z這dzieje

Data: 2014-09-06 04:32:53
Autor: tadeklodz
z這dzieje
wczoraj chcieli mi ukra嗆 rower. przeci瘭i link / gr. 1 cm/ ALE nie zauwa篡li g.....rze 瞠 mam jeszcze za這穎n blokad na tylne ko這 Asusa i z kradzie篡 nici wysz造. Moje straty to nowa linka i teraz musz szuka nowego miejsca w pracy na rower,

Data: 2014-09-06 13:55:34
Autor: inimicus
zodzieje

wczoraj chcieli mi ukra rower. przecili link / gr.

linka to zacheta do kradziezy a nie zabezpieczenie. Moglaby miec 2 cm grubosci to bawili by sie z nia 2 sekundy dluzej. Jak masz podkowe i jej nie sforsowali to mozesz byc spokojny.

Data: 2014-09-07 19:42:58
Autor: Pszemol
zodzieje
"inimicus" <inimicus@op.pl> wrote in message news:luesno$7k5$1news.icm.edu.pl...

[...]

Do podkowy nawet nic nie trzeba ucina...
Wystarczy rurka z plastiku z taniego dugopisu:
http://www.youtube.com/watch?v=3bosEh5PUNs
Otworzysz w par sekund, nawet ladu nie zostawisz.

Data: 2014-09-08 00:49:05
Autor: kekacz
z這dzieje
W dniu poniedzia貫k, 8 wrze郾ia 2014 02:42:58 UTC+2 u篡tkownik Pszemol napisa:

Do podkowy nawet nic nie trzeba ucina...
Wystarczy rurka z plastiku z taniego d逝gopisu:
http://www.youtube.com/watch?v=3bosEh5PUNs
Otworzysz w par sekund, nawet 郵adu nie zostawisz.

Zaktualizuj sobie dane w pamieci. W 2005 roku czyli 9 lat temu Kryptonite wypuscil takiego gniota ale szybko poprawili zamki na krazkowe. Teraz dlugopisem mozna sobie otwierac jakas chinska tanioche, bo w przypadku Kryptonite czy Abuse pozostaje w nosie sobie podlubac co najwyzej.

Kekacz

Data: 2014-09-08 13:15:07
Autor: Pszemol
z這dzieje
<kekacz@gmail.com> wrote in message news:60c6cf2a-de37-4178-8335-4d820d6ea4f9googlegroups.com...
[...]

Jak szybko?

I co to s zamki "krazkowe"? Kr捫kowe? O jakim "kr捫ku" m闚isz?

Teraz dlugopisem mozna sobie otwierac jakas chinska
tanioche, bo w przypadku Kryptonite czy Abuse pozostaje
w nosie sobie podlubac co najwyzej.

Oby...

Data: 2014-09-08 20:33:40
Autor: Andrzej Ozieblo
z這dzieje
Pszemol pisze:

[...]

Bardzo szybko. Sam kupilem taki Kryptonite z barylkowym zamkiem. Wlasnie w okolicach 2005. I zaraz potem, doslownie po 1-2 miesiaqcach dowiedzialem sie, ze Kryptonite wymienia zamki darwmowo na takie klasyczne, jak to nazywam typu Yale. Nie wymienilem z lenistwa, ale szczerze mowiac probowalem otworzyc moj ulock czyms w rodzaju dlugopisu. Bez powodzenia.

A propos ulockow. Moja corka zgubila kluczyki do miernego ulocka, takiego za 25-30 zl. Pol godziny zwykla pilka do metalu i po robocie. BTW kluczyk znalazl sie na drugi dzien.

Data: 2014-09-08 21:29:56
Autor: Liwiusz
zodzieje
W dniu 2014-09-08 20:33, Andrzej Ozieblo pisze:
Pol godziny zwykla pilka do metalu i po robocie.

No to cakiem dobry wynik.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-08 22:48:32
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-08 20:33, Andrzej Ozieblo wrote:
A propos ulockow. Moja corka zgubila kluczyki do miernego ulocka,
takiego za 25-30 zl. Pol godziny zwykla pilka do metalu i po robocie.

No to wietny wynik.

Czego oczekujesz? 驍e u-lock bdzie wymaga 10h piowania, wic zd髒ysz
wyj z roboty i przyapa...?

Jeli zostawiasz rower w dzie w jakim wzgldnie uczszczanym miejscu,
to u-lock wymagajcy 30 minut piowania rcznym narzdziem jest
wystarczajco dobry.

Oczywicie piy s lepsze i gorsze, a ludzie mniejsi i wiksi.
Dlatego jednak warto zaszale na co klasy Kryptonite Evolution.
Choby Ci si do tego u-locka dobiera Pudzian z najlepsz pi tasz
ni髒 kradziony rower, to mu kilka minut zajmie.

Realnym problemem s takie smutne linki, kt籀re mo髒na przeci no髒ycami
do gazi. Smutne jest te髒 to, 髒e ludzie za 150 z kupuj 3-4 marne
zapicia i wydaje im si, 髒e u髒yte jednoczenie bd lepsze ni髒 jedno
za 150 z. Widuj co takiego niestety wci髒 zbyt czsto. :/

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-08 19:10:17
Autor: Pszemol
zodzieje
"Piotr Kosewski" <piotr.kosewski@mail.nowhere> wrote in message news:540e15cd$0$26839$65785112news.neostrada.pl...
On 2014-09-08 20:33, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

No nie wiem... Wiesz ze teraz Demelki robi na akumulatory?
Jeli co wymaga p籀 godziny rcznym brzeszczotem to ile
zajmie to ur髒n Dremelkiem z 10tysicami obrot籀w na k籀ku?

Oczywicie piy s lepsze i gorsze, a ludzie mniejsi i wiksi.
Dlatego jednak warto zaszale na co klasy Kryptonite Evolution.

I ten zajmie ile?

[...]

Smutne to jest 髒e w takim religijnym kraju jak Polska jest a髒 tyle zodziei!

Data: 2014-09-08 18:35:49
Autor: rmikke
z這dzieje
W dniu wtorek, 9 wrze郾ia 2014 02:10:17 UTC+2 u篡tkownik Pszemol napisa:

No nie wiem... Wiesz ze teraz Demelki robi na akumulatory?
Je郵i co wymaga p馧 godziny r璚znym brzeszczotem to ile
zajmie to ur積望 Dremelkiem z 10tysi帷ami obrot闚 na k馧ku?

Mniej wi璚ej tyle samo. Albo d逝瞠j.
Gorzej, 瞠 chyba robi ju akumulatorowe diaksy...

Data: 2014-09-08 23:22:10
Autor: kekacz
z這dzieje
W dniu wtorek, 9 wrze郾ia 2014 03:35:49 UTC+2 u篡tkownik rmikke napisa:
> [...]

> zajmie to ur積望 Dremelkiem z 10tysi帷ami obrot闚 na k馧ku?

Mniej wi璚ej tyle samo. Albo d逝瞠j.

Gorzej, 瞠 chyba robi ju akumulatorowe diaksy...

http://www.youtube.com/watch?v=wz2bdIgqMFQ
Reczna pila z tungstenowym brzeszczotem vs. Kryptonite Evolution Mini -  8 minut 31 sekund w tym 3 minuty na wymiane brzeszczota.

Tutaj http://gizmodo.com/5922074/the-best-bike-lock wyniki ciecia szlifierka katowa:

4. Blackburn Leavenworth - 16mm pret- niespelna minuta pracy katowki, 5 minut reczna pilka do metalu.
3. Abus Sinero 43 - 12mm - 1,5 minuty katowka, brzeszczot zostawil tylko plytkie slady.
2. Kryptonite Evolution Series 4 Standard - 14mm - 2 minuty na jeden pret przy pomocy katowki, aby w pelni uwolnic rower trzeba przeciac dwa prety albo mocno nagimnastykowac sie z wyginaniem.
1. OnGuard Pitbull STD - 14mm - reczne narzedzia nic mu nie zrobia, 2 minuty na preta katowka i sytuacja jak z Kryptonitem.

Kekacz

Data: 2014-09-22 09:31:09
Autor: __Maciek
z這dzieje
Mon, 8 Sep 2014 23:22:10 -0700 (PDT) kekacz@gmail.com napisa:

http://www.youtube.com/watch?v=wz2bdIgqMFQ
Reczna pila z tungstenowym brzeszczotem
               ^^^^^^^^^^^^

A mo瞠 z wolframowym jednak? :-)

Data: 2014-09-22 13:27:15
Autor: mt
z這dzieje
W dniu 2014-09-09 08:22, kekacz@gmail.com pisze:

[...]

Jak kto faktycznie chce kra嗆 dobre rowery zapi皻e ulokiem, to nie bawi si k徠闚k, 2 metrowy snop iskier to nie jest najbardziej dyskretna rzecz. Wystarczy co takiego:
http://allegro.pl/nozyce-do-pretow-zbrojeniowych-akumulatorowe-16-mm-i4621188813.html
i ka盥y ulok tnie si w kilka sekund, tyle tylko, 瞠 ma這 kt鏎y z這dziej lata ze sprz皻em za 12 tys. z.

--
marcin

Data: 2014-11-21 18:28:22
Autor: Pszemol
z這dzieje
"mt" <fragless@interia.pl> wrote in message news:54200796$0$26848$65785112news.neostrada.pl...
[...]

We pod uwag fakt, 瞠 sklepy online maj przyj望 zwrot do 10 dni.
Wi璚 mo瞠sz kupi taki sprz皻 za 12 ty, ukra嗆 rower, odda no篡ce :-)

Data: 2014-09-08 23:11:21
Autor: Andrzej Ozieblo
zodzieje
Piotr Kosewski pisze:
On 2014-09-08 20:33, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Cos z Toba jednak jest nie tak. Czlowiekowi, ktory opisuje swoja przygode z proba kradziezy proponujesz obserwacje samolotow. Mnie imputujesz jakies oczekiwania? Agresywny jestes i marudny. Nie pierwszy raz. Odreagowujesz wlasne niepowodzenia?

Napisalem o tanim ulocku wylacznie w celach informacyjnych. Nie kazdy ma okazje i potrzebe przecinania ulocka. Ja musialem by odzyskac rower i napisalem co napisalem. Moze sie komus ta informacja przyda. Mysle, ze nawet taki tani i dosc lichy ulock jest lepszy niz solidna linka. Przeciac szczypcami sie takiego latwo nie da, a szlifirka zrobi duzo halasu. Osobiscie, do powaznych zapiec stosuje niezlej klasy ulock Kryptonite.

Data: 2014-09-08 23:50:22
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-08 23:11, Andrzej Ozieblo wrote:
[...]

Ja jestem marudny? :o

"Czowiekowi opisujcemu swoj przygod" napisaem, 髒e w jego pocie
nie ma ani jednego konkretu, kt籀ry m籀gby uczyni ow opowie jako
przydatn dla innych. Mo髒e poza bedn nazw producenta zabezpieczenia,
co te髒 zaznaczyem.
Skoro zatem jego post nie by ani odpowiedzi na inny (jak nasze), ani
nie zawiera jakiej treci u髒ytecznej dla losowego czytelnika, to czym
on waciwie by?
I po co by tym czym, czym by, jeli czym by?
A jeli by nie by, to po co by si tu pojawi?

Poza tym post 籀w niepoprawny jzykowo by, wic byem si
przyczepiem, cho wprost o jzyku si nie wysowiem.

Ogarniasz? Za szybko, za wolno? Ju髒 wiesz co to jest jezdnia?
(Tak wyglda agresywny tekst. Teraz ju髒 bdziesz wiedzia.)

pozdrawiam,
PK

Data: 2014-09-09 08:20:22
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-08 23:50, Piotr Kosewski pisze:
Ja jestem marudny? :o
Ano jestes. Uchylasz sie od jazdy rowerem do pracy, twierdzac, ze zbyt sie pocisz na rowerze, sugerujac, ze w komunikacji miejskiej nie masz takiego problemu. Ale prawda jest taka, ze w upalny dzien w autobusie/tramwaju bez klimatyzacji jest czesto tak goraco, ze nawet osobie malo sie pocacej nie jest mozliwym sie nie spocic (Ty w takim razie musisz sie spocic duzo bardziej), podczas kiedy na rowerze, przy "lajtowej" jezdzie ma sie w takiej samej temperaturze wiaterek, ktory owiewa i osusza. Tak samo w zimie - komunikacja miejska jest bardzo czesto przegrzana - jazda nia w kurtce zimowej/plaszczu nie nalezy do przyjemnych - wychodzi sie potem spoconym "jak z pieca" na uliczny ziab... Niemozliwe, zebys sie nie pocil w takich sytuacjach, jezeli jestes nadpotliwy. Ewentualnie sciemniasz od samego poczatku. A to oznacza, ze jestes marudny. :-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-09-09 10:38:16
Autor: Andrzej Ozieblo
zodzieje
[...]

Informacja o probie kradziezy z pozytywna pointa, ze warto stosowac dwa rodzaje zabezpieczen. Sensowna i potrzebna informacja. Mogles oczywiscie w tresci wytknac niedostatki i bledy, ale nie skupiac sie wylacznie na nich, bo to przypomina biadolenie starego teryka. I darowac sobie glupie i zlosliwe uwagi o samolotach. Wyraznie cos Cie gryzie. Jestes mlodym czlowiekiem, popatrz na swiat bardziej rozowymi okularami, bo z wiekiem bedzie tylko gorzej.

Ogarniasz? Za szybko, za wolno? Ju髒 wiesz co to jest jezdnia?
(Tak wyglda agresywny tekst. Teraz ju髒 bdziesz wiedzia.)

A co ma piernik do wiatraka. Jezdnia? Czyli droga. Dobrze pamietam? :) Z ogarnianiem nie mam klopotow, ale tylko wtedy, gdy rozmawiam z inteligentnymi ludzmi. ;)

Data: 2014-09-09 13:24:10
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-09 10:38, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Akurat pointa to bya raczej negatywna, poszkodowany kt籀remu sforsowano bez problemu jedno z zabezpiecze, zdecydowa si na nastpne - takie samo, co w moich kategoriach logiki jest ju髒 trudno wytumaczalne ;)

--
marcin

Data: 2014-09-09 04:38:07
Autor: Krzysztof C
z這dzieje
W dniu wtorek, 9 wrze郾ia 2014 13:24:10 UTC+2 u篡tkownik mt napisa:
poszkodowany kt鏎emu sforsowano bez problemu jedno z zabezpiecze, zdecydowa si na nast瘼ne - takie samo, co w moich kategoriach logiki jest ju trudno wyt逝maczalne ;)

Ale roweru nie kradli wi璚 zabezpieczenia zadzia豉造.
Z這dziej skupi si na lince i zrezygnowa jak okaza這 si ze jest drugie zabezpieczenie.
Podobnie myk robi si przy zabezpieczaniu np. dom闚- kierujesz z這dzieja tam gdzie Ty chcesz 瞠by wchodzi. Robi si wi璚 w miar solidne drzwi wej軼iowe a 豉twe do sforsowania drzwi np. do gara簑 kot這wni przez kt鏎a z這dziej mo瞠 wej嗆 do domu. Z這dziej zwierz wygodne i zobaczy tanie, 豉twe do sforsowania drzwi to wybierze t drog. Ale dalej powinny by ju drugie mocniejsze drzwi, czy krata no i oczywi軼ie powiadomienie agencji ochrony np. Wi璚 z這dziej traci czas na sforsowanie drzwi, alarm si w陰cza, grupa interwencyjna ma czas na interwencj itd.

