zima w mieście

Data: 2012-02-15 10:11:50
Autor: Paweł Pontek
zima w mieście
Witajcie!

W DC trochę sypnęło i od razu wszystko stanęło. Oczywiście wszystko poza rowerami. Tak "na oko" rower nawet w warunkach nieco utrudniających jazdę znowu okazał się być optymalnym rozwiązaniem do poruszania się po mieście.

Pośród rowerzystów - prawdziwy "wersal". Już dawno nie było tak, żeby niemal każdy napotkany jednośladzista (dzisiaj w drodze do pracy naliczyłem "Sztuk 6") przyjaźnie machał ręką w geście pozdrowienia. Jak "za starych dobrych czasów" na turystycznych szlakach. Tak trzymać!

Przy okazji - podziwiam "chodnikowców". W paru miejscach trudno się było wcisnąć na jezdnię i próbowałem jechać chodnikami. Tyle dziur, rozstępów, nieprzewidzianych przeszkód ukrytych pod śniegiem - ciężko po tym jechać. Od razu robi się ciepło.

PABLO

Data: 2012-02-15 10:22:14
Autor: Alfer_z_pracy
zima w mieście
Paweł Pontek napisał:
[...]

Taaa jest! I znów w pracy ludzie kiwają głowami i dziwują się. Kolega spóźnił się godzinę, miał prawo bo autem jechał.

Na trasie bardzo sympatyczna jazda, wyprzedzanie samochodów co chwilę. Niedługo kapuśniaczek spadnie a premier uzna to za katakalizm żywiołu. Ludzie szybko zapomnieli czasy, kiedy w mieście były 2-metrowe zaspy ;)

Pzdr!
A.

Data: 2012-02-15 06:30:03
Autor: Pawe³ Wójcik
zima w mie¶cie
On 15 Lut, 10:22, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:

Taaa jest! I znów w pracy ludzie kiwaj± g³owami i dziwuj± siê. Kolega
spó¼ni³ siê godzinê, mia³ prawo bo autem jecha³.

Chcecie siê po¶miaæ?:D. Podczas pierwszego uderzenia zimy w Lublinie,
musia³em dymaæ rowerem* przez pó³ miasta po potrzebne mi papiery, bo
³osiek,który mia³ z nimi podskoczyæ nie wyobra¿a³ sobie dojechania z
nimi "w tak± pogodê":D.

*co niezrozumia³e dla niezroweryzowanych, jeszcze mia³em z tego
frajdê:P

Data: 2012-02-15 16:51:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zima w mie¶cie
Pawe³ Wójcik, Wed, 15 Feb 2012 06:30:03 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
[...]

:D
A na mnie dzisiaj patrzyli jak na kosmitê, kiedy schodzi³em z rowerem po
schodach na szybk± przeja¿d¿kê. :D

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-02-15 16:29:33
Autor: rmikke
zima w mie¶cie
Dnia Wed, 15 Feb 2012 16:51:53 +0100, Marek 'marcus075' Karweta naskroba�/a:

Pawe� W�jcik, Wed, 15 Feb 2012 06:30:03 -0800 (PST), pl.rec.rowery:
On 15 Lut, 10:22, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:

Taaa jest! I zn�w w pracy ludzie kiwaj� g�owami i dziwuj� si�. Kolega
sp�ni� si� godzin�, mia� prawo bo autem jecha�.

Chcecie si� po�mia�?:D. Podczas pierwszego uderzenia zimy w Lublinie,
musia�em dyma� rowerem* przez p� miasta po potrzebne mi papiery, bo
�osiek,kt�ry mia� z nimi podskoczy� nie wyobra�a� sobie dojechania z
nimi "w tak� pogod�":D.

*co niezrozumia�e dla niezroweryzowanych, jeszcze mia�em z tego
frajd�:P

:D
A na mnie dzisiaj patrzyli jak na kosmit�, kiedy schodzi�em z rowerem po
schodach na szybk� przeja�d�k�. :D

Dzis trzykrotnie mialem dialog:
- Tylko nie mow, ze przyjechales rowerem?
- Moge nie mowic...

