zgrywanie filmow z kamery na laptopa

Data: 2012-10-11 09:48:36
Autor: 1998099
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
hello
mam kilka kaset miniDV z filmami ktore musze koniecznie jakos zgrac na komputer. kamery juz nie mam , sprzedalem pare lat temu, bylem przekonany ze juz wszystko zgralem i mi nie potrzebna. Planuje do tego celu kupic, a potem sprzedac, jakas uzywana kamere. Nie wiem tylko jak podlaczyc kamere do laptopa (nie posiadam stacjonarnego) bo z tego co pamietam zazwyczaj jako wyjscie jest firewire a takiego wejscia nie mam, pytalem pare osob ale tez nie maja czegos takiego.
Moje pytanie jest jak to rozwiazac, moze sa jakies specjalne kable do tego? Jak najlepiej zgrac filmy z kaset w tym przypadku.

Data: 2012-10-11 13:58:23
Autor: 1998099
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
OK dzieki

Chyba najodpowiedniejszy bedzie ten kabel AV to USB, zlacza PCMCIA niestety nie posiadam bo w tym przypadku to chyba to byloby najlepsze.

Data: 2012-10-12 01:02:17
Autor: Chris
W dniu 2012-10-11 22:58, 1998099@gmail.com pisze:
OK dzieki

Chyba najodpowiedniejszy bedzie ten kabel AV to USB, zlacza PCMCIA niestety nie posiadam bo w tym przypadku to chyba to byloby najlepsze.

To co to za laptop ? myślałem że wszędzie jest jak nie PCMCIA to ExpressCard a do obu złącz można kupić karty z FireWire,

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-10-12 19:04:41
Autor: PiteR
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
Chris pisze tak:

To co to za laptop ?

też umieram z ciekawości ;)

Przy okazji jak % popularne są laptopy z pilotami?

Szukałem długo sposobu na właczanie zamkniętego laptopa leżącego jak video w szafce pod tv. Już chciałem rozbierać lapa i podlutować kabelki ale przypomniałem sobie o pilocie. Pilot przelezal w kartonie 5lat. Wymieniłem bakterię i tadam, tadam włączył.

--
Piter

Data: 2012-10-13 14:43:31
Autor: ggs

"Chris" <spam@spam.de> wrote in message news:k57j5n$gud$2news.task.gda.pl...

To co to za laptop ? myślałem że wszędzie jest jak nie PCMCIA to ExpressCard a do obu złącz można kupić karty z FireWire,

No niestety cos co kiedys bylo nieodlaczne w komputerach przenosnych czyli PCMCIA lub/i EC coraz czesciej jest pomijane.

Ciecie kosztów oraz narastające oglupienie sprzetowe co raz wiekszej ilosci dzisiejszych uzytkownikow ktorzy do "laptoka" potrzebuja tylko USB do "pendrajwa" i karty wireless co by mieć "neta radjowo" - robi swoje.

Producentom to tez idzie na reke - chcesz bogatszej w interfejsy maszyne ? Kup droższą :-) - vide np. RS232 itp

Data: 2012-10-13 14:58:03
Autor: rs
On Sat, 13 Oct 2012 14:43:31 +0200, "ggs" <ggs_@_konto.pl> wrote:

[...]

widzisz cos w tym zlego?

Producentom to tez idzie na reke - chcesz bogatszej w interfejsy maszyne ? Kup droższą :-) - vide np. RS232 itp

z tym tez nie mam problemu. jaki procent dzisiejszych uzytkownikow
potrzebuje tego zlacza? <rs>

Data: 2012-10-13 23:02:20
Autor: ggs

"rs" <no.address@no.spam.pl> wrote in message news:vaej785mm39ajcefvilm10se93bgv2oiso4ax.com...

[...]

Bardziej  - powiedzialbym - glupiego a drugiej kolejnosci problemowego o czym niżej.

Producentom to tez idzie na reke - chcesz bogatszej w interfejsy maszyne ?
Kup droższą :-) - vide np. RS232 itp

z tym tez nie mam problemu. jaki procent dzisiejszych uzytkownikow
potrzebuje tego zlacza? <rs>

Domowych a szczegolnie tych z pierwszego mojego akapitu ? Jakies 0% gdyz zapewne nawet nie wiedza co to jest.

U biznesowych jednak to juz nieco inna bajka. W przetargach to widac bardzo wyraznie.

Data: 2012-10-13 17:37:14
Autor: rs
On Sat, 13 Oct 2012 23:02:20 +0200, "ggs" <ggs_@_konto.pl> wrote:

[...]

uwazasz ze laptop, ktory ma na pokladzie RS232 jest automatycznie
"madrzejszy" od tego, ktory ma tylko USB?

