Data: 2014-10-28 21:47:30 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
źle się jeździ | |
W dniu 2014-10-28 21:41, PiteR pisze:
Na codzień jeżdzę na zmianę sześcioma samochodami Dukato stare, Dukato Opisz dokładniej to haczenie biegów. Najczęściej przyczyna to ciągnące sprzęgło, do tego (albo w konsekwencji) wytarte synchronizatory no i dalej stępione zęby itd. Trudno zgadnąć w którym stadium jesteś. W każdym razie sprawdź sprzęgło - podnieś koła napędzane, rozpędź je na pierwszym biegu, wciśnij sprzęgło, koła powinny się zatrzymać. Możesz też wymienić olej w skrzyni biegów. |
|
Data: 2014-10-28 22:54:46 | |
Autor: cef | |
źle się jeździ | |
W dniu 2014-10-28 o 21:47, Tomasz Pyra pisze:
W każdym razie sprawdź sprzęgło - podnieś koła napędzane, rozpędź je na A jak z tego wnioskować o sprzęgle? Jak rozbuja i wciśnie, to cokolwiek zatrzymuje te koła, zatrzyma je w przypadku jak dodasz do tego bezwładność skrzyni czyli jak sprzęgło nie rozłącza. |
|
Data: 2014-10-28 22:59:25 | |
Autor: cef | |
źle się jeździ | |
W dniu 2014-10-28 o 22:54, cef pisze:
A jak z tego wnioskować o sprzęgle? silnika znaczy czyli jak sprzęgło nie rozłącza. |
|
Data: 2014-10-28 23:23:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
źle się jeździ | |
W dniu 2014-10-28 22:54, cef pisze:
W dniu 2014-10-28 o 21:47, Tomasz Pyra pisze: Nie bardzo rozumiem o czym piszesz. Jak wciśnie sprzęgła, to odłączy od nich napęd. Koła powinny się zatrzymać, a jak nie to znaczy że sprzęgło nie rozłącza się prawidłowo i prawdopodobnie jest przyczyną jego problemów ze skrzynią. |
|
Data: 2014-10-30 09:19:41 | |
Autor: cef | |
źle się jeździ | |
W dniu 2014-10-28 o 23:23, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-10-28 22:54, cef pisze: "Koła powinny się zatrzymać" odebrałem jako zdarzenie natychmiastowe, wynikowe. Ale jeśli chodzi tylko o to, że zatrzymają się kiedyś tam, jak wytracą impet, to OK. |
|
Data: 2014-10-29 19:41:02 | |
Autor: PiteR | |
źle się jeździ | |
na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
Dałem sie karnąć i obserwowałem trzech kierowców i też im biegi świeżo wsiedli do auta, sprzęgło niewyczute źle zmieniali biegi, to rozumiem. Ale poprzedni paroletni właściciel też nie trafiał z obrotami. Albo przyhamowywał silnikiem albo dawał za dużo gazu. Ja mam ten sam problem. Tylko w tym samochodzie nie trafiam z obrotami. idealna zmiana biegu zdarza mi się od wielkiego dzwonu. Pojadę w trasę 500km, nauczę się, niby już jest lepiej. Dwa dni przerwy i znowu to samo. -- Piter golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał. |
|
Data: 2014-10-30 20:06:28 | |
Autor: Dariusz K. Ĺadziak | |
Ĺşle siÄ jeĹşdzi | |
Tomasz Pyra pisze:
[-- -] W każdym razie sprawdź sprzęgło - podnieś koła napędzane, rozpędź je na W ten sposób to, przy dobrych łożyskach, trochę sobie poczeka... Podniesione koła po wysprzęgleniu należy zahamować - jeżeli po odpuszczeniu hamulca i wciśniętym sprzęgle ruszą z miejsca dosyć żwawo (bo nawet wciśnięte sprzęgło jakiś tam minimalny moment przenosi) to znaczy ze sprzęgło ciągnie.Moment od tarcia wałka sprzęgłowego w tulei wału korbowego kół obrócić nie powinien. Możesz też wymienić olej w skrzyni biegów. Albo zastanowić się czy synchronizatory to jeszcze żyją... -- Darek |