zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła

Data: 2011-11-28 19:06:01
Autor: BartekK
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła
W dniu 2011-11-27 13:52, mj pisze:
Witam,

jestem posiadaczem płytyt asus p8z68 ze zintegrowaną kartą dźwiękową
Realtek ALC 892, podłączoną do zestawu kina 5.1. Zastanawiam się nad
kupnem karty Xonar DX, i tu moje pytanie, czy warto?  Czy oprĂłcz
obsługi DDL w grach, której aktualnie nie mam, dzięki takiej karcie
odczuje różnicę przy słuchaniu muzyki mp3, dts, filmów? Czy taka
różnica jest zauważalna dla amatorów, czy tylko dla melomanów?
Jak podłączasz cyfrowo (optycznym kablem, lub "elektrycznie" ale cyfrowo), to nie ma żadnej różnicy w dzwięku, poza ograniczeniami patentowo-organizacyjnymi typu "ta karta jest zgodna i ma Dolby cośtam" a druga nie ma. Pytanie czy tego potrzebujesz, jeśli gra i tak w 5.1 (w pełni, a nie jako stereo rozszerzone do 5.1, tzn np w jakimś teście potrafisz zagrać w każdym głośniku z osobna?)

Jakbyś używał słuchawek, i to wpiętych wprost do karty, to byś różnicę usłyszał - praktycznie wszystkie karty zintegrowane (na wyjściach analogowych!) mają straszne przebicia "śmieci", przez co (gdy jest cisza w muzyce/dzwięku) słychać w tle jak jeździ myszka, jak popiskuje zasilacz w takt zmian obciążenia itp. Ale to na słuchawkach, gdzie masz dużą dynamikę sygnału.

Data: 2011-11-29 00:43:44
Autor: Michal Lukasik
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła
Dnia 28.11.2011, BartekK napisał(a):

Jakby¶ używał słuchawek, i to wpiętych wprost do karty, to by¶ różnicę usłyszał - praktycznie wszystkie karty zintegrowane (na wyj¶ciach analogowych!) maj± straszne przebicia "¶mieci", przez co (gdy jest cisza w muzyce/dzwięku) słychać w tle jak jeĽdzi myszka, jak popiskuje zasilacz w takt zmian obci±żenia itp. Ale to na słuchawkach, gdzie masz duż± dynamikę sygnału.

Z tym wszystkie to bym nie przesadzał. Używam w tej chwili dwóch
komputerów, jeden z ALC889A, drugi z poczciwym SoundStorm i żaden nie ma
opisywanego problemu. Poza tym, kto słucha na maksa w słuchawkach?
Przyczyn wyżej opisanych problemów upatrywałbym w wyrobach
zasilaczopodobnych. --
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/
  T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T    UIN 53883184    GG#1902559
  |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t  l  e  n  .  p  l

Data: 2011-11-28 23:25:52
Autor: mj
zintegrowana karta dĽwiękowa a zwykła
My¶lałem że nawet przy poł±czeniu optycznym będzie jaka¶ różnica,
dobrze że zapytałem, bo chyba w takim razie nie będę kupował. Dzięki
wszystkim za odpowiedzi!

Data: 2011-11-29 05:15:29
Autor: Szymon von Ulezalka
[...]

oj ja bym sie tutaj nie zgodzil.
owe trzaski byly jednym z glownych powodow, dlaczego zainwestowalem z
"osobna" karte dzwiekowa
a zasilacz nie jest zly- be quiet, ktorys z "wyzszych" modeli /nazwy
teraz konkretnej nie pamietam- jak chcesz to ja pozniej podam/

szymon

zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła