e urzêdniczki w moim US siê na mnie uwziê³y i wprowadzi³y mnie w b³±d.
Mo¿e same nie wiedz± i jako¶ mi sie upiecze?
Inna sprawa, ¿e nadal nie wiem -jaki druk powinnam by³a wype³niæ?

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-07 13:31:05
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-04-07, Marzena <marzatela@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

http://www.druki.gofin.pl/index.php?action=wzory&id=1004
S± jeszcze 3 za³±czniki, a na koñcu EDG-1 masz tabelkê w której dodajesz informacjê
o owych za³±cznikach. :) ¯e stracona, to nie przesadzaj, szanse ¿e siê kto¶ doczepi
s± bardzo nik³e, po prostu warto dmuchaæ na zimne. :)

I tak kontrolnie: jak zostawiasz co¶ (w dowolnym) urzêdzie, to oczywi¶cie masz
ze sob± kopiê dokumentu, na której pani Ci podbija, ¿e przyjêto i data? Ew.
wysy³asz wszystko poleconym za potwierdzeniem odbioru (ZPO)? :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-07 15:07:33
Autor: Marzena
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?

U¿ytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrniprbjt.uca.proteuspl-test.org...

[...]

Dziêki :)
Wyglada na to, ¿e powinnam by³a wype³niæ EDG-RB. Co¶ mi siê kojarzy, ¿e w UM przy rejestracji mówiono mi, ¿e numer rachunku mam do US podaæ sama, bez po¶rednictwa urzêdu. Mo¿e jednak co¶ ¼le pamiêtam?
Te¿ nie s±dzê, aby US chcia³ mnie karaæ za ten NIP-1.

Je¶li chodzi o sk³adane przeze mnie dokumenty - to robiê ksero i biorê pokwitowanie na wszystkim, co oddajê w urzêdach. Jedyny wyj±tek - to moja pierwsza wizyta w ZUS, gdy¿ posz³am tam w³a¶ciwie tylko po dok³adne informacje co i jak mam wype³niæ, a urzêdniczka wyjê³a druczek i podyktowa³a - które rubryki muszê uzupe³niæ.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-07 19:54:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 7 Apr 2011, Marzena wrote:

No to ja jestem ju¿ stracona i przegrana na ca³ego. Wygl±da na to, ¿e urzêdniczki w moim US siê na mnie uwziê³y i wprowadzi³y mnie w b³±d.
Mo¿e same nie wiedz± i jako¶ mi sie upiecze?

  W US siê upiecze (niemal na pewno).
  A co z ZUSem?
(masz obowi±zek podaæ *te same* r-ki co do US)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-07 20:50:59
Autor: Piotrek
On 2011-04-07 19:54, Gotfryd Smolik news wrote:
(masz obowi±zek podaæ *te same* r-ki co do US)

Czy uda³o siê komu¶ podaæ w ZUS-ie rachunek PayPal-owy? ;-)

Piotrek

Data: 2011-04-07 23:07:54
Autor: tomek
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?
Dnia 2011-04-07, o godz. 20:50:59
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa³(a):

On 2011-04-07 19:54, Gotfryd Smolik news wrote:
> (masz obowi±zek podaæ *te same* r-ki co do US)

Czy uda³o siê komu¶ podaæ w ZUS-ie rachunek PayPal-owy? ;-)

Mi ;-)

Tomek

Data: 2011-04-07 12:50:12
Autor: Jarek Andrzejewski
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?
On Thu, 7 Apr 2011 12:23:28 +0200, "Marzena" <marzatela@gazeta.pl>
wrote:

Byæ mo¿e gdzie¶ s± lokalne rozwi±zania. W styczniu 2011 w UM Gdañsk - numer rachunku bankowego nie by³ wymagany. Zreszt± sam druk EDG-1 nie ma takiej pozycji jak numer rachunku.

Ja zg³asza³em zmianê rachunku drukiem EDG-R1, do US.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-07 11:31:45
Autor: Maciej ¦lu¿yñski
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?
U¿ytkownik "Marzena" <marzatela@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:injvpi$eto$1inews.gazeta.pl...

[...]

¬le siê wyrazi³em - chodzi w³a¶nie o wybór sposobu opodatkowania...

Niezale¿nie od tego - numer rachunku firmowego mo¿na dostarczyæ do US w dowolnym momencie sk³adaj±c NIP-1 aktualizacyjny.

