zlikwidowana spolka cywilna - obowiazywanie umow

Data: 2009-04-08 16:43:03
Autor: A.
zlikwidowana spolka cywilna - obowiazywanie umow
Jak wyglada sytuacja gdy spolka cywilna ma zawarte z innym podmiotami umowy terminowe (z okreslonym czasem obowiazywania) , natomiast zostaje rozwiazana? (z wyboru wspolnikow badz z koniecznosci np. z powodu smierci jednego ze wspolnikow)

Czy zawarte wczesniej umowy sa nadal wazne?

Data: 2009-04-08 17:05:07
Autor: .B:artek.
zlikwidowana spolka cywilna - obowiazywanie umow
A. wyskrobał(a):
[...]

Należałoby zacząć od prostego pytania: czy spółka cywilna może zawierać umowy?

--
..B:artek.

Data: 2009-04-08 18:22:50
Autor: A.
zlikwidowana spolka cywilna - obowiazywanie umow
Należałoby zacząć od prostego pytania: czy spółka cywilna może zawierać umowy?

Mam na mysli umowy zawarte poprzez jednego wspolnika w imieniu spolki.
Oczywiscie wiem, ze sc nie ma osobisci prawnej, tak wiec de facto taka umowa zawierana jest przez wspolnikow.

Nie jestem jednak pewny tej kwestii, stad pytanie

Data: 2009-04-08 19:52:30
Autor: .B:artek.
[...]

Wydaje mi się, że umowy obowiązują nadal pozostałych wspólników z osobna.

--
..B:artek.

zlikwidowana spolka cywilna - obowiazywanie umow