Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zimówki

zimówki

Data: 2014-10-27 21:03:47
Autor: megrims
zimówki
Do kolejnego W203 auta muszę kupić zimówki.
przód 225/45R17
tył 245/40R17

Nie mam wyboru za dużego z tanich opon:
Przód
http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-ice-plus-s200-225-45-r17-94-v-xl
http://www.oponeo.pl/dane-opony/ovation-w586-225-45-r17-94-h-xl
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-winguard-sport-225-45-r17-94-v-xl
http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-snowprox-s953-225-45-r17-91-h

Tył - słaba oferta w tym rozmiarze i drogie
http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-i-zen-kw27-245-40-r17-95-v-xl

Czy jest sens kupować takie szmaty czy lepiej kupić coś markowego?

Data: 2014-10-27 21:13:31
Autor: Tom N
zimówki
megrims w <news:m2m8gg$659$1usenet.news.interia.pl>:

Do kolejnego W203 auta muszê kupiæ zimówki.
przód 225/45R17
ty³ 245/40R17

Czy jest sens kupowaæ takie szmaty czy lepiej kupiæ co¶ markowego?

Na ty³ bier te:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-245-40-r17-95-v-xl#72203275

A na przód te:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-225-45-r17-91-h/74649198


--
'Tom N'

Data: 2014-10-27 21:26:14
Autor: megrims
zimówki
W dniu 2014-10-27 o 21:13,  (Tom N) pisze:
megrims w
<news:m2m8gg$659$1usenet.news.interia.pl>:

Do kolejnego W203 auta muszê kupiæ zimówki.
przód 225/45R17
ty³ 245/40R17

Czy jest sens kupowaæ takie szmaty czy lepiej kupiæ co¶ markowego?

Na ty³ bier te:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-245-40-r17-95-v-xl#72203275

A na przód te:
http://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-sottozero-serie-3-225-45-r17-91-h/74649198


ha ha ha..
spalom siem

Data: 2014-10-28 09:33:25
Autor: BartekK
zimówki
W dniu 2014-10-27 o 21:03, megrims pisze:
Do kolejnego W203 auta muszę kupić zimówki.
Czy jest sens kupować takie szmaty czy lepiej kupić coś markowego?
A czy musisz na prawdę zimówki zimowe, a "all season" nie może być, planuejesz jechać w alpy w śnieg itp?

Ja ostatnio byłem bardzo zadziwiony sprawnością opon Goodyear 4season vector - odbywała się "pojeżdżawka" na której zjawiły się praktycznie podobne auta, wszystkie AWD i "takie trochę lepsze" w prowdzeniu niż corsa. Impreza odbywała się na lotnisku, z płytą poślizgową itp, i ustawialiśmy sobie "test łosia".
NaprawdÄ™ ciężko byÅ‚o na oponach zwykÅ‚o-letnich (nie slickach tylko kulturalnych dobrych oponach letnich) cokolwiek zdziaÅ‚ać na pÅ‚ycie poÅ›lizgowej przy 50km/h . Ledwo udawaÅ‚o siÄ™ ominąć przeszkodÄ™, praktycznie niewiele wytracajÄ…c na prÄ™dkoÅ›ci (hamowanie żadne, by daÅ‚o siÄ™ skrÄ™cać). Gość przyjechaÅ‚ na tych 4season...  i przy 50 to on nawet nie dojeżdżaÅ‚ do przeszkody - jak zahamowaÅ‚ to po prostu stawaÅ‚ daleko przed przeszkodÄ…, albo w ogóle nie hamowaÅ‚ - to sobie wymijaÅ‚ przeszkodÄ™ z palcem w uchu... Różnica taka, jakby jechaÅ‚ po suchym asfalcie, a nie po lanej wodÄ… pÅ‚ycie poÅ›lizgowej

