zimowki

Data: 2011-10-17 06:52:06
Autor: J.F.
zimowki

I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ? Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)

J.

Data: 2011-10-17 02:44:59
Autor: Tomasz
zimowki
On 17 PaĽ, 06:52, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)

Tak, zmienione w pi±tek. Przydały się na wyjazd do zakopanego (w
niedzielę drogi były ¶liskie jak diabli).

No i przy okazji cool story - tuż przede mn± zmieniał opony jaki¶
gosciu w hondzie. Wyjechal, ja wjechałem,
zaczynaj± u mnie ¶ci±gać koła, a tu patrzymy 50-100 metrów od
warsztatu stoi "rozkraczona" honda - odpadło
(Ľle/wcale dokręcone) koło. Wła¶ciciel warsztatu zd±żył tylko krzykn±ć
"nie patrzeć" i poleciał "ratować" go¶cia.

Marcin

Data: 2011-10-17 07:41:00
Autor: Lukasz
zimowki
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg40tude.net...

I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)

ja jak zwykle czekam na pelnie zimy i jak zwykle zleje piewsze listopadowe nawolywania do zmiany opon
tyle ze jeszcze nie wiem jakie oponki kupic :( a na opony.com cena Conti ts830 wzrosla w tym tygodniu o ok 40zl/szt. do poziomu z pozostalych portali

Lukasz

Data: 2011-10-17 08:55:57
Autor: Kuba \(aka cita\)
zimowki

Uzytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisal w wiadomosci news:j7gf64$m88$1inews.gazeta.pl...
[...]

ja narazie tylko kupilem oponki.
Nie zlewam nawolywnia do zmiany, bo w ogole ich nie slucham.
Przyjdzie taki czas, kiedy postaram sie znalezc kompromis przed mega kolejkami u gumiarzy ale jeszcze przed sniegiem na drodze.
Nie mam parcia ani na przesadnie szybkie zakladanie zimówek, ani na przeciagajaca sie jazde na letnich w ramach "bycia pmsowym twardzielem"

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-10-17 12:54:21
Autor: Lukasz
zimowki
Uzytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisal w wiadomosci news:j7gjhu$461$1inews.gazeta.pl...

[...]

to ja podobnie, tyle ze jak kupie to zakladam osobne felgi - w razie potrzeby zmienie pod domem w 15 minut

Lukasz

Data: 2011-10-17 13:03:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
zimowki

Uzytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisal w wiadomosci news:j7h1hp$g3p$1inews.gazeta.pl...
[...]

dokladnie. Dlatego mam juz alusy na lato, wiec tej zimy ostatni raz zmieniam opony. Pózniej juz cale kola.

ps. problem w tym, ze zwykle mam samochód krócej niz dwa sezony ;-) wiec nie wiem czy mój plan sie w koncu uda ;)

Data: 2011-10-17 14:59:55
Autor: Iksinski
zimowki

[...]

Proponuje przyjrzec sie ceneo i alledrogo. Ja kupowalem opony miesiac temu i ceny w duzych sklepach oponiarskich wcale nie byly atrakcyjne.
Te same opony u lokalnych gumiarzy, którzy ogarneli internet i potrafia sie w nim pokazac, mozna kupic kilkadziesiat zlotych na sztuce taniej.

Data: 2011-10-17 08:59:35
Autor: kurdybanek
zimowki

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg40tude.net...

I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)

Z moich obserwacji (duzy parking na 100+ aut oraz ulice) wynika, ze jakies 20% aut nie musi zakladac. Dlaczego? Bo jezdza na zimowkach caly rok :D

Data: 2011-10-17 09:24:48
Autor: AL
zimowki
W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:

I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)

J.

jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest uzasadnienie uzywania opon zimowych (lamelki).
Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-17 09:50:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
zimowki

Uzytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisal w wiadomosci news:j7gl7t$8vm$1inews.gazeta.pl...
[...]

lamelki akurat maja namniejsze znaczenie dla sniegu. W sniegu liczy sie agresywnosc bieznika.
Lamelki powoduja, ze opona jest jeszcze bardziej miekka niz wynika to z samych wlasciwosci gumy, a tym samym lepiej trzymaja na róznych nawierzchniach przy niskiej temperaturze.

