złączki dyskowe 3,5/2,5 i ide/laptop-->usb

Data: 2010-01-08 15:05:57
Autor: uni
złączki dyskowe 3,5/2,5 i ide/laptop-->usb
Mam kilka złączek dyskowych które kiedyś używałem, dziś też chcę, tyle że ząb czasu się na nich odcisnął i mają poobrywane kabelki zasilania, - wszystko na fotkach ująłem. I tak - złączka nr. 1 - przejsciówka dysk laptop na IDE - oberwane kabelki nie wiem który +5V, a który minus, nie jestem pewien kierunku
podłączenia całej złączki  - myślę że jak dysk laptopa jest do góry etykietką to zasilanie powinno podejść z lewej strony pinów - ale jeśli
jest odwrotnie to prosze o korektę - bo inaczej podłączenie dysku laptopa będzie "jednorazowe", a mam na nim dane na których mi zależy. Fotka tutaj: http://universis.republika.pl/connectors/ide_lap_old.jpg

Złączka nr. 2 : też przejsciówka dysk laptop na IDE - sprawna - w tym wypadku nie jestem pewien kierunku podłączenia lewo-prawo - zakładając
że etykietka dysku laptopa jest na górze - fotka tutaj : http://universis.republika.pl/connectors/ide_lap_compose.jpg

Złączka nr. 3 : przejściówka  laptop lub IDE_dysk na USB - tu problem zasilania odpada wprawdzie bo złączka przykrywa wszystkie piny - ale problem "lewo prawo" pozostaje - zakładam ze dysk jak poprzednio - jest etykietką do góry, fotka tutaj : http://universis.republika.pl/connectors/ide_lap_usb.jpg

Proszę o jakąś pomoc w temacie.

Data: 2010-01-08 18:09:08
Autor: Adam Jarecki
uni pisze:
[...]

żółta strzałka - GND (czarny)
niebieska? strzałka - +5V (czerwony)

Pin1 masz wytłoczony na przelotce, po przeciwnej stronie zasilania

http://pokazywarka.pl/qger0j-2/

--
Pozdrawiam | Adam Jarecki |

złączki dyskowe 3,5/2,5 i ide/laptop-->usb