zimowa katastrofa energetyczna, a agregat

Data: 2009-10-15 11:30:22
Autor: pleg
zimowa katastrofa energetyczna, a agregat
Witam
W związku z problemami z prądem w całym kraju naszła mnie taka myśl,
że należałoby kupić agregat prądotwórczy do domu. W związku z tym
pytanie, jaki należy kupić aby wystarczyło do zasilenia pracy pieca
gazowego CO+CW oraz jakiejś lampki lub radyjka.
???

Data: 2009-10-15 23:14:22
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 15 Oct 2009 11:30:22 -0700 (PDT), pleg napisał(a):

pytanie, jaki należy kupić aby wystarczyło do zasilenia pracy pieca
gazowego CO+CW oraz jakiejś lampki lub radyjka.

Najmniejszy jaki znajdziesz - czyli rzedu 600-800W. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-10-16 09:12:53
Autor: krys
Adam Płaszczyca wrote:

[...]

I nie zapomnij o zapasie paliwa, bo jak prądu brak, to paliwa nie kupisz (co ze zdziwieniem skonstatowali posiadacze agregatów;-))

Data: 2009-10-16 10:17:40
Autor: Prawusek
"krys" <krys_@poczta.onet.pl> wrote in message
Adam Płaszczyca wrote:

> Najmniejszy jaki znajdziesz - czyli rzedu 600-800W.

I nie zapomnij o zapasie paliwa, bo jak prądu brak, to paliwa nie kupisz
(co
ze zdziwieniem skonstatowali posiadacze agregatów;-))

Tu jest agregat niedrogi, benzynowy:
http://www.allegro.pl/item772276440_agregat_pradotworczy_1200w_generator_gwar_f_vat.html#gallery

Ma możliwość ładowania akumulatorów - cecha cenna na biwaku, na łodzi, a
także przy katastrofach pogodowych i ich skutkach - także do zasilania
chłodziarek i zamrażarek - ważne!!!

Moc zbyt mała (mniejsza niż 1kW) może być za mała dla wielu celów domowych.
W gospodarstwach indywidualnych moc powinna być większa niż suma mocy
urządzeń stale pracujących: hydrofor, chłodziarki, zamrażarki, oświetlenie
awaryjne, aby nie być zaskoczonym. Zapas paliwa 200 litrów beczka - naczynie
bezpieczne do przechowywanie paliwa. Minimum - kanister 20l.

Data: 2009-10-16 18:48:12
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 16 Oct 2009 10:17:40 +0200, Prawusek napisał(a):

Tu jest agregat niedrogi, benzynowy:
http://www.allegro.pl/item772276440_agregat_pradotworczy_1200w_generator_gwar_f_vat.html#gallery

Taki kupiłem harcerzom na obóz - jak na razie przeżył dwa obozy i dalej
działa. Jedyna wada to dość głośna praca, oraz, co może być ważne -
dwusuwowy silnik który daje 'trudniejsze' w obsłudze spaliny. --

Data: 2009-10-16 15:30:14
Autor: pleg
zimowa katastrofa energetyczna, a agregat
Dzięki
to drugie pytanie, czy karnistry można przetrzymywać bezpiecznie w
garażu znajdującym się w budynku mieszkalnym (na parterze), bo raczej
nasłoneczniony balkon odpada :)

Data: 2009-10-17 02:36:10
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 16 Oct 2009 15:30:14 -0700 (PDT), pleg napisał(a):

to drugie pytanie, czy karnistry można przetrzymywać bezpiecznie w
garażu znajdującym się w budynku mieszkalnym (na parterze), bo raczej
nasłoneczniony balkon odpada :)

A dlaczego nie? W końcu w samochodzie masz duzo więcej benzyny. --

Data: 2009-10-19 14:24:23
Autor: Andrzej S.
Prawusek pisze:

Tu jest agregat niedrogi, benzynowy:
http://www.allegro.pl/item772276440_agregat_pradotworczy_1200w_generator_gwar_f_vat.html#gallery

Mam go, nawet z tej samej firmy. To absolutnie dolna półka.

Radzilbym uwazac. Pali swietlówki energooszczedne, ladowarki
i na wlasnej skórze sprawdzilem, co znaczy "nie nadaje sie do
elektroniki", o czym oczywiscie nie piszą.

