Data: 2011-10-17 06:52:06 | |
Autor: J.F. | |
zimowki | |
I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ? Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-) J. |
|
Data: 2011-10-17 02:44:59 | |
Autor: Tomasz | |
zimowki | |
On 17 PaĽ, 06:52, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ? Tak, zmienione w pi±tek. Przydały się na wyjazd do zakopanego (w niedzielę drogi były ¶liskie jak diabli). No i przy okazji cool story - tuż przede mn± zmieniał opony jaki¶ gosciu w hondzie. Wyjechal, ja wjechałem, zaczynaj± u mnie ¶ci±gać koła, a tu patrzymy 50-100 metrów od warsztatu stoi "rozkraczona" honda - odpadło (Ľle/wcale dokręcone) koło. Wła¶ciciel warsztatu zd±żył tylko krzykn±ć "nie patrzeć" i poleciał "ratować" go¶cia. Marcin |
|
Data: 2011-10-17 07:41:00 | |
Autor: Lukasz | |
zimowki | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg40tude.net...
ja jak zwykle czekam na pelnie zimy i jak zwykle zleje piewsze listopadowe nawolywania do zmiany opon tyle ze jeszcze nie wiem jakie oponki kupic :( a na opony.com cena Conti ts830 wzrosla w tym tygodniu o ok 40zl/szt. do poziomu z pozostalych portali -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2011-10-17 08:55:57 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
zimowki | |
Uzytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisal w wiadomosci news:j7gf64$m88$1inews.gazeta.pl... Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg40tude.net... ja narazie tylko kupilem oponki. Nie zlewam nawolywnia do zmiany, bo w ogole ich nie slucham. Przyjdzie taki czas, kiedy postaram sie znalezc kompromis przed mega kolejkami u gumiarzy ale jeszcze przed sniegiem na drodze. Nie mam parcia ani na przesadnie szybkie zakladanie zimówek, ani na przeciagajaca sie jazde na letnich w ramach "bycia pmsowym twardzielem" -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM |
|
Data: 2011-10-17 12:54:21 | |
Autor: Lukasz | |
zimowki | |
Uzytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisal w wiadomosci news:j7gjhu$461$1inews.gazeta.pl...
to ja podobnie, tyle ze jak kupie to zakladam osobne felgi - w razie potrzeby zmienie pod domem w 15 minut -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2011-10-17 13:03:00 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
zimowki | |
Uzytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisal w wiadomosci news:j7h1hp$g3p$1inews.gazeta.pl... Uzytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisal w wiadomosci news:j7gjhu$461$1inews.gazeta.pl... dokladnie. Dlatego mam juz alusy na lato, wiec tej zimy ostatni raz zmieniam opony. Pózniej juz cale kola. ps. problem w tym, ze zwykle mam samochód krócej niz dwa sezony ;-) wiec nie wiem czy mój plan sie w koncu uda ;) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM |
|
Data: 2011-10-17 14:59:55 | |
Autor: Iksinski | |
zimowki | |
Uzytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisal w wiadomosci news:j7gf64$m88$1inews.gazeta.pl... tyle ze jeszcze nie wiem jakie oponki kupic :( a na opony.com cena Conti ts830 wzrosla w tym tygodniu o ok 40zl/szt. do poziomu z pozostalych portali Proponuje przyjrzec sie ceneo i alledrogo. Ja kupowalem opony miesiac temu i ceny w duzych sklepach oponiarskich wcale nie byly atrakcyjne. Te same opony u lokalnych gumiarzy, którzy ogarneli internet i potrafia sie w nim pokazac, mozna kupic kilkadziesiat zlotych na sztuce taniej. Pozdrawiam X |
|
Data: 2011-10-17 08:59:35 | |
Autor: kurdybanek | |
zimowki | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg40tude.net...