Data: 2014-09-09 14:46:27
Autor: mt
z這dzieje
W dniu 2014-09-09 13:38, Krzysztof C pisze:
[...]

Nie, zadzia豉這 jedno zabezpieczenie, nie ukradli roweru bo by豉 podkowa na kole, wi璚 linki w og鏊e nie musia這 by. Z du篡m prawdopodobie雟twem mo積a stwierdzi, 瞠 gdyby by u-lock, to w og鏊e by go nie ruszyli.
Jak ci si kto w豉mie powiedzmy do piwnicy, to nast瘼ne zabezpieczenia zastosujesz takie same czy dasz mocniejsze?

--
marcin

Data: 2014-09-09 10:14:28
Autor: tadeklodz
z這dzieje
kolego U-lok te ma ograniczenia a mianowicie ogranicz wymiary przedmiotu do kt鏎ego chcesz przypi望 rower np gruba latarnia lub bieg schod闚 jak by這 w moim przypadku. Teraz rower jest przymocowany w innym miejscu gdzie nie rzuca si w oczy i z這dziej niekoniecznie musi wiedzie 瞠 on tam jest.Linka jest s豉bsza ale bardziej wszechstronna i zabezpiecza przed przypadkowym z這dziejem

Data: 2014-09-09 20:25:26
Autor: Titus Atomicus
z這dzieje
In article <2b2fbd59-9bc4-4969-81b6-71b914c39e2a@googlegroups.com>,
 tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:

Linka jest s豉bsza ale bardziej wszechstronna i zabezpiecza przed przypadkowym z這dziejem
Zabezpiecza tylko przed zlodziejem nie wyposazonym w narzedzia.
To co to za zlodziej?
--
TA

Data: 2014-09-09 21:24:24
Autor: Leszek Karlik
zodzieje
On Tue, 09 Sep 2014 20:25:26 +0200,  <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

[...]
Zabezpiecza tylko przed zlodziejem nie wyposazonym w narzedzia.
To co to za zlodziej?

Tzw. okazyjny. Na przykad Zenek co mu zabrako na w籀dk :-)

(Nie 髒ebym zachca do stosowania linek, ale rozumiem ludzi
stosujcych ich do zabezpieczania szajsowatych rower籀w)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2014-09-10 10:06:14
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-09 21:24, Leszek Karlik pisze:
[...]

Jak mu zabraklo na wodke to i kase na narzedzia przepil i z gruba stalowa linka "z marszu" sobie latwo nie poradzi.

(Nie 髒ebym zachca do stosowania linek, ale rozumiem ludzi
stosujcych ich do zabezpieczania szajsowatych rower籀w)

Dlaczego szajsowatych? Dla porzadnego, miejskiego Daczmena z lat 80-tych (z ktorego np. wymontowanie tylnego kola trwa wcale nie tak krotko a z podkowa jest dosyc trudne) toche poobijanego ale nie za bardzo, okreslenie szajsowaty jest krzywdzace.

Data: 2014-09-10 11:49:13
Autor: Leszek Karlik
zodzieje
On Wed, 10 Sep 2014 10:06:14 +0200, coaster <manypeny@mac.com> wrote:

[...]
[...]

No przecie髒 byo "zodziejem nie wyposa髒onym w narzdzia". :-)

Na niego linka wystarczy.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2014-09-10 12:36:45
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-10 11:49, Leszek Karlik pisze:
[...]

A tu jest "metrowka", ktora nie jest ani linka, ani lancuchem ani U-lockiem:
http://www.rowerystylowe.pl/p-3140/zapiecie-abus-bordo-big-6000-120cm/w-2523/czarny
Ciekawa rzecz i "ciekawa" cena (prawie 2 rowery!) ;-)

Data: 2014-09-10 12:57:51
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 12:36, coaster pisze:

[...]

a, wanie odkrye zapicie typu szekla, o kt籀rym nie raz wspominaem w tym wtku.
A co do rower籀w, to nie ka髒dy ma ochot je驕dzi zomem i dla kogo wydanie niecaych 300 z nie jest majtkiem nie do ogarnicia.

--
marcin

Data: 2014-09-10 13:55:50
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-10 12:57, mt pisze:
[...]

No widzisz i gdybys wrzucil od razu linka, zamiast pisac enigmatycznie i dolnolotnie, to bys sie nie musial denerwowac przez tyle postow. Nazwa szekla jest komppletnie mylaca. To zapiecie, z szekla nie ma wiele wspolnego - szekla jest wlasciwie U-lock (lub jak ktos zapina poziomo - D-lock). Szekla jest tworem zwartum, U-ksztaltnym, jest klamra z polaczonymi ramionami.
http://tinyurl.com/oto-szekla
http://www.bikesalon.pl/zapiecie-rowerowe-trelock-szekla-b3/108-czarnybialy?gclid=CKO_q-nH1sACFVMRtAod7BoAiQ
Zreszta i tak jest tez U-lock/D-lock nazywany u anglosasow (szekla to spolszczona shackle):
http://tinyurl.com/szekla-anglosas
Twor taki jak Abus-bordo-big w ogole nie jest szekli podobny - jest skonstruowany dokladnie tak samo, jak stolarska metrowka (oczywiscie _nie_doslownie_ - tu uklon w Twoja strone). Nazwe pewnie wymyslil nasz domorosly "tlumacz"....

A co do rower籀w, to nie ka髒dy ma ochot je驕dzi zomem i dla kogo
wydanie niecaych 300 z nie jest majtkiem nie do ogarnicia.

Wszystko zalezy od punktu widzenia. Uzywany dobrej klasy rower z oryginalnym lakierem, w nienagannym stanie technicznym z punktu widzenia snoba bedzie zlomem. Ja nim nie jestem. Ja bardzo lubie takie rowery - uzywam ich z wyboru a nie z przymusu. :-P

Data: 2014-09-10 14:19:24
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 13:55, coaster pisze:

[...]

Ka髒dy, kt籀rego wyobra驕nia siga troch dalej ni髒 linka i ewentualnie podkowa wie jakie s typy zabezpiecze i co si z nimi wi髒e. 驍e ty dopiero odkrywasz ameryk to ju髒 nie m籀j problem.

[...]

Czyli ka髒dy, kto je驕dzi czym innym ni髒 u髒ywany kilkunastoletni rower za 200 z jest snobem? No to w takim razie na tej grupie pewnie z 99% u髒ytkownik籀w to snoby.

--
marcin

Data: 2014-09-10 14:58:59
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-10 14:19, mt pisze:
[...]

Mylisz wiedze na temat jakiegos przedmiotu z wyobraznia. Jezeli o jakims produkcie gdzies sie nie dowiesz, to nic o nim nie bedziesz wiedzial _przedtem_ zanim sie o nim dowiedziales. No ale moze jednak Ty wiedziales o tym zapieciu _wczesniej_ zanim sie o nim dowiedziales. Sprobuj uzywajac chocby wyobrazni i "odkryj" klasyczna konstrukcje kierownicy roweru regulowana w jej osi mocowania (chodzi o konkretna marke). Mysle, ze chociaz o niej nigdy nie slyszales, to juz o niej i tak wiesz wszystko, tylko jeszcze o tym nie wiesz... ;-)

[...]

Odwracasz kota. Snobem jest ten, dla kogo wartosc przedmiotu w pieniadzach jest jego podstawowa wartoscia - im wyzej, tym lepiej. A tak naprawde prawdziwym kryterium wartosci rzeczy jest ich jakosc. No i jezeli ktos jezdzi "czyms innym niz kilkunastoletni rower za 200 zl" (a to tez i ja) a nie ma problemow emocjonalnych z osoba jezdzaca na tym, czym sie jej podoba chocby i za 1 zl to dlaczego ten ktos mialby byc snobem?

No to w takim razie na tej grupie pewnie z 99%
u髒ytkownik籀w to snoby.

IMHO tego nikt nie wie, Ty rowniez. Tak samo, jak tego, ilu jest czytajacych a niepiszacych.

Data: 2014-09-13 09:17:39
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-10 14:58, coaster wrote:
Odwracasz kota. Snobem jest ten, dla kogo wartosc przedmiotu w
pieniadzach jest jego podstawowa wartoscia - im wyzej, tym lepiej. A tak
naprawde prawdziwym kryterium wartosci rzeczy jest ich jakosc. No i

U髒yteczno i satysfakcja z korzystania, a nie jako.

Jako podpasek nie zwiksza ich wartoci dla mnie.
Podobnie jako Twojego roweru tak髒e nic dla mnie nie znaczy, p籀ki
nie wystawisz go na sprzeda髒.

IMHO tego nikt nie wie, Ty rowniez. Tak samo, jak tego, ilu jest
czytajacych a niepiszacych.

Biorc pod uwag zaistniae ostatnio wtki o sprzcie: chyba
rzeczywicie rednio je驕dzimy na do tanich rowerach. Przynajmniej
jeli chodzi o osoby piszce, bo dominuj wtki o zomach, tanich
mieszczuchach, przerzytkach Alivio itp. Kiedy ostatnio by tu wtek
typu: czy warto zamieni "XT na XTR" lub "Reb na SID"?

Czytajcy i nie piszcymi bym si nie przejmowa, bo pewnie nie ma ich
wielu. C籀髒 mieliby czyta? :D

Ja r籀wnie髒 usyszaem jaki 髒enujcy tekst zahaczajcy o nazwanie
snobem za to, 髒e wspomniaem o ramie za 2000 z. :o

BTW: identyczny efekt wida np. na p.r.f.c. Odpynli z niej ludzie
u髒ywajcy topowych aparat籀w. Mo髒e po prostu z usenetu jako pierwsi
odpadaj profesjonalici i ludzie lepiej sytuowani, co jest zupenie
zrozumiae.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-13 10:03:16
Autor: m
zodzieje
W dniu 13.09.2014 09:17, Piotr Kosewski pisze:
  Mo髒e po prostu z usenetu jako pierwsi
odpadaj profesjonalici i ludzie lepiej sytuowani, co jest zupenie
zrozumiae.

Dlaczego jest zrozumiae?

p. m.

Data: 2014-09-13 11:35:10
Autor: Alf/red/
zodzieje
On 13/09/14 10:03, m wrote:
odpadaj profesjonalici i ludzie lepiej sytuowani, co jest zupenie
zrozumiae.

Dlaczego jest zrozumiae?

Usenet jest za darmo i jest prosty, wic jest niegodny dla profesjonalist籀w i ludzi lepiej usytuowanych. A jeli je驕dzisz rowerem, to jeste biedakiem i studentem, bo ka髒dy student to biedak.

--
Alf/red/

Data: 2014-09-13 16:27:06
Autor: m
zodzieje
W dniu 13.09.2014 11:35, Alf/red/ pisze:
On 13/09/14 10:03, m wrote:
odpadaj profesjonalici i ludzie lepiej sytuowani, co jest zupenie
zrozumiae.

Dlaczego jest zrozumiae?

Usenet jest za darmo i jest prosty,

Fora te髒 s za darmo i s prostsze. Usenet ma du髒 barier wejcia - trzeba a)wiedzie 髒e jest, b)znale驕 odpowiedni czytnik, c)skonfigurowa go, d)stosowa si do netykiety.

Na moje oko to wyglda na produkt dla elity bardziej ni髒 dla plebsu.

p. m.

Data: 2014-09-13 17:08:13
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-13 16:27, m wrote:
Fora te髒 s za darmo i s prostsze.

Po pierwsze: nie wszystkie fora i nie wszystkie serwery news s darmowe.

A "prostsze" w sensie u髒ywania czy mo髒liwoci?
Fora oparte o www na pewno oferuj wicej, wic tu nic nie dodam.

Czy fora s atwiejsze w obsudze? To zale髒y. Na pewno jest wicej
kana籀w (przez powszechno http), na pewno prawie ka髒dy ma na kompie
przegldark, a nie ka髒dy ma sensowny czytnik do usenetu. Dawniej
byo inaczej, bo mn籀stwo ludzi u髒ywao lokalnych klient籀w poczty,
kt籀re miay tak funkcjonalno (np. thunderbirda, z kt籀rego pisz).
Dzi prawie wszyscy lec na jakim server-side.

Z drugiej strony: poniewa髒 dziaasz na lokalnym kliencie, mo髒esz ledzi
bardzo du髒o for籀w w tym samym interfejsie. Mo髒na ledzi i sprawnie
pisa na dziesitkach grup. Nie jest to takie proste w przypadku forum
opartego o http. 驍eby tam co wykombinowa, trzeba ju髒 si troch lepiej
orientowa w oprogramowaniu.

Na moje oko to wyglda na produkt dla elity bardziej ni髒 dla plebsu.

I mo髒e wanie problemy usenetu wynikaj wanie z tego, 髒e u髒ytkownicy
czsto uwa髒aj si za elit. :P

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-13 17:34:24
Autor: m
zodzieje
On 2014-09-13 16:27, m wrote:
Fora te髒 s za darmo i s prostsze.

Po pierwsze: nie wszystkie fora i nie wszystkie serwery news s darmowe.

A "prostsze" w sensie u髒ywania czy mo髒liwoci?

W sensie u髒ywania. Mo髒liwoci maj IMHO per saldo mniej.

Fora oparte o www na pewno oferuj wicej, wic tu nic nie dodam.

No nie wiem. Nie oferuj wtkowania, killfile i wszystkiego o czym napisae ni髒ej. Oferuj dodawanie obrazk籀w, buziek i kolork籀w.

Czy fora s atwiejsze w obsudze? To zale髒y. Na pewno jest wicej
kana籀w (przez powszechno http), na pewno prawie ka髒dy ma na kompie
przegldark, a nie ka髒dy ma sensowny czytnik do usenetu. \\

Ano wanie, fora webowe s prostsze ni髒 usenetowe.

[...]

Ano wanie, to s zalety kt籀re 髒eby doceni, trzeba podej do tematu jak profesjonalista. W przypadku for webowych zalet s obrazki, bu驕ki i kolorki - na obrazki bu驕ki i kolorki raczej lec pensjonarki i dzieci neostrady.

[...]

Na moje oko to wyglda na produkt dla elity bardziej ni髒 dla plebsu.

I mo髒e wanie problemy usenetu wynikaj wanie z tego, 髒e u髒ytkownicy
czsto uwa髒aj si za elit. :P

Nie sdz. wiadomo elitarnoci (nie wa髒ne czy uzasadniona czy nie) jest raczej skutkiem ni髒 przyczyn.