Data: 2011-10-17 10:29:07
Autor: AL
zimowki

[...]

samych wlasciwosci gumy, a tym samym lepiej trzymaja na rĂłznych
nawierzchniach przy niskiej temperaturze.

masło maślane - mówisz o agresywnosci bieżnika a lekceważysz to co w oponach zimowych (jazda na śniegu) jest clue, czyli lamelki :)

Właściwości opon zimowych:
Już na pierwszy rzut oka opony zimowe różnią się wyglądem od opon letnich. Charakterystyczna rzeźba bieżnika złożona z "klocków" sprawia, że opony te zapewniają wysoką przyczepność na mokrej i śliskiej nawierzchni oraz skutecznie odprowadzają wodę. Za te właściwości odpowiedzialne są szerokie rowki obwodowe oraz rowki poprzeczne transportujące wodę na zewnątrz.

Drugą ważną funkcją jest zapewnienie przyczepności na nawierzchniach śliskich i zaśnieżonych. W osiągnięciu tego celu pomagają głębokie poprzeczne nacięcia opony zwane lamelkami umieszczone w klockach. To one "otwierają" się i "wgryzają" w podłoże zapewniając przyczepność podczas ruszania i siłę oporu niezbędną do hamowania pojazdu zarówno na śniegu jak i lodzie. Powodują także przecinanie warstwy wody i skierowanie jej do rowków poprzecznych Ilość lamelek w oponie jest optymalnie dobrana przez producenta i może osiągać 2000. Kształt i sposób działania lamelek jest zróżnicowany: są lamelki z zaczepami umieszczonymi na ich wewnętrznych powierzchniach wzmacniającymi przyczepność, lamelki samoblokujące się typu "Z" zwiększające sztywność opony i lamele typu "Y", które nawet po znacznym przebiegu zapewniają dobrą trakcję.

za:
http://www.skionline.pl/stacje/?co=samochod&co2=teksty&id_newsa=46

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-17 09:18:40
Autor: _±ćęłń󶼿
zimowki
Z tymi "klockami" to raczej nie tak, chyba już mniejszo¶ć opon zimowych ma wzór w "klocki".

-- -- -
rzezba bieznika zlozona z "klocków" sprawia

Data: 2011-10-17 11:26:14
Autor: Maciek
zimowki
Dnia Mon, 17 Oct 2011 09:18:40 +0000 (UTC), _±ćęłń󶼿 napisał(a):

Z tymi "klockami" to raczej nie tak, chyba już mniejszo¶ć opon zimowych ma wzór w "klocki".

Zawsze myslalem, ze klocki robia w kopnym sniegu, a lamelki na ubitym i
oblodzonej nawierzchni.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-10-17 10:32:03
Autor: Waldek Godel
zimowki
Dnia Mon, 17 Oct 2011 11:26:14 +0200, Maciek napisał(a):

Dnia Mon, 17 Oct 2011 09:18:40 +0000 (UTC), _±ćęłń󶼿 napisał(a):

Zawsze myslalem, ze klocki robia w kopnym sniegu, a lamelki na ubitym i
oblodzonej nawierzchni.

¦mieć któremu odpowiadasz, to zło¶liwy toppostuj±cy troll, który nie tylko
z premedytacj± łamie wszelkie zasady kultury, ale też jak ostatnia szmata
notorycznie zmienia nicki, żeby wyłazić innym z KF - bo robi to tylko dla
wkurzania ludzi, z czego ma jak±¶ chorobliw± satysfakcję, zapewne trzepi±c
przy tym gruchę do zaniku tętna.
Nie dokarmiaj tego proszę. Już było parę tygodni spokoju.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-10-17 13:09:29
Autor: The_EaGle
zimowki
W dniu 2011-10-17 10:29, AL pisze:

[...]
odpowiedzialne sÄ… szerokie rowki obwodowe oraz rowki poprzeczne
transportujÄ…ce wodÄ™ na zewnÄ…trz.

Generalnie to co przytoczyłeś to marketingowa bzdura. Opony zimowe odprowadzają wodę wyraźnie gorzej niż letnie. Podobnie jest z jazdą po mokrej nawierzchni. Możesz to sprawdzić porównując testy opon zimowych i letnich przy jakich prędkościach wpadają w aquaplaning. Zimowe niemal zawsze wypadają wyraźnie gorzej. Nie wspominam nawet o oponach letnich-deszczowych jakich jak np GY hydragrip bo do zimówek tu już w ogóle nie ma porównania.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-17 14:20:19
Autor: AL
zimowki
W dniu 2011-10-17 13:09, The_EaGle pisze:
[...]

odprowadzajÄ… wodÄ™ wyraĹşnie gorzej niĹĽ letnie. Podobnie jest z jazdÄ… po
mokrej nawierzchni. Możesz to sprawdzić porównując testy opon zimowych i
letnich przy jakich prędkościach wpadają w aquaplaning. Zimowe niemal
zawsze wypadajÄ… wyraĹşnie gorzej. Nie wspominam nawet o oponach
letnich-deszczowych jakich jak np GY hydragrip bo do zimĂłwek tu juĹĽ w
ogĂłle nie ma porĂłwnania.

1. moja odpowiedz byla poprzedzona reakcja Kuby nt agresywnego bieznika bedacego remedium na zimowe opony

2. jakbys przeczytal moja wczesniejsza odpowiedz, to bys zrozumial, ze uwazam podobnie - dlatego nie przekladam kol na zimowe az do pierwszego sniegu.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-17 15:19:15
Autor: PaweL
zimowki
...Opony zimowe
odprowadzaj± wodę wyraĽnie gorzej niż letnie. Podobnie jest z jazd± po
mokrej nawierzchni. ...

Tak naprawdę to zimówki nieĽle odprowadzaj± wodę, ale miękka guma z której s± zrobione łatwiej się ugina niż wyciska wodę. I to jest powodem łatwego aquaplaningu na zimówkach. Błoto po¶niegowe zachowuje się prawie jak woda i też często się okazuje że letnie gumy lepiej sobie z tym radz± niż zimówki :D

Na relacjach z F1 też można usłyszeć że twarde deszczowe opony pogarszaj± czasy.

Paweł

Data: 2011-10-17 18:40:38
Autor: radekp@konto.pl
zimowki
Mon, 17 Oct 2011 15:19:15 +0200, w <j7ha7f$e0s$1@usenet.news.interia.pl>,
"PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał(-a):

Na relacjach z F1 też można usłyszeć że twarde deszczowe opony pogarszaj± czasy.

Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.

Data: 2011-10-18 15:11:54
Autor: PaweL
zimowki
Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.

Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.

Data: 2011-10-18 16:18:04
Autor: Jakub Witkowski
zimowki
W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.

Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.

Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały wy¶cig,
wol± często założyć miększ± mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-10-18 18:59:01
Autor: AL
zimowki
[...]

a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony - tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?
Nie sledze na biezaco F1, ale jak pamietam - to kazdy zespol ma swoja polityke zmiany opon na wyscig: kiedy twarde a kiedy miekkie (opony te sa odpowiednio oznakowane i czasami nawet komentator wspomina, czy juz zawodnik zmienil opony na twarde/miekkie, czy nie)

Ale - jak mowilem - nie sledze F1 na biezaco, tylko z doskoku, wiec moge sie mylic

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-18 19:02:39
Autor: radekp@konto.pl
zimowki
Tue, 18 Oct 2011 18:59:01 +0200, w <j7kb8l$epj$1@inews.gazeta.pl>, AL
<adam@skads.tam> napisał(-a):

a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony - tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ?

Musz±. Ale twardych używaj± na zasadzie -- "zakładam, bo muszę".
W kwalifikacjach jeżdż± na miękkich.

Data: 2011-10-18 19:03:53
Autor: Cavallino
zimowki
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomo¶ci news:j7kb8l$epj$1inews.gazeta.pl...
[...]

No musz±, ale mogliby zmienić raz, a nie 3.

Data: 2011-10-18 20:24:21
Autor: Bydlę
zimowki
On 2011-10-18 18:59:01 +0200, AL <adam@skads.tam> said:

[...]

Albo nie rozumiesz pytania, albo zadaj±cy pytanie nie zna się na tym, o co pyta z przek±sem.