Jak nie masz jakiegoś cynku, że u nas w tym roku będzie leżało przez pół zimy 5cm śniegu na ulicach, albo nie planujesz tym autem jeździć po górach zaśnieżonych - to może warto w tą stronę iść?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-10-28 22:02:02
Autor: J.F.
zimówki
Dnia Tue, 28 Oct 2014 09:33:25 +0100, BartekK napisa³(a):
W dniu 2014-10-27 o 21:03, megrims pisze:
Do kolejnego W203 auta muszê kupiæ zimówki.
Czy jest sens kupowaæ takie szmaty czy lepiej kupiæ co¶ markowego?
A czy musisz na prawdê zimówki zimowe, a "all season" nie mo¿e byæ, planuejesz jechaæ w alpy w ¶nieg itp?
Ja ostatnio by³em bardzo zadziwiony sprawno¶ci± opon Goodyear 4season vector - odbywa³a siê "poje¿d¿awka" na której zjawi³y siê praktycznie

Mialy dobre wyniki w ADAC (o ile mozna im wierzyc), ale ... w takim
"zwyklym" rozmiarze byly istotnie drozsze od opon sredniej klasy.
Tak powiedzmy o 100 zl na sztuce. Niby drobiazg ... ale pozwala pokryc
koszty kilku wymian i rodzi pytanie co lepsze :-)

podobne auta, wszystkie AWD i "takie trochê lepsze" w prowdzeniu ni¿ corsa. Impreza odbywa³a siê na lotnisku, z p³yt± po¶lizgow± itp, i ustawiali¶my sobie "test ³osia".
Naprawdê ciê¿ko by³o na oponach zwyk³o-letnich (nie slickach tylko kulturalnych dobrych oponach letnich) cokolwiek zdzia³aæ na p³ycie po¶lizgowej przy 50km/h . Ledwo udawa³o siê omin±æ przeszkodê, praktycznie niewiele wytracaj±c na prêdko¶ci (hamowanie ¿adne, by da³o siê skrêcaæ). Go¶æ przyjecha³ na tych 4season...  i przy 50 to on nawet nie doje¿d¿a³ do przeszkody - jak zahamowa³ to po prostu stawa³ daleko przed przeszkod±, albo w ogóle nie hamowa³ - to sobie wymija³ przeszkodê z palcem w uchu... Ró¿nica taka, jakby jecha³ po suchym asfalcie, a nie po lanej wod± p³ycie po¶lizgowej

Ze one sa dobre, to moge uwierzyc, sam chwale caloroczne Debice.
Ale zeby az tak ? Moze te letnie byly naprawde letnie, na suchy
asfalt, a nie na mokry, bo to jesienne trzeba :-)

Jak nie masz jakiego¶ cynku, ¿e u nas w tym roku bêdzie le¿a³o przez pó³ zimy 5cm ¶niegu na ulicach, albo nie planujesz tym autem je¼dziæ po górach za¶nie¿onych - to mo¿e warto w t± stronê i¶æ?

Ja tam Navigatory chwale po jazdach w gorach zasniezonych, a Vectory
chyba nie gorsze.

J.

Data: 2014-10-29 00:13:04
Autor: Tomasz Pyra
zimówki
W dniu 2014-10-28 22:02, J.F. pisze:

Ze one sa dobre, to moge uwierzyc, sam chwale caloroczne Debice.
Ale zeby az tak ? Moze te letnie byly naprawde letnie, na suchy
asfalt, a nie na mokry, bo to jesienne trzeba :-)

No z opisu wynika ¿e wspó³czynnik tarcia musia³ byæ kilkana¶cie razy lepszy ;)

Data: 2014-10-29 06:54:47
Autor: dddddddd
zimówki
W dniu 2014-10-29 00:13, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-28 22:02, J.F. pisze:

Ze one sa dobre, to moge uwierzyc, sam chwale caloroczne Debice.
Ale zeby az tak ? Moze te letnie byly naprawde letnie, na suchy
asfalt, a nie na mokry, bo to jesienne trzeba :-)

mam (w zasadzie mia³em, bo w niedzielê sprzeda³em auto z nimi) 4seasons - jak zaczyna³ padaæ lekki deszcz to ok. pó³ godziny wcze¶niej traci³y przyczepno¶æ ni¿ rainsporty (jecha³em przez Wroc³aw dwoma takimi samymi autami RWD, ¿ona powiedzia³a ¿e jest ¶lisko (na 4seasons), a ja to odczu³em pó³ godziny pó¼niej (na Uniroyalach)


No z opisu wynika ¿e wspó³czynnik tarcia musia³ byæ kilkana¶cie razy
lepszy ;)

szczególnie na macie po¶lizgowej która ma przyczepno¶æ jak na lodzie...

