zima: defroster vs mw80

Data: 2010-10-12 10:27:54
Autor: artek
zima: defroster vs mw80
co jest cieplejsze - spec defroster czy shimano mw80? a może cos innego? interesuję mnie prawdziwe buty zimowe - diadory które używam od dwóch lat, nadaj± się co najwyżej na włosk± zimę ... nawet z neoprenowymi ocieplaczami.

i jeszcze jedno, nie za bardzo mam jak poprzymierzać - jaki rozmiar trzeba wybrać - czy 1 numer więcej (44 zamiast 43) wystarczy na jedn± czy dwie pary ciepłych skarpet?

--
artek

Data: 2010-10-12 11:24:53
Autor: Dominik Mirowski
defroster vs mw80
Użytkownik "artek" napisał w wiadomo¶ci

[...]

To może Lake MXZ302 ?

http://www.lakecycling.com/mxz302-p-111.html
http://www.mtbr.com/cat/mtb-apparel-and-protection/shoes/lake/mxz-302-x/PRD_416927_144crx.aspx
--
Dominik

Data: 2010-10-12 11:34:49
Autor: artek
defroster vs mw80
Dominik Mirowski wrote:
To może Lake MXZ302 ?

fajne :))

"To s± najbardziej ekstremalne buty jakie produkujemy. Na najbardziej ekstremalne warunki."

tylko ta cena :(
i z tego co widzę w paru sklepach: dostępno¶ć - brak! a defrostery i shimano s± .. od biedy jeszcze sidi diablo - też dostępne w moim rozmiarze, ale też 3-4 stówy więcej niz sh czy spece.

--
artek

Data: 2010-10-12 13:23:55
Autor: kml
defroster vs mw80

Użytkownik "artek" <bezspamu_artek@usun.wro.vectranet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4cb42bc2$1news.home.net.pl...
Dominik Mirowski wrote:
To może Lake MXZ302 ?

[...]

Kiedy¶ Sidi były w 2 wersjach, tańszej i droższej. Nie wiem jaki masz nr buta ale po wielu bojach gdzie¶ tam wygrzebałem w polskim sklepie netowym ten stary, tańszy, model i nawet był na stanie - 43 OIDP.

Uważam, że bezwzględnie musisz przymierzyć te buty chyba, że to s± drugie danego producenta. Nie testowałem defrosterów na mrozie dużym, ale uważam że odpowiednie skary+neopran+ ew wkładki grzej±ce jak jest naprawdę ziomb i dadz± radę.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-12 16:49:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zima: defroster vs mw80
artek bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre¶lić):
[...]

Pamiętaj, że w Defrosterach też szału nie ma. Odmrożeń się nie nabawisz,
ale żeby komfort był to też nie powiem.

i jeszcze jedno, nie za bardzo mam jak poprzymierzać - jaki rozmiar trzeba wybrać - czy 1 numer więcej (44 zamiast 43) wystarczy na jedn± czy dwie pary ciepłych skarpet?

Mam dwie pary Speca: Sport MTB i Defroster (MTB), Sporty mniejsze o rozmiar
od Deforsterów.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-10-12 15:31:20
Autor: Krees
zima: defroster vs mw80
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Mam dwie pary Speca: Sport MTB i Defroster (MTB), Sporty mniejsze o rozmiar
od Deforsterów.

Jak widać noga nodze nierówna - ja noszę ten sam rozmiar zarówno Sportów jak i
Defrosterów. O numer większy od butów tzw. cywilnych.

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2010-10-12 15:38:59
Autor: Jan Srzednicki
zima: defroster vs mw80
On 2010-10-12, Krees wrote:
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Mam dwie pary Speca: Sport MTB i Defroster (MTB), Sporty mniejsze o rozmiar
od DeforsterĂłw.

Jak widać noga nodze nierówna - ja noszę ten sam rozmiar zarówno Sportów jak i
Defrosterów. O numer większy od butów tzw. cywilnych.

Ja też. Do tego Defrostery są wyraźnie większe, co jednak jak
najbardziej mi pasuje, bo mieści się do nich wkładka filcowo-aluminiowa
i gruba skarpeta. ;)

Data: 2010-10-12 23:18:56
Autor: Michał Pawelski
zima: defroster vs mw80
Witam serdecznie!

TeĹĽ przymierzam siÄ™ do zakupu butĂłw na zimÄ™, a ĹĽe z BG Comp jestem bardzo zadowolony, zastanawiam siÄ™ nad Defrosterami.

W związku z tym, mam do posiadaczy takowych pytanie, jak to z ich nieprzemakalnością? Dadzą radę w lekkim deszczu?
I jak z temperaturami tak około -10 -15, czy poza skarpetą grubą mam jeszcze zaopatrzyć się w neopren?

Pozdrawiam
Michał Pawelski

Data: 2010-10-13 09:06:34
Autor: kml
zima: defroster vs mw80

Użytkownik "Michał Pawelski" <stormcrow@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cb4d0c0$0$22800$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dadzą radę w zajebisty deszczu - zapewniam Cię, że ich przemoczenie wymaga sporo wysiłku ;) Postaram się lada dzień (w końcu....) dołożyć brakujące zdjęcia do mojego testu tych butów. Jedyna rzecz, jaką zrobilem zaraz po zakupie to impregnacja grangersem. Generalnie to jest w ciul zadowolony z tych butów. W czasie wyjazdu grudzień/styczeń pokazały klasę. W celu jeszcze lepszej odporności dołożyłem do nich małe stuptuty co by osłonić kostkę i to jest połączenie wyśmienite.

Jedynym zonkiem z tymi butami jest cena, reszta same superlatywy z tym, ze zastrzegam iż nie sprawdzałem ich w duzym mrozie.

Data: 2010-10-13 16:04:02
Autor: Michał Pawelski
zima: defroster vs mw80
W dniu 13.10.2010 09:06, kml pisze:
Jedynym zonkiem z tymi butami jest cena, reszta same superlatywy z tym, ze zastrzegam iĹĽ nie
sprawdzałem ich w duzym mrozie.

Po przeczytaniu Twojego testu(swoją drogą ciekawy tekst) zastanawia mnie przy jakiej minimalnej temperaturze jeździłeś w tych butach i czy nadal było ciepło?

Data: 2010-10-13 16:29:54
Autor: kml
zima: defroster vs mw80

Użytkownik "Michał Pawelski" <stormcrow@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cb5bc52$0$21011$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Statyczne -5*C+silny zimny wiatr czyli jadąc odczucie było jak by było więcej na minusie. Mi było bardzo przyjemnie, ale ja NIE jestem zmarzły :)

Data: 2010-10-13 17:03:16
Autor: solar
zima: defroster vs mw80
W dniu 2010-10-12 23:18, Michał Pawelski pisze:

W zwiÄ…zku z tym, mam do posiadaczy takowych pytanie, jak to z ich
nieprzemakalnością? Dadzą radę w lekkim deszczu?
I jak z temperaturami tak około -10 -15, czy poza skarpetą grubą mam
jeszcze zaopatrzyć się w neopren?

To nie są ciepłe buty. W zeszłym roku nie było wielkich mrozów do testów, ale już poniżej -5 jest zimno. Zresztą wystarczy ich dotknąć - są cienkie. Natomiast są zdecydowanie wodoodporne i nieprzewiewne.
Ja wziąłem 0,5 numeru większe, aby wkładać grubą skarpetę.

"Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały pomniki i czyniły hołdy, żeby ludzkość zobaczyła ich wielką miłość do danego autorytetu."
                                         Adam Nowak "Raz, dwa, trzy"

Data: 2010-10-13 20:08:46
Autor: Michał Pawelski
zima: defroster vs mw80
W dniu 13.10.2010 17:03, solar pisze:
To nie są ciepłe buty. W zeszłym roku nie było wielkich mrozów do testów, ale już poniżej -5 jest
zimno.

U mnie zeszłej zimy niestety mrozy dały w kość i maksymalnie jeździłem przy -17stC w podwójnych skarpetach, butach shimano(jakiś niski model chyba mt20, czyli nie mający nic wspólnego z zimowym butem) i ochraniaczach neoprenowych(które niestety nie wytrzymały sezonu. I po 2h jazdy niestety było zimno i zjeżdżałem do domu jak już nie czułem nóg.

Ja wziąłem 0,5 numeru większe, aby wkładać grubą skarpetę.

Rozumiem, ze 0,5 nr większe od letnich butów Speca?

Data: 2010-10-13 21:03:35
Autor: solar
zima: defroster vs mw80
W dniu 2010-10-13 20:08, Michał Pawelski pisze:

U mnie zeszłej zimy niestety mrozy dały w kość i maksymalnie jeździłem
przy -17stC w podwĂłjnych skarpetach, butach shimano(jakiĹ› niski model
chyba mt20, czyli nie majÄ…cy nic wspĂłlnego z zimowym butem) i
ochraniaczach neoprenowych(które niestety nie wytrzymały sezonu. I po 2h
jazdy niestety było zimno i zjeżdżałem do domu jak już nie czułem nóg.

W sumie źle napisałem. Zima była przecież fest. Ale z powodu mnóstwa śniegu w lesie, jeździłem w większości jedynie do pracy.
Raz pojeździłem ze 2h po lesie przy -6 - -7C i z trochę grubszą skarpetą (nie taką zimową, porządną) było już mi zimno.
MT20 nie majÄ… faktycznie nic wspĂłlnego z zimÄ… - nawet jesieniÄ… juĹĽ jest w nich zimno. To moje pierwsze buty SPD i do tej pory leĹĽÄ… w szafie. :)

Rozumiem, ze 0,5 nr większe od letnich butów Speca?

Tak.

"Ĺšlepej wierze Ĺşle z oczu patrzy."
                                      StanisĹ‚aw Jerzy Lec

Data: 2010-10-13 21:24:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zima: defroster vs mw80
Michał Pawelski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skre¶lić):
Dadz± radę w lekkim deszczu?

Tak.

I jak z temperaturami tak około -10 -15, czy poza skarpet± grub± mam jeszcze zaopatrzyć się w neopren?

Skarpeta, wkładka aluminiowo-filcowa, skarpeta narciarska/zimowa
trekkingowa i do boju. JeĽdziłem tak przy -17 oraz przy -15 "brudz±c" je
¶niegiem.

Data: 2010-10-12 22:59:42
Autor: Rowerex
zima: defroster vs mw80
On 12 PaĽ, 10:27, "artek" <bezspamu_ar...@usun.wro.vectranet.pl>
wrote:
co jest cieplejsze - spec defroster czy shimano mw80? a może cos innego?

Ja kupiłem jaki¶ tydzień temu MW80, więc dla równowagi kup sobie
Defrostery. Potem wymienimy się do¶wiadczeniami, a może nawet butami
je¶li masz ten sam rozmiar ;-))

Co do samych butów, to całkiem fajne. Wzi±łem rozmiar większe i z
grub± skarpet± pasuj± idealnie, nawet druga skarpeta wejdzie bez
problemu. Poza tym powiedzieć mogę niewiele, bo niewiele jeĽdziłem i
nie było jeszcze mrozów. Zreszt± i tak mam zamiar używać ochraniaczy
gdy będzie mokro i ¶nieżnie.

Pozdr-
-Rowerex

zima: defroster vs mw80