Z moich obserwacji (duzy parking na 100+ aut oraz ulice) wynika, ze jakies 20% aut nie musi zakladac. Dlaczego? Bo jezdza na zimowkach caly rok :D |
|
Data: 2011-10-17 09:24:48 | |
Autor: AL | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:
jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest uzasadnienie uzywania opon zimowych (lamelki). Jak jest czarny asfalt - dalej jezdze (ostrozniej) na letnich. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-10-17 09:50:18 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
zimowki | |
Uzytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisal w wiadomosci news:j7gl7t$8vm$1inews.gazeta.pl... W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze: lamelki akurat maja namniejsze znaczenie dla sniegu. W sniegu liczy sie agresywnosc bieznika. Lamelki powoduja, ze opona jest jeszcze bardziej miekka niz wynika to z samych wlasciwosci gumy, a tym samym lepiej trzymaja na róznych nawierzchniach przy niskiej temperaturze. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM |
|
Data: 2011-10-17 10:29:07 | |
Autor: AL | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-17 09:50, Kuba (aka cita) pisze:
masło maślane - mówisz o agresywnosci bieżnika a lekceważysz to co w oponach zimowych (jazda na śniegu) jest clue, czyli lamelki :) Właściwości opon zimowych: Już na pierwszy rzut oka opony zimowe różnią się wyglądem od opon letnich. Charakterystyczna rzeźba bieżnika złożona z "klocków" sprawia, że opony te zapewniają wysoką przyczepność na mokrej i śliskiej nawierzchni oraz skutecznie odprowadzają wodę. Za te właściwości odpowiedzialne są szerokie rowki obwodowe oraz rowki poprzeczne transportujące wodę na zewnątrz. Drugą ważną funkcją jest zapewnienie przyczepności na nawierzchniach śliskich i zaśnieżonych. W osiągnięciu tego celu pomagają głębokie poprzeczne nacięcia opony zwane lamelkami umieszczone w klockach. To one "otwierają" się i "wgryzają" w podłoże zapewniając przyczepność podczas ruszania i siłę oporu niezbędną do hamowania pojazdu zarówno na śniegu jak i lodzie. Powodują także przecinanie warstwy wody i skierowanie jej do rowków poprzecznych Ilość lamelek w oponie jest optymalnie dobrana przez producenta i może osiągać 2000. Kształt i sposób działania lamelek jest zróżnicowany: są lamelki z zaczepami umieszczonymi na ich wewnętrznych powierzchniach wzmacniającymi przyczepność, lamelki samoblokujące się typu "Z" zwiększające sztywność opony i lamele typu "Y", które nawet po znacznym przebiegu zapewniają dobrą trakcję. za: http://www.skionline.pl/stacje/?co=samochod&co2=teksty&id_newsa=46 -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-10-17 09:18:40 | |
Autor: _±ćęłń󶼿 | |
zimowki | |
Z tymi "klockami" to raczej nie tak, chyba już mniejszo¶ć opon zimowych ma wzór w "klocki".
-- -- - rzezba bieznika zlozona z "klocków" sprawia -- |
|
Data: 2011-10-17 11:26:14 | |
Autor: Maciek | |
zimowki | |
Dnia Mon, 17 Oct 2011 09:18:40 +0000 (UTC), _±ćęłń󶼿 napisał(a):
Z tymi "klockami" to raczej nie tak, chyba już mniejszo¶ć opon zimowych ma wzór w "klocki". Zawsze myslalem, ze klocki robia w kopnym sniegu, a lamelki na ubitym i oblodzonej nawierzchni. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-10-17 10:32:03 | |
Autor: Waldek Godel | |
zimowki | |
Dnia Mon, 17 Oct 2011 11:26:14 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Mon, 17 Oct 2011 09:18:40 +0000 (UTC), _±ćęłń󶼿 napisał(a): ¦mieć któremu odpowiadasz, to zło¶liwy toppostuj±cy troll, który nie tylko z premedytacj± łamie wszelkie zasady kultury, ale też jak ostatnia szmata notorycznie zmienia nicki, żeby wyłazić innym z KF - bo robi to tylko dla wkurzania ludzi, z czego ma jak±¶ chorobliw± satysfakcję, zapewne trzepi±c przy tym gruchę do zaniku tętna. Nie dokarmiaj tego proszę. Już było parę tygodni spokoju. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-10-17 13:09:29 | |