Czyli - reasumuj±c - poniewa¿ firma rusza dopiero w maju, wiêc lepiej zaczekac na REGON i numer rachunku, ¿eby nie je¼dziæ dwa razu do US...

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej ¦lu¿yñski

Data: 2011-04-07 10:49:56
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-04-07, Maciej ¦lu¿yñski <maciejsl@icpnet.pl> wrote:

[...]

¬le siê wyrazi³em - chodzi w³a¶nie o wybór sposobu opodatkowania...

To robisz na druczku od US (ka¿dy ma inny), nie na NIP-1.
Nie jest do tego wymagany REGON ani numer rachunku.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2011-04-07 11:45:18
Autor: Marzena
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?
Czyli - reasumuj±c - poniewa¿ firma rusza dopiero w maju, wiêc lepiej zaczekac na REGON i numer rachunku, ¿eby nie je¼dziæ dwa razu do US...

Czas jeszcze masz, wiêc spokojnie mo¿esz zaczekaæ. Ja przyspieszy³am sprawê, gdy¿ maj±c blisko siebie GUS - po kilku dniach od rejestracji posz³am tam sama i od rêki odebra³am REGON.
Tak na marginesie - to na moim druku NIP-1 oprócz podpisu na koñcu jest te¿ piecz±tka. Nie jestem tylko na 100% pewna, czy mog³am czy musia³am.
Inna sprawa, ¿e miesi±c po za³o¿eniu konta wezwa³ mnie bank i we wzorze podpisu musia³ma do³o¿yæ te¿ piecz±tkê.

Data: 2011-04-07 19:51:53
Autor: Gotfryd Smolik news
zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?
On Thu, 7 Apr 2011, Marzena wrote:

Tak na marginesie - to na moim druku NIP-1 oprócz podpisu na koñcu jest te¿ piecz±tka. Nie jestem tylko na 100% pewna, czy mog³am czy musia³am.

  Nie ma obowi±zku posiadania piecz±tki, wiêc i US nie mo¿e jej wymagaæ :)

  Natomiast, IMVHO, je¶li prowadz±cy piecz±tki u¿ywa, to w miejscach
w których deklaracje wymagaj± (np. VAT-7) "powinien" j± przywaliæ.

Inna sprawa, ¿e miesi±c po za³o¿eniu konta wezwa³ mnie bank i we wzorze podpisu musia³ma do³o¿yæ te¿ piecz±tkê.

  A to inna sprawa, bo umowna - mo¿e byæ zapisana w regulaminie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-07 19:48:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 7 Apr 2011, Maciej ¦lu¿yñski wrote:

Dopowiem - bez REGON-u nie ma rachunku bankowego, a on chyba jest potrzebny na tym zg³oszeniu...

  W kwestii formalnej - nie jest.
  Prowadzenie DG osoby fizycznej bez bankowego rachunku *gospodarczego*
jest prawnie dopuszczalne, jako ¿e wszystkie urzêdowe p³atno¶ci
robione *za siebie* nie s± p³atno¶ciami gospodarczymi, lecz s±
op³atami osobistymi: PIT, VAT, ZUS...
  P³atno¶ci gospodarcze pojawiaj± siê "przymusowo":
- przy przekroczeniu kwot p³atno¶ci gospodarczych, które musz±
  "przej¶æ" przez rachunek bankowy (ostatnimi czasami s± to
  do¶æ wysokie limity)
- przy wystêpowaniu w roli p³atnika, czyli np. wyp³aty wynagrodzeñ
  i sk³adek b±d¼ zaliczen z tego tytu³u (nie musi byæ dla pracownika,
  ale np. za umowê o dzie³o)

  Za³o¿enie i prowadzenie DG bez konta bankowego mo¿e byæ "legalne"!

  Natomiast r-k bankowy "zwi±zany z DG" powinien byæ oczywi¶cie
zg³oszony do US.
  Ju¿ kiedy¶ pisa³em - u mnie w urzêdzie "przesz³o" niezbyt ¶ci¶le
zgodne z rozporz±dzeniem dostarczenie samego za³±cznika plus
kopia NIP-1 i dwa zdania (ale to by³o przed "jednym okienkiem").

Pozdrawiam serdecznie

...wzajemnie! - Gotfryd

zg³oszenie DG w US - REGON potrzebny?