"zamiast jechać na twardych" zestawione jest z "twarda opona pogarsza czasy".

Może najpierw ustalcie - co pytaj±cy chciał napisać, bo inaczej będ± wam tylko bzdury wychodziły...

--
Bydlę

Data: 2011-10-19 10:17:09
Autor: Jakub Witkowski
zimowki
On 2011-10-18 18:59:01 +0200, AL <adam@skads.tam> said:

[...]

Wydawało mi się to oczywiste. Skoro twarda jakoby polepsza przyczepno¶ć, a w dodatku mniej
się zużywa, to kierowcy powinni je preferować, przy okazji minimalizuj±c postoje - tak?
A jest przeciwnie - wol± zakładać miękkie, nawet je¶li trzeba zmieniać je do¶ć często.
Wygl±da więc na to że teza jest fałszywa.

Data: 2011-10-20 15:15:03
Autor: Bydlę
zimowki

On 2011-10-18 18:59:01 +0200, AL <adam@skads.tam> said:

[...]

A gdzie to jest napisane?
Bo cytat brzmi:

"Każda twarda opona w F1 pogarsza czas,"

Co jest prawd±.

--
Bydlę

Data: 2011-10-18 16:19:01
Autor: radekp@konto.pl
zimowki
Tue, 18 Oct 2011 15:11:54 +0200, w <j7ju56$lp7$1@usenet.news.interia.pl>,
"PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał(-a):

> Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też.

Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza.

Bardzo się mylisz.

PS. Opony deszczowe w F1 s± ze zdecydowanie bardziej miękkiej mieszanki niż
slicki.

Data: 2011-10-19 10:39:10
Autor: Jakub Witkowski
zimowki
W dniu 2011-10-18 16:19, radekp@konto.pl pisze:
[...]

I zaraz kto¶ dociekliwy spyta: skoro tak, to czemu slicki nie s± z tej bardziej
miękkiej, deszczowej mieszanki?

Należałoby doprecyzować, że kluczowa jest miękko¶ć w temperaturze pracy, a w deszczu opony
s± znacznie chłodniejsze. I że ogólna reguła jest taka, że najprzyczepniejsza opona
to najmiększa, jaka jeszcze daje radę (czyli: w danych warunkach nie zużywa się za szybko).

Data: 2011-10-17 14:32:14
Autor: J.F
zimowki
UĹĽytkownik "AL"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest uzasadnienie uzywania opon zimowych (lamelki).
Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich.

No tak, ale dzis jest czarny asfalt, a jutro rano moze byc bialy, i co wtedy ? :-)

J.

Data: 2011-10-17 17:21:17
Autor: AL
zimowki
W dniu 2011-10-17 14:32, J.F pisze:
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
[...]

tak od razu sniegu nie napada - na tyle by byl ustaly na drodze.
Przekladam kola w 30minut w garazu - wiec w razie czego wstane o te 30min. wczesniej ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-17 22:46:53
Autor: John Kołalsky
zimowki

UĹĽytkownik "AL" <adam@skads.tam>

[...]

Przez noc napada. Co roku pierwszego dnia zasypuje drogi.

Data: 2011-10-18 10:39:16
Autor: _±ćęłń󶼿
zimowki
Chcesz zarobić?

;-)

Swoj± drog± odkręcić 20 ¶rub, przełożyc 8 kół (zj±ć 4 szt. i założyć 4 szt.) i dokręcić znów 20 ¶rub, w 30 minut, niezły jeste¶.
Na jedn± czynno¶ć wypada 30-40 sekund!

-- -- -

Data: 2011-10-18 14:05:32
Autor: huri_khan
zimowki
Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:39:16 +0000 (UTC), _±ćęłń󶼿 napisał(a):

Chcesz zarobić?

;-)

Swoj± drog± odkręcić 20 ¶rub, przełożyc 8 kół (zj±ć 4 szt. i założyć 4 szt.) i dokręcić znów 20 ¶rub, w 30 minut, niezły jeste¶.
Na jedn± czynno¶ć wypada 30-40 sekund!

Jeszcze trzeba podnie¶ć samochód zakładaj±c że nie ma podnosnika tylko
zwykły lewarek to dochodz± kolejne czynno¶ci (4 razy podnie¶ć i opu¶cić ). AL składaj CV jako mechanik w F1, tam potrzebuj± takich ludzi w Polsce
tylko się marnujesz :)

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-10-18 14:23:15
Autor: AL
zimowki
W dniu 2011-10-18 14:05, huri_khan pisze:
[...]

po waszych odpowiedziach sadze, ze nigdy sami nie zmienialiscie kol, robicie to jak 'ciapaki', robicie sobie przerwy na lyk piwa (albo dwa) (*)

(*) prosze sobie podkreslić wła¶ciw± odpowiedĽ ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-18 16:33:30
Autor: _±ćęłń󶼿
zimowki
Owszem, w maluchu, w dużaku i w Poldolocie, gdzie było jedno miejsce na podno¶nik na cały bok.
Przy czterech punktach na podno¶nik i pięciu ¶rubach "nie opłaca/już nie chce mi się".
Nawet dopiero co próbowałem (co¶ mnie podkusiło), i w każdym kole miałem zwykle po jednej ¶rubie nie do ruszenia.
Rur± można urwać, wolałem podjechać pod pistolet udarowy.

-- -- -

Data: 2011-10-18 18:54:18
Autor: AL
zimowki
W dniu 2011-10-18 18:33, _±ćęłń󶼿 pisze:
Owszem, w maluchu, w dużaku i w Poldolocie, gdzie było jedno miejsce na
podno¶nik na cały bok.

jak masz porzadny podnosnik hydrauliczny to daje rade i to szybko (na kazde z kol oddzielnie)

[...]

dlatego, przed wkreceniem sruby pryskam na gwinttroche smaru miedziowego (w spray).
Odkad stosuje ten 'patent' (mija pare latek) - nie mialem nigdy problemow ze srubami w kolach (w sumie mam 3 auta i w kazdym zmienia sie opony wiosna/jesien)

Rur± można urwać, wolałem podjechać pod pistolet udarowy.

pistolet udarowy to 'żuo'

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-18 19:15:26
Autor: Bydlę
zimowki
On 2011-10-18 14:05:32 +0200, huri_khan <spam@spam.pl> said:

[...]

Obejrzyj:
<http://www.youtube.com/watch?v=Teqh7mKIaK8> pierwsze 20 sekund.
Potem pomnóż przez 4 i dodaj czas na picie herbaty czy palenie papierosa. ;-)

To, że ludzie nie potrafi± ani zaplanować czynno¶ci, ani nie maj± narzędzi odpowiednich, nie powoduje niczego, poza stwierdzeniem faktu, że oni nie potrafi±.

A co trzeba?
- przyjechać pod garaż
- ręczny i wsteczny, wysi±¶ć
- wyj±ć 4 koła i położyć we wła¶ciwych miejscach
- wyci±gn±ć z garażu przedłużacz i klucz do ¶rub w kołach
- położyć koło klucza tackę
- wyci±gn±ć deskę
- wyci±gn±ć podno¶nik
- włożyć portki i rękawiczki
- podłożyć podno¶nik i deskę, unie¶ć pół samochodu
- odkręcić 8 ¶rub
- zdj±ć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 ¶ruby
- zdj±ć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 ¶ruby
- opu¶cić samochód
- wyj±ć podno¶nik i deskę
- obej¶ć samochód
- podłożyć podno¶nik i deskę
- podnie¶ć samochód
- odkręcić 8 ¶rub
- zdj±ć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 ¶ruby
- zdj±ć koło, nałożyć koło
- przykręcić 4 ¶ruby
- opu¶cić samochód
- wyj±ć deskę i podno¶nik i schować
- schować tackę, klucz i przedłużacz
- schować koła
- zdj±ć ękawiczki i portki (schować)
- zamkn±ć garaż, wsi±¶ć do pojazdu i dziwić się, że kto¶ się z tym pieprzył aż przez pół godziny...
;-)

--
Bydlę

Data: 2011-10-18 18:18:27
Autor: _±ćęłń󶼿
zimowki
Bł±d.
Podno¶nik 4 razy (w porz±dnym samochodzie).
+ Zdj±ć i założyć tarczki ochronne/ozdobne alusów.