Ponadto - co dziwne - pali wiecej, niz wieksza Honda (4-suwowa).

Lepiej wydac troche wiecej.

pozdro

Data: 2009-10-19 14:51:39
Autor: Prawusek
"Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message
Prawusek pisze:

> [...]

elektroniki", o czym oczywiscie nie piszą.

Ponadto - co dziwne - pali wiecej, niz wieksza Honda (4-suwowa).

Może ci się trafił taki - mój pomierzyłem i obejrzałem na oscyloskopie
przebiegi - nie ma problemu.
Moze zastosuj jakiś dławik na wyjsciu i warystory na wyskoki.

Data: 2009-10-16 09:32:48
Autor: kogutek
[...]
Ktoś pisał że wypróbował akumulator samochodowy i przetwornicę napięcia. Wynik
próby był pozytywny. Jak by użyć akumulatora,  nie samochodowego ale
trakcyjnego. To przy odpowiednim traktowaniu posłużył by kilkanaście lat. --

Data: 2009-10-16 15:50:09
Autor: gasper
Użytkownik "pleg" <pleg@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f2ae63e-531d-4778-bde6-502a55cde566b15g2000yqd.googlegroups.com...
Witam
W związku z problemami z prądem w całym kraju

w jakim całym kraju? u nas na wsi pod Poznaniem nawet śnieg nie padał i prąd jest non stop

Data: 2009-10-18 12:17:10
Autor: grzesiek
pleg pisze:
[...]

Pozwolę sobie podpiąć sie pod wątek.
Tak z ciekawości, czy są agregaty pradotwórcze zasilane olejem napędowym?
Wiem, że duże agregaty np dla szpitali, lotnisk itp, itd są, ale chodzi mi o taki mały do domu, na kilka kW, bo jakoś w sklepach nie spotkałem się z takimi.

pozdrawiam
Grzesiek

Data: 2009-10-18 13:13:45
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 18 Oct 2009 12:17:10 +0200, grzesiek napisał(a):

Pozwolę sobie podpiąć sie pod wątek.
Tak z ciekawości, czy są agregaty pradotwórcze zasilane olejem napędowym?

Oczywiście, że są.
ale chodzi mi o taki mały do domu, na kilka kW, bo jakoś w sklepach nie spotkałem się z takimi.

Na kilka to rzadko, ale na kilkanaście, to już są. Nota bene - widziałem agregat przerobiony z benzyny na zasilanie LPG. W
sumie dość ciekawy patent, bo o ile benzyny bez prądu nie kupisz, to butlę
11kg jednak tak ;)

Data: 2009-10-20 21:55:52
Autor: AA
zimowa katastrofa energetyczna, a agregat
Pozwolę sobie podpiąć sie pod wątek.
Tak z ciekawości, czy są agregaty pradotwórcze zasilane olejem napędowym?

Sa - najmniejszy na jaki dostalem oferte to byl 5kW. Byl ponad 2x ciezszy i drozszy niz markowy porzadny benzyniak.

Przydatny, gdy nie chcesz wozic 2 rodzajow paliwa (np. agregat wrzucony do dostawczaka, ciezarowki), dodatkowo mozna go zabudowac na stale w aucie (benzyniaka nie wolno), ciagla praca przez kilka dni nie odbije sie na jego zywotnosci.

AA

Data: 2009-10-21 08:21:03
Autor: Andrzej S.
AA pisze:
Przydatny, gdy nie chcesz wozic 2 rodzajow paliwa (np. agregat wrzucony do dostawczaka, ciezarowki), dodatkowo mozna go zabudowac na stale w aucie (benzyniaka nie wolno), ...

Czemu nie wolno?
pozdro
--
A S

Data: 2009-10-20 22:04:36
Autor: AA
[...]

Warto aby moc byla 2x wieksza niz odbiorow. Wtedy podlaczenie swietlowek, silnikow i innych "zlosliwych" odbiorow raczej nie wyprowadzi agregatu z rownowagi.

Warto buforowac wyjscie z agregatu UPS-em - zadba o wlasciwy ksztalt napiecia, uodporni odbiory na chrzakniecia silnika. Tylko ze to droga zabawa, bo zwykle tani UPS nie wystarczy, powinien byc z podwojnym przetwarzaniem. Da sie takie upolowac wzglednie tanio na aukcjach...

AA

zimowa katastrofa energetyczna, a agregat