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-02-15 19:39:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zima w mie¶cie
rmikke, 15 Feb 2012 08:29:33 -0800, pl.rec.rowery:
[...]

BO ROWERU U¯YWA SIÊ NA NIEDZIELN¡ PRZEJA¯D¯KÊ PO PARKU, TYLKO LATEM!!!

Data: 2012-02-16 01:33:18
Autor: Marek
zima w mie¶cie
Na porz±dnie od¶nie¿onej drodze taka zima nie utrudnia ¿ycia. Ale tam,
gdzie zalega ¶nie¿no - solna breja i jedzie siê na granicy po¶lizgu
ju¿ luzik znika. Wczoraj jecha³em do pracy rowerem miejskim na
slickach, a wraca³em góralem na grubych oponach z kostkowym
bie¿nikiem.
W pierwszym wypadku miejscami to by³ taniec. Dziêkujê przy okazji
kierowcy, jad±cemu z przeciwka w±sk± i kiepsko od¶nie¿on± drog±, za
przezorno¶æ jak± wykaza³ zatrzymuj±c auto i czekaj±c a¿ go wyminê :).
W drugim wypadku to by³a orka. Szczególnie na odcinkach pokonywanych
nieod¶nie¿onymi chodnikami. Wróci³em do chaty mocno zgrzany.
Dzi¶ do pracy per pedes, a z powrotem na slickach. I ta druga opcja
mniej mi pasuje ;).

--
Marek

Data: 2012-02-15 10:29:46
Autor: Fabian
zima w mieście
On 15.02.2012 10:22, Alfer_z_pracy wrote:
Paweł Pontek napisał:
[...]

A opony zmieniłeś na zimowe?! HAHAHAHAHA!!!11111

BPNSP
Fabian

Data: 2012-02-15 10:38:15
Autor: Paweł Pontek
zima w mieście
W dniu 2012-02-15 10:29, Fabian pisze:

A opony zmieniłeś na zimowe?! HAHAHAHAHA!!!11111

Cały rok jeżdżę na zimowych - co by mnie zima nie zaskoczyła.
:-)

PABLO

Data: 2012-02-15 10:52:40
Autor: Alfer_z_pracy
zima w mieście
Fabian napisał:
A opony zmieniłeś na zimowe?! HAHAHAHAHA!!!11111

Ty sobie jaja robisz, a żebyś wiedział że to pytanie też dzisiaj padło :-)))))))

A.

Data: 2012-02-15 12:29:39
Autor: rmikke
zima w mieście
Dnia Wed, 15 Feb 2012 10:52:40 +0100, Alfer_z_pracy naskroba�/a:

Fabian napisał:
A opony zmieniłeś na zimowe?! HAHAHAHAHA!!!11111

Ty sobie jaja robisz, a żebyś wiedział że to pytanie też dzisiaj padło :-)))))))

U mnie przedwczoraj. Z kamienna mina odpowiadam niezmiennie "Nie, rower
zmienilem na zimowy".

Data: 2012-02-15 13:45:01
Autor: ikov
zima w mieście
Ty sobie jaja robisz, a żebyś wiedział że to pytanie też dzisiaj padło
:-)))))))

U mnie przedwczoraj. Z kamienna mina odpowiadam niezmiennie "Nie, rower
zmienilem na zimowy".

Też często słyszę to pytanie - odpowiadam że tak, zmieniłem na zimówki. Gdy nie ma śniegu i jest cieplej, jeżdżę na slickach 1.25", gdy można spodziewać się śniegu i lodu, zakładam jakieś kendy kwest 1.9" (których latem w zasadzie nie używam).