--
Pozdrawiam
£ukasz

Data: 2014-10-29 10:42:01
Autor: J.F.
zimówki
U¿ytkownik "dddddddd"  napisa³ w wiadomo¶ci
mam (w zasadzie mia³em, bo w niedzielê sprzeda³em auto z nimi) 4seasons - jak zaczyna³ padaæ lekki deszcz to ok. pó³ godziny wcze¶niej traci³y przyczepno¶æ ni¿ rainsporty (jecha³em przez Wroc³aw dwoma takimi samymi autami RWD, ¿ona powiedzia³a ¿e jest ¶lisko (na 4seasons), a ja to odczu³em pó³ godziny pó¼niej (na Uniroyalach)

Hm, to chyba nie jest jakis miarodajny test ?
Auta te same, trasa rozumiem ta sama, ulice we Wroclawiu mamy rozne, na mokrej kostce wszystkie opony kiepsko trzymaja.
Ilosc wody moze byc rozna, deszcz nie wiadomo czy sie wzmagal czy spadal ... no i ta zona ...

J.

Data: 2014-10-29 12:10:45
Autor: dddddddd
zimówki
W dniu 2014-10-29 10:42, J.F. pisze:
U¿ytkownik "dddddddd"  napisa³ w wiadomo¶ci
mam (w zasadzie mia³em, bo w niedzielê sprzeda³em auto z nimi)
4seasons - jak zaczyna³ padaæ lekki deszcz to ok. pó³ godziny
wcze¶niej traci³y przyczepno¶æ ni¿ rainsporty (jecha³em przez Wroc³aw
dwoma takimi samymi autami RWD, ¿ona powiedzia³a ¿e jest ¶lisko (na
4seasons), a ja to odczu³em pó³ godziny pó¼niej (na Uniroyalach)

Hm, to chyba nie jest jakis miarodajny test ?
Auta te same, trasa rozumiem ta sama, ulice we Wroclawiu mamy rozne, na
mokrej kostce wszystkie opony kiepsko trzymaja.
Ilosc wody moze byc rozna, deszcz nie wiadomo czy sie wzmagal czy spadal
... no i ta zona ...


miarodajne to nie jest, ale jakie¶ wyobra¿enie mam. Trasa dok³adnie ta sama, bo odbiera³em jedno auto z warsztatu. Wiadomo - auta mimo ¿e takie same to parametry pewnie nie identyczne, ale to akurat do¶æ miarodajne porównanie- przyk³adu ¿e jecha³em jednym a pó¼niej drugim autem nie przytaczam, choæ te¿ na deszczu czu³em ¿e 4seasons s± gorsze - ale takie odczucie bêdzie du¿o bardziej subiektywne ni¿ dwa auta ko³o siebie


--
Pozdrawiam
£ukasz

Data: 2014-10-29 10:59:49
Autor: Budzik
zimówki
U¿ytkownik dddddddd fejk@email.com ...

jecha³em przez Wroc³aw dwoma takimi samymi autami RWD, ¿ona powiedzia³a ¿e jest ¶lisko (na 4seasons), a ja to odczu³em pó³ godziny pó¼niej (na Uniroyalach)

ROTFL
ADAC sie chowa....

Data: 2014-10-29 14:17:41
Autor: elmer radi radisson
zimówki
On 2014-10-29 11:59, Budzik wrote:

ROTFL
ADAC sie chowa....

ja tam ufam. a jesli malzenstwo jest powyzej 5 lat to powinno byc juz dobrze skalibrowane.


--

memento lorem ipsum

Data: 2014-10-29 18:59:47
Autor: Budzik
zimówki
U¿ytkownik elmer radi radisson radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-
and.spam.wireland.org ...

ROTFL
ADAC sie chowa....

ja tam ufam. a jesli malzenstwo jest powyzej 5 lat to powinno byc juz dobrze skalibrowane.

