zjazd z Kasprowego

Data: 2009-03-17 23:21:37
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
zjazd z Kasprowego

ja ktzreba umiœc jeżdzić na nartach aby bezpiecznie i z przyjemnoœcia można kozystać z tej góry. Czy Kasprowy Wierch nie jest przypadkiem dla samobójców? Słyzełem,że ludziska "pękaja " jak widzš ogrom tej góry. Ktoœ opsze swoje wrażnia i poziom umiejętnoœci?

Zjechałem do Gšsienicowej na skibobie, a syn siedział z przodu, przede mnš (na siodełku).

zyga

Data: 2009-03-21 09:26:56
Autor: Myrcin
zjazd z Kasprowego
On Mar 18, 12:21 am, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
> ja ktzreba umiśc jeżdzić na nartach aby bezpiecznie i z przyjemnościa
> można kozystać z tej góry. Czy Kasprowy Wierch nie jest przypadkiem dla
> samobójców? Słyzełem,że ludziska "pękaja " jak widzą ogrom tej góry.
> Ktoś opsze swoje wrażnia i poziom umiejętności?

A ja się zastanawiam dlaczego jest taki mit Kasprowego? Góra jak góra..
Różne są stoki i ogólnie jedne trudniejsze drugie po prostu łatwe.. Czy
nie lepiej byłoby opisywać stoki podając fakty: szerokość, nachylenie,
jak najczęściej przygotowane są, czy dużo ludzi (zwykle), czy ludzie
stoją jak idioci na środku (no tak to prawie wszędzie).
Moim zdaniem Kasprowy od strony Goryczkowej nie wymaga wielkich
umiejętności. Wąski odcinek dojazdowy tzw. rynna jest o tyle
nieprzyjemna, że ze względu na brak miejsca praktycznie każda osoba,
która się zatrzyma stwarza niebezpieczeństwo. Podobnych miejsc nam w
Polsce jednak nie brakuje. Gąsienicowa ma duże nachylenie ale jak ktoś
już pisał można trawersować, a na desce na liścia - jeśli kogoś takie
ślizganie bawi.

myrcin

Data: 2009-03-21 17:47:34
Autor: J.F.
zjazd z Kasprowego
On Sat, 21 Mar 2009 09:26:56 -0700 (PDT),  Myrcin wrote:
A ja się zastanawiam dlaczego jest taki mit Kasprowego? Góra jak góra.

No bo wielu tam nie bylo, a to przeciez "najwyzsza gora w Polsce" :-)
Albo bylo tylko tam :-)

J.

Data: 2009-03-21 18:28:40
Autor: Mirek
zjazd z Kasprowego
Myrcin wrote:

Wąski odcinek dojazdowy tzw. rynna jest o tyle
nieprzyjemna, że ze względu na brak miejsca praktycznie każda osoba,
która się zatrzyma stwarza niebezpieczeństwo.

Niebezpieczeństwo to stwarza raczej osoba, która nie umie się zatrzymać - co nie znaczy, że tam wolno się zatrzymywać w innym celu niż uniknięcie zderzenia.

a na desce na liścia - jeśli kogoś takie
ślizganie bawi.

No tu już nie przesadzaj - na liścia to jedzie osoba, która nie potrafi wykonać skrętu przekraczającego linię spadku stoku.

Mirek.

zjazd z Kasprowego