Data: 2012-02-15 14:19:16
Autor: zly
zima w mie¶cie
Dnia Wed, 15 Feb 2012 10:52:40 +0100, Alfer_z_pracy napisa³(a):

Ty sobie jaja robisz, a ¿eby¶ wiedzia³ ¿e to pytanie te¿ dzisiaj pad³o :-)))))))

Siê ¶miejecie, ale ja kiedy¶ zmienia³em, z 23 mm na 32 z lekkim bie¿nikiem
:)

--
marcin

Data: 2012-02-15 18:54:31
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
zima w mie¶cie
W dniu 2012-02-15 14:19, zly pisze:
[...]

Odnoszê wra¿enie, ¿e du¿o lepiej siê je¼dzi³o mi po za¶nie¿onym mie¶cie na slickach 23mm ni¿ na slickach 38mm. 23 jako¶ siê przegryza przez ¶nieg, mo¿e mocniejszy nacisk na cm2. Slick 38mm, szczególnie na przedzie jako¶ lata na brejowatej jezdni.

Seco

Data: 2012-02-15 14:30:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zima w mie¶cie
Alfer_z_pracy, Wed, 15 Feb 2012 10:52:40 +0100, pl.rec.rowery:
Fabian napisa³:
A opony zmieni³e¶ na zimowe?! HAHAHAHAHA!!!11111

Ty sobie jaja robisz, a ¿eby¶ wiedzia³ ¿e to pytanie te¿ dzisiaj pad³o :-)))))))

Takie pytanie pada zawsze. Jak je¼dzi³em zim± na uczelniê to siê nabijali
wszyscy, od wyk³adowców po panie szatniarki. A ja zawsze odpowiada³em, ¿e
mam zimówki (bo mam. Kolcowane. ]:->) i ¿e s± lepsze ni¿ te w samochodach.

Data: 2012-02-15 17:43:29
Autor: Tomasso
zima w mie¶cie

U¿ytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" napisa³:

[...]

Jak wy¿ej!

Data: 2012-02-15 10:39:05
Autor: Paweł Pontek
zima w mieście
W dniu 2012-02-15 10:22, Alfer_z_pracy pisze:
kiedy w mieście były 2-metrowe zaspy ;)

To ja się pytam: I komu to przeszkadzało?!

PABLO

Data: 2012-02-15 14:18:30
Autor: zly
zima w mie¶cie
Dnia Wed, 15 Feb 2012 10:22:14 +0100, Alfer_z_pracy napisa³(a):

Taaa jest! I znów w pracy ludzie kiwaj± g³owami i dziwuj± siê. Kolega spó¼ni³ siê godzinê,

Ja te¿. Wy³±czy³em drzemkê w budziku zanim siê podnios³em. Tak siê nie robi
:)

Na trasie bardzo sympatyczna jazda, wyprzedzanie samochodów co chwilê.

Ja w trybie ci±g³ym. Ale z grubsza tak nie lubiê, bo na trasie miêdzy
sznurami aut zbiera siê ca³y ¶nieg.

--
marcin

Data: 2012-02-15 14:23:30
Autor: Alfer_z_pracy
zima w mie¶cie
zly napisa³:
Ale z grubsza tak nie lubiê, bo na trasie miêdzy sznurami aut zbiera siê ca³y ¶nieg.

Racja, trochê tam wozi na boki. Ale w koñcu od czego jest zima, spad³ ¶nieg, jest weso³o! ;-)

A.

Data: 2012-02-15 10:33:41
Autor: Jacek Maciejewski
zima w mieście
Dnia Wed, 15 Feb 2012 10:11:50 +0100, Pawe³ Pontek napisa³(a):

W paru miejscach trudno siê by³o wcisn±æ na jezdniê i próbowa³em jechaæ chodnikami

A mnie, kiedy pojecha³em jezdni± bo ¶mieszka by³a za¶nie¿ona objeba³
kierownik autobusa :)
--
Jacek

Data: 2012-02-22 16:26:11
Autor: rmikke
zima w mieście
Dnia Wed, 15 Feb 2012 10:33:41 +0100, Jacek Maciejewski naskroba³/a:

[...]

No to co?

