zjazd z Kasprowego

Data: 2009-03-15 17:17:59
Autor: Krasnal
zjazd z Kasprowego
ja ktzreba umiśc jeżdzić na nartach aby bezpiecznie i z przyjemnościa można kozystać z tej góry. Czy Kasprowy Wierch nie jest przypadkiem dla samobójców? Słyzełem,że ludziska "pękaja " jak widzą ogrom tej góry. Ktoś opsze swoje wrażnia i poziom umiejętności?

Krasnal
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tajna Organizacja Walczących Krasnali

Data: 2009-03-15 17:45:09
Autor: ADAM
zjazd z Kasprowego
[...]

To jest straszna gora, sterczy tak se z ziemi w gore, ze ho ho ;))
Aaaa, snieg tam teraz jest wiec nalezy uwazac!

Powaznie to nie trzeba miec jakis specjalnych umiejetnosci na zjazd goryczkowa.

--
Adam
http://www.prsz.com/galeria/

Data: 2009-03-15 20:05:11
Autor: Titus Atomicus
zjazd z Kasprowego
In article <49bd3097$1@news.home.net.pl>,
 "ADAM" <andrew_office@spam.kill.poczta.onet.pl> wrote:

Powaznie to nie trzeba miec jakis specjalnych umiejetnosci na zjazd goryczkowa.

No, Adamie. Nie przesadzaj.
Istotnie, kazdy kto opanowal sztuke zeslizgu, zatrzymania sie i plug jest w stanie zjechac z kazdej gory. Ale co to za jazda?

TA

Data: 2009-03-15 20:47:29
Autor: ADAM
zjazd z Kasprowego
[...]

No cos w tym jest :)

Data: 2009-03-15 18:27:08
Autor: VR
zjazd z Kasprowego
Użytkownik "Krasnal" <krasnalki2000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gpja82$nb5$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Zanim się wybierzesz na Kasprowego odwiedź Nosala - jak sobie dasz radę to śmiało możesz walić.

Data: 2009-03-15 21:20:11
Autor: freewolny
zjazd z Kasprowego

[...]

Jak chcesz poczuć smak Goryczkowej, to przejedź się na nowej trasie na Kotelnicy Białczańskiej(chociaż mineło trochę czasu od mojego ostatniego pobytu na KW). Nachylenie podobne. Co do Gąsienicowej, to jeszcze nie spotkałem podobnego nachylenia (nie byłem na Nosalu i Golgocie).

Damian

Data: 2009-03-16 09:55:29
Autor: dorian.gray.pl
A jak to wyglada na tle "sciany" ze Szrenicy
Da sie to porownac do sciany, czy Kasprowy to inna bajka?

dorian.gray.pl

The customs of your tribe are not laws of nature.
George Bernard Shaw

Data: 2009-03-16 13:28:59
Autor: ADAM
A jak to wyglada na tle "sciany" ze Szrenicy
Da sie to porownac do sciany, czy Kasprowy to inna bajka?

Kasprowy to inna bajka :)
Goryczka jest lagodna, urozmaicona, dluga i na gorze szeroka.
Gasienicowa: gore masz z dosc fajnym spadkiem ale nie przesadzajmy, nawet poczatkujacy sobie radza bo jest szerooooko i mozna trawersowac. Natomiast zaawansowany moze sie tam slicznie klasc w zakretach - bajeczka. Oczywiscie pod warunkiem, ze bedzie rowno. Nizej jest fragment ktorego bardzo nie lubie bo wszystko sie zbiega w dosc waskie gardlo i wyplaszcza.
Osobiscie raz uleglem urokowi sciany na Szrenicy ale 2m "wydmy" zniechecily mnie skutecznie do ponownego odwiedzenia tego miejsca. Czy tam wogole ratrakuja? Jak maja problem powinni sie wciagac na linie...

Data: 2009-03-16 14:19:25
Autor: J.F.
A jak to wyglada na tle "sciany" ze Szrenicy
Użytkownik "ADAM" <andrew_office@spam.kill.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:49be460d$1news.home.net.pl...
[...]

Ale i "sciana" jest szeroka i mozna trawersowac :-)
Poza tym zjechac ze sciany zadna sztuka - sztuka to podejsc po zgubione narty :-)

Osobiscie raz uleglem urokowi sciany na Szrenicy ale 2m "wydmy" zniechecily mnie skutecznie do ponownego odwiedzenia tego miejsca.

Kiedys trzeba sie sprawdzic w trudnych warunkach :-)

Czy tam wogole ratrakuja? Jak maja problem powinni sie wciagac na linie...

Cos mi sie wydaje ze pod spodem jest kosodrzewina - chyba by nie utrzymala ratraka.

Akurat w niedziele "sciana" byla wyjatkowo rowna.
Za to ktos zapomnial przeratrakowac czarna ponizej.
Zeby tyle ratrakow stalo a trase zostawic nieprzygotowana ..

J.

Data: 2009-03-16 17:54:13
Autor: Mirek
ADAM wrote:

Goryczka jest lagodna, urozmaicona, dluga i na gorze szeroka.

Ale jest zjazd rynn± - nie miałem z tym problemów, tylko raz na pod koniec przyhamowałem (postawiłem deskę w poprzek), bo jedna pani przede mn± też zwolniła... i usłyszałem tylko Aaaa...aa! i przejechał mi po desce narciarz.

Mirek.

Data: 2009-03-16 18:03:17
Autor: ADAM
[...]

Chyba przez ten przypadek nie podniasles skali trudnosci goryczki? ;))
Ja bym raczej powiedzial, ze rynna to jest dojazd nie zjazd.
Swoja droga zawsze staram sie pchac pod liny (jak jest na tyle bialego) i omijam w ten sposob rynne - jeszcze sie nikt nie dop.... :)

Data: 2009-03-16 17:47:25
Autor: Jacek
zjazd z Kasprowego
Kto pojeździł w Korbielowie ten zjedzie z każdej góry.
Po tych wszystkich muldach, lodzie i zerowym oznakowaniu tras, gdy jechałem czarnym Herrneggiem na Kronplatzu (per sciatori essperti), to miałem wrażenie, że ktos mnie w konia robi tą czarną trasą.
Jacek

Data: 2009-03-16 18:04:02
Autor: ADAM
zjazd z Kasprowego
Kto pojeździł w Korbielowie ten zjedzie z każdej góry.

Nie zartuj :)

Data: 2009-03-17 23:21:37
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
zjazd z Kasprowego

[...]

Zjechałem do Gąsienicowej na skibobie, a syn siedział z przodu, przede mną (na siodełku).

zyga

Data: 2009-03-21 09:26:56
Autor: Myrcin
zjazd z Kasprowego
On Mar 18, 12:21 am, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
> ja ktzreba umi¶c jeżdzić na nartach aby bezpiecznie i z przyjemno¶cia
> można kozystać z tej góry. Czy Kasprowy Wierch nie jest przypadkiem dla
> samobójców? Słyzełem,że ludziska "pękaja " jak widz± ogrom tej góry.
> Kto¶ opsze swoje wrażnia i poziom umiejętno¶ci?

A ja się zastanawiam dlaczego jest taki mit Kasprowego? Góra jak góra..
Różne s± stoki i ogólnie jedne trudniejsze drugie po prostu łatwe.. Czy
nie lepiej byłoby opisywać stoki podaj±c fakty: szeroko¶ć, nachylenie,
jak najczę¶ciej przygotowane s±, czy dużo ludzi (zwykle), czy ludzie
stoj± jak idioci na ¶rodku (no tak to prawie wszędzie).
Moim zdaniem Kasprowy od strony Goryczkowej nie wymaga wielkich
umiejętno¶ci. W±ski odcinek dojazdowy tzw. rynna jest o tyle
nieprzyjemna, że ze względu na brak miejsca praktycznie każda osoba,
która się zatrzyma stwarza niebezpieczeństwo. Podobnych miejsc nam w
Polsce jednak nie brakuje. G±sienicowa ma duże nachylenie ale jak kto¶
już pisał można trawersować, a na desce na li¶cia - je¶li kogo¶ takie
¶lizganie bawi.

myrcin

Data: 2009-03-21 17:47:34
Autor: J.F.
zjazd z Kasprowego
On Sat, 21 Mar 2009 09:26:56 -0700 (PDT),  Myrcin wrote:
A ja się zastanawiam dlaczego jest taki mit Kasprowego? Góra jak góra.

No bo wielu tam nie bylo, a to przeciez "najwyzsza gora w Polsce" :-)
Albo bylo tylko tam :-)

J.

Data: 2009-03-21 18:28:40
Autor: Mirek
zjazd z Kasprowego
Myrcin wrote:

W±ski odcinek dojazdowy tzw. rynna jest o tyle
nieprzyjemna, że ze względu na brak miejsca praktycznie każda osoba,
która się zatrzyma stwarza niebezpieczeństwo.

Niebezpieczeństwo to stwarza raczej osoba, która nie umie się zatrzymać - co nie znaczy, że tam wolno się zatrzymywać w innym celu niż uniknięcie zderzenia.

a na desce na li¶cia - je¶li kogo¶ takie
¶lizganie bawi.

No tu już nie przesadzaj - na li¶cia to jedzie osoba, która nie potrafi wykonać skrętu przekraczaj±cego linię spadku stoku.

Mirek.

zjazd z Kasprowego