[...]

ale to chyba normalne, ze jedne technologie wypieraja inne. to moze
byc smutne i czasami bolesne, ale trzeba sie dopasowywac do zmian w
otaczajacym swiecie. nikt dla jednej firmy, ktora ma jakis sprzet
kontrolowany przez RS232, nie bedzie specjalnie robil laptopow, a jak
bedzie, to trzeba bedzie za to odpowiednio zaplacic. tak juz jest.
poza tym chyba sa odpowiednie konwertery, choc pewnie nie wszystko na
nich chodzi. <rs>

Data: 2012-10-14 17:41:49
Autor: Adam
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
W dniu 2012-10-13 23:37, rs pisze:
(...)

[...]

Co Ty pitolisz? Jakiej jednej firmy?
Przeleć się po placówkach handlowych w Polsce. Aktualnie większość punktów prowadzących sprzedaż dla odbiorcy końcowego musi już mieć urządzenie fiskalne.
A teraz zapytaj się, jaki ich procenta ma RS232C, a jaki USB.
No i sprawdź, ile jest konwerterów USB->RS232 które bezproblemowo działają w protokole choćby Posnet czy Innova.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2012-10-14 17:31:55
Autor: rs
On Sun, 14 Oct 2012 17:41:49 +0200, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

No i sprawdź, ile jest konwerterów USB->RS232 które bezproblemowo działają w protokole choćby Posnet czy Innova.

To niech zmieniają urządzenia fiskalne skoro nie potrafią nakłonić dużych firm by robiły dla nich odpowiedni sprzęt. Za przebywanie w egzotycznym średniowieczu technologicznym powinno się płacić. <rs>

Data: 2012-10-14 21:25:53
Autor: jerzu
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
On Sun, 14 Oct 2012 17:41:49 +0200, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

A teraz zapytaj się, jaki ich procenta ma RS232C, a jaki USB.

Taki Posnet np. sprzedaje 100% _drukarek_ fiskalnych z USB. Niektóre
mają dodatkowo RS232. Dodatkowo mozna dokupić moduł BT.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-10-14 22:08:53
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Sun, 14 Oct 2012 21:25:53 +0200, jerzu napisał(a):

A teraz zapytaj się, jaki ich procenta ma RS232C, a jaki USB.

Taki Posnet np. sprzedaje 100% _drukarek_ fiskalnych z USB. NiektĂłre
mają dodatkowo RS232. Dodatkowo mozna dokupić moduł BT.

One sa raczej z wbudowana przejsciowka rs<->usb. --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-10-14 22:55:50
Autor: Yakhub
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
W liście datowanym 14 października 2012 (22:08:53) napisano:

[...]

Ale  działają  sprawnie  i  bez  (większych) problemĂłw na współczesnym
sprzęcie/oprogramowaniu.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-10-15 14:33:03
Autor: Adam
W dniu 2012-10-14 22:55, Yakhub pisze:
[...]

Ale  działają  sprawnie  i  bez  (większych) problemów na współczesnym
sprzęcie/oprogramowaniu.

Nie zawsze, nie wszędzie.
Serwisuję różne wynalazki od początku (od 1993 roku).
Z urządzeniami wyposażonymi w port USB problemy bywają przy pracy terminalowej. Przykładowo Posnet Thermal HS ma 3 tryby emulacji portu. Zdarza się, że z CDN-Optima coś działa, a na tej samej platformie z Insertem już nie, albo na odwrót :(
Nieraz traci się pół godziny, aby "dogadać" urządzenie z transmisją via Terminal Server, czasem metodą prób i błędów.

Urządzenia fiskalne w Polsce mają co najmniej 2000 zapisów do pamięci fiskalnej. Inaczej mówiąc - sporo klientów ma jeszcze kasy lub drukarki z pierwszych homologacji, gdzie nikomu nie śniło się o USB. Jeśli komunikacja ma działać z kontrolą przepływu Xon/Xoff - to nie ma większego problemu, kombinuje się ewentualnie z buforami. Ale jeśli ustrojstwo wymaga RTS/CTS to już dla niektórych przejściówek USB->RS może być temat nie do przeskoczenia.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-15 14:43:59
Autor: Adam
W dniu 2012-10-15 14:33, Adam pisze:
[...]