Propozycja zalatwienia po znajomosci powtornego egzaminu na prawo jazdy, zlozona
uprzejmym tonem, zwykle troche studzi troche zapal bojowy.

A jak przelecual i nie bylo czasu na ddyskusje, to zwyczajnie olej.

Data: 2012-02-22 18:27:08
Autor: Jacek Maciejewski
zima w mieście
Dnia 22 Feb 2012 08:26:11 -0800, rmikke napisa³(a):

 to zwyczajnie olej.

No to ola³em :)
--
Jacek

Data: 2012-02-15 10:47:25
Autor: suxen (praca)
zima w mieście
Dzisiaj to jak na Dakarze się czułem, ślisko jak diabli i wzmożona "kontrola trakcji" zmęczyła łapki trochę bardziej niż zwykle...

Data: 2012-02-19 19:50:50
Autor: Robert Ostrowski
zima w mie¶cie
Data: 2012-02-20 12:17:34
Autor: Alfer_z_pracy
zima w mie¶cie
Robert Ostrowski napisa³:
Moje wypociny.
http://www.czasnarower.pl/artykul/4943

"Wiêc ja siê pytam po raz niewiadomo który ... po co ZDM buduje drogi rowerowe skoro na okres zimy, która teoretycznie trwa u nas 3 miesi±ce, sa one niedostêpne dla u¿ytkowników, dla których s± one budowane?"

Robert, ale czego oczekujesz? Wola³by¶ ¿eby tych DR nie by³o w ogóle bo w zimie garstka zapaleñców ma z nimi k³opot? Bynajmniej nie cieszê siê z nieod¶nie¿onych DR w WAW ale jestem w stanie to zrozumieæ w aspekcie ekonomicznym. Tym bardziej ¿e Twoje 3 miesi±ce niedzia³ania DR w rzeczywisto¶ci polskiej zimy s± raptem mo¿e paroma tygodniami. Do stycznia ¶niegu nie by³o w ogóle.

A.

Data: 2012-02-20 08:20:49
Autor: Marek
zima w mie¶cie
W Gliwicach za UM jest od¶nie¿ona DDR, a nieod¶nie¿ony chodnik, wiêc
teraz ¶cie¿ka rowerowa jest chodnikiem. Choæ w³a¶ciwie tam zawsze tak
by³o :).

--
Marek

Data: 2012-02-22 17:16:38
Autor: Robert Ostrowski
zima w mie¶cie
Marek <h.art@op.pl> napisa³(a):
W Gliwicach za UM jest od=B6nie=BFona DDR, a nieod=B6nie=BFony chodnik, wi=
=EAc
teraz =B6cie=BFka rowerowa jest chodnikiem. Cho=E6 w=B3a=B6ciwie tam zawsze=
 tak
by=B3o :).

--
Marek

Ale DDR s± szersze ni¿ chodniki wiêc z ddr zrobienie ci±gu pieszo/rowerowego
na okres zimowy jest sensowne.

Data: 2012-02-22 17:14:58
Autor: Robert Ostrowski
zima w mie¶cie
Alfer_z_pracy <alferwywalto@mp.pl> napisa³(a):
[...]

Chcia³bym aby RD by³y od¶nie¿ane tak samo jak s± odsnie¿ane jezdnie dla
samochodów. Gdybym roweru u¿ywa³ do weekendowych wycieczek to bym mia³ w
czarnej d... ale ja rowerem je¿d¿e komunikacyjnie. dlaczego jaki¶ z³amas w
samochodzie ma mieæ lepiej ni¿ ja...

Data: 2012-02-22 17:32:48
Autor: rmikke
zima w mie¶cie
Dnia Wed, 22 Feb 2012 17:14:58 +0000 (UTC), Robert Ostrowski naskroba³/a:

[...]

BO GO STAC! :D

Oraz, odwroc sobie sytuacje - przeciskasz sie miedzy samochoami pod czerwonym,
stajesz na poczatku, a tam tlum kierowiec sobie mysli "dlaczego jakis zlamas na
rowerze ma miec lepiej, niz ja..." - i potem blokuja kazdy wolny kawalek
przejazdu.

