zimówki premium u¿ywki vs tanie nówki

Data: 2010-10-23 10:59:20
Autor: Waldek Godel
zimówki premium u¿ywki vs tanie nówki
Dnia Sat, 23 Oct 2010 11:55:28 +0200, mariuszmo napisa³(a):

Czy takie uzywki klasy premium ale ju¿ trochê zajechane bêd± wyra¼nie gorsze ni¿ np nowe dêbice frigo ?

bêd± gorsze, bo guma z czasem twardnieje. Fabrycznie nowe letnie bêd±
lepsze od kilkuletnich zimówek.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to ¿e jak my im

Data: 2010-10-23 10:34:25
Autor: to
zimówki premium u¿ywki vs tanie nówki
begin Waldek Godel
będą gorsze, bo guma z czasem twardnieje. Fabrycznie nowe letnie będą
lepsze od kilkuletnich zimówek.

Co Ty opowiadasz. Jeździłem jedna zimę na kilkuletnich zimówkach z 5/3 mm i zapewniam, że były o niebo lepsze od nowych letnich na śniegu czy lodzie. Na wielu letnich oponach w ogóle nie da się jechać po śniegu. Są oczywiście takie, na których jakoś się da.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-23 20:37:17
Autor: Michał Gut
zimówki premium używki vs tanie nówki
[...]

mam takie same doswiadczenia. stare zimowki zachowuja sie pod kazdym wzgledem lepiej od letnich nowek. guma zmienia swoje wlasciwosci ale nadal jest przepastna roznica pomiedzy zimowkami a letnimi.

dla autora watku:
jezdzij na tych uzywanych zimowkach. 5mm to jeszcze od cholery bieznika:)
a jak juz zdecydujesz sie na nowki - imho odpuisc frigo - znam oobe ktora sobei chwali. ale ja jestem mocno zrazony do debic. obecnie mam michelin alpin 3 - za nic nie zamienie na inne. absolutnie debesciackie.
imho zwracaja sie przy pierwszym uniknietym dzwonie
moje to juz zarabiaja;P

Data: 2010-10-23 21:19:28
Autor: kml

Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:i9va0k$7f4$1portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Do letnich dębic tez jestem nastawiony negatywanie, ale zimówki są naprawde ok.

kml

Data: 2010-10-24 00:34:47
Autor: Michał Gut
zimówki premium używki vs tanie nówki
Do letnich dębic tez jestem nastawiony negatywanie, ale zimówki są naprawde ok.

chyba zaryzykuje jak skoncza mi sie michalki
tanie sa dosc(165 vs 270 za michalki) a opinie sa pozytywne o frigo.

jakby nie patrzec to na komplecie 4 stowy w kieszeni

Data: 2010-10-24 02:05:21
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2010-10-24 00:34, Michał Gut pisze:
Do letnich dębic tez jestem nastawiony negatywanie, ale zimówki są
naprawde ok.

chyba zaryzykuje jak skoncza mi sie michalki
tanie sa dosc(165 vs 270 za michalki) a opinie sa pozytywne o frigo.

To jest najlepsza opona do jazdy po śniegu jaka jest (poza oponami kolcowanymi).
Natomiast gorzej innych zimówek spisuje się na mokrym, dość szybko się też zużywa, jest głośna.
Ale na śniegu naprawdę niewiele odstaje od kolców.

Data: 2010-10-24 01:27:25
Autor: to
zimówki premium u¿ywki vs tanie nówki
begin Tomasz Pyra
[...]

Czyli jest dobrą oponą śniegową i kiepską zimową. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-24 07:24:33
Autor: MarcinJM
zimówki premium u¿ywki vs tanie nówki
W dniu 2010-10-24 03:27, to pisze:
begin Tomasz Pyra

To jest najlepsza opona do jazdy po ¶niegu jaka jest (poza oponami
kolcowanymi).
Natomiast gorzej innych zimówek spisuje siê na mokrym, do¶æ szybko siê
te¿ zu¿ywa, jest g³o¶na.
Ale na ¶niegu naprawdê niewiele odstaje od kolców.

Czyli jest dobr± opon± ¶niegow± i kiepsk± zimow±. ;-)

Bo tak naprawde najlepsza zimowka (na zimny, czysty asfalt) bylaby opona o rzezbie "letniej" z miekkiej gumy. A te wszystkie zimowki to sa opony sniegowe.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-24 12:01:37
Autor: to
zimówki premium u¿ywki vs tanie nówki
begin MarcinJM
[...]

No nie wiem. Miałem letnie deszczowe, praktycznie nowe, ponoć z miękkiej gumy. Jakkolwiek na mokrej drodze w temperaturze ujemnej, nawet ubłoconej resztkami śniegu, soli i innego syfu trzymały świetnie, to na śniegu była tragedia. Nie dało się jechać na wprost szybciej niż 30 km/h bo auto zaczynało jechać w dowolną stronę.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-24 13:13:52
Autor: J.F.
On Sun, 24 Oct 2010 07:24:33 +0200,  MarcinJM wrote:
Bo tak naprawde najlepsza zimowka (na zimny, czysty asfalt) bylaby opona o rzezbie "letniej" z miekkiej gumy. A te wszystkie zimowki to sa opony sniegowe.

No ale zima nie szukasz opony na zimny suchy i czysty asfalt, tylko na
warunki ktore moga ci sprawic trudnosc.

J.

Data: 2010-10-24 16:06:40
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Przy odpowiednio dobranych kryteriach okaże się że najlepszą oponą zimową jest opona letnia.

Pytanie czy ktoś woli kilka(naście?) razy nie dać rady wyjechać z parkingu, ale za to mieć 5% wyższą prędkość graniczną w łukach.

Data: 2010-10-24 23:26:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-24, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Przy odpowiednio dobranych kryteriach oka¿e siê ¿e najlepsz± opon± zimow± jest opona letnia.

Pytanie czy kto¶ woli kilka(na¶cie?) razy nie daæ rady wyjechaæ z parkingu, ale za to mieæ 5% wy¿sz± prêdko¶æ graniczn± w ³ukach.

Jest jeszcze jeden aspekt wyboru opon: dla przeciêtnego kierowcy
niewyjechanie z parkingu to kosz kilkudziesiêciu z³otych na taksówkê do
pracy. Za to zatrzymanie siê 15cm za daleko (ju¿ na drodze) to mo¿e i
parê(na¶cie) tysiêcy kosztowaæ... Tam gdzie ja je¿dzê w zimie to w 90%
mam mokry asfalt, czasem z jakim¶ b³otem po¶niegowym, po ¶niegu to jadê
kilka(na¶cie) dni w roku...

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-10-26 01:13:24
Autor: to
zimówki premium u¿ywki vs tanie nówki
begin Tomasz Pyra
Przy odpowiednio dobranych kryteriach okaże się że najlepszą oponą
zimowÄ… jest opona letnia.

Przy nieodpowiednio. A przy odpowiednio opona, która jest beznadziejna na mokrym nie może być uznana za dobrą oponę zimową. Są opony na których da się jechać bez problemu 100-150 po śniegu i 200 po mokrym.
Pytanie czy ktoś woli kilka(naście?) razy nie dać rady wyjechać z
parkingu, ale za to mieć 5% wyższą prędkość graniczną w łukach.

Chyba masz doświadczenia z jakimiś dziwnymi zimówkami albo jeszcze dziwniejszy parking. --
ignorance is bliss

Data: 2010-10-24 09:39:34
Autor: kml

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4cc37840$0$27024$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zeszłej zimy nie bardzo pamiętam jazdę po mokrym :) Wracałem z gór jak było "raczej ciepło" czyli coś koło +1*C i nie odczułem jakiejś nerwowości na wilgotnym asfalcie. Ja jestem zadowolony, najbardziej z ceny :)

kml

Data: 2010-10-26 09:43:21
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-10-24 02:05, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Ale które frigo?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-10-26 10:35:52
Autor: omega_fan
On 10/26/2010 09:43 AM, Jakub Witkowski wrote:
[...]

Frigo 2.
Jedna z najlepszych na sniegu i najgorszych na suchym/mokrym asfalcie.

Data: 2010-10-23 22:11:35
Autor: J_K_K
[...]

Wiele osób sobie chwali.
A zwłaszcza te pierwsze (nie-Directional, nie-2),
jeżeli chodzi o "prawdziwy" śnieg i góry.
Niestety, obecnie dostępne są tylko najmniejsze rozmiary.

ale ja jestem mocno zrazony do debic

Ale jak by na nich pisało GoodYear, to już nie ;-) ?

Pzdr

JKK

zimówki premium u¿ywki vs tanie nówki