zgubiona karta z PayPass

Data: 2012-08-09 00:13:39
Autor: MarcinF
zgubiona karta z PayPass
W dniu 2012-08-08 23:54, muster22@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

zapominając ze mam zero na koncie zapłaciłem 20pln w MCDonalds.
Poszło bo bez weryfikacji.

Te płatności są szybkie właśnie dlatego że działają offline,
bez weryfikacji.

Toretyczna sytuacja:
- gubię PayPass i go blokuje, ale karta ważna jeszcze rok
- ktoś znajduje i biega z nim po MCd empik i innych

Tak.

- pewnie bank bedzie co chwile do mnie pukał po kasę

Pewnie by chciał, ale warunki Twojej odpowiedzialności
są ograniczone umową, jeśli zastrzegłeś kartę od razu
to te transakcje nie będą Twoim zmartwieniem.

Bank może zablokować w tej sytuacji PayPass ?

Tak, ale nie natychmiast.

Data: 2012-08-09 11:01:30
Autor:
zgubiona karta z PayPass
MarcinF <marfi@interia.pl> napisał(a):
> Bank może zablokować w tej sytuacji PayPass ?

Tak, ale nie natychmiast.

w jakis sposób ? --

Data: 2012-08-09 11:38:46
Autor: Konfabulator
zgubiona karta z PayPass
  <muster22.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
w jakis sposób ?

W taki, że w końcu limit offline się wyczerpie, a wtedy chip i antena odmówią współpracy po kontakcie z bankiem, a akceptant otrzyma polecenie zatrzymania karty.

Data: 2012-08-09 21:55:28
Autor: MarcinF
zgubiona karta z PayPass
W dniu 2012-08-09 13:01, muster22.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

Tak, ale nie natychmiast.

w jakis sposób ?

Przez umieszczenie karty na liście kart zastrzeżonych,
którą pobierają okresowo terminale płatnicze.

zgubiona karta z PayPass