-- -- -
A co trzeba?

Data: 2011-10-19 11:10:50
Autor: kamil
zimowki
On 18/10/2011 19:18, _±ćęłń󶼿 wrote:
Bł±d.
Podno¶nik 4 razy (w porz±dnym samochodzie).
+ Zdj±ć i założyć tarczki ochronne/ozdobne alusów.

NAUCZ SIĘ CYTOWAĆ BARANIE!

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-10-19 11:45:24
Autor: _±ćęłń󶼿
zimowki
Ja mogę się nauczyć cytować, ale Ty nigdy się nie nauczysz jeĽdzić ;-)

-- -- -
NAUCZ SIĘ CYTOWAĆ

Data: 2011-10-19 21:18:17
Autor: Iksinski
zimowki

Użytkownik "_±ćęłń󶼿" <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7md8j$1rq$1inews.gazeta.pl...
Ja mogę się nauczyć cytować, ale Ty nigdy się nie nauczysz jeĽdzić ;-)

Tak tylko Ci się wydaje. Od tylu lat się nie nauczyłe¶, to już się nie nauczysz.

Data: 2011-10-18 14:13:15
Autor: kamil
zimowki
On 18/10/2011 11:39, _±ćęłń󶼿 wrote:
Chcesz zarobić?

;-)

Swoj± drog± odkręcić 20 ¶rub, przełożyc 8 kół (zj±ć 4 szt. i założyć 4 szt.)
i dokręcić znów 20 ¶rub, w 30 minut, niezły jeste¶.
Na jedn± czynno¶ć wypada 30-40 sekund!

Tobie odkręcenie ¶ruby zajmuje więcej, niż 20 sekund?

I naucz się cytować, to nie maile do pani Krystyny z księgowo¶ci.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-10-18 16:36:10
Autor: _±ćęłń󶼿
zimowki
Ręcznym kluczem?
Z oczyszczeniem gwintu szczotk± przed przykręceniem (lub nawet z psiknięciem specjalnym smarem miedziowym)?
Oczywi¶cie, że dłużej.

-- -- -

Data: 2011-10-18 17:59:27
Autor: kamil
zimowki
On 18/10/2011 17:36, _±ćęłń󶼿 wrote:
Ręcznym kluczem?
Z oczyszczeniem gwintu szczotk± przed przykręceniem (lub nawet z psiknięciem
specjalnym smarem miedziowym)?
Oczywi¶cie, że dłużej.

I może jeszcze polerujesz je szczoteczk± z włosia mrówkojadów kolumbijskich? Po co?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-10-19 10:08:12
Autor: The_EaGle
zimowki
W dniu 2011-10-18 12:39, _±ćęłń󶼿 pisze:
Chcesz zarobić?

;-)

[...]

Za dawnych czasów pamiętam że w 126p zmieniałem koło w 5 minut. Od momentu zatrzymania się do ruszenia. Kiedy¶ o to założyłem się z koleg± i wygrałem. Tyle zajmowało, wyjęcie podno¶nika, wyjęcie koła i klucza do kół, odkręcenie ¶rub, podniesienie samochodu, wymiana koła, przykręcenie ręk±, opuszczenie, przykręcenie kluczem i schowanie wszystkiego do bagażnika.

Tak więc w 30 min to jeszcze by zostało 10 na napicie się piwa w garażu.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-10-19 09:13:33
Autor: _±ćęłń󶼿
zimowki
Oryginalnym fabrycznym podno¶nikiem, przy którym trzeba było wyczyniać wygibasy nadgarstkiem?
Pamiętam jedn± z pierwszych maluchowych inwestycji - zakup podno¶nika od dużaka/poldolota, z normaln± korbk±.
Choć i tak ładowski nożycowy był lepszy:  fiatowskie podno¶niki nie wchodziły w dziurę w podwoziu, jesli była stuknieta lup zapchana.

-- -- -

Data: 2011-10-19 10:27:43
Autor: Jakub Witkowski
zimowki
W dniu 2011-10-19 10:08, The_EaGle pisze:
[...]