Jeszcze jedno:
na niektórych płytach głównych USB potrafi być himeryczny. Nie pamiętam szczegółów (kolega z tym walczył), ale jeden z klientów miał kompy poleasingowe Della, z MB opartym bodajże na pierwszych Intelach 955 oraz drukarki Emar na protokole Posnetu. Drukarki przestawały być widoczne w trakcie dnia (ciągłą praca przez cały dzień, jak to w sklepie). System to WinXP, z SP2 wtedy.
Okazało się, że problem był związany z kartami sieciowymi, które powodowały renumerację portów, i w rezultacie emulowany COM1 stawał się np. COM3.
O podobnych przypadkach serwisanci mogliby napisać epopeję ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-15 20:07:39
Autor: jerzu
On Mon, 15 Oct 2012 14:43:59 +0200, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

O podobnych przypadkach serwisanci mogliby napisać epopeję ;)

Takie reczy to się zdarzały też na starych posnetach, bodajrze
pancernym df-301. Wystarczy że w komputerze zamontowany był winmodem.
Po połączeniu się z netem program (w moim przypadku WF-Mag) przestawał
widzieć drukarkę fiskalną.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-10-15 20:30:01
Autor: JoteR
"jerzu" napisał:

O podobnych przypadkach serwisanci mogliby napisać epopeję ;)

Takie reczy to się zdarzały też na starych posnetach, bodajrze

A bodajże cię...

pancernym df-301. Wystarczy że w komputerze zamontowany był winmodem.
Po połączeniu się z netem program (w moim przypadku WF-Mag) przestawał
widzieć drukarkę fiskalną.

To nie bug, to fiuczer. Żeby wredni hakierzy ci paragonów nie nabili.

JoteR

Data: 2012-10-15 23:15:41
Autor: Adam
W dniu 2012-10-15 20:30, JoteR pisze:
"jerzu" napisał:

[...]

A to teraz też jest problem.
Raczej sporadyczny przy urządzeniach fiskalnych (chyba, że podłączone przez serwer wydruku), częściej przy zwykłych drukarkach.
Terminal Server do wersji 2008R2 włącznie "nie umie" wyłączyć widoczności drukarek terminalowych, stąd user może niechcący pierdyknąć wydruk na czyjąś drukarkę w którejś z filii po drugiej stronie Polski i dziwować się, że u niego nic nie wypełzło ;)

A żeby było ciekawiej, to najczęściej zdarza się księgowym walnąć coś na "pinćset" stron komuś w małym sklepie.
Ale jak klient "mundrzejszy" i szkoda mu kasy na konfigurację, to nie tylko takich efektów można się spodziewać :)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-14 10:34:19
Autor: jerzu
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
On Sat, 13 Oct 2012 23:02:20 +0200, "ggs" <ggs_@_konto.pl> wrote:

U biznesowych jednak to juz nieco inna bajka. W przetargach to widac bardzo wyraznie.

Tu to mnie Pan rozśmiesył. W jakim kraju ty żyjesz? Przetargi
przeważnie ogłasza się pod konkretny sprzęt, resztę sobie dośpiewaj.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-10-14 11:53:54
Autor: Yakhub
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
W liście datowanym 13 października 2012 (23:02:20) napisano:

[...]

Niestety, prawo przetargowe jest skonstruowane tak, jak jest... Jeżeli
chcesz  zamówić  do  firmy w miarę porządne laptopy, to musisz wrzucić
jakiś  kuriozalny  warunek,  bo  na  koniec się okaże, że musisz kupić
Acery.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-10-11 14:06:23
Autor: rs
On Thu, 11 Oct 2012 09:48:36 -0700 (PDT), 1998099@gmail.com wrote:

[...]

jesli nie masz w tym zadnego doswiadczenia, to lepiej bedzie (dla
ciebie, kaset, i koncowego produktu) jak oddasz te kasety do jakiegos
pobliskiego punktu, zeby tam ci scyfrowali. <rs>

Data: 2012-10-11 12:23:58
Autor: 1998099
zgrywanie filmow z kamery na laptopa

chodzi mi glownie o podlaczenie tego do laptopa, samo zgranie jest bardzo proste, mam do tego program gdzie pare klikniec i zrzut jest gotowy, pozniej tylko ewentualna obrobka filmu.

Data: 2012-10-11 15:47:03
Autor: rs
On Thu, 11 Oct 2012 12:23:58 -0700 (PDT), 1998099@gmail.com wrote:

chodzi mi glownie o podlaczenie tego do laptopa, samo zgranie jest bardzo proste, mam do tego program gdzie pare klikniec i zrzut jest gotowy, pozniej tylko ewentualna obrobka filmu.

jesli twoj laptop nie ma wejscia firewire, to bedziesz musial uzyc
jakiego convertera z sygnalu analogowego. szukaj np. AV to USB. jest
tego od metra. powinien rowniez przychodzic z wlasnym softwarem, albo
z takim, z ktorym bedzie kompatybilny. mozesz tez podlaczyc kamere do stacjonarnej nagrywarki DVD, nagrac na
plyte, a potem juz dziergac na mpegach. ale to troche inne
rozwiazanie. <rs>

Data: 2012-10-15 21:25:13
Autor: Marek Dyjor
rs wrote:
[...]

chlopie jak masz dawac rady to nei dawal tak glupich ze wlosy sie jeza na glowie...

Data: 2012-10-15 23:35:37
Autor: Adam
W dniu 2012-10-15 21:25, Marek Dyjor pisze:
rs wrote:
[...]

E tam, Marku, rs mówił o ostatniej desce ratunku ;)
Ale tak też można zgrywać materiały z VHS. A Video-Grabberów istotnie ostatnio jest sporo.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-16 02:21:40
Autor: rs
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
On Mon, 15 Oct 2012 21:25:13 +0200, "Marek Dyjor"
<mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

rs wrote:
[...]

wlosy to sie jeza, jak ktos odpowiada na losowo wybrane posty z watku,
po kilku dniach, bez czytania calosci. jak bys byl spec to zapewne
zapronowalbys cos lepszego. dawaj. posmiejemy sie wszyscy. <rs>

Data: 2012-10-11 22:30:07
Autor: PiteR
 pisze tak:

chodzi mi glownie o podlaczenie tego do laptopa

no to chyba potrzebujesz takie cuś
http://tinyurl.com/8ujphpp
http://www.usbfirewire.com/20100808Parts/rr-fw-cb.html

z graberów video -> usb sweex sam mi się wyłączał w przypadkowych
momentach.

--
Piter

Data: 2012-10-12 09:59:23
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
Dnia 2012-10-11, o godz. 14:06:23
rs <no.address@no.spam.pl> napisał(a):

jesli nie masz w tym zadnego doswiadczenia, to lepiej bedzie (dla
ciebie, kaset, i koncowego produktu) jak oddasz te kasety do jakiegos
pobliskiego punktu, zeby tam ci scyfrowali. <rs>

A po co ma "scyfrować" coś co jest zapisane cyfrowo? OIDP miniDV
zapisuje dane cyfrowo w rozdzielczości PAL.

Natomiast jeśli laptop nie ma FireWire to można kupić kartę PCMCIA czy
PEx. Np. na dx.com to koszt kilkunastu dolarów.

Zdrówko

Data: 2012-10-12 13:06:54
Autor: rs
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
On Fri, 12 Oct 2012 09:59:23 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
<babcia@jewish.org.pl> wrote:

[...]

jak bys przeczytal ostatnia odpowiedz pytka, to juz bys wiedzial, ze
to nie bedzie dzialac w jego wypadku. <rs>

Data: 2012-10-12 21:04:24
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
Dnia 2012-10-12, o godz. 13:06:54
rs <no.address@no.spam.pl> napisał(a):

jak bys przeczytal ostatnia odpowiedz pytka, to juz bys wiedzial, ze
to nie bedzie dzialac w jego wypadku. <rs>

Jakbyś przeczytał pierwszy akapit mojej odpowiedzi to wiedziałbyś że
Twoje uwagi o "scyfrowaniu" materiału cyfrowego są bezsensowne.

Zdrówko

Data: 2012-10-12 15:32:57
Autor: rs
zgrywanie filmow z kamery na laptopa

Dnia 2012-10-12, o godz. 13:06:54

i nie pitol bez sesnu wiecej. <rs>

Data: 2012-10-12 10:22:35
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 11 Oct 2012 09:48:36 -0700 (PDT), 1998099@gmail.com napisał(a):

[...]

Idz do jakiegos kumpla ze stacjonarnym, ktory ma w mobo wbudowane firewire,
teraz to czesto jest w plytach montowane. Szkoda wywalac kasy na jednorazowy
zakup.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-10-15 21:30:31
Autor: Marek Dyjor
Uzytkownik wrote:
[...]

poszukaj kogos kto ma stacjonarke z FW albo laptopa z FW...

szkoda tracic jakosc digitalizujac filmy po analogu.

Data: 2012-10-16 02:26:42
Autor: rs
zgrywanie filmow z kamery na laptopa
On Mon, 15 Oct 2012 21:30:31 +0200, "Marek Dyjor"
<mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

poszukaj kogos kto ma stacjonarke z FW albo laptopa z FW...
szkoda tracic jakosc digitalizujac filmy po analogu.

no wlasnie. ile juz razy w tym watku zostalo to zaproponowane? <rs>

zgrywanie filmow z kamery na laptopa