[TOT] zima

Data: 2018-10-18 20:35:06
Autor: jestem po drukarkach 'POPiS/EU
[TOT] zima
czemu przy takich niewyobrażalnych sukcesach kc-ue
producenci nie potrafią skonstruować silnika który szybko się nagrzewa?
i takich co by jakoś napędzane voltage szybko rozmrażały szyby?

takie pytanie (nie znam się) czy zmieniając kąt zapłonu można silnik szybko nagrzać? czy raczej zatrzeć?

czy istnieją jakieś samochody z w/w?

Data: 2018-10-18 21:57:58
Autor: Jacek
[TOT] zima
W dniu 18.10.2018 o 20:35, jestem po drukarkach 'POPiS/EU pisze:
czemu przy takich niewyobrażalnych sukcesach kc-ue
producenci nie potrafią skonstruować silnika który szybko się nagrzewa?
Co znaczy szybko? 2 minuty, to jest szybko, czy powoli?
Ja, jak jadę wcześnie rano i droga jest pusta i mogę depnąć, to mam już ciepło po 2 minutach. Silnik pracuje wtedy z jakąś tam mocą i się nagrzewa. Jak jadę po godz. 6, jak już auta jadą w sznurku i działają światła, to przy zalecanym teraz ecodrivingu, gdzie każdy naciska gaz, jakby pedał parzył i silnik pracuje na 5% mocy, to zaczynam mieć ciepło po ponad 5 minutach. Nie ma mocy, to i ciepła nie ma.

i takich co by jakoś napędzane voltage szybko rozmrażały szyby?

takie pytanie (nie znam się) czy zmieniając kąt zapłonu można silnik szybko nagrzać? czy raczej zatrzeć?

czy istnieją jakieś samochody z w/w?
Kup se auto z podgrzewanymi siedzeniami, przynajmniej w zadek będziesz miał od razu ciepło.
Jacek

Data: 2018-10-19 10:00:00
Autor: Budzik
[TOT] zima
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...

[...]

Mam nadzieje ze piszesz o benzynie...

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2018-10-19 12:06:42
Autor: Myjk
[TOT] zima
Thu, 18 Oct 2018 21:57:58 +0200, Jacek
Kup se auto z podgrzewanymi siedzeniami, przynajmniej w zadek będziesz miał od razu ciepło.

Przecież na takie wymagania to jest np. webasto które teoretycznie można
zamontować do każdego auta. Ja sobie kupiłem auto w którym w standardzie
się ogrzewanie w zimie (a także klimatyzację w lato) ze smartfona
uruchamia. Więc wsiadam do ciepłego auta w zimie i chłodnego w lato. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-18 22:25:33
Autor: Przemyslaw P.
[TOT] zima
S? auta, które mają podgrzewane szyby, np Ford. Czasem w nawiewach montowane są dodatkowe elektryczne nagrzewnice.

Data: 2018-10-19 07:58:24
Autor: ToMasz
[TOT] zima
[...]
to są pytania egzystencjalne. można stworzyć bufor-termos dla cieczy chłodzącej. Jak silnik jest gorący - napełniać, w momencie startu - opróżniać. Nagrzewnice cieczy chłodzącej i powietrza w kabinie - elektryczne istnieją. PRzy okazji może znasz odpowiedź na pytanie dlaczego samochody nie mają zewnętrzynych poduszek powietrznych? Albo dlaczego pasażerowie samolotów nie mają spadochronów. albo dlaczego nie produkuje się aut tylko na LPG (ew. rozruch na benzynie)

ToMasz

Data: 2018-10-19 08:26:24
Autor: J.F.
[TOT] zima
Użytkownik "jestem po drukarkach 'POPiS/EU"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pqajos$cd9$1@node2.news.atman.pl...
czemu przy takich niewyobrażalnych sukcesach kc-ue
producenci nie potrafią skonstruować silnika który szybko się nagrzewa?

Bo celem silnika jest napedzanie pojazdu, a nie nagrzewanie sie.
Grzanie silnika to jest strata energii, wiec co sie dziwic, ze producenci robia odwrotnie ..

i takich co by jakoś napędzane voltage szybko rozmrażały szyby?

Przeciez sa.

J.

Data: 2018-10-19 12:06:34
Autor: T.
[TOT] zima
W dniu 2018-10-18 o 20:35, jestem po drukarkach 'POPiS/EU pisze:
[...]

Już wymyślili podgrzewaną przednią szybę, siedzenia i kierownicę. Naprawdę jest ok :-)
T.

Data: 2018-10-19 06:12:32
Autor: sczygiel
[TOT] zima
W dniu piątek, 19 października 2018 05:06:37 UTC-5 użytkownik T. napisał:
> [...]
Już wymyślili podgrzewaną przednią szybę, siedzenia i kierownicę. Naprawdę jest ok :-)

Bloki silnika tez sa nagrzewane.
Moje auto ma nawet dwie wtyczki dyndajace sobie spod maski :)
A na parkingach sa gniazdka zeby sie podpiac :)

Data: 2018-10-19 20:05:17
Autor: scobowski
[TOT] zima
W dniu 19.10.2018 o 15:12, sczygiel@gmail.com pisze:

A na parkingach sa gniazdka zeby sie podpiac :)
Chyba, kurde, w Norwegii, tej!

Data: 2018-10-19 21:02:31
Autor: PiteR
[TOT] zima
na  ** p.m.s **  jestem po drukarkach 'POPiS/EU pisze tak:

[...]

pastuch B5 się nagrzewa bardzo szybko a B4 jeszcze szybciej. Oczywiście oba są benzynowe.

Trzeba było do tej EU się przeprowadzić. Tu nie ma zimy ;)

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-19 21:09:14
Autor: Tomasz Pyra
[TOT] zima
Dnia Thu, 18 Oct 2018 20:35:06 +0200, jestem po drukarkach 'POPiS/EU
napisał(a):

czemu przy takich niewyobrażalnych sukcesach kc-ue
producenci nie potrafią skonstruować silnika który szybko się nagrzewa?
i takich co by jakoś napędzane voltage szybko rozmrażały szyby?

Możesz zamontować elektryczną grzałkę w którkim obiegu cieczy chłodzącej.

Data: 2018-10-20 00:30:16
Autor: Marek S
[TOT] zima
[...]

Nie wiem co znaczy szybko. Ja w swoim aucie nie mam problemów z tym. Silnik sam z siebie nagrzewa się w kilka minut (turbinie jednak daję kilkanaście minut), fotele podgrzewane, gdy silnik jest zimny, to uruchamia się elektryczne grzanie kabiny (praktycznie natychmiast jest ciepło), szyby się całkiem szybko rozmrażają. Marka to Merc, diesel.

--
Pozdrawiam,
Marek

[TOT] zima