Jakie¶ 5-7 minut zajmuje mi zmiana koła bez specjalnego napinania się.
Przy zmianie 4 sztuk idzie szybciej - podno¶nik i klucz już jest wyjęty.
Oczywi¶cie nie poddaję każdej ¶ruby defektoskopii ultradĽwiękowej :)
Smarem miedziowym czasem maziam co zajmuje dodatkowe 10 sekund/¶rubę.

Data: 2011-10-20 13:04:17
Autor: kkk
zimowki
On 18 PaĽ, 12:39, "_±ćęłń󶼿" <j...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Swoj± drog± odkręcić 20 ¶rub, przełożyc 8 kół (zj±ć 4 szt. i założyć 4 szt.)
i dokręcić znów 20 ¶rub, w 30 minut, niezły jeste¶.
Na jedn± czynno¶ć wypada 30-40 sekund!

Może ma serwis opon u siebie w garażu ale robi tam tylko sam, st±d to
opóĽnienie, gdyby czekał pracownik - we dwóch zrobiliby to w 10
minut :)
(ciekawe czy też wyważa koła w tym czasie?)

Data: 2011-10-17 16:26:46
Autor: radekp@konto.pl
zimowki
Mon, 17 Oct 2011 06:52:06 +0200, w <65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?

Tak, już w zeszłym paĽdzierniku ;).

Data: 2011-10-17 20:06:38
Autor: huri_khan
zimowki
Dnia Mon, 17 Oct 2011 06:52:06 +0200, J.F. napisał(a):

I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ? Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)

Jako że nie miałem czasu w weekend więc zmieniłem dzisiaj.

Pogoda pozwoliła na umycie letnich felg bez zamarzania wody i r±k :)

Data: 2011-10-17 20:40:49
Autor: Cavallino
zimowki
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg40tude.net...

I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?

Ja próbowalem, ale okazalo sie, ze aluski 14" które zostaly sie z poprzedniego, sa za male do mojego auta i musze je zamienic na 15", chocby stalowe.
I szukam chetnego na zamiane.

Data: 2011-10-17 22:23:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
zimowki
J.F., Mon, 17 Oct 2011 06:52:06 +0200, pl.misc.samochody:
I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ? Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)

Czterosezonowe ftw.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-10-18 00:05:59
Autor: megrims
zimowki
W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:

I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ?
Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)

J.
Dzisiaj założyłem koła na zimę.
Przy okazji okazało się, że półroczny
runflat letni do wymiany :(

Bąbel wyszedł!! Na runflacie!!

Data: 2011-10-18 14:35:47
Autor: Chris
zimowki
megrims nabazgrał(a):

[...]

Reklamuj tam gdzie kupiłeś ...

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2011-10-19 05:40:28
Autor: megrims
zimowki
W dniu 2011-10-18 14:35, Chris pisze:
megrims nabazgrał(a):

[...]

To chyba tak nie działa. NA 100% powiedzą, że przez
dziurę przejechałem i tyle.

Data: 2011-10-19 09:06:44
Autor: Kuba \(aka cita\)
zimowki

Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:j7lgra$ae1$1usenet.news.interia.pl...

To chyba tak nie działa. NA 100% powiedzą, że przez
dziurę przejechałem i tyle.

różnie bywa
Z trzech złożonych reklamacji w ciągu ostatniego roku pozytywnie nie rozpatrzyli tylko jednej.

ps. reklamacje składane przez firmę pośredniczącą w sprzedaży (nas) w firmie sprzedającej (spora sieć oponiarska)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-10-20 13:08:52
Autor: kkk
zimowki
On 19 PaĽ, 09:06, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "megrims" <megrimsNOS...@interia.pl> napisał w wiadomo¶cinews:j7lgra$ae1$1usenet.news.interia.pl...

> To chyba tak nie działa. NA 100% powiedz±, że przez
> dziurę przejechałem i tyle.

różnie bywa

Nie ma ":różnie bywa" w takim przypadku. megrims przyznaj się:
przy.......e¶ "zdrowo" tym runflatem? :)

Data: 2011-10-18 16:24:27
Autor: jerzu
zimowki
On Mon, 17 Oct 2011 06:52:06 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-)

Taa... --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

zimowki