Wyluzuj, i tak na ogol to Ty masz lepiej, od kierowiec...

Data: 2012-02-23 07:21:08
Autor: piecia aka dracorp
zima w mie¶cie
Dnia Wed, 22 Feb 2012 09:32:48 -0800, rmikke napisał(a):

Wyluzuj, i tak na ogol to Ty masz lepiej, od kierowiec...
A widziałeś na jakimś skrzyżowaniu żeby kierowca wciskał przycisk by móc przejechać albo żeby przepychał auto przez nie? Ja nie widziałem a dla rowerzysty to norma.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-02-23 12:26:52
Autor: rmikke
zima w mie¶cie
Dnia Thu, 23 Feb 2012 07:21:08 +0000 (UTC), piecia aka dracorp naskroba³/a:

[...]

Powtarzaj za mna:
Ooommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....... :D

A przycisk dla kierowiec znajdziesz przy ktoryms przejezdzie przez tory kolejowe
w Ursusie.

Data: 2012-02-23 11:11:16
Autor: Alfer_z_pracy
zima w mie¶cie
Robert Ostrowski napisa³:
Chcia³bym aby RD by³y od¶nie¿ane tak samo jak s± odsnie¿ane jezdnie dla samochodów.

Jak ju¿ bêdziemy pod wzglêdem bogactwa drug± Szwajcari± (a nie bêdziemy) lub pod wzglêdem rowerowym drug± Holandi± (a nie bêdziemy) to z pewno¶ci± DR bêd± codziennie od¶nie¿ane.

Póki co jeste¶my biedni, szuka siê oszczêdno¶ci i znajduje siê je np. w dziedzinach, które s± nazwijmy to "niszowe". Na rowerach zim± je¼dzi parê procent spo³eczeñstwa a mo¿e nawet mniej, a koszty odsnie¿enie DR stanowi³yby ca³kiem spory wydatek. Czy mi siê to podoba? Niekoniecznie, ale taki jest lajf.

Po dzisiejszej je¼dzie miejskiej szczerze powiem, ¿e w zamian za nieod¶nie¿one DR wola³bym, aby warszawskie ulice by³y bez tych dziur i kolein. Dzi¶ leje deszcz, na jezdniach jest hardkor - momentami jedzie siê przez x-set metrów tak jakby korytem rzeki, zw³aszcza na starszych nieromontowanych ulicach. Dobrze, ¿e w pracy mam mo¿liwo¶æ wysuszenia ciuchów ;-)

A.

Data: 2012-02-23 10:23:05
Autor: Olgierd
zima w mie¶cie
On Thu, 23 Feb 2012 11:11:16 +0100, Alfer_z_pracy wrote:

Dobrze, że w pracy mam możliwość wysuszenia ciuchów ;-)

A gdzie suszysz?

Bo ja w takie dni zakładam za takie biurko, nogawki przy ścianie (nie widać), a górę przykrywam kaskiem ;-) Po 8 godzinach gacie są suche :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-02-23 11:30:41
Autor: Alfer_z_pracy
zima w mieście
Olgierd napisał:
A gdzie suszysz?

Muszę wyjść ze studia, skręcam w lewo, jeszcze raz w lewo, potem jakieś 8 metrów prosto i tam jest magiczny kalorofer.

Bo ja w takie dni zakładam za takie biurko, nogawki przy ścianie (nie widać), a górę przykrywam kaskiem ;-) Po 8 godzinach gacie są suche :)

Wydaje mi się, że powinieneś to sfotografować i pokazać światu. Wtedy już nic nie będzie takie same!

Pzdr
A.

Data: 2012-02-23 10:42:40
Autor: Olgierd
zima w mie¶cie
On Thu, 23 Feb 2012 11:30:41 +0100, Alfer_z_pracy wrote:

A gdzie suszysz?

Muszę wyjść ze studia, skręcam w lewo, jeszcze raz w lewo, potem jakieś
8 metrów prosto i tam jest magiczny kalorofer.

Spory kawaÅ‚ek. Dobrze, że jeszcze nie ukradli :)
[...]

No właśnie na zdjęciu nie byłoby tego tak widać :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-02-21 11:28:19
Autor: Pawe³ Pontek
zima w mie¶cie
W dniu 2012-02-19 20:50, Robert Ostrowski pisze:
Moje wypociny.

http://www.czasnarower.pl/artykul/4943

Nie ma co siê denerwowaæ. Tzw. drogi rowerowe w W-wie i tak nie bardzo nadaj± siê do sensownej, a tym bardziej bezpiecznej jazdy. Przynajmniej zim± jest wymówka i nie trzeba siê a¿ tak "kryæ" na drodze przed kierowcami autobusów i wszelkiej ma¶ci stra¿nikami oraz policjantami.

PABLO

Data: 2012-02-21 13:18:53
Autor: Wilk
zima w mie¶cie
On 21 Lut, 11:28, Pawe³ Pontek <ppon...@interia.pl> wrote:

[...]

Dok³adnie tak, jaki¶ czas temu zapomnia³em lampek i dla ¶wiêtego
spokoju wraca³em z pracy ¶cie¿kami i chodnikami - to siê po prostu
jechaæ nie da³o. Roberto ma o tyle inaczej - ¿e je¼dzi do roboty Tras±
Siekierkowsk± i nie lubi jechaæ  ruchliw± ulic±, wiêc go nieod¶nie¿ona
¶cie¿ka bardziej wnerwia. Ale prawda jest te¿ taka - ¿e rowerzystów
zim± jest za ma³o by miastu op³aca³o siê wydawaæ spore pieni±dze na
ich od¶nie¿anie, a zim± z regu³y je¿d¿± bardziej zaawansowani
rowerzy¶ci, przyzwyczajeni do ruchu na ulicach.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-02-22 17:21:21
Autor: Robert Ostrowski
zima w mie¶cie
Pawe³ Pontek <ppontek@interia.pl> napisa³(a):
> [...]

Nie ma co siê denerwowaæ. Tzw. drogi rowerowe w W-wie i tak nie bardzo nadaj± siê do sensownej, a tym bardziej bezpiecznej jazdy. Przynajmniej zim± jest wymówka i nie trzeba siê a¿ tak "kryæ" na drodze przed kierowcami autobusów i wszelkiej ma¶ci stra¿nikami oraz policjantami.

Pod warunkiem, ¿e masz alternatywê. Dla Trasy Siekierkowskej alternatywy nie
ma. Szczerze ¿a³ujê, ¿e TS ma status drogi szybkiego ruchu a nie zwyk³ej ulicy
miejskiej z licznymi skrzy¿owaniami ¶wiat³ami etc. Wówczas podró¿owanie w
zimie by³oby sensowne a tak aby jechaæ po od¶niezonym musisz co i raz rower
przerzucaæ przez barierkê. Je¶li jest pusty to jest to ma³y problem ale jak w
sakwach masz 30 kg to ta operacja ani nie jest szybka, ani ³atwa, ani bezpieczna.

Data: 2012-02-22 17:38:12
Autor: rmikke
zima w mie¶cie
Dnia Wed, 22 Feb 2012 17:21:21 +0000 (UTC), Robert Ostrowski naskroba³/a:

> [...]

sakwach masz 30 kg to ta operacja ani nie jest szybka, ani ³atwa, ani

Nie wiem dokladnie, skad i dokad jezdzisz, ale moze latwiej by bylo po prostu
pojechac jak samochod? O Fieldoefa na pewno da sie ladnie zjechac na jezdnie
Walu i wjechac jezdnia, nie robie tego glownie dlatego, ze zwykle odbijam w bok
pod sanktuarium. Ale na Polska juz mozna zjechac, troche nadkladajac. Potem pod
ZUS...