IMHO gdyby Google nie przerway inwestycji w google groups , to by przejli zupenie wszelkie dyskusje w internecie. Z drugiej strony - jakby to zrobili to by si odpili od usenetu i usenet tak czy inaczej by umiera a by mo髒e by byo gorzej ni髒 teraz, bo byoby jeszcze mniej sensownych czytnik籀w.

p. m.

p. m.

Data: 2014-09-14 09:55:48
Autor: Liwiusz
zodzieje
W dniu 2014-09-13 17:34, m pisze:

W sensie u髒ywania. Mo髒liwoci maj IMHO per saldo mniej.

Trudno si zgodzi.

No nie wiem. Nie oferuj wtkowania, killfile

Wtkowanie i killfile jest potrzebne, bo usenet ma wad braku moderacji.
Na normalnie prowadzonym forum nie potrzebujesz tego, bo nie ma
offtopic籀w (wtki na inne tematy s oddzielane), a niedostosowane do
spoecznoci osoby s banowane.

[...]

Zatem mamy kolejn zalet.

[...]

Zalet for webowych s tematy, o kt籀rych si w nich pisze.

Nie sdz. wiadomo elitarnoci (nie wa髒ne czy uzasadniona czy nie)
jest raczej skutkiem ni髒 przyczyn.

Przede wszystkim jest to niczym nie uzasadnione przekonanie :)

--
Liwiusz

Data: 2014-09-18 12:08:23
Autor: Gotfryd Smolik news
zodzieje
On Sun, 14 Sep 2014, Liwiusz wrote:

W dniu 2014-09-13 17:34, m pisze:

No nie wiem. Nie oferuj w徠kowania, killfile

W徠kowanie i killfile jest potrzebne, bo usenet ma wad braku moderacji.

  To jest akurat miecz obosieczny - polecam flejmy o elektrodzie
na .elektronika

Ano w豉郾ie, fora webowe s prostsze ni usenetowe.

Zatem mamy kolejn zalet.

  Ta prostota okupiona jest... szybko軼i, niestety.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-14 10:25:10
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-13 17:34, m wrote:
W sensie u髒ywania. Mo髒liwoci maj IMHO per saldo mniej.

Nie wiem, jakich Ty for籀w u髒ywae w 髒yciu. :o
Ustalmy co: system komentarzy na gazeta.pl to nie jest "forum".

Forum to du髒y byt oparty o jaki konkretny soft (np. vBulletin, phpBB).

No nie wiem. Nie oferuj wtkowania, killfile i wszystkiego o czym
napisae ni髒ej. Oferuj dodawanie obrazk籀w, buziek i kolork籀w.

Oferuj dokadnie to, co ich tw籀rca bdzie chcia zaoferowa.
Mo髒liwoci dzisiejszego oprogramowania s bardzo du髒e.
Mo髒e to by wtkowanie (wywietlanie w drzewku?) i mo髒e to by killfile.

Oczywicie to oznacza, 髒e mo髒liwoci ogranicza administrator forum,
a nie Tw籀j soft. Jeli to Ci tak boli, to rozumiem w/w komentarz.

Ja sporo pisz na forach foto i dla mnie "dodawanie obrazk籀w" jest
znacznie bardziej przydatne ni髒 "wtkowanie". Killfile nigdy nie
u髒ywaem, wic nawet nie mam wyrobionej opinii o u髒ytecznoci.

Ano wanie, fora webowe s prostsze ni髒 usenetowe.

Nie s. Usenet jest potwornie prymitywny. "Warto" nadaje mu jako
klienta. Nic (poza brakiem popytu) nie stoi na przeszkodzie, aby
zaawansowany klient powsta dla for籀w.

[...]

Co jest niby "profesjonalnego" w grupach news? Umiesz w og籀le rozwin
t gbok myl?
Jeste profesjonalist od usenetu? Kto paci Ci za pisanie?
A mo髒e na p.r.r dyskutuj profesjonalni kolarze?

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-18 12:21:27
Autor: Gotfryd Smolik news
zodzieje

On 2014-09-13 17:34, m wrote:
Ustalmy co: system komentarzy na gazeta.pl to nie jest "forum".

Forum to du篡 byt oparty o jaki konkretny soft (np. vBulletin, phpBB).

No nie wiem. Nie oferuj w徠kowania, killfile i wszystkiego o czym
napisa貫 ni瞠j. Oferuj dodawanie obrazk闚, buziek i kolork闚.

Oferuj dok豉dnie to, co ich tw鏎ca b璠zie chcia zaoferowa.
Mo磧iwo軼i dzisiejszego oprogramowania s bardzo du瞠.
Mo瞠 to by w徠kowanie (wy鈍ietlanie w drzewku?) i mo瞠 to by killfile.

Oczywi軼ie to oznacza, 瞠 mo磧iwo軼i ogranicza administrator forum,
a nie Tw鎩 soft. Je郵i to Ci tak boli, to rozumiem w/w komentarz.
[...]
znacznie bardziej przydatne ni "w徠kowanie". Killfile nigdy nie
u篡wa貫m, wi璚 nawet nie mam wyrobionej opinii o u篡teczno軼i.

  Akurat tu si zgadzamy.

Ano w豉郾ie, fora webowe s prostsze ni usenetowe.

Nie s. Usenet jest potwornie prymitywny. "Warto嗆" nadaje mu jako嗆
klienta. Nic (poza brakiem popytu) nie stoi na przeszkodzie, aby
zaawansowany klient powsta dla for闚.

  No (stoi) jeszcze konieczno嗆 軼i庵ni璚ia danych lokalnie.
  Usenet z definicji w豉郾ie to robi (hm... mo瞠 lepiej "tego
wymaga), a dla for闚 po pierwsze musia豚y istnie standard interfejsu.
  Czasy prze陰czania obrazu na "drzewko", wy鈍ietlenia posta itp.
oceniam u mnie na sporo poni瞠j 50ms (po prostu "nie czuj"),
czasy prymitywnego wyszukiwania po tek軼ie "no problem", i do
tego mam gwarancj, 瞠 program nie b璠zie usi這wa "my郵e
za mnie" i wycina co on uzna za stosowne tudzie dorzuca
milion z boku bo a nu nie mia貫m na my郵i rzadkiego tekstu ;)

  Popatrzy貫m w豉郾ie na maile pod Mozill - jest strawnie, ale ju
nie tak dobrze, operacje s "odczuwalnie widoczne", pomijaj帷 fakt,
瞠 bez myszki nie ma klawiaturowej obs逝gi stateless (w zale積o軼i
czy drzewko rozwini皻e czy nie, aby przej嗆 do obs逝gi innego
adresu musz zwin望 lub nie). Niemniej "ujdzie".
  Bez wrzucenia tych danych do siebie... nie ujdzie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-14 09:50:17
Autor: Liwiusz
zodzieje
W dniu 2014-09-13 16:27, m pisze:
Na moje oko to wyglda na produkt dla elity bardziej ni髒 dla plebsu.

Pokonywanie sztucznych problem籀w nie wiadczy o elitarnoci. Zreszt...
tak si trzeba nastara, aby potem by obra髒onym przez jednego z trolli,
rzeczywicie elita ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-09-13 12:48:14
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-13 10:03, m wrote:
  Mo髒e po prostu z usenetu jako pierwsi
odpadaj profesjonalici i ludzie lepiej sytuowani, co jest zupenie
zrozumiae.

Dlaczego jest zrozumiae?

W najprostszym modelu? Jak kto du髒o wydaje, to du髒o zarabia. Jak du髒o
zarabia, to du髒o pracuje. Jak du髒o pracuje, to ogranicza mao efektywne
sposoby spdzania czasu.

Kiedy usenet by 驕r籀dem specjalistycznej informacji. Ludzie dysutowali
np. o wyborze aparat籀w, gdy nie byo jeszcze dobrych serwis籀w
tematycznych. Ten okres mamy ju髒 za sob.

Internet po prostu si zmienia. I zmieniaj si ludzie.

Przecie髒 wikszo z nas pisze tu z sentymentu do Usenetu. Oczywicie
nie dotyczy to przynajmniej jednego grupowicza, kt籀ry po prostu jest
banowany na forach. :D

Poza tym "model" podpowiada, 髒e (poza niechtnymi zmianom, przywizanymi
i sentymentalnymi) mog tu zostawa tak髒e osoby z du髒 iloci czasu,
czyli bezrobotni i emeryci. :D

IMO to s naturalne i oczywiste procesy.
Ogldamy coraz mniej TV, coraz mniej wysyamy SMS籀w. I tak dalej.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-13 12:35:50
Autor: Ignac
z這dzieje
W dniu sobota, 13 wrze郾ia 2014 09:17:39 UTC+2 u篡tkownik Piotr Kosewski napisa:

Jako嗆 podpasek nie zwi瘯sza ich warto軼i dla mnie. Podobnie jako嗆 Twojego roweru tak瞠 nic dla mnie nie znaczy, p鏦i
nie wystawisz go na sprzeda.

Chyba nie tak samo,gdy podpaski s w sprzeda篡,a dla Ciebie przecie
nic nie znacz.

Bior帷 pod uwag zaistnia貫 ostatnio w徠ki o sprz璚ie: Kiedy ostatnio by tu w徠ek
typu: czy warto zamieni "XT na XTR" lub "Reb na SID"?

I tu si z Tob zgodz,z tym 瞠,albo taki osprz皻 maj tylko snoby,
lub on si po prostu w og鏊e nie psuje.

Czytaj帷y i nie pisz帷ymi bym si nie przejmowa,bo pewnie nie ma ich
wielu. C騜 mieliby czyta? :D

Znowu si z Tob zgodz.

Przecie wi瘯szo嗆 z nas pisze tu z sentymentu do Usenetu.

Ja przede wszystkim dlatego,瞠 spotykam si z osobami,
kt鏎e czuj jaki sentyment do jazdy rowerem.
Pewnie jeszcze jaki pow鏚 by si znalaz.

Data: 2014-09-18 12:23:59
Autor: Gotfryd Smolik news
z這dzieje
On Sat, 13 Sep 2014, Ignac wrote:

[...]

  To ostatnie odpada.
  Kiedy by這 tu co w rodzaju definicji XTR: "sprz皻 TR wy篡這wany tak,
瞠by wytrzyma jeden wy軼ig i starczy" :>
  Niezepsucie jest wi璚 mo磧iwe tylko przez kogo, kto je寮zi 20km
rocznie, a wtedy nie ma on motywacji do pytania o wymian ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-18 17:50:09
Autor: Titus Atomicus
z這dzieje
In article <Pine.WNT.4.64.1409181222060.3012@quad>,
 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

> lub on si po prostu w og鏊e nie psuje.

  To ostatnie odpada.
  Kiedy by這 tu co w rodzaju definicji XTR: "sprz皻 TR wy篡這wany tak,

Chcesz powiedziec, ze zawodowcy zmieniaja sprzet co wyscig?
No bo awaria sprzetu podczas wyscigu to jednak powazna sprawa i raczej rzadko sie zdarza...
--
TA

Data: 2014-09-20 21:58:55
Autor: Gotfryd Smolik news
z這dzieje
On Thu, 18 Sep 2014, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

  Kiedy by這 tu co w rodzaju definicji XTR: "sprz皻 TR wy篡這wany tak,
瞠by wytrzyma jeden wy軼ig i starczy" :>

Chcesz powiedziec, ze zawodowcy zmieniaja sprzet co wyscig?

  A nie wiem, acz nie wykluczam.
  By mo瞠 powy窺ze mia這 by "wskaz闚k", sprowadzaj帷 si do faktu,
瞠 po XTR mo積a oczekiwa wszystkiego (ni窺zej masy w szczeg鏊no軼i),
ale NIE trwa這軼i wi瘯szej ni TR.

No bo awaria sprzetu podczas wyscigu to jednak powazna sprawa i raczej
rzadko sie zdarza...

  Po drugiej stronie jest po kilkana軼ie lub kilkadziesi徠 gram闚, kt鏎e
mo積a urwa na poszczeg鏊nych elementach.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-22 09:38:09
Autor: cytawa
z這dzieje

No bo awaria sprzetu podczas wyscigu to jednak powazna sprawa i raczej
rzadko sie zdarza...

Po drugiej stronie jest po kilkana軼ie lub kilkadziesi徠 gram闚, kt鏎e
mo積a urwa na poszczeg鏊nych elementach.

nie wiem czy tak rzadko. Quintana chyba przeholowal z odchudzaniem roweru. Przypuszczam, ze gdyby mu sie siodlo nie urwalo to by sie nie wywalil na Vuelcie.

Jan Cytawa

Data: 2014-09-18 22:12:28
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-13 21:35, Ignac wrote:
I tu si z Tob zgodz,z tym 髒e,albo taki osprzt maj tylko snoby,
lub on si po prostu w og籀le nie psuje.

Psuje si jak ka髒dy inny.
A maj go ludzie, kt籀rzy mog sobie na niego pozwoli.
Jedni maj mo髒liwo doceni jego warto, a inni nie.

Na pewno rozumiesz znaczenie sowa "snobizm"?

Wbrew popularnej opinii "snobizm" nie jest zwizany z wydawaniem
pienidzy. Chodzi o udawanie znawcy w jakim temacie.

Idziesz do sklepu i chcesz kupi tyln przerzutk.
XT kosztuje 200 z, a XTR ponad 2 razy tyle. Nie widzisz r籀髒nicy,
wic pytasz na preclu, czy warto dopaci. To jest wrcz zaprzeczenie
snobizmu.

Na pytanie odpisuj Ci 2 osoby.
Jedna m籀wi: we驕 XTRa - bdziesz je驕dzi o 13.7% szybciej i poderwiesz
o 23.1% wicej panienek.
Druga m籀wi: kup Alivio - przerzutki si niczym nie r籀髒ni i firmy chc
tylko wycign od Ciebie kas.

Obie osoby udaj znawc籀w i pier... bez sensu. To one s snobami.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-21 11:55:31
Autor: Witek Jakubowski
zodzieje
W dniu 2014-09-18 22:12, Piotr Kosewski pisze:
On 2014-09-13 21:35, Ignac wrote:
[...]

Zaskoczyo mnie Twoje podsumowanie, ale w 100% si zgadzam ;-)
Witek

Data: 2014-09-10 16:19:07
Autor: Leszek Karlik
zodzieje
On Wed, 10 Sep 2014 14:19:24 +0200, mt <fragless@interia.pl> wrote:

[...]
[...]

Ja _mam_ takie zabezpieczenie (Trelocka) i pierwszy raz sysz, 髒eby
kto nazywa je "szekl", w moim dowiadczeniu szekla to inna nazwa na  ulocka.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2014-09-10 16:45:28
Autor: Andrzej Ozieblo
zodzieje
W dniu 2014-09-10 16:19, Leszek Karlik pisze:
[...]

Chyba nie ma dobrego slowa. Trelock to zdaje sie nazwa firmy, ktora produkuje rozne zabezpiecznie, w tym wlasnie owe "szekle", ulocki, linki. Zeglarskiej szekli (kazdy co jachtowal to wie) najblizszej faktycznie do ulocka. Ale "trelock" na okreslenie czegos takiego wydaje sie niezle. W koncu przez wiele lat mowilo sie na odkurzacz elektrolux (tak mowily moje ciotki), a np. delco na aparat zaplonowy.

Data: 2014-09-15 08:13:26
Autor: cytawa
zodzieje
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Zeby nie powiedziec ze rower to takie cos z 2 kolami.

Jan Cytawa

Data: 2014-09-15 08:22:55
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-15 08:13, cytawa pisze:
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Kiedy rower stawial pierwsze kroki w Polsce - nazywal sie wtedy "samochod" :-)
Mam gdzies jpg plakatu z rycinami zapraszajacego na wyscig "samochodow" (I polowa XIX w).

Data: 2014-09-17 07:11:48
Autor: rmikke
z這dzieje - troche etymologii
W dniu 鈔oda, 17 wrze郾ia 2014 15:50:53 UTC+2 u篡tkownik Andrzej Ozieblo napisa:

"velo" jest rodzaju zenskiego, a "bicyclette" - zenskiego. U

Wyczuwam nie軼is這嗆 :D

Data: 2014-09-17 16:47:45
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2014-09-17 16:11, rmikke pisze:
W dniu 鈔oda, 17 wrze郾ia 2014 15:50:53 UTC+2 u篡tkownik Andrzej Ozieblo napisa:

"velo" jest rodzaju zenskiego, a "bicyclette" - zenskiego. U

Wyczuwam nie軼is這嗆 :D

Oczywiscie, "velo" - meskiego, "bicyclette" - zenskiego. A samochod ("voiture" albo "voiture automobile" w skrocie "auto") - tylko zenskiego. :)

Data: 2014-09-17 07:15:04
Autor: rmikke
z這dzieje - troche etymologii
W dniu 鈔oda, 17 wrze郾ia 2014 15:50:53 UTC+2 u篡tkownik Andrzej Ozieblo napisa:

W wielu krajach nazwa jest odmiana slowa bicyklet, ale w Czechach - kolo. :)

U nas te by這 ko這, st康 kolarz i kolarstwo. Zdaje si, 瞠 na 奸御ku nadal pokutuje.

Data: 2014-09-17 15:50:53
Autor: Andrzej Ozieblo
zodzieje - troche etymologii
W dniu 2014-09-15 08:22, coaster pisze:

Kiedy rower stawial pierwsze kroki w Polsce - nazywal sie wtedy
"samochod" :-)
Mam gdzies jpg plakatu z rycinami zapraszajacego na wyscig "samochodow"
(I polowa XIX w).

Swoja droga nazwa "rower" jest rozna w roznych krajach i ma niezle pokrecona historie. Np. we Francji funkcjonuja dwie nazwy: "velocipede" - skrocona do prostej "velo". Zostala wymyslona jako nowotwor jezykowy przez zlepek dwoch lacinskich okreslen: "velociter" - szybki i "pedes" - pieszy, piechur. Czyli "szybki piechur". :) Rownie popularna jest druga nazwa: "bicyclette" - zlepek dwoch slow lacinskich "bi" - podwojny" i "cyclette" - kolo. "Cyclette" to po prostu zdrobnienie, mniejsze kolo dla odroznienia od "cycle" w pierwotnych bicyklach. I co ciekawe, we francuskim "velo" jest rodzaju zenskiego, a "bicyclette" - zenskiego. U nas wiadomo co znaczy bicykl i welocyped.

W wielu krajach nazwa jest odmiana slowa bicyklet, ale w Czechach - kolo. :)

Data: 2014-09-10 16:46:42
Autor: Titus Atomicus
z這dzieje
In article <lupe86$v7o$1@news.supermedia.pl>,
> [...]

Twor taki jak Abus-bordo-big w ogole nie jest szekli podobny - jest skonstruowany dokladnie tak samo, jak stolarska metrowka (oczywiscie _nie_doslownie_ - tu uklon w Twoja strone). Nazwe pewnie wymyslil nasz domorosly "tlumacz"....

Kol. coaster ma racje...
Szekla to szekla. Zreszta slowo 'szekla' od dawna funkcjonuje w jezyku polskim.

A ten Abus Bordo to samo, co wczesniej wymyslil i sprzedaje Trelock:
http://www.bikeman.pl/zapiecie-rowerowe-trelock-fs-455-p-1162.html
http://www.bikeman.pl/zapiecie-rowerowe-trelock-f-3-p-1293.html
--
TA

Data: 2014-09-10 18:50:27
Autor: Krystek
zodzieje
W dniu 2014-09-10 16:46, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article coaster wrote:

[...]

(R)(C)a(C)(C), w(C)(C)anie odkrye zapicie typu szekla, o kt籀rym nie raz wspominaem
[...]

Tylko wedug testu z przytoczonego filmu na YouToube zebezpieczenie Trelocka dao si przeci no髒ycami...

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-09-10 19:18:45
Autor: Titus Atomicus
z(C)(C)odzieje
In article <lupvgj$h6j$1@node1.news.atman.pl>,
 Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> wrote:

> [...]
> polskim.
>
> A ten Abus Bordo to samo, co wczesniej wymyslil i sprzedaje Trelock:

Tylko wed逝g testu z przytoczonego filmu na YouToube zebezpieczenie Trelocka da這 si przeci望 no篡cami...

Hm, a ktore z zabezpieczen Trelocka?
Bo afair mieli 3 czy 4 w roznych cenach i klasach odpornosci.
--
TA

Data: 2014-09-11 00:20:12
Autor: Krystek
z(C)(C)odzieje

In article coaster wrote:

[...]

Zabezpieczenie firmy (marki) Trelock z tego filmu, kt籀ry by podany w tym wtku -
<https://www.youtube.com/watch?v=_DbD84jPZAQ>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-09-12 05:58:24
Autor: Titus Atomicus
z這dzieje
In article <luqiqs$50k$1@node2.news.atman.pl>,
 Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> wrote:

> Hm, a ktore z zabezpieczen Trelocka?
> Bo afair mieli 3 czy 4 w roznych cenach i klasach odpornosci.

Zabezpieczenie firmy (marki) Trelock z tego filmu, kt鏎y by podany w tym w徠ku -
<https://www.youtube.com/watch?v=_DbD84jPZAQ>

Ale przeciez dopiero co napisalem ze one wystepuja w roznych odmianach.
W tym filmie pokazuja cos z dolnej polki.
--
TA

Data: 2014-09-10 12:38:42
Autor: coaster
zodzieje
[...]

"Nowoczesna, modna, zabezpieczjaca przed szybka kradzieza":
http://www.rowerystylowe.pl/p-4673/linka-abus-combiflex-202-90-cm

Data: 2014-09-10 21:55:19
Autor: P.B.
zodzieje
Dnia Wed, 10 Sep 2014 12:38:42 +0200, coaster napisa(a):

"Nowoczesna, modna, zabezpieczjaca przed szybka kradzieza":
http://www.rowerystylowe.pl/p-4673/linka-abus-combiflex-202-90-cm

字ednica 2,5mm - jest moc!

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-09-12 10:56:05
Autor: coaster
z這dzieje
W dniu 2014-09-10 21:55, P.B. pisze:
Dnia Wed, 10 Sep 2014 12:38:42 +0200, coaster napisa(a):

"Nowoczesna, modna, zabezpieczjaca przed szybka kradzieza":
http://www.rowerystylowe.pl/p-4673/linka-abus-combiflex-202-90-cm

字ednica 2,5mm - jest moc!

Dla takiego paskudztwa, ktore jest nia przypiete do bagaznika - jest w sam raz! ;-)

Data: 2014-09-13 09:58:02
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-10 21:55, P.B. wrote:
rednica 2,5mm - jest moc!

"Abus Combiflex 202 to automatycznie zwijana linka do szybkiego
zabezpieczenia siodeka, kasku czy sakwy na rowerze
(...) idealna tak髒e do baga髒u
(...) waga 50 g"

Nie mo髒emy zakada, 髒e ka髒dy kawaek drutu z jakim rowerem w tle
su髒y do zabezpieczania pod Biedronk wyczynowych szos籀wek.

Do rzeczy, kt籀re wymieniono, ten Abus jest bardzo dobry. Ja go u髒ywam
do baga髒u - np. na lotnisku, w hostelach itp.

Linka nie jest bardzo gruba, ale za to elastyczna i mo髒na j przecisn
przez wiele otwor籀w (oczywicie koc籀wka jest troch szersza, ale
w "oczka" moich suwak籀w si mieci).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-13 10:01:52
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-09 20:25, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Zabezpiecza tylko przed zlodziejem nie wyposazonym w narzedzia.
To co to za zlodziej?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zab籀r_pojazdu_w_celu_kr籀tkotrwaego_u髒ycia
(ang: joyride)

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-09 21:21:38
Autor: mt
z這dzieje
W dniu 2014-09-09 19:14, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
kolego U-lok te ma ograniczenia a mianowicie ogranicz wymiary przedmiotu do kt鏎ego chcesz przypi望 rower np gruba latarnia lub bieg schod闚 jak by這 w moim przypadku.

A s造sza貫 kiedy o szeklach b康 豉鎍uchach?

--
marcin

Data: 2014-09-09 14:22:44
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-09 13:24, mt pisze:
[...]

Od kilkunastu lat zapinam kazdy moj rower dobra stalowa linka - za aktualnie uzywanego daczmena, zaplacilem na aukcji dobrych kilka lat temu cene 2 1/2 linki... ;-)

Data: 2014-09-09 15:02:17
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-09 14:22, coaster pisze:

[...]

Nie ma takich.

- za
aktualnie uzywanego daczmena, zaplacilem na aukcji dobrych kilka lat
temu cene 2 1/2 linki... ;-)

Po prostu masz szczcie, jak wiele innych os籀b, ale uud jest mylenie, i髒 nie ukradli bo masz "dobr" link, gdy髒 takow si tnie w sekund praktycznie ka髒dymi no髒ycami do cicia linek, z u-lockiem si trzeba troch wicej nagimnastykowa.

--
marcin

Data: 2014-09-09 15:08:15
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-09 15:02, mt pisze:
[...]

Sa. Sa zle i dobre.

[...]

Dosyc dlugi czas jak na samo szczecie, nieprawdaz? Nie mam zludzen co do linki ale tez nie popadam w paranoje, ze kazdy chce ukrasc moj rower. Poza tym czesto przypinam do filarow/slupow (czesc budynku) o przekroju 40 x 40 cm. Jak niby mialbym tam zapiac rower U-Lockiem? ;-)

Data: 2014-09-09 16:34:11
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-09 15:08, coaster pisze:

Od kilkunastu lat zapinam kazdy moj rower dobra stalowa linka

Nie ma takich.

Sa. Sa zle i dobre.

Podaj przykad linki rowerowej, kt籀rej nie da si przeci w 2 sekundy chocia髒by czym takim:
http://www.knipex.com/index.php?id=1216&L=5&page=art_detail&parentID=1371&groupID=1439&artID=3758

[...]

S jeszcze szekle albo acuchy, kt籀re r籀wnie髒 s odporniejsze na cicie ni髒 jakakolwiek linka.

--
marcin

Data: 2014-09-09 19:03:38
Autor: Pszemol
zodzieje
"mt" <fragless@interia.pl> wrote in message news:540f0fe7$0$2240$65785112news.neostrada.pl...
Podaj przykad linki rowerowej, kt籀rej nie da si przeci w 2 sekundy chocia髒by czym takim:
http://www.knipex.com/index.php?id=1216&L=5&page=art_detail&parentID=1371&groupID=1439&artID=3758

Ile takie szczypce kosztuj?

Data: 2014-09-10 02:34:32
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 02:03, Pszemol pisze:
[...]

Knipex akurat jest do drogi, ale do przecicia praktycznie ka髒dej linki rowerowej wystarcz najprostsze no髒yce do linek czy prt籀w, w cenie do 200 z bez problemu mo髒na co dobra w byle markecie budowlanym czy na allegro.

--
marcin

Data: 2014-09-09 17:57:32
Autor: rmikke
z這dzieje
W dniu 鈔oda, 10 wrze郾ia 2014 02:34:32 UTC+2 u篡tkownik mt napisa:
W dniu 2014-09-10 02:03, Pszemol pisze:

> Ile takie szczypce kosztuj?

Knipex akurat jest do嗆 drogi, ale do przeci璚ia praktycznie ka盥ej linki rowerowej wystarcz najprostsze no篡ce do linek czy pr皻闚, w cenie do 200 z bez problemu mo積a co dobra w byle markecie budowlanym czy na allegro.

Chcia貫 napisa 20 z (w Biedronce) lub 40 z (w OBI).

Data: 2014-09-10 03:04:12
Autor: mt
z這dzieje
W dniu 2014-09-10 02:57, rmikke pisze:
[...]

No ju pisa貫m o takich troch porz康niejszych, aby nie trzeba by這 ich ostrzy po ka盥ym ci璚iu :)

--
marcin

Data: 2014-09-09 21:14:53
Autor: rmikke
z這dzieje
W dniu 鈔oda, 10 wrze郾ia 2014 03:04:12 UTC+2 u篡tkownik mt napisa:
W dniu 2014-09-10 02:57, rmikke pisze:
> W dniu 嚙緝oda, 10 wrze嚙緯ia 2014 02:34:32 UTC+2 u嚙緙tkownik mt napisa嚙:

> Chcia嚙箴嚙 napisa嚙 20 z嚙 (w Biedronce) lub 40 z嚙 (w OBI).

No ju嚙 pisa嚙箴m o takich troch嚙 porz嚙範niejszych, aby nie trzeba by嚙緻 ich ostrzy嚙 po ka嚙範ym ci嚙箱iu :)

Te z OBI przeci窸y ju par linek, troch drut闚 ogrodzeniowych i krowi 豉鎍uch. Nie zrobi這 to na nich wi瘯szego wra瞠nia.

O tych z Biedronki si nie wypowiem :D

Data: 2014-09-10 08:49:31
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-09 16:34, mt pisze:
[...]

Zupelnie mnie to nie interesuje. Wyobraz sobie, ze bardzo dobrze zdaje sobie sprawe z wlasciwosci/trwalosci roznych materialow.

[...]

Zauwaz, ze nigdzie nie napisalem, ze lancuchy (oczywiscie nie kazde) nie sa bardziej odporne od linek. Jeszcze raz powtarzam - ze wiem wystarczajaco duzo o zachowaniu sie roznych materialow, metali itp., mozliwosci ich ksztaltowania, obrobki. I pomimo to, uwazam, ze w mojej konfiguracji (o ktorej wlasciwie prawie nic nie wiesz) rower/zapiecie wystarczy dobra (nie czytaj "magiczna", "niezniszczalna" - czytaj "dosyc solidna", "nie symboliczna") linka a nawet jest "lepsza" (dla mnie) niz inne sposoby zabezpieczenia. Nie mam zamiaru wozic 120 metrowego lancucha wazacego pol tony a ewentualny pomysl na zapinanie roweru do duzych obiektow np. kilkoma U-lockami pomine milczeniem... ;-)

Data: 2014-09-10 10:18:17
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 08:49, coaster pisze:

[...]

A ty dalej swoje o lepszych linkach, ka髒d link tnie si "z powietrza" maymi no髒ycami w mgnieniu oka i nie trzeba do tego wiele siy, grubszy acuch czy szekla wymaga ju髒 du髒o wikszych no髒yc, odpowiedniego podparcia i siy, to jest wanie ta r籀髒nica.

--
marcin

Data: 2014-09-10 10:32:30
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-10 10:18, mt pisze:
[...]

Nie wiem, ja do Ciebie dotrzec - a moze jest to niemozliwe? Piszesz w kolko o oczywistych rzeczach (celowo w sposob "dramatyczny") o ktorych wie chyba kazdy. Ja Ci powtorze - wiem byc moze wiecej o obrobce metali niz przecietny rowerzysta - a mimo to uwazam, z cala swiadomoscia, ze linka mi wystarczy. I wystarcza. Czy jeszcze nie zrozumiales? :-(

Data: 2014-09-10 10:54:51
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 10:32, coaster pisze:

[...]

No i niech ci wystarcza, tylko nie wciskaj bajek o jakich lepszych linkach, bo takowych nie ma. To 髒e tobie nie ukradli roweru mo髒e wynika chocia髒by z tego, 髒e dla potencjalnego zodzieja chocia髒by warto roweru bya nieproporcjonalna do gimnastyki z podkow i go po prostu ola, bo w okolicy byy lepsze i te髒 zabezpieczone g籀wnian link.

--
marcin

Data: 2014-09-10 11:12:50
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-10 10:54, mt pisze:
[...]

Oczywiscie, ze sa lepsze - bo sa gorsze. Widze, jak ludzie zapinaja na miescie rowery linkami dwukrotnie cienszymi niz ta:
http://www.decathlon.pl/zapicie-na-klucz-100-szare-btwin-id_8303580.html
Pseudolinke mozna przeciac multitoolem.

[...]

Zmartwie Cie - nie ukradli zadnego roweru z okolicy, gdzie zostawiam swoj. I bardzo czesto (choc nie na dlugo) zostawiam rower "sote". Musisz sie w koncu wyzwolic ze stresu, ze w kazdej okolicy non stop grasuja stada zlodziei obwieszonych drogimi narzedziami do ciecia, sliniace sie sie na widok kazdego roweru. ;-)

Data: 2014-09-09 16:46:26
Autor: Andrzej Ozieblo
zodzieje
W dniu 2014-09-09 15:08, coaster pisze:

Poza tym czesto przypinam do filarow/slupow (czesc budynku) o przekroju
40 x 40 cm. Jak niby mialbym tam zapiac rower U-Lockiem? ;-)

Fakt, linka jest o wiele bardziej praktyczna. Ale niestety latwo ja przeciac. Gosc podchodzi z nozycami, ktore ukrywa np pod kurka i przecina kazda linke w sekundy. Z zewnatrz wyglada to tak, jakby ja odpinal. Nie wiem jak odporne na ciecie sa takie grube linki motocyklowe. Ale one sa jeszcze mniej praktyczne dla rowerzysty niz ulock.

Dlatego do zapiecia lepszego roweru uzywam wylacznie dobrego ulocka, ale takim rowerem z reguly po miescie nie jezdze.

W moim dlugim zyciu ukradziono mi 7-8 rowerow, wliczajac w to rowery zony i dzieci, niektore byly zapiete linka, inne bez zadnego zapiecia. Raz probowano przeciac ulock, ten ktory 2 lata pozniej sam przecialem, bo corka zgubila do niego klucz. Zlodziej nacial ok. 1/4 srednicy i odpuscil. Od dobrych kilka lat jest spokoj (odpukuje).

Data: 2014-09-09 17:08:45
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-09 16:46, Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Ot籀髒 to. Ka髒de zabezpieczenie da si zama, tylko niekt籀re wymagaj du髒o wikszego nakadu rodk籀w finansowych na narzdzia i/lub pracy oraz metody ich amania s mniej dyskretne. Nawet jak si przypina rower do nietypowych element籀w, to s lepsze alternatywy dla linki. Zodzieje przewa髒nie te髒 nie s idiotami (a ci co s, szybko kocz swoj karier zawodow) i widzc wzgldnie dobrze zabezpieczony rower, odpuszcz, jeli ryzyko i rodki przeznaczone na kradzie髒 s nieadekwatne chocia髒by do potencjalnych zysk籀w, bo w okolicy bez problemu znajd kilka rower籀w gorzej zabezpieczonych. Jestem si w stanie zao髒y o butelk dobrej w籀dki, 髒e gdyby wszyscy rowerzyci zostawiajcy swe pojazdy na miecie zrezygnowali z linek na rzecz ulock籀w, szekli bd驕 odpowiednich acuch籀w, to statystyki kradzie髒y znaczco by zmalay, dlatego nie za bardzo rozumiem ludzi, kt籀rzy oszczdzaj ile, 100 z? Bo taka jest mniej wicej r籀髒nica midzy link a jakim innym przyzwoitym zapiciem. A jak komu ju髒 raz przecito link i kupuje drugi raz takow, to zupenie nie rozumiem.

--
marcin

Data: 2014-09-09 18:21:01
Autor: Liwiusz
zodzieje
W dniu 2014-09-09 17:08, mt pisze:
gdyby wszyscy rowerzyci zostawiajcy swe pojazdy na miecie
zrezygnowali z linek na rzecz ulock籀w, szekli bd驕 odpowiednich
acuch籀w, to statystyki kradzie髒y znaczco by zmalay,

Albo by pozostay niezmienne - bo zodzieje si rzeczy przerzucili by
si na skuteczniejsze narzdzia. Dlatego w interesie wszystkich
ulokowc籀w jest, aby innych do stosowania ulok籀w... zniechca.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-09 21:26:25
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-09 18:21, Liwiusz pisze:
[...]

Skuteczniejsze narzdzia to albo no髒yce tak minimum 1,5 metra, chocia髒 na dobre ulocki to i takie nie wystarcz i nie da si ich u髒y na tyle dyskretnie co mniejszych albo elektryczne bd驕 elektryczno-hydrauliczne narzdzia, a takie to ju髒 kosztuj kilka- kilkanacie tysicy z i r籀wnie髒 nie s dyskretne. Zodzieje te髒 inwestuj adekwatnie do zysk籀w i ryzyka, wic wci髒 obstawiam, 髒e jednak by znaczco zmalay.

--
marcin

Data: 2014-09-09 18:54:25
Autor: Titus Atomicus
z(C)(C)odzieje
In article <540f1800$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>,
 mt <fragless@interia.pl> wrote:

Jestem si w stanie za這篡 o butelk dobrej w鏚ki, 瞠 gdyby wszyscy rowerzy軼i zostawiaj帷y swe pojazdy na mie軼ie zrezygnowali z linek na rzecz ulock闚, szekli b康 odpowiednich 豉鎍uch闚, to statystyki kradzie篡 znacz帷o by zmala造,

No wlasnie wtedy chyba nie. Bo zlodzieje zainwestowaliby w lepszy sprzet.

dlatego nie za bardzo rozumiem ludzi, kt鏎zy oszcz璠zaj ile, 100 z? Bo taka jest mniej wi璚ej r騜nica mi璠zy link a jakim innym przyzwoitym zapi璚iem.
Dokladnie.
A za kolejne 150zl wiecej mozna kupic topowe zapiecie.

A jak komu ju raz przeci皻o link i kupuje drugi raz takow, to zupe軟ie nie rozumiem.

Patrz wyzej. Tego tez nie rozumiem.
--
TA

Data: 2014-09-09 22:35:07
Autor: Krystek
z(C)(C)odzieje
W dniu 2014-09-09 18:54, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Chyba tylko tacy, kt籀rzy nastawiaj si na specjalizowane kradzie髒e (albo kradzie髒e na zam籀wienie). Tak jak napisa mt w tym wtku ni髒ej/wy髒ej:

Data: 2014-09-09 23:24:44
Autor: Titus Atomicus
z這dzieje
In article <luno9s$4be$1@node2.news.atman.pl>,
 Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> wrote:

W dniu 2014-09-09 18:54, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> No wlasnie wtedy chyba nie. Bo zlodzieje zainwestowaliby w lepszy sprzet.

Chyba tylko tacy, kt鏎zy nastawiaj si na specjalizowane kradzie瞠 (albo kradzie瞠 na zam闚ienie). Tak jak napisa mt w tym w徠ku ni瞠j/wy瞠j:

"Skuteczniejsze narz璠zia to albo no篡ce tak minimum 1,5 metra, chocia na dobre ulocki to i takie nie wystarcz i nie da si ich u篡 na tyle dyskretnie co mniejszych albo elektryczne b康 elektryczno-hydrauliczne narz璠zia, a takie to ju kosztuj kilka- kilkana軼ie tysi璚y z i r闚nie nie s dyskretne. Z這dzieje te inwestuj adekwatnie do zysk闚 i ryzyka, wi璚 wci捫 obstawiam, 瞠 jednak by znacz帷o zmala造."

No, ale skoro zyski by im spadly to wzieliby kredyt i zakupili narzedzia.

--
TA

Data: 2014-09-10 00:27:39
Autor: mt
z這dzieje
W dniu 2014-09-09 23:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Ech... Z這dziejka to z ekonomicznego punktu widzenia taka sama dzia豉lno嗆 gospodarcza jak ka盥a inna (pomijaj帷 podatki) i na takich samych zasadach inwestuje si wzgl璠em spodziewanych zysk闚, kalkuluje ryzyko, zak豉da si amortyzacj u篡wanego sprz皻u i liczy stop zwrotu.
Wi瘯szo嗆 rower闚 jest kradziona, bo mo積a je ukra嗆 豉two, szybko i bez ponoszenia du篡ch koszt闚, serio zak豉dasz, 瞠 w przypadku lepszych zabezpiecze ponosiliby powiedzmy 100 razy wi瘯sze nak豉dy inwestycyjne dla takich samych zysk闚 (bo przecie kradliby te same rowery)?

--
marcin

Data: 2014-09-10 09:50:52
Autor: coaster
zodzieje
[...]

Konkrety poprosze. Lancuch o wadze 10kg? 6 U-lockow spietych ze soba?

[...]

Trzeba pamietac, ze zlodzieje IMHO maja pewne preferencje. A taki "pierwszy z brzegu", przypadkowy zlodziej "z natchnienia" z _dobra_ linka nie bedzie sie szarpal, szczegolnie jezeli bedzie musial potem biec z 28-kilogramowym sprzetem na plecach (na tylnym kole jest bardzo solidna podkowa).

Jestem si w stanie zao髒y o butelk dobrej
w籀dki,

No niestety - nie pije wodki...

[...]

Wyluzuj sie. Sa miejsca* (takze i "u nasz"), gdzie prawie nikt nie zapina "zwyklych" rowerow np. przed sklepem. Jak zapinam w takim miejscu swoj rower - a z zasady rower zapiam zawsze i wszedzie - to czasem widze zdziwione spojrzenia.

* I nie sa one w mniejszosci jak niektorzy sadza.

Data: 2014-09-10 01:15:26
Autor: Krzysztof C
z這dzieje
W dniu 鈔oda, 10 wrze郾ia 2014 09:50:52 UTC+2 u篡tkownik coaster napisa:
biec z 28-kilogramowym sprzetem na plecach (na tylnym kole jest bardzo solidna podkowa).
A czy s jakie rozwi您ania typu: linka + podkowa zamykane jednym kluczykiem?

Data: 2014-09-10 03:09:08
Autor: kekacz
z這dzieje
W dniu 鈔oda, 10 wrze郾ia 2014 10:15:26 UTC+2 u篡tkownik Krzysztof C napisa:

A czy s jakie rozwi您ania typu: linka + podkowa zamykane jednym kluczykiem?

Tak, na przyklad Kryptonite sprzedaje takie komplety, mozna rowniez kupic sama linke, sa w naszych sklepach:
- zestaw https://www.kryptonitelock.com/Pages/ProductInformation.aspx?PNumber=000990
- same linki w co najmniej dwoch rozmiarach https://www.kryptonitelock.com/Pages/ProductInformation.aspx?PNumber=210719

Akurat uzywam zestawu jak w pierwszym linku. Mozna oplesc przednie kolo i dociagnac do ulocka, ktory spina rure podsiodlowa oraz tylne kolo to stojaka/rury/znaku drogowego.

Kekacz

Data: 2014-09-10 12:44:05
Autor: coaster
z這dzieje
W dniu 2014-09-10 12:09, kekacz@gmail.com pisze:
[...]

A fuuuj, a ktoz to pozenil U-locka z linka! Istny mezalians! ;-)

- same linki w co najmniej dwoch rozmiarach https://www.kryptonitelock.com/Pages/ProductInformation.aspx?PNumber=210719

Dobre! Linki. ;-)

Data: 2014-09-10 10:25:49
Autor: coaster
z這dzieje
W dniu 2014-09-10 10:15, Krzysztof C pisze:
[...]

Zdaje sie, ze nie dalej jak wczoraj/przedwczoraj ktos wrzucil linka w tym watku. Ale mnie to nie odpowiada - w stojaku zamykam przednie kolo z rama a podkowa zamyka tylne.

Data: 2014-09-10 02:25:41
Autor: Krzysztof C
z這dzieje
W dniu 鈔oda, 10 wrze郾ia 2014 10:25:49 UTC+2 u篡tkownik coaster napisa:

Zdaje sie, ze nie dalej jak wczoraj/przedwczoraj ktos wrzucil linka w tym watku. Ale mnie to nie odpowiada - w stojaku zamykam przednie kolo z rama a podkowa zamyka tylne.
I ok tylko musisz mie dwa klucze a ja pytam czy sa podkowy i linka z pasuj帷ym jednym kluczem(te same b瑿enki czy jak to si nazywa)

Data: 2014-09-10 12:01:12
Autor: coaster
z這dzieje
W dniu 2014-09-10 11:25, Krzysztof C pisze:
[...]

Leniuszek :-)
Kolega Krystek podzielil sie linkiem do producenta dwa dni temu:
http://www.axa-stenman.com/en/bicycle-components/locks/frame-locks/defender/
Co ciekawe pisza, ze ta AXA jest: "Approved for bicycle insurance in NL/FIN/DK/SE/UK"
Tu na stronie pl:
http://www.rowerystylowe.pl/p-4692/zestaw-podkowa-axa-solid-plus-lancuch-axa-rlc-100
Jak widac - jeden kluczyk.

A tu jeszcze podkowa Abusa ale dla ludzi o mocnych nerwach, bo... z dobra linka! ;-)
http://www.rowerystylowe.pl/p-6007/podkowa-abus-pro-tectic-4960-linka-abus-4960-cable

Data: 2014-09-10 03:13:06
Autor: Krzysztof C
z這dzieje
W dniu 鈔oda, 10 wrze郾ia 2014 12:01:12 UTC+2 u篡tkownik coaster napisa:

Leniuszek :-)
Mo瞠 i leniuszek ale to co podlinkowa貫s to nie to o co pyta貫m. Doprecyzuje:
Linka z osobnym zamkiem(nie wpinana w podkow) + podkowa z zamkiem(drugim) i jeden wsp鏊ny kluczyk do dw鏂h zamk闚;)

Data: 2014-09-10 12:55:50
Autor: coaster
z這dzieje
W dniu 2014-09-10 12:13, Krzysztof C pisze:
[...]

IMHO taki zestaw, to tylko w Erze. Albo w samochodzie (tu jednak zamki sa jakby jednym bytem) ;-)
Logicznie rzecz biorac nie powinno byc dwoch zamkow - fizycznie oddzielnych bytow o takim samym wzorcu kluczyka. Nie sadze, zeby ktorykolwiek szanujacy sie producent zapiec rowerowych zapozwolil sobie na wyprodukowanie dwoch (z reguly numerowanych) zamkow o:
a) roznych numerach a takim samym wzorcu klucza,
b) dwoch zamkow o takiej samej numeracji a roznych wzorcach klucza...
O taniosze oczywiscie tu nie mowimy. Tam pewnie wszystkie kluczyki pasuja do wszystkich zamkow. To jest moje zdanie - ale moge sie mylic - nikt nie jest nieomylny. Trzeba by zrobic "risercz" a na to trzeba czasu.

Data: 2014-09-10 12:20:26
Autor: coaster
z這dzieje
[...]

O! A to mi sie podoba! Nie ma slupa czy filaru, ktore by sie "oparly" temu lancuchowi. Tylko nie podaja wagi...
http://www.rowerystylowe.pl/p-2822/lancuch-axa-do-axa-defender-10-metrow
Tylko, ze sam ten lancuch bez podkowy kosztuje tyle ile moj Daczmen ze zwykla dobra linka... :-(
Ale przyznam, ze jest w czym wybierac - tyle dobrych linek! ;-)
http://www.rowerystylowe.pl/c-87/dodatkowe-do-podkow

Data: 2014-09-10 16:00:04
Autor: Krystek
zodzieje
W dniu 2014-09-10 11:25, Krzysztof C pisze:
W dniu roda, 10 wrzenia 2014 10:25:49 UTC+2 u髒ytkownik coaster napisa:

Zdaje sie, ze nie dalej jak wczoraj/przedwczoraj ktos wrzucil linka w
tym watku. Ale mnie to nie odpowiada - w stojaku zamykam przednie kolo z
rama a podkowa zamyka tylne.

I ok tylko musisz mie dwa klucze a ja pytam czy sa podkowy i linka z pasujcym
jednym kluczem(te same bbenki czy jak to si nazywa)

Takich z dwoma zamkami na jeden taki sam klucz to nie widziaem, ale do tych podk籀w, kt籀re wymieniem wczeniej, a do kt籀rych to linki wrzuci coaster (konkretnie chodzi o podkow blokujc tylne koo AXA Solid Plus, bo do niej jest najwikszy wyb籀r akcesori籀w - <http://www.axa-stenman.com/en/bicycle-components/locks/frame-locks/solid-plus/>) mo髒na doczepi zar籀wno linki, jak i acuchy z odpowiednim "wtykiem" pasujcym do tej髒e podkowy.

Dwa kluczyki w takim przypadku to troch bezsens, bo jeli zgubisz choby jeden z nich to i tak nie odjedziesz. Linki/acucha z podkowy nie wyjmiesz jeli jest ona zablokowana. A odblokowujesz j kluczykiem, kt籀ry jest na stae wo髒ony do zamka podkowy i nie da si go wyj, jeli podkowa nie jest zablokowana (czyli np. podczas jazdy kluczyk nie wypadnie przypadkowo).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-09-10 10:28:40
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 09:50, coaster pisze:

[...]

acuch o dugoci powiedzmy 120 cm i ogniwach 9-10 mm wa髒y ok. 2 kg. Takiego acucha ju髒 si nie przetnie sprztem, kt籀rym z dziecinn atwoci tnie si link

[...]

Skoro zodziej nie chciaby tacha 28 kg roweru na plecach, to 髒adnej linki nie musiaoby by, nie widzisz pewnego braku logiki tutaj?

No niestety - nie pije wodki...

[...]

Ale jakby nie zauwa髒y, to wtkotw籀rcy jednak przecito link, wic to nie bya 髒adna przeszkoda.

--
marcin

Data: 2014-09-10 10:42:48
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-10 10:28, mt pisze:
[...]

I mam wozic ze soba dodatkowe 2 kg?! Moze i lancuch jest kul To sie bardzo koloci z teoria dziurdzium. No i "sprzet" bedzie wazyl w sumie cale 30 kg!

[...]

Nie. Chodzi o to, ze z ciezkim rowerem jest trudniej biec a z lzejszym jest latwiej. A linka nie jest sznurowka tylko wbrew paranoicznej terorii, ze wszedzie czychaja zlodzieje - jest "linka-ktora-jest".

No niestety - nie pije wodki...

[...]

A zauwazyles, ze ja nie jestem watkotworca i ze mi nie przecieto linki?

Data: 2014-09-10 10:59:33
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 10:42, coaster pisze:

[...]

No tak, bo przy 28 kg roweru dodatkowe 2 kg faktycznie robi wielk r籀髒nic.

[...]

Je髒eli zodziej bdzie chcia nosi rower, to czy bdzie linka czy nie, nie bdzie to stanowi dla niego problemu. Jak nie bdzie chcia go nosi to linki w og籀le by nie musi.

--
marcin

Data: 2014-09-10 11:17:01
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-10 10:59, mt pisze:
[...]

[...]

Aluzji nie ponial - ot zalosc...

[...]

Je髒eli zodziej bdzie chcia nosi rower, to czy bdzie linka czy nie,
nie bdzie to stanowi dla niego problemu. Jak nie bdzie chcia go
nosi to linki w og籀le by nie musi.

Zaczynasz sie wspinac na wyzyny czystej abstrakcji. :-)

Data: 2014-09-10 18:21:38
Autor: Titus Atomicus
z這dzieje
In article <lup2u8$ohs$1@news.supermedia.pl>,
> [...]

I mam wozic ze soba dodatkowe 2 kg?! Moze i lancuch jest kul To sie bardzo koloci z teoria dziurdzium. No i "sprzet" bedzie wazyl w sumie cale 30 kg!

E, nawet nie zauwazysz roznicy.
Co innego gdybys mial wypasiona kolarke.
To wtedy tylko linka.
--
TA

Data: 2014-09-10 18:52:03
Autor: Coaster
z這dzieje
[...]

Wiem, "taki zart". :-) A kolarki niczym nie zapinam, bo jej nie zostawiam... samej.

Data: 2014-09-09 19:05:34
Autor: Pszemol
zodzieje
"Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote in message news:lun3s2$qv1$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Linki stalowe s czsto obleczone grubym plastikiem.
Co wtedy mo髒e da grubo wiksz ni髒 obw籀d otworzonych
maych szczypiec kt籀re atwo mo髒na schowa pod kurtk.

Data: 2014-09-09 17:59:54
Autor: rmikke
z這dzieje
W dniu 鈔oda, 10 wrze郾ia 2014 02:05:34 UTC+2 u篡tkownik Pszemol napisa:

Linki stalowe s cz瘰to obleczone grubym plastikiem.
Co wtedy mo瞠 da grubo嗆 wi瘯sz ni obw鏚 otworzonych
ma造ch szczypiec kt鏎e 豉two mo積a schowa pod kurtk.

Musz Ci rozczarowa - g... daje. Nie daje si obj望?
Ale plastik puszcza i bez obejmowania, szczypce si
w niego "wgryzaj". W豉郾ie takiej linki ci璚ie widzia貫m
i trwa這 5 sekund.

Data: 2014-09-10 10:19:58
Autor: coaster
z這dzieje
W dniu 2014-09-10 02:59, rmikke pisze:
[...]

Troche OT, ale nie do konca. Ile trwa przeciecie scianki namiotu ostrym narzedziem? 0,5 s ? Wszak spiecie klodka koncowek suwaka namiotu na kempingu jest tylko symbolicznym gestem. A jednak zostawia sie w nim rozne rzeczy i nikt sie masowo do namiotow nie "wlamuje".

Data: 2014-09-10 09:05:14
Autor: coaster
zodzieje
[...]

Choc mam pelna swiadomosc tego, ze zlodzieje rowerow istnieja staram sie nie wpadac w paranoje - nie chodze tez z otwartym parasolem nad glowa bo kiedys moze zaczac padac. Ale tez nie zostawiam nigdy roweru np. pod kinem - nawet gdyby byl zapiety kilkoma U-lockami psulo by mi to nastroj w kinie :-)

Z zewnatrz wyglada to tak, jakby ja
odpinal. Nie wiem jak odporne na ciecie sa takie grube linki
motocyklowe. Ale one sa jeszcze mniej praktyczne dla rowerzysty niz ulock.

Nie mam pojecia, motocyklowych nie uzywalem. W prl-u wlasciwie sporadycznie zamykalem rower na linki-petle (byla w tedy moda na takie z szyfrem) ale mozna je bylo otworzyc bardzo latwo - jak kiedys zapomnialem szyfru to okazalo sie to dziecinnie proste; jednak nikt mi roweru nie ukradl. Pozniej przez cale lata 90-te uzywalem lancucha ze sklepu zelaznego wsunietego w stara rozcieta detke od kolarki zapinanego przedpotopowa radziecka klodka.

Dlatego do zapiecia lepszego roweru uzywam wylacznie dobrego ulocka, ale
takim rowerem z reguly po miescie nie jezdze.

Chyba dla mnie "lepszy rower" oznacza cos innego niz dla tzw. ogolu. ;-) "Lepszy" to taki, ktory lubie bardziej niz inne... :-)

[...]

W moim przypadku liczba o ktorej piszesz = 0.

Data: 2014-09-09 18:50:54
Autor: Titus Atomicus
z(C)(C)odzieje
In article <lumu40$fsk$1@news.supermedia.pl>,
 coaster <manypeny@mac.com> wrote:

Poza tym czesto przypinam do filarow/slupow (czesc budynku) o przekroju 40 x 40 cm. Jak niby mialbym tam zapiac rower U-Lockiem? ;-)

No, 40x40 to sporo. Linka musi miec z 150 dlugosci.
Ale ja na miasto jezdze z lancuchem Citadel. Zawsze lezy w koszyki pod kierownica.
--
TA

Data: 2014-09-10 09:55:31
Autor: coaster
z(C)(C)odzieje
W dniu 2014-09-09 18:50, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Na styk daje rade z linka 120 cm (ledwo, ledwo zapinam za gorna czesc ramy - filar ma zaookraglone brzegi). Koszyka nie woze - jeszcze by ukradli... ;-)

Data: 2014-09-09 14:17:47
Autor: coaster
zodzieje
[...]

Tez to mi od razu cos podobnego przyszlo do glowy - jezeli juz teraz jest z P. jak jest, co co bedzie za 30-40 lat? Strach pomyslec... ;-)

Data: 2014-09-09 09:30:15
Autor: Ignac
z這dzieje
W dniu wtorek, 9 wrze郾ia 2014 14:17:47 UTC+2 u篡tkownik coaster napisa:
> [...]

Tez to mi od razu cos podobnego przyszlo do glowy - jezeli juz teraz  jest z P. jak jest, co co bedzie za 30-40 lat? Strach pomyslec... ;-)

Teraz wszystko zaczyna by jasne,rzuci豉 go 穎na,musi p豉ci alimenty,
kredyt zrobi si zagro穎ny,miejsce pracy niepewne i sk康 ma by
optymistyczny.Mo瞠 jeszcze odezwa造 si jakie demony na這gu. Ale na pewno,nie ma nastroju na jazd na rowerze.
Piotrze odblokuj si,my Ci pomo瞠my,jeste w鈔鏚 przyjaci馧!

Data: 2014-09-10 09:52:17
Autor: coaster
z這dzieje
W dniu 2014-09-09 18:30, Ignac pisze:
[...]

Ignac, no teraz to juz kompletnie dobiles kolege...

Data: 2014-09-08 23:14:57
Autor: kekacz
z這dzieje
W dniu poniedzia貫k, 8 wrze郾ia 2014 20:15:07 UTC+2 u篡tkownik Pszemol napisa:

I co to s嚙 zamki "krazkowe"? Kr嚙踝蕭kowe? O jakim "kr嚙踝蕭ku" m嚙緩isz?

Wybacz, ale przez google staram sie unikac PLiterek bo sie krzaki robia a nie mam mozliwosci uzycia prawdziwego czytnika.

Zgdales co co chodzilo. Jest to typ zamka, w ktorym znajduje sie kilka niezaleznie od siebie krecacych sie krazkow, dlugopisem nie da sie tego otworzyc.
Sporo wiecej jest w necie.

Kekacz

Data: 2014-09-22 09:27:33
Autor: __Maciek
z這dzieje
Mon, 8 Sep 2014 13:15:07 -0500 "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa:

Do podkowy nawet nic nie trzeba ucina...
Wystarczy rurka z plastiku z taniego d逝gopisu:
http://www.youtube.com/watch?v=3bosEh5PUNs
Otworzysz w par sekund, nawet 郵adu nie zostawisz.

O kurde, a sprawdzi貫m dat post闚 bo my郵a貫m 瞠 jaki w徠ek sprzed
wieeeelu lat mi si wy鈍ietli :-)

I co to s zamki "krazkowe"? Kr捫kowe? O jakim "kr捫ku" m闚isz?

Typu Abloy. Pa anglijski zwie si to disc tumbler lock.
http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_tumbler_lock

Tutaj masz zdj璚ia wn皻rzno軼i:
http://www.lockwiki.com/index.php/Abloy_Classic
http://www.lockwiki.com/index.php/Disc_detainer

To s te kr捫ki:
http://www.lockwiki.com/index.php/File:Abloy_Classic_discs_all.jpg

Data: 2014-09-08 09:58:29
Autor: Maciek
zodzieje
http://www.youtube.com/watch?v=3bosEh5PUNs
Otworzysz w par sekund, nawet ladu nie zostawisz.

....no ale tutaj jest dziadowski i do znany z opowieci zamek, wic nie ma nawet o czym m籀wi.
Spr籀buj w ten spos籀b np. dowolnego u-locka ABUS-a otworzy, powodzenia.
Z u-lockami na klucz raczej jest inny problem, mianowicie jak zodziej ze
zoci lub te髒 jaki smarkacz dla zabawy zapcha zamek np. zapak.
Jedn ju髒 tak akcj widziaem, wacicielowi nie byo do miechu.
Jakbym nie mia wystarczajcego u-locka zastanawiabym si teraz nad kupnem jakiego markowego na szyfr.
(w tanich pewnie sytuacja bdzie podobna z otwieraniem ;-)

Data: 2014-09-08 13:21:57
Autor: Pszemol
zodzieje
"Maciek" <ma@tlen.pl> wrote in message news:lujnj2$e3a$1speranza.aioe.org...
[...]

No przykre...

Jakbym nie mia wystarczajcego u-locka zastanawiabym si teraz nad
kupnem jakiego markowego na szyfr.
(w tanich pewnie sytuacja bdzie podobna z otwieraniem ;-)

Ja myl, 髒e powinnimy przegosowa nowe prawo, 髒e zodziej
przyapany na gorcym uczynku powinien by na miejscu odstrzelony ;)

Data: 2014-09-08 11:20:24
Autor: Alf/red/
zodzieje
On 08/09/14 02:42, Pszemol wrote:
Do podkowy nawet nic nie trzeba ucina...

Podobne filmiki na youtube s o linkach Kingston do laptop籀w. Udao mi si powt籀rzy spos籀b na jednym modelu, do starym. Na fefnastu innych "niestety" nie.

--
Alf/red/

Data: 2014-09-08 13:20:30
Autor: Pszemol
zodzieje
"Alf/red/" <fake_1409@ump.waw.pl> wrote in message news:lujsco$6qh$1node2.news.atman.pl...
[...]

Sugerujesz, 髒e ten filmik to jaka bujda? To si mylisz...

Data: 2014-09-08 18:30:12
Autor: masti
z這dzieje
Pszemol wrote:

"Alf/red/" <fake_1409@ump.waw.pl> wrote in message news:lujsco$6qh$1node2.news.atman.pl...
On 08/09/14 02:42, Pszemol wrote:
Do podkowy nawet nic nie trzeba ucina...

Podobne filmiki na youtube s o linkach Kingston do laptop闚. Uda這 mi si powt鏎zy spos鏏 na jednym modelu, do嗆 starym. Na fefnastu innych "niestety" nie.

Sugerujesz, 瞠 ten filmik to jaka bujda? To si mylisz...

t逝macz Ci po raz kolejny, 瞠 to dotyczy starych modeli. A Ty dalej
swoje.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l瘯 gruntu! -Chyba wysoko軼i? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-09-08 20:34:01
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-08 20:20, Pszemol pisze:
[...]

Nie, nie bujda, tylko dotyczy serii felernych zamk籀w lata temu, jakich ju髒 髒aden markowy producent nie stosuje.

--
marcin

Data: 2014-09-08 14:55:05
Autor: Krystek
zodzieje
W dniu 2014-09-08 02:42, Pszemol pisze:
"inimicus" wrote in message:

[...]

O'rly?
<http://www.axa-stenman.com/en/bicycle-components/locks/frame-locks/defender/>
<http://www.abus.com/eng/Mobile-Security/Bike-Safety-and-Security/Locks/Frame-Locks/5850-Pro-Shield#Description>

Tak si skada, 髒e mam podkow. Bez niej serio babym si zostawi rower w miecie (mimo, 髒e jeli ju髒 zostawiam w takim miejscu, 髒e rower jest poza widokiem to staram si generalnie zostawia rower bez nadzoru na kr籀tki czas). Podkowa jest dobra, bo zodziej widzc zapit za koo podkow przy rowerze, przyczepionym choby i link, mo髒e zrezygnowa z przecinania linki, jeli stwierdzi, 髒e szybko z takim zablokowanym rowerem si nie oddali. Wtedy idzie szuka innego, atwiejszego upu.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-09-08 13:20:06
Autor: Pszemol
zodzieje
"inimicus" wrote in message:

[...]

Nie bardzo wiem co ty pokazae tam wy髒ej...
Ja przez "podkow" miaem na myli tzw. u-lock:
http://www.fridhemscykel.se/img/products/74_large.jpg

[...]

Przykre to, 髒e waciciel rowera musi ponosi koszty i tak niewygod
zabezpieczania rowera przed kradzie髒, nie m籀wic ju髒 o 髒yciu w cigym
stresie pochodzcym z martwienia si czy jego rower wci髒 tam stoi... :-(

Data: 2014-09-09 18:37:11
Autor: piecia aka dracorp
z這dzieje
Dnia Mon, 08 Sep 2014 13:20:06 -0500, Pszemol napisa(a):

Przykre to, 髒e waciciel rowera musi ponosi koszty i tak niewygod
zabezpieczania rowera przed kradzie髒, nie m籀wic ju髒 o 髒yciu w cigym
stresie pochodzcym z martwienia si czy jego rower wci髒 tam stoi...
:-(
Ja mam link i zostawiam rower bez stresu. Nieraz si zastanawiaem ile by zajo jej przecicie. Swoj drog ulocki w polskich realiach s ci髒kie w u髒yciu. --
piecia aka dracorp

Data: 2014-09-09 21:33:05
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-09 20:37, piecia aka dracorp pisze:

[...]

Moment, masz na samym pocztku filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=_DbD84jPZAQ

--
marcin

Data: 2014-09-09 16:22:38
Autor: rmikke
z這dzieje
W dniu wtorek, 9 wrze郾ia 2014 21:33:05 UTC+2 u篡tkownik mt napisa:

> Ja mam link i zostawiam rower bez stresu. Nieraz si zastanawia貫m ile
> by zaj窸o jej przeci璚ie.

Moment, masz na samym pocz徠ku filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=_DbD84jPZAQ

Dodam, 瞠 na filmie s ju ca趾iem spore no篡ce. Widzia貫m ci璚ie
tego typu linki no篡cami do linek hamulcowych, wielko軼i
kombinerek. Mo瞠 pi耩 sekund to zaj窸o...

Data: 2014-09-10 10:16:01
Autor: coaster
z這dzieje
W dniu 2014-09-10 01:22, rmikke pisze:
[...]

I? ;-) Cialem szlifierka bieznie lozyska zajelo mi to jakas minute. I? ;-)

Data: 2014-09-09 19:31:51
Autor: Pszemol
zodzieje
"mt" <fragless@interia.pl> wrote in message news:540f55f5$0$26858$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I wydasz acht und dreissig Euros籀w aby kupi takie zapicie rowera ?

Data: 2014-09-09 18:02:14
Autor: rmikke
z這dzieje
W dniu 鈔oda, 10 wrze郾ia 2014 02:31:51 UTC+2 u篡tkownik Pszemol napisa:

> Moment, masz na samym pocz徠ku filmu:
> http://www.youtube.com/watch?v=_DbD84jPZAQ

I wydasz acht und dreissig Euros闚 aby kupi takie zapi璚ie rowera ?

Ja wyda貫m. Ty nie musisz. M鏬豚y stawia rower obok mojego?

Data: 2014-09-10 10:20:56
Autor: coaster
z這dzieje
W dniu 2014-09-10 03:02, rmikke pisze:
[...]

Ale jak Tobie na tym zalezy, to Ty powinienes pojechac do niego. :-)

Data: 2014-09-10 03:06:28
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 02:31, Pszemol pisze:

[...]

No a to tak du髒o czy o co chodzi?

--
marcin

Data: 2014-09-16 22:13:33
Autor: Pszemol
zodzieje
"mt" <fragless@interia.pl> wrote in message news:540fa418$0$26842$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No du髒o... Ja wydaem $15 na link... i zastanawiam si czy warto.
Ale niezabezpieczony niczym rower (nowy kosztowa $250) mi jaki 髒ul
uprowadzi rok temu spod marketu. Typowy zodziejaszek kt籀ry zobaczy
okazj i si nie opar... Pewnie takich jest wicej ni髒 "profesjonalnych" zodziei.
I na takich s linki wystarczajce. Wydanie wicej kasy nic nie daje bo
na profesjonalnego zodzieja i tak nic nie poradzisz cokolwiek zrobisz...

Data: 2014-09-17 18:54:15
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-17 05:13, Pszemol pisze:

[...]

Wydaje ci si. Oczywicie 髒e ka髒de zabezpieczenie da si zama, tylko po co uatwia 髒ycie zodziejowi? Do uloka czy acucha potrzeba wikszego sprztu i nie da si tego zrobi tak dyskretnie (co skutkuje tym, 髒e zodziej mo髒e odpuci i poszuka sobie roweru gorzej zabezpieczonego) jak z byle link. Byle ink to nawet multitoolem da si przeci.

--
marcin

Data: 2014-11-21 18:25:56
Autor: Pszemol
zodzieje
"mt" <fragless@interia.pl> wrote in message news:5419bcc1$0$2240$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Po to 髒e uatwia to 髒ycie Tobie i 髒e oszczdza pienidze.

[...]

R籀髒nica w bezpieczestwie rowera jest du髒a i skokowa po zao髒eniu
*jakiegokolwiek* zabezpieczenia w por籀wnaniu do braku zabezpiecznia.
Choby w tym, 髒e trzeba mie ze sob jakie narzdzie, a wic trzeba
by przygotowanym na wyjcie na kradzie髒.

Potem, jeli ju髒 zaczynasz por籀wnywa zabezpieczenia midzy sob
to r籀髒nice s bardzo mae i pynnie rosn w miar posuwania si w
g籀r z cen i ci髒arem oraz komplikacj wo髒onych ze sob zabezpiecze.

We驕 pod uwag, 髒e cokolwiek by nie kupi to zawsze znajdziesz na
rynku ciut dro髒sze i ciut lepsze zabezpieczenie - tak mo髒esz
w nieskoczono argumentowa: nie kupuj A, B jest lepsze...
Nie kupuj B, kub C jest lepsze. Nie kupuj C, kub D jest lepsze...
R籀髒nice midzy A i B jak i B i C s minimalne i cenowo i w dziedzinie
bezpieczestwa i czsto du髒o mniejsze ni髒 pomidzy A i brakiem A.

Data: 2014-11-24 09:43:28
Autor: rmikke
z這dzieje
W dniu sobota, 22 listopada 2014 01:25:17 UTC+1 u篡tkownik Pszemol napisa:

je郵i ju zaczynasz por闚nywa zabezpieczenia mi璠zy sob
to r騜nice s bardzo ma貫 i p造nnie rosn w miar posuwania si w
g鏎 z cen i ci篹arem oraz komplikacj wo穎nych ze sob zabezpiecze.

Pitolicie, Hipolicie z t p造nno軼i.
R騜nica mi璠zy link za dyche, a link za pi耩 dych jest niewielka.
R騜nica mi璠zy link za pi耩 dych, a k堯d za osiem (Kryptonite Keeper)
jest naprawd du瘸.

Data: 2014-09-10 10:13:35
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-09 21:33, mt pisze:
[...]

Ale rozumiesz, ze stosowanie linki to kwestia swiadomej decycji, wyboru a nie jak usilujesz sugerowac - niewiedzy?

Data: 2014-09-10 10:32:13
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 10:13, coaster pisze:

[...]

Spora cz os籀b jest jednak przekonana o skutecznoci linki, do czasu jak stracili rower.

--
marcin

Data: 2014-09-10 10:47:54
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-10 10:32, mt pisze:
[...]

Ja bardzo dobrze wiem, jak skuteczna jest linka a mimo to, uzywam jej i uwazam, ze spelnia swoje zadanie. Jezeli to nie pasuje do Twojego schematu i nie miesci Ci sie w glowie to bardzo mi przykro, bo odtad juz bedziesz wciaz z tym meczyc i zyc z tym... ;-)

Data: 2014-09-10 11:09:54
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 10:47, coaster pisze:

[...]

Ale u髒ywaj sobie czego chcesz, mam to gboko gdzie, prostuj po prostu twoje bajki o dobrych linkach, 髒eby ewentualnie mniej dowiadczone osoby nie odniosy wra髒enia, 髒e linka jest wymagajcym dla zodzieja zabezpieczeniem.

--
marcin

Data: 2014-09-10 11:24:20
Autor: coaster
zodzieje
W dniu 2014-09-10 11:09, mt pisze:
[...]

Jak juz Ci napisalem, dla mnie moja linka jest wystarczajaco dobra. Lepiej opowiedz bajke, jak przypiac dwa rowery do slupa o srednicy 0,5. Ja spinalem ze soba dwie _dobre_ linki. Jezeli musisz - nie masz wyjscia - zotawic rowery a jedynym obiektem jest slup to lepiej zapiac je linka do slupa niz zostawic niezapiete, prawda? Dodatkowo mozna zabezpieczyc je podkowa czy U-lockiem ale w takiej sytuacji _dobra_ linka jest niezastapiona. I nie twierdze, ze nie polegnie ale _zwieksza_ szanse. Musisz zrozumiec, ze czasem trzeba zostawic sprzet a nie ma jak go przypiac U-lockiem czy lancuchem. Linka (dobra) jest wtedy mniejszym zlem od jej calkowitego braku.

Data: 2014-09-10 12:23:56
Autor: cytawa
zodzieje
  mt pisze:

[...]

Wtrace sie w dyskusje. Oczywiscie, ze sa lepsze i gorsze linki. Sa takie, ktore sie rozpina jednym wprawnym ruchem. Przecina rowniez. Sa nieco trudniejsze w rozpieciu i przecieciu. Dla nie nie ulega watpliwosci, ze linka jest wygodniejsza w uzyciu. Widze np. na swoim stojaku w pracy, ze niektorzy zostawiaja Uloki przy stojaku i nie woza ich ze soba. To tez jakas opcja by miec zapiete uloki wszedzie tam, gdzie sie czesto parkuje.

Mysle, ze jazda niskobudzetowym rowerem z dluga skrecana linka jest najwygodniejsza. Wszedzie da sie taki rower przyczepic, czego nie moge powiedziec o ulockach.

Z doswiadczenia zyciowego wiem, ze najczesciej mocne zabezpieczenia skutecznie przeszkadzja tylko uzytkownikom a czasami sa zrodlem naprawde wielkich problemow. Jak sie zamek zatnie w Ulocku (albo jakas malpa zapcha) to zycze powodzenia.

Jan Cytawa

Data: 2014-09-10 14:55:59
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 12:23, cytawa pisze:
  mt pisze:

[...]

Jeszcze raz poprosz o przykad linki, kt籀ra nie podda si w moment wzgldnie niedu髒ym no髒ycom do cicia prt籀w za kilkadziesit zotych.

Mysle, ze jazda niskobudzetowym rowerem z dluga skrecana linka jest
najwygodniejsza. Wszedzie da sie taki rower przyczepic, czego nie moge
powiedziec o ulockach.

Pomidzy linkami a ulockami s jeszcze inne typy zabezpiecze, te髒 bardziej odporne ni髒 linka.

[...]

Noo, tylko jako chocia髒by tutaj czy na forach rowerowych jak si pojawia temat skradzionego roweru, to w znakomitej wikszoci przypadk籀w rower by zabezpieczony link.

--
marcin

Data: 2014-09-10 15:07:12
Autor: cytawa
zodzieje
  mt pisze:

[...]

Zapetliles sie i czytasz bez zrozumienia. W ktorym miejscu napisalem, ze taka linka istnieje?

Data: 2014-09-10 16:38:14
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 15:07, cytawa pisze:
  mt pisze:

[...]

Napisae, 髒e s linki lepsze lub gorsze. Ot籀髒 nie, z punktu widzenia zabezpieczenia roweru wszystkie si tnie w 1-2 sekundy wzgldnie niewielkimi no髒ycami mieszczcymi si pod kurtk, bez koniecznoci u髒ywania dugich no髒yc, zapierania si o ziemi czy zakadania dugich d驕wigni. Wic na czym niby ta lepszo niekt籀rych linek ma polega skoro polegn tak samo szybko?

--
marcin

Data: 2014-09-10 16:53:22
Autor: Andrzej Ozieblo
zodzieje
W dniu 2014-09-10 16:38, mt pisze:

[...]

M.in. na dlugosci czasu ciecia brzeszczotem. Grubsza tnie sie duzo dluzej. Niestety sprawdzilem. :) I nie jestem pewien czy solidna, gruba linke przetnie sie nozycami ze stosunkowo krotkimi ramionami. Nie ma to wielkiego znaczenia, bo zlodzieje rowerowi stosuja te z dluzszymi. :) Pod dluzsza kurka sie mieszcza.

Data: 2014-09-10 17:14:05
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-10 16:53, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

No ale 髒aden zodziej nie tnie linek brzeszczotem :) A no髒yce z dobrymi ostrzami i ramionami 30-45 cm w zupenoci wystarcz.

--
marcin

Data: 2014-09-10 18:36:30
Autor: Andrzej Ozieblo
zodzieje
mt pisze:

No ale 髒aden zodziej nie tnie linek brzeszczotem :) A no髒yce z dobrymi ostrzami i ramionami 30-45 cm w zupenoci wystarcz.

Zdziwilbys sie. Dobrze wyposazony zlodziej, nastawiony na kradziez jednego czy kilku rowerwo oczywiscie uzyje solidnych nozycy. Ale taki przygodny zlodziejaszek moze probowac metod klasycznych. Dwa razy probowano mi przeciac linke na klatce schodowej w jednym z rowerow (damka corki i tak ukradziona pozniej "na miescie"). Pierwszy raz tylko nieznacznie nacial. Drugi raz przecial prawie do polowy i potem musialo go cos wystraszyc albo sie zmeczyl. Linka byla sredniej grubosci. Z ciensza poradzilby sobie duzo szybciej.

Historia tego roweru jest zreszta interesujaca. Kupilem corce uzywana damke z holenderska kierownica, 3 biegi i niestety z kiepskimi, malo wydajnymi hamulcami. Chyba wlasnie przez nie corka niezle wydzwonila na jakies dziurze. Ale rower prezentowal sie modnie i kultowo. Potem byly te dwie nieudane proby przeciecia linki. Kupilem wiec sredniej jakosci ulock. Corce udalo sie zgubic dwa klucze i musialem pracowicie go przecinac. Na drugi dzien kluczyk sie znalazl co wprowadzilo mnie w niezly stan nerwowy. Kupilem dosc solidnie wygladajaca linke. I po kilku dniach, ku mojej satysfakcji (rewer byl wyraznie trefny) ktos go ukradl przypiety na krakowskiej ulicy.

Data: 2014-09-10 19:20:50
Autor: Coaster
zodzieje
Andrzej Ozieblo wrote:
mt pisze:

[...]

To nie mogli byc zlodzieje - przeciez nie pasuja do definicji. Na pewno byli to dobrzy ludzie, ktorzy chcieli Ci w ten spodob zwrocic uwage na slabosc zapiecia... ;-)

Data: 2014-09-15 08:18:36
Autor: cytawa
zodzieje
mt pisze:

[...]

Juz taki byl co powiedzial, ze nikt go nie przekona, ze biale jest biale a czarne czarne.
Mam nadzieje jednak, ze sam nie wierzysz w to co napisales.

Jan Cytawa

Data: 2014-09-10 15:44:33
Autor: Andrzej Ozieblo
zodzieje
W dniu 2014-09-10 12:23, cytawa pisze:

Mysle, ze jazda niskobudzetowym rowerem z dluga skrecana linka jest
najwygodniejsza. Wszedzie da sie taki rower przyczepic, czego nie moge
powiedziec o ulockach.

Ano. Rower o wartosci do 500 zl zapinam linka sredniej jakosci. Duzo wygodniejsza niz ulock. Rower drozszy zapinam ulockiem dobrej jakosci, ale nim po miescie nie jezdze.

Na pewno sa gorsze i lepsze linki, ale niestety prawda jest to, co pisze Marcin (mt). Kazda typowa linke (splecione druty stalowe) mozna szybko przeciac sredniej klasy przecinarkami (takimi z dlugimi ramionami). Ten przypadek mlodego czlowieka, o ktorym opowiadalem (wszedl do budynku na ok. 2 min i juz bylo po rowerze) dotyczyl solidnej, grubej linki. Sam ja widzialem przecieta.

A zatem kazdy musi sam rozwazyc co mu pasuje. Linka, duzo wygodniejsza w uzyciu, ktora szybko przetna odpowiednie szczypce czy ulock (a moze owe szekle, o ktorych pisze Marcin), ktore ciezej sforsowac. Trzeba tylko miec swiadomosc zagrozenia.

Bardzo pouczajacy jest filmik, ktory zapodal Marcin w ktoryms z postow. Dotyczy produktow Abus, na pewno jest tendencyjny, ale swoje pokazuje. Linka poszla od kopa, gruba, zbrojona linka nieco trudniej, kiepski ulock - przeciety, ale z trudem. Ostal sie tylko solidny ulock i szekla (jak zwal tak zwal). Oczywiscie marki Abus. :) Dodajmy, ze przecinarka miala dlugi ramiona i jedno z nich oparte bylo o ziemie.

Data: 2014-09-10 16:35:00
Autor: Titus Atomicus
z這dzieje
In article <541026b8$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

  Jak sie zamek zatnie w Ulocku (albo jakas malpa zapcha) to zycze powodzenia.

Podobno wtedy wzywa sie straz pozarna.
Ciekawe czy przejezdzaja z cala (nomen omen) pompa i ile kosztuje taka interwencja.
--
TA

Data: 2014-09-10 12:31:58
Autor: coaster
zodzieje
[...]

O! Znalazlem linke lepsza niz dobra:
http://www.rowerystylowe.pl/p-853/zapiecie-abus-milennio-phantom-895
I do tego ladna. Niestety bez zlotowki kosztuje tyle, za ile wylicytowalem mojego Daczmena ze siedem zim temu...

Data: 2014-09-11 11:41:36
Autor: Witek Jakubowski
zodzieje
[...]

Czytam i lekkie przera髒enie mnie ogarnia ;-(
Oczywicie w kwestii mej niewiedzy.
A czy zabezpieczenia tego typu majc sens:
 http://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/zamki-i-zapiecia-rowerowe/linki/p,zapiecie-rowerowe-quantum-8115-22mm-x-120cm-czarne-masterlock,252490.html
Niby co wicej ni髒 linka...

Co do uloka, to faktycznie lepszy, ale jednoczenie ma swoje ograniczenia ;-(
Bo tak jak jeden z przedm籀wc籀w napisa, wo髒enie ze sob 1,5 kg dodatkowego 髒elastwa, aby zatrzyma si w wiejskim GS na oran髒ad ...

Pozdrawiam Witek

Pozdrawiam Witek

Data: 2014-09-11 13:19:15
Autor: mt
zodzieje
W dniu 2014-09-11 11:41, Witek Jakubowski pisze:

[...]

Pod wiejskim GS to raczej nic nie potrzebujesz :)
A co do masy, to ta linka te髒 pewnie swoje wa髒y. Jeli chodzi o wytrzymao, to tam jest pewnie jaki oplot z blachy, nie spodziewabym si rewelacji, tu jest co podobnego od Abusa:
http://www.youtube.com/watch?v=fFaLmVqQibo

--
marcin

Data: 2014-09-11 13:54:46
Autor: Witek Jakubowski
zodzieje
W dniu 2014-09-11 13:19, mt pisze:
[...]

Hmmm, no to faktycznie nieciekawie ;-(
Dziki za odpowied驕
Witek

Data: 2014-09-10 19:22:55
Autor: piecia aka dracorp
z這dzieje
Dnia Tue, 09 Sep 2014 21:33:05 +0200, mt napisa(a):

Moment, masz na samym pocztku filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=_DbD84jPZAQ

No nie, ma troch grubsz link ale nie zmienia to faktu 髒e linki siatwo tnie a z drugiej strony mog ni bez problemu przypi do latarni.
Mo髒na zawsze wozi link i uloka. Uloka na rower a link do supa.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-09-06 13:59:47
Autor: Piotr Kosewski
zodzieje
On 2014-09-06 13:32, tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:
wczoraj chcieli mi ukra rower. przecili link / gr. 1 cm/
> ALE nie zauwa髒yli g籀.....rze 髒e mam jeszcze zao髒on blokad
> na tylne koo Asusa i z kradzie髒y nici wyszy. Moje straty to
> nowa linka i teraz musz szuka nowego miejsca w pracy na rower,

I nie masz jakich koleg籀w, kt籀rym m籀gby opowiedzie t histori?

Nie napisae ani gdzie to si zdarzyo (np. 髒ebymy tam nie
zostawiali), ani jak miae link (mo髒e marna i nie warto),
ani nawet co to za blokada Asusa (i do kt籀rego laptopa j dodaj).

Szedem dzi rano do sklepu i lecia samolot.
Kto da wicej? Wpisujcie miasta!

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-06 07:47:22
Autor: tadeklodz
z這dzieje
W dniu sobota, 6 wrze郾ia 2014 13:59:47 UTC+2 u篡tkownik Piotr Kosewski napisa:
On 2014-09-06 13:32, tadeklodz@poczta.onet.pl wrote:

> [...]

 > na tylne ko這 Asusa i z kradzie篡 nici wysz造. Moje straty to

 > nowa linka i teraz musz szuka nowego miejsca w pracy na rower,

I nie masz jakich koleg闚, kt鏎ym m鏬豚y opowiedzie t histori?

Nie napisa貫 ani gdzie to si zdarzy這 (np. 瞠by鄉y tam nie

zostawiali), ani jak mia貫 link (mo瞠 marna i nie warto),

ani nawet co to za blokada Asusa (i do kt鏎ego laptopa j dodaj).

Szed貫m dzi rano do sklepu i lecia samolot.

Kto da wi璚ej? Wpisujcie miasta!

pozdrawiam,

Piotr Kosewski

To nad Twoj miejscowo軼i lataj samoloty?

Data: 2014-09-06 19:31:47
Autor: 666
z這dzieje
W "Konopielce" lata造...

-- -- -
To nad Twoj miejscowo軼i lataj samoloty?

Data: 2014-09-06 16:58:40
Autor: Lukasz Goran
zodzieje
.... Kto da wicej? Wpisujcie miasta!

Czy z Tob wszystko w porzdku?

Pozdrawiam
ukasz Gdzik

Data: 2014-09-06 17:10:17
Autor: Andrzej Ozieblo
z這dzieje
[...]

Nie mam zaufania do linek. Wszystkie przetna w kilka sekund. W miejscu gdzie pracuje kradli rowery wielokrotnie przecinajac rozne linki. Nawet te bardzo grube. I to pod okiem kamery i poblize portiera. Pamietam zrozpaczonego wlasciciela jakiegos niezlego roweru. Przypial go linka, wszedl na dwie minuty, wyszedl i... juz roweru nie bylo. Zlodzieje dzialali we dwojke. Jeden obserwowal z daleka i dawal cynk. Drugi podchodzil z nozycami, przecinal i odjezdzal. Nawet twarzy nie zaslanial. Wszystko pieknie ogladalismy na filmiku z monitoringu. Przekazalismy policji z wiadomym wynikiem koncowym.

Data: 2014-09-06 17:48:25
Autor: Titus Atomicus
z這dzieje
In article <540b23da$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>,
 Andrzej Ozieblo <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote:

> [...]

Nie mam zaufania do linek. Wszystkie przetna w kilka sekund. W miejscu gdzie pracuje kradli rowery wielokrotnie przecinajac rozne linki. Nawet te bardzo grube. I to pod okiem kamery i poblize portiera. Pamietam zrozpaczonego wlasciciela jakiegos niezlego roweru. Przypial go linka, wszedl na dwie minuty, wyszedl i... juz roweru nie bylo. Zlodzieje dzialali we dwojke. Jeden obserwowal z daleka i dawal cynk. Drugi podchodzil z nozycami, przecinal i odjezdzal. Nawet twarzy nie zaslanial. Wszystko pieknie ogladalismy na filmiku z monitoringu. Przekazalismy policji z wiadomym wynikiem koncowym.

No, coz. Sprawa byla na preclu poruszana setki razy.
Ale wciaz sa tacy, ktorzy wierza w istnienie 'solidnych linek'
Prawde mowiac, wiekszosc z moich znajomych uzywa linek. No bo gdyby byly nieskuteczne, toby w sklepach nie sprzedawali (to jeden z argumentow). Przeciez wszystko, co w sklepie ma atest.
--
TA

Data: 2014-09-06 21:53:41
Autor: Andrzej Ozieblo
z這dzieje

Ale wciaz sa tacy, ktorzy wierza w istnienie 'solidnych linek'
Prawde mowiac, wiekszosc z moich znajomych uzywa linek. No bo gdyby byly nieskuteczne, toby w sklepach nie sprzedawali (to jeden z argumentow).

Sam uzywam linki, srednio solidnej, do przypiecia kultowego... Wigry 3, ktorym glownie poruszam sie po miescie. Zlodziej nie przetnie, bo sie brzydzi moim rowerem, a przygodny pijaczek nie wezmie, bo nie ma przecinarki. BTW moje Wigry w ogole nie zapinam w kamienicy gdzie mieszkam. Troche licze na to, ze je jednak ktos wezmie (czasem jakies lumpy sie kreca) i zmusi mnie to do kupna lepszego roweru miejskiego. Np rownie kultowego Jubilata. :)

Data: 2014-09-09 22:36:37
Autor: Jacek G.
z這dzieje
W dniu 2014-09-06 21:53, Andrzej Ozieblo napisa(a)::

[...]

Wszystko zale篡 od miejsca, czasu, warto軼i roweru itp. Ja u篡tkowo, po
mie軼ie je盥輳 rowerem rzadko, ale je郵i ju gdzie jad, np. do
przychodni, czy do sklepu, to bior u-locka. 皋na przypina rower pod
prac r闚nie u-lockiem.
Ale gdy jad na wycieczk, to nie chce mi si wozