zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła

Data: 2011-11-27 04:52:22
Autor: mj
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła
Witam,

jestem posiadaczem płytyt asus p8z68 ze zintegrowaną kartą dźwiękową
Realtek ALC 892, podłączoną do zestawu kina 5.1. Zastanawiam się nad
kupnem karty Xonar DX, i tu moje pytanie, czy warto?  Czy oprócz
obsługi DDL w grach, której aktualnie nie mam, dzięki takiej karcie
odczuje różnicę przy słuchaniu muzyki mp3, dts, filmów? Czy taka
różnica jest zauważalna dla amatorów, czy tylko dla melomanów?

Data: 2011-11-27 14:23:10
Autor: Andrzej
mj wrote:

[...]

Jeśli kartę podłączyć do sprzętu audio, dobrymi kablami to usłyszysz
różnicę, a i zauważysz niższy poziom szumów. Jeśli karta podłączona
jest do jakiś plastikowych pierdziołków z napisem "100 W" to różnicy
nie zauważysz.

Data: 2011-11-27 16:25:26
Autor: LP
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła

Użytkownik "Andrzej"
mj wrote:

[...]

Moim zdaniem nie należy przesadzać z tymi "dobrymi kablami". Pomijając chińszczyzne za 2 zł - zwykły, nawet ten z najnizszej półki z marketu powinien wystarczyć.

>Jeśli karta podłączona jest do jakiś plastikowych pierdziołków z napisem "100 W" to różnicy
nie zauważysz.

Postawmy pytanie inaczej - mam plastikowy i mały (15x9 cm, z tym ze sam głośnik ma średnicę mniejszą niż 8 cm) i jest napisane "62 W"  - czy powinienem poczuć różnice czy nie?

--
LP

Data: 2011-11-27 16:49:32
Autor: Andrzej
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła
LP wrote:

Użytkownik "Andrzej"

> [...]

Moim zdaniem nie należy przesadzać z tymi "dobrymi kablami". Pomijając
chińszczyzne za 2 zł - zwykły, nawet ten z najnizszej półki z marketu

jeśli jest podłączony na krótką odległość, to tak. Jednak jeśli sprzęt
mamy wyniesiony gdzieś dalej (7-10m), a  dobry sprzęt audio zwykle
przy samym komputerze nie stoi, to warto kupić coś lepszego.
Przynajmniej wizualnie. No żeby takie grubsze były :)

> [...]

Postawmy pytanie inaczej - mam plastikowy i mały (15x9 cm, z tym ze sam
głośnik ma średnicę mniejszą niż 8 cm) i jest napisane "62 W"  - czy

Sądzę, że nie. Jednak wspomnianego Xonara DX i tak warto kupić.
Interface (sterowniki) są fajniejsze :)

Data: 2011-11-27 17:17:59
Autor: VSS
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła
W wiadomości:4ED25C0C.B3FB3704@wp.pl,
Andrzej <andkas1XXX@wp.pl> nastukał:
[...]

grubsze nie znaczy lpesze, chińskie kable potrafią miec duzo izolacji i trzy druciki miedzi.
--
VSS

Data: 2011-11-27 19:17:16
Autor: LP
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła

Użytkownik "Andrzej"
LP wrote:

Użytkownik "Andrzej"

> [...]

przy samym komputerze nie stoi, to warto kupić coś lepszego.
Przynajmniej wizualnie. No żeby takie grubsze były :)

Była mowa o podłączaniu karty do audio - zakładam (na podstawie wypowiedzi watkotwórcy), że sprzęt nie stoi ani w drugim pokoju ani komputer w salonie, gdzieś w kąciku.

"100 W" to różnicy
> nie zauważysz.

Postawmy pytanie inaczej - mam plastikowy i mały (15x9 cm, z tym ze sam
głośnik ma średnicę mniejszą niż 8 cm) i jest napisane "62 W"  - czy
powinienem poczuć różnice czy nie?

Sądzę, że nie.

Na jakiej podstawie?

Jednak wspomnianego Xonara DX i tak warto kupić.
Interface (sterowniki) są fajniejsze :)

Jeśli to ma służyć do muzyki to owszem, poczuje różnice nawet na kolumienkach za 200 zł. Jeśli do muzyki i (zwłaszcza) gier, to lepszy jest jednak creative.

--
LP

Data: 2011-11-27 19:52:55
Autor: Andrzej
LP wrote:

Była mowa o podłączaniu karty do audio - zakładam (na podstawie wypowiedzi
watkotwórcy), że sprzęt nie stoi ani w drugim pokoju ani komputer w
salonie, gdzieś w kąciku.

ja mam sprzęt audio 3 m od komputera, jednak gdy przyszło to elegancko
i zgrabnie połączyć, tak aby kabel nie zawadzał trzeba było 7 m, a to już
nie jest krótka odległość

?? "100 W" to różnicy
?? ? nie zauważysz.
??
?? Postawmy pytanie inaczej - mam plastikowy i mały (15x9 cm, z tym ze sam
?? głośnik ma średnicę mniejszą niż 8 cm) i jest napisane "62 W"  - czy
?? powinienem poczuć różnice czy nie?
?
? Sądzę, że nie.

Na jakiej podstawie?

własnych doświadczeń - tak wiec to subiektywna ocena

Data: 2011-11-27 21:36:03
Autor: LP

Użytkownik "Andrzej" <andkas1XXX@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ED28707.C6D9F393wp.pl...
LP wrote:

[...]

Ja też (5 m do drugiego pokoju, ale przez dziurę w ścianie, gdyby mi przyszła ochota posłuchać coś z mp 3 w salonie  - i przyznam, ze jakieś standartowe vianco zupełnie wystarczy), zakładam jednak że u wątkotwórcy taka zależność nie występuje.

[...]

Jak najbardziej subiektywna, albowiem małe głośniczki w plastikowych pierdziawkach potrafią niekiedy dużo więcej niż niektóre duże głośniki w drewnianych obudowach (to tak jak z kablami, które opisywał VSS),
https://picasaweb.google.com/lh/photo/vva_8B9zxuYYY6oi-68RbwDc_pjQvYuD-OMyotJL8ZI?feat=directlink
chociaż w tym konkretnym przypadku niezłe efekty daje polaczenie na raz obu zestawów (np. w stereo x 2 na optycznym w z5500 i jednocześnie analogu do wzmacniacza technics). Niweluje to brak środkowego pasma w logitechach i daje fajny pogłos - ale to już materiał na zupełnie inny temat, bo wątkotwórcy chodzi nie o klasę zestawu czy jakość kabli a raczej o to, czy używając polaczenia optycznego warto inwestować w konkretną kartę, a w tym temacie znowu moje doświadczenia są więcej niż ubogie;)

--
LP

Data: 2011-11-27 16:27:48
Autor: Michal Lukasik
Dnia 27.11.2011, mj napisał(a):

[...]

Jeśli podłączasz komputer do zestawu cyfrowo to różnicy nie będzie żadnej.
Jeśli analogowo to może być, ale IMO też nie jakaś kolosalna by warto było
inwestować - w takim wypadku lepiej zainwestować w połączenie cyfrowe.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2011-11-27 10:14:44
Autor: mj
[...]

aktualnie podłączone jest kablem optycznym

Data: 2011-11-27 22:44:12
Autor: Michal Lukasik
Dnia 27.11.2011, mj napisał(a):

aktualnie podłączone jest kablem optycznym

No to, jak już napisałem, zmiana karty jakości dźwięku nie zmieni.
Musisz teraz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy zależy Ci na DDL na tyle
by kupić nową kartę dźwiękową? ;D

BTW. Jakiś czas temu trafiłem na info, że Realtek udostępnił betę 3d Sound
co daje jakąś tam namiastkę efektów w grach, ale nie wiem jak to działa bo
jak już gram to na konsoli.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2011-11-28 12:02:00
Autor: Szyk
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła
Jeśli karta jest ekranowana (lub przynajmniej porty we/wy) to różnica powinna być słyszalna - ja mam w jednym PC kare zintegrowaną i przy większej głośności są straszne zakłócenia (dobrze to słychać na słuchawkach) - nie wiem czy w obecnych płytach głównych jest z tym lepiej - ale zgaduję, że bez ekranowania jest tak samo jak u mnie. Poza tym duże znaczenie mają kable - nawet wymiana taniego kabelka łączącego PC z tanimi głośnikami robi _znaczną_ różnicę (dokładnie przewąchałem ten temat), więc chyba tym bardziej różnica jest gdy ma się dobry wzmacniacz i kolumny. Jednak mi się wydaje że z uwagi na przestrzeń i koszty warto się zastanowić nad słuchawkami - są na sieci testy słuchawek pod kontem współpracy z PC. Po za tym słuchawki są dobre bo nie przeszkadzają innym i utrudniają innym szpiegowanie tego co się robi.