Autor: The_EaGle | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-17 10:29, AL pisze:
Właściwości opon zimowych: Generalnie to co przytoczyłeś to marketingowa bzdura. Opony zimowe odprowadzają wodę wyraźnie gorzej niż letnie. Podobnie jest z jazdą po mokrej nawierzchni. Możesz to sprawdzić porównując testy opon zimowych i letnich przy jakich prędkościach wpadają w aquaplaning. Zimowe niemal zawsze wypadają wyraźnie gorzej. Nie wspominam nawet o oponach letnich-deszczowych jakich jak np GY hydragrip bo do zimówek tu już w ogóle nie ma porównania. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-10-17 14:20:19 | |
Autor: AL | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-17 13:09, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-10-17 10:29, AL pisze:1. moja odpowiedz byla poprzedzona reakcja Kuby nt agresywnego bieznika bedacego remedium na zimowe opony 2. jakbys przeczytal moja wczesniejsza odpowiedz, to bys zrozumial, ze uwazam podobnie - dlatego nie przekladam kol na zimowe az do pierwszego sniegu. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-10-17 15:19:15 | |
Autor: PaweL | |
zimowki | |
...Opony zimowe Tak naprawdę to zimówki nieĽle odprowadzaj± wodę, ale miękka guma z której s± zrobione łatwiej się ugina niż wyciska wodę. I to jest powodem łatwego aquaplaningu na zimówkach. Błoto po¶niegowe zachowuje się prawie jak woda i też często się okazuje że letnie gumy lepiej sobie z tym radz± niż zimówki :D Na relacjach z F1 też można usłyszeć że twarde deszczowe opony pogarszaj± czasy. Paweł |
|
Data: 2011-10-17 18:40:38 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
zimowki | |
Mon, 17 Oct 2011 15:19:15 +0200, w <j7ha7f$e0s$1@usenet.news.interia.pl>,
"PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał(-a): Na relacjach z F1 też można usłyszeć że twarde deszczowe opony pogarszaj± czasy. Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też. |
|
Data: 2011-10-18 15:11:54 | |
Autor: PaweL | |
zimowki | |
Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też. Na suchym pogarsza, ma mokrym zdecydowanie polepsza. |
|
Data: 2011-10-18 16:18:04 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:
Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też. Jak zatem wytłumaczysz, że zamiast jechać na twardszych przez cały wy¶cig, wol± często założyć miększ± mieszankę i zmieniać opony nawet 2-3 razy? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-18 18:59:01 | |
Autor: AL | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-10-18 15:11, PaweL pisze:a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony - tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ? Nie sledze na biezaco F1, ale jak pamietam - to kazdy zespol ma swoja polityke zmiany opon na wyscig: kiedy twarde a kiedy miekkie (opony te sa odpowiednio oznakowane i czasami nawet komentator wspomina, czy juz zawodnik zmienil opony na twarde/miekkie, czy nie) Ale - jak mowilem - nie sledze F1 na biezaco, tylko z doskoku, wiec moge sie mylic -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-10-18 19:02:39 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
zimowki | |
Tue, 18 Oct 2011 18:59:01 +0200, w <j7kb8l$epj$1@inews.gazeta.pl>, AL
<adam@skads.tam> napisał(-a): a nie jest tak, ze oni musza (zgodnie z regulaminem) zmieniac te opony - tak by jezdzic na miekkich i twardych w trakcie jednego wyscigu ? Musz±. Ale twardych używaj± na zasadzie -- "zakładam, bo muszę". W kwalifikacjach jeżdż± na miękkich. |
|
Data: 2011-10-18 19:03:53 | |
Autor: Cavallino | |
zimowki | |
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomo¶ci news:j7kb8l$epj$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze: No musz±, ale mogliby zmienić raz, a nie 3. |
|
Data: 2011-10-18 20:24:21 | |
Autor: Bydlę | |
zimowki | |
On 2011-10-18 18:59:01 +0200, AL <adam@skads.tam> said:
W dniu 2011-10-18 16:18, Jakub Witkowski pisze: Albo nie rozumiesz pytania, albo zadaj±cy pytanie nie zna się na tym, o co pyta z przek±sem. "zamiast jechać na twardych" zestawione jest z "twarda opona pogarsza czasy". Może najpierw ustalcie - co pytaj±cy chciał napisać, bo inaczej będ± wam tylko bzdury wychodziły... -- Bydlę |
|
Data: 2011-10-19 10:17:09 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-18 20:24, Bydlę pisze:
On 2011-10-18 18:59:01 +0200, AL <adam@skads.tam> said: Wydawało mi się to oczywiste. Skoro twarda jakoby polepsza przyczepno¶ć, a w dodatku mniej się zużywa, to kierowcy powinni je preferować, przy okazji minimalizuj±c postoje - tak? A jest przeciwnie - wol± zakładać miękkie, nawet je¶li trzeba zmieniać je do¶ć często. Wygl±da więc na to że teza jest fałszywa. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-20 15:15:03 | |
Autor: Bydlę | |
zimowki | |
On 2011-10-19 10:17:09 +0200, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> said:
W dniu 2011-10-18 20:24, Bydlę pisze: A gdzie to jest napisane? Bo cytat brzmi: "Każda twarda opona w F1 pogarsza czas," Co jest prawd±. -- Bydlę |
|
Data: 2011-10-18 16:19:01 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
zimowki | |
Tue, 18 Oct 2011 15:11:54 +0200, w <j7ju56$lp7$1@usenet.news.interia.pl>,
"PaweL" <lespawmalpa@interia.pl> napisał(-a): > Każda twarda opona w F1 pogarsza czas, slicki też. Bardzo się mylisz. PS. Opony deszczowe w F1 s± ze zdecydowanie bardziej miękkiej mieszanki niż slicki. |
|
Data: 2011-10-19 10:39:10 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-18 16:19, radekp@konto.pl pisze:
Tue, 18 Oct 2011 15:11:54 +0200, w<j7ju56$lp7$1@usenet.news.interia.pl>, I zaraz kto¶ dociekliwy spyta: skoro tak, to czemu slicki nie s± z tej bardziej miękkiej, deszczowej mieszanki? Należałoby doprecyzować, że kluczowa jest miękko¶ć w temperaturze pracy, a w deszczu opony s± znacznie chłodniejsze. I że ogólna reguła jest taka, że najprzyczepniejsza opona to najmiększa, jaka jeszcze daje radę (czyli: w danych warunkach nie zużywa się za szybko). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-17 14:32:14 | |
Autor: J.F | |
zimowki | |
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup
jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest uzasadnienie uzywania opon zimowych (lamelki). No tak, ale dzis jest czarny asfalt, a jutro rano moze byc bialy, i co wtedy ? :-) J. |
|
Data: 2011-10-17 17:21:17 | |
Autor: AL | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-17 14:32, J.F pisze:
Użytkownik "AL" napisał w wiadomości gruptak od razu sniegu nie napada - na tyle by byl ustaly na drodze. Przekladam kola w 30minut w garazu - wiec w razie czego wstane o te 30min. wczesniej ;) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-10-17 22:46:53 | |
Autor: John Kołalsky | |
zimowki | |
UĹĽytkownik "AL" <adam@skads.tam> tak od razu sniegu nie napada - na tyle by byl ustaly na drodze.jak spadnie snieg - to przeloze sobie kola - bo wtedy jest Przez noc napada. Co roku pierwszego dnia zasypuje drogi. |
|
Data: 2011-10-18 10:39:16 | |
Autor: _±ćęłń󶼿 | |
zimowki | |
Chcesz zarobić?
;-) Swoj± drog± odkręcić 20 ¶rub, przełożyc 8 kół (zj±ć 4 szt. i założyć 4 szt.) i dokręcić znów 20 ¶rub, w 30 minut, niezły jeste¶. Na jedn± czynno¶ć wypada 30-40 sekund! -- -- - Przekladam kola w 30 minut w garazu -- |
|
Data: 2011-10-18 14:05:32 | |
Autor: huri_khan | |
zimowki | |
Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:39:16 +0000 (UTC), _±ćęłń󶼿 napisał(a):
Chcesz zarobić? Jeszcze trzeba podnie¶ć samochód zakładaj±c że nie ma podnosnika tylko zwykły lewarek to dochodz± kolejne czynno¶ci (4 razy podnie¶ć i opu¶cić ). AL składaj CV jako mechanik w F1, tam potrzebuj± takich ludzi w Polsce tylko się marnujesz :) -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2011-10-18 14:23:15 | |
Autor: AL | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-18 14:05, huri_khan pisze:
Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:39:16 +0000 (UTC), _±ćęłń󶼿 napisał(a):po waszych odpowiedziach sadze, ze nigdy sami nie zmienialiscie kol, robicie to jak 'ciapaki', robicie sobie przerwy na lyk piwa (albo dwa) (*) (*) prosze sobie podkreslić wła¶ciw± odpowiedĽ ;) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-10-18 16:33:30 | |
Autor: _±ćęłń󶼿 | |
zimowki | |
Owszem, w maluchu, w dużaku i w Poldolocie, gdzie było jedno miejsce na podno¶nik na cały bok.
Przy czterech punktach na podno¶nik i pięciu ¶rubach "nie opłaca/już nie chce mi się". Nawet dopiero co próbowałem (co¶ mnie podkusiło), i w każdym kole miałem zwykle po jednej ¶rubie nie do ruszenia. Rur± można urwać, wolałem podjechać pod pistolet udarowy. -- -- - po waszych odpowiedziach sadze, ze nigdy sami nie zmienialiscie kol -- |
|
Data: 2011-10-18 18:54:18 | |
Autor: AL | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-18 18:33, _±ćęłń󶼿 pisze:
Owszem, w maluchu, w dużaku i w Poldolocie, gdzie było jedno miejsce na jak masz porzadny podnosnik hydrauliczny to daje rade i to szybko (na kazde z kol oddzielnie) Przy czterech punktach na podno¶nik i pięciu ¶rubach "nie opłaca/już nie chce dlatego, przed wkreceniem sruby pryskam na gwinttroche smaru miedziowego (w spray). Odkad stosuje ten 'patent' (mija pare latek) - nie mialem nigdy problemow ze srubami w kolach (w sumie mam 3 auta i w kazdym zmienia sie opony wiosna/jesien) Rur± można urwać, wolałem podjechać pod pistolet udarowy.pistolet udarowy to 'żuo' -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-10-18 19:15:26 | |
Autor: Bydlę | |
zimowki | |
On 2011-10-18 14:05:32 +0200, huri_khan <spam@spam.pl> said:
Dnia Tue, 18 Oct 2011 10:39:16 +0000 (UTC), _±ćęłń󶼿 napisał(a): Obejrzyj: <http://www.youtube.com/watch?v=Teqh7mKIaK8> pierwsze 20 sekund. Potem pomnóż przez 4 i dodaj czas na picie herbaty czy palenie papierosa. ;-) To, że ludzie nie potrafi± ani zaplanować czynno¶ci, ani nie maj± narzędzi odpowiednich, nie powoduje niczego, poza stwierdzeniem faktu, że oni nie potrafi±. A co trzeba? - przyjechać pod garaż - ręczny i wsteczny, wysi±¶ć - wyj±ć 4 koła i położyć we wła¶ciwych miejscach - wyci±gn±ć z garażu przedłużacz i klucz do ¶rub w kołach - położyć koło klucza tackę - wyci±gn±ć deskę - wyci±gn±ć podno¶nik - włożyć portki i rękawiczki - podłożyć podno¶nik i deskę, unie¶ć pół samochodu - odkręcić 8 ¶rub - zdj±ć koło, nałożyć koło - przykręcić 4 ¶ruby - zdj±ć koło, nałożyć koło - przykręcić 4 ¶ruby - opu¶cić samochód - wyj±ć podno¶nik i deskę - obej¶ć samochód - podłożyć podno¶nik i deskę - podnie¶ć samochód - odkręcić 8 ¶rub - zdj±ć koło, nałożyć koło - przykręcić 4 ¶ruby - zdj±ć koło, nałożyć koło - przykręcić 4 ¶ruby - opu¶cić samochód - wyj±ć deskę i podno¶nik i schować - schować tackę, klucz i przedłużacz - schować koła - zdj±ć ękawiczki i portki (schować) - zamkn±ć garaż, wsi±¶ć do pojazdu i dziwić się, że kto¶ się z tym pieprzył aż przez pół godziny... ;-) -- Bydlę |
|
Data: 2011-10-18 18:18:27 | |
Autor: _±ćęłń󶼿 | |
zimowki | |
Bł±d.
Podno¶nik 4 razy (w porz±dnym samochodzie). + Zdj±ć i założyć tarczki ochronne/ozdobne alusów. -- -- - A co trzeba? -- |
|
Data: 2011-10-19 11:10:50 | |
Autor: kamil | |
zimowki | |
On 18/10/2011 19:18, _±ćęłń󶼿 wrote:
Bł±d. NAUCZ SIĘ CYTOWAĆ BARANIE! -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-10-19 11:45:24 | |
Autor: _±ćęłń󶼿 | |
zimowki | |
Ja mogę się nauczyć cytować, ale Ty nigdy się nie nauczysz jeĽdzić ;-)
-- -- - NAUCZ SIĘ CYTOWAĆ -- |
|
Data: 2011-10-19 21:18:17 | |
Autor: Iksinski | |
zimowki | |
Użytkownik "_±ćęłń󶼿" <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7md8j$1rq$1inews.gazeta.pl... Ja mogę się nauczyć cytować, ale Ty nigdy się nie nauczysz jeĽdzić ;-) Tak tylko Ci się wydaje. Od tylu lat się nie nauczyłe¶, to już się nie nauczysz. Pozdrawiam X |
|
Data: 2011-10-18 14:13:15 | |
Autor: kamil | |
zimowki | |
On 18/10/2011 11:39, _±ćęłń󶼿 wrote:
Chcesz zarobić? Tobie odkręcenie ¶ruby zajmuje więcej, niż 20 sekund? I naucz się cytować, to nie maile do pani Krystyny z księgowo¶ci. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-10-18 16:36:10 | |
Autor: _±ćęłń󶼿 | |
zimowki | |
Ręcznym kluczem?
Z oczyszczeniem gwintu szczotk± przed przykręceniem (lub nawet z psiknięciem specjalnym smarem miedziowym)? Oczywi¶cie, że dłużej. -- -- - Tobie odkręcenie ¶ruby zajmuje więcej, niż 20 sekund? -- |
|
Data: 2011-10-18 17:59:27 | |
Autor: kamil | |
zimowki | |
On 18/10/2011 17:36, _±ćęłń󶼿 wrote:
Ręcznym kluczem? I może jeszcze polerujesz je szczoteczk± z włosia mrówkojadów kolumbijskich? Po co? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2011-10-19 10:08:12 | |
Autor: The_EaGle | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-18 12:39, _±ćęłń󶼿 pisze:
Chcesz zarobić? Za dawnych czasów pamiętam że w 126p zmieniałem koło w 5 minut. Od momentu zatrzymania się do ruszenia. Kiedy¶ o to założyłem się z koleg± i wygrałem. Tyle zajmowało, wyjęcie podno¶nika, wyjęcie koła i klucza do kół, odkręcenie ¶rub, podniesienie samochodu, wymiana koła, przykręcenie ręk±, opuszczenie, przykręcenie kluczem i schowanie wszystkiego do bagażnika. Tak więc w 30 min to jeszcze by zostało 10 na napicie się piwa w garażu. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2011-10-19 09:13:33 | |
Autor: _±ćęłń󶼿 | |
zimowki | |
Oryginalnym fabrycznym podno¶nikiem, przy którym trzeba było wyczyniać wygibasy nadgarstkiem?
Pamiętam jedn± z pierwszych maluchowych inwestycji - zakup podno¶nika od dużaka/poldolota, z normaln± korbk±. Choć i tak ładowski nożycowy był lepszy: fiatowskie podno¶niki nie wchodziły w dziurę w podwoziu, jesli była stuknieta lup zapchana. -- -- - Za dawnych czasów pamiętam że w 126p zmieniałem koło w 5 minut. -- |
|
Data: 2011-10-19 10:27:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-19 10:08, The_EaGle pisze:
W dniu 2011-10-18 12:39, _±ćęłń󶼿 pisze: Jakie¶ 5-7 minut zajmuje mi zmiana koła bez specjalnego napinania się. Przy zmianie 4 sztuk idzie szybciej - podno¶nik i klucz już jest wyjęty. Oczywi¶cie nie poddaję każdej ¶ruby defektoskopii ultradĽwiękowej :) Smarem miedziowym czasem maziam co zajmuje dodatkowe 10 sekund/¶rubę. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-10-20 13:04:17 | |
Autor: kkk | |
zimowki | |
On 18 PaĽ, 12:39, "_±ćęłń󶼿" <j...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Swoj± drog± odkręcić 20 ¶rub, przełożyc 8 kół (zj±ć 4 szt. i założyć 4 szt.) Może ma serwis opon u siebie w garażu ale robi tam tylko sam, st±d to opóĽnienie, gdyby czekał pracownik - we dwóch zrobiliby to w 10 minut :) (ciekawe czy też wyważa koła w tym czasie?) |
|
Data: 2011-10-17 16:26:46 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
zimowki | |
Mon, 17 Oct 2011 06:52:06 +0200, w <65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ? Tak, już w zeszłym paĽdzierniku ;). |
|
Data: 2011-10-17 20:06:38 | |
Autor: huri_khan | |
zimowki | |
Dnia Mon, 17 Oct 2011 06:52:06 +0200, J.F. napisał(a):
I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ? Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-) Jako że nie miałem czasu w weekend więc zmieniłem dzisiaj. Pogoda pozwoliła na umycie letnich felg bez zamarzania wody i r±k :) -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2011-10-17 20:40:49 | |
Autor: Cavallino | |
zimowki | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:65d0ewkcz94x$.dsxcu82uotwp.dlg40tude.net...
Ja próbowalem, ale okazalo sie, ze aluski 14" które zostaly sie z poprzedniego, sa za male do mojego auta i musze je zamienic na 15", chocby stalowe. I szukam chetnego na zamiane. |
|
Data: 2011-10-17 22:23:56 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
zimowki | |
J.F., Mon, 17 Oct 2011 06:52:06 +0200, pl.misc.samochody:
I jak tam - zdazyliscie zalozyc zimowki ? Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-) Czterosezonowe ftw. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2011-10-18 00:05:59 | |
Autor: megrims | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze:
Dzisiaj założyłem koła na zimę. Przy okazji okazało się, że półroczny runflat letni do wymiany :( Bąbel wyszedł!! Na runflacie!! |
|
Data: 2011-10-18 14:35:47 | |
Autor: Chris | |
zimowki | |
megrims nabazgrał(a):
W dniu 2011-10-17 06:52, J.F. pisze: Reklamuj tam gdzie kupiłeś ... -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2011-10-19 05:40:28 | |
Autor: megrims | |
zimowki | |
W dniu 2011-10-18 14:35, Chris pisze:
megrims nabazgrał(a): To chyba tak nie działa. NA 100% powiedzą, że przez dziurę przejechałem i tyle. |
|
Data: 2011-10-19 09:06:44 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
zimowki | |
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:j7lgra$ae1$1usenet.news.interia.pl...
różnie bywa Z trzech złożonych reklamacji w ciągu ostatniego roku pozytywnie nie rozpatrzyli tylko jednej. ps. reklamacje składane przez firmę pośredniczącą w sprzedaży (nas) w firmie sprzedającej (spora sieć oponiarska) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2011-10-20 13:08:52 | |
Autor: kkk | |
zimowki | |
On 19 PaĽ, 09:06, "Kuba \(aka cita\)" <yes.or...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "megrims" <megrimsNOS...@interia.pl> napisał w wiadomo¶cinews:j7lgra$ae1$1usenet.news.interia.pl... Nie ma ":różnie bywa" w takim przypadku. megrims przyznaj się: przy.......e¶ "zdrowo" tym runflatem? :) |
|
Data: 2011-10-18 16:24:27 | |
Autor: jerzu | |
zimowki | |
On Mon, 17 Oct 2011 06:52:06 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Bo juz mrozy, gololedz moze lezec - zima w pelni ;-) Taa... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |