zgloszenie darowizny do US

Data: 2009-11-21 21:20:32
Autor: sagitta
zgloszenie darowizny do US
Mam pytanie odnosnie zgloszenia do US darowizny, ktora zostala wplacona na moje konto w dwoch 'ratach'. Sprawa wyglada nastepujaco: moj ojciec przelal mi na konto pewna kwote, a nastepnie 2 dni pozniej przelal mi jej druga czesc. Czy mam to zglosic do US na dwoch osobnych formularzach?

Mam jeszcze jedna watpliwosc: moje stale miejsce zamieszkania jest w miescie X i tutaj rozliczalam sie z ostatniego PITu, natomiast od miesiaca jestem tymczasowo zameldowana w miescie Y. Rozumiem, ze rozliczam sie z US w miescie X?

s.

Data: 2009-11-23 15:18:12
Autor: witek
zgloszenie darowizny do US
sagitta wrote:
[...]

niczego to nie zmienia.
Całośćna jednym.

[...]

rozliczasz się tam gdzie mieszkasz, niezależnie od tego gdzie jesteś zameldowanana na stałe lub tymczasowo.
Masz 30 dni na uaktulanienie danych na PIT-3 w nowym urzedzie skarbowym w Y i rozliczasz sie w Y bo tam mieszkasz.

Tyle teorii. W praktyce nikt tego nie robi, ale paragraf na człowieka jest. 1000 zł kary można dostać.

zgloszenie darowizny do US