Data: 2011-11-28 18:27:40
Autor: LP
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła

Użytkownik "Szyk"

 Jednak mi się wydaje że z uwagi na przestrzeń i koszty warto się zastanowić nad słuchawkami - są na sieci testy słuchawek pod kontem współpracy z PC.

Słuchawki mają swoje zalety (np. w grach) ale nie demonizujmy. Większość muzyki, gier i filmów jest tworzona z myślą o dźwięku rozchodzacym się swobodnie a nie trafiajacym wprost na bębenki.
Używam czasem słuchawki, ale od czasu jak nie muszę się liczyć z otoczeniem zdecydowanie wolę dźwięk z głośników. Po prostu jesteśmy tak zbudowani, że odbieramy fale dzwiękowe nie tylko poprzez uszy.

Po za tym słuchawki są dobre bo nie przeszkadzają innym

To nie jest argument. Trzeba brać pod uwagę rózne aspekty: rodzinne, mieszkaniowe i fizjologiczne.

 i utrudniają innym szpiegowanie tego co się robi.

.. Nie zakładajmy z góry, że większość użytkowników musi się kryć z tym, co robi w sieci;)

--
LP

Data: 2011-11-28 19:06:01
Autor: BartekK
W dniu 2011-11-27 13:52, mj pisze:
Witam,

jestem posiadaczem płytyt asus p8z68 ze zintegrowaną kartą dźwiękową
Realtek ALC 892, podłączoną do zestawu kina 5.1. Zastanawiam się nad
kupnem karty Xonar DX, i tu moje pytanie, czy warto?  Czy oprĂłcz
obsługi DDL w grach, której aktualnie nie mam, dzięki takiej karcie
odczuje różnicę przy słuchaniu muzyki mp3, dts, filmów? Czy taka
róşnica jest zauwaşalna dla amatorów, czy tylko dla melomanów?
Jak podłączasz cyfrowo (optycznym kablem, lub "elektrycznie" ale cyfrowo), to nie ma żadnej różnicy w dzwięku, poza ograniczeniami patentowo-organizacyjnymi typu "ta karta jest zgodna i ma Dolby cośtam" a druga nie ma. Pytanie czy tego potrzebujesz, jeśli gra i tak w 5.1 (w pełni, a nie jako stereo rozszerzone do 5.1, tzn np w jakimś teście potrafisz zagrać w każdym głośniku z osobna?)

Jakbyś używał słuchawek, i to wpiętych wprost do karty, to byś różnicę usłyszał - praktycznie wszystkie karty zintegrowane (na wyjściach analogowych!) mają straszne przebicia "śmieci", przez co (gdy jest cisza w muzyce/dzwięku) słychać w tle jak jeździ myszka, jak popiskuje zasilacz w takt zmian obciążenia itp. Ale to na słuchawkach, gdzie masz dużą dynamikę sygnału.

Data: 2011-11-29 00:43:44
Autor: Michal Lukasik
Dnia 28.11.2011, BartekK napisał(a):

[...]

Z tym wszystkie to bym nie przesadzał. Używam w tej chwili dwóch
komputerów, jeden z ALC889A, drugi z poczciwym SoundStorm i żaden nie ma
opisywanego problemu. Poza tym, kto słucha na maksa w słuchawkach?
Przyczyn wyżej opisanych problemów upatrywałbym w wyrobach
zasilaczopodobnych. --
 _____ __________________________

Data: 2011-11-28 23:25:52
Autor: mj
zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła
Myślałem że nawet przy połączeniu optycznym będzie jakaś różnica,
dobrze że zapytałem, bo chyba w takim razie nie będę kupował. Dzięki
wszystkim za odpowiedzi!

Data: 2011-11-29 05:15:29
Autor: Szymon von Ulezalka
[...]

oj ja bym sie tutaj nie zgodzil.
owe trzaski byly jednym z glownych powodow, dlaczego zainwestowalem z
"osobna" karte dzwiekowa
a zasilacz nie jest zly- be quiet, ktorys z "wyzszych" modeli /nazwy
teraz konkretnej nie pamietam- jak chcesz to ja pozniej podam/

szymon

zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła