zgrabne pudlo na 4-5HDD

Data: 2012-12-21 00:28:16
Autor: Salata
zgrabne pudlo na 4-5HDD
DooMiniK <bachus@bachus> wrote:
Szukam zgrabnej obudowy na 4-5 HDD. Mam kilka dysk贸w
2TB i chc臋 zbudowa膰 FreeNAS. RAMu wsadz臋 z 16-24GB
i powinno 艣miga膰. Co艣 mo偶ecie poleci膰?

Ja mam i w tym celu kupi艂em Fractal Design Define Mini. Imo warta tych
pieni臋dzy, mATX i mie艣ci 6 dysk贸w 3,5" jeden SSD i miejsce na 2 nap臋dy
5,25" lub kolejne kieszenie. Przy tym cicha i dobrze wentyowana. Support
producenta genialny. --
regards
Marcin

Data: 2012-12-21 03:26:58
Autor: Michal
zgrabne pudlo na 4-5HDD
W dniu 2012-12-21 01:28, Salata pisze:

[...]

Nie 偶ebym si臋 czepia艂 (podoba mi si臋 minimalistyczny styl FD, dodatkowe g膮bki wyciszaj膮ce i drzwiczki oraz obr贸cenie dysk贸w o 90 stopni w Defiance Mini to do powy偶szego zastosowania plus), sam przymierzam si臋 wreszcie do zmiany blach w desktopie na XL R2 jak ju偶 b臋d臋 m贸g艂(*),
ale naprawd臋 mnie powy偶szym zaintrygowa艂e艣 - co mo偶e by膰 rewelacyjnego w supporcie producenta obudowy bez zasilacza (samych blach)?
Nie je艣li chodzi o projekt, roz艂o偶enie element贸w i wykonanie (bo to we Fractalach z kt贸rymi mia艂em styczno艣膰 jest 艣wietne) ale chodzi mi o ten wspomniany _SUPPORT PRODUCENTA_.

*
G艂upia sprawa - ca艂kiem wydajny konfig z 2 kartami graficznymi,
5 HDD, 2 nap臋dy optyczne i wszystko to 艣ciska si臋 w blachach Codegena
z 2002 r. w kt贸rych zasilacze by艂y ju偶 zmieniane z 3 albo 4 razy przez ten czas (aktualny to czarny Tagan U33 II 600 kompletnie nie pasuj膮cy do obudowy) a wszystko przez pier*膮 naklejk臋 licencyjn膮 WindowsXP potrzebn膮 mi nadal do Win7 x64 w wersji upgrade).

BTW:
Jak ju偶 piszemy o FD - do celu o jakim tu piszemy (konfig pod FreeNAS) mo偶na jeszcze wzi膮膰 pod uwag臋 Node 304:

http://www.fractal-design.com/?view=product&category=2&prod=94

IMHO prezentuje si臋 bardzo 艂adnie i chyba lepiej do tego celu ni偶 typowa obudowa tower ze wzgl臋du na zwart膮, minimalistyczn膮 konstrukcj臋.

Data: 2012-12-21 08:51:30
Autor: Salata
zgrabne pudlo na 4-5HDD
W dniu 2012-12-21 03:26, Michal pisze:
[...]

Obudowe kupilem w PL. Obecnie od paru miesiece mieszkam przez wieksza czesc czasu w DE. Pojawil mi sie problem z gniazdem mini-jack na panelu przednim. Wysylanie obudowy na gwarancje nie wchodzilo w rachube ze wzgledow logistycznych i ulozenia wszystkiego w srodku. P prostu nie widzialem tego jakbym mial znowu ukladac kable. Napisalem do producenta i opisalem problem i okolicznosci przyrody.  Po tygodniu dostalem na adres w Niemczech nowy modul gniazda audio razem z kablem (niepotrzebnym zreszta) calkowicie za darmo prosto ze Szwecji.

*
[...]

Polecam pare wodna i naklejka zejdzie. Ja przez podobne problemy juz nie naklejam na obudowe. Wiem lamie warunki licencji, ale mam to gdzies. Mam dowod zakupu i naklejke w pudelku przy komputerze.
Do dwoch kart graficznych polecam wieksze pudlo. np Define R4 lub jak pisales XLR2. Ja z perspektywy roku kupilbym ponownie ta sama skrzynke. Jakosc rewelacyjna.

[...]

Ale juz tutaj to tylko plyta uATX. I trzeba juz patrzec pod katem sterownikow pod FreeBSD. Niemniej jednak bardzo ladna. Do tego dyski LP aby nie halasowaly, jakis maly wydajny heatsink i mozna nawet uzyc jako HTPC. Ja przez jakis czas myslalem nad LianLi (chyba V350?) Prawie kwadratowa obudiwa, ale tam bylo malo miejsca na HDD. Obecnie pod xbmc mam sprzet na atomie i ion od asrocka i jest git.

--
regards
Salata

zgrabne pudlo na 4-5HDD