W sumie racja. Jego boli, ona czuje - zwiazek partnerski :)

Data: 2014-10-29 23:26:25
Autor: BartekK
zimówki
W dniu 2014-10-28 o 22:02, J.F. pisze:
Mialy dobre wyniki w ADAC (o ile mozna im wierzyc), ale ... w takim
"zwyklym" rozmiarze byly istotnie drozsze od opon sredniej klasy.
Tak powiedzmy o 100 zl na sztuce. Niby drobiazg ... ale pozwala pokryc
koszty kilku wymian i rodzi pytanie co lepsze :-)
Dla mnie jedyny minus - że występują tylko w rozmiarach "baloniastych" - na 18" nic nie znajdę, co mi się w nadkolu zmieści.

Ze one sa dobre, to moge uwierzyc, sam chwale caloroczne Debice.
Ale zeby az tak ? Moze te letnie byly naprawde letnie, na suchy
asfalt, a nie na mokry, bo to jesienne trzeba :-)
Ja miałem "typowe letnie na suchy asfalt" (federal 595RS-R) - i po prostu czułem się jak na curlingu - przy wejściu z 50km/h nic nie mogłem zrobić, ewentualnie w najlepszym wypadku - wjechać w przeszkodę bokiem a nie przodem, co bym nie kombinował z ABS, z blokowaniem całkowitym dyfrów, z ręcznym... Inni - na oponach bardziej cywilizowanych - jakoś sobie radzili po kilku próbach.

Ale fakt - mokra płyta poślizgowa nie jest miarodajnym testem opony na wszelkie realne warunki drogowe, bo płyta nie ma się nijak do prawdziwego asfaltu, tak oblodzonego, jak mokrego (a tutaj się opona do płyt "kleiła" wręcz, woda nic nie zmieniała, bieżnik widać wyciskał całą wodę, a rozgrzana guma - lepiła do farby płyty).



--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-10-28 19:49:01
Autor: J.F.
zimówki
Użytkownik "megrims"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Nie mam wyboru za dużego z tanich opon:

Co sie stalo ? Kryzys i Ciebie dosiegnal ? :-)

Przód
http://www.oponeo.pl/dane-opony/zeetex-ice-plus-s200-225-45-r17-94-v-xl
http://www.oponeo.pl/dane-opony/ovation-w586-225-45-r17-94-h-xl
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-winguard-sport-225-45-r17-94-v-xl
http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-snowprox-s953-225-45-r17-91-h

Ja bym tam chinskich unikal ... niech je najpierw inni sprawdza.
Szczegolnie ze tobie moze H nie wystarczyc, a to przeciez chinskie H :-)

Tył - słaba oferta w tym rozmiarze i drogie
http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-i-zen-kw27-245-40-r17-95-v-xl
Czy jest sens kupować takie szmaty czy lepiej kupić coś markowego?

U konkurencji wybor wiekszy
http://www.opony.com.pl/opony/225/45R17/zimowe/osobowe/?p=333,2,4

ale 245 to i oni nie maja ... a nie moze byc np 235/45R17 ?

J.

Data: 2014-10-29 10:53:48
Autor: J.F.
zimówki
Użytkownik "megrims"  napisaÅ‚ w
Do kolejnego W203 auta muszę kupić zimówki.
przód 225/45R17
tył 245/40R17

A propos
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_225_45_r17.aspx?ComponentId=185957&SourcePageId=31821

Wierzyc, nie wierzyc - przeanalizowac mozna :-)

im mniejsza liczba tym lepiej.

J.

Data: 2014-10-29 11:01:16
Autor: Chris
zimówki
W dniu 2014-10-29 10:53, J.F. pisze:
Użytkownik "megrims"  napisaÅ‚ w
Do kolejnego W203 auta muszę kupić zimówki.
przód 225/45R17
tył 245/40R17

A propos
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_test_225_45_r17.aspx?ComponentId=185957&SourcePageId=31821

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2012_winterreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=147067&SourcePageId=31821

W tym rozmiarze co kupowałem różnice między TS850 a WRD3 jak widać minimalne więc był to chyba dobry wybór :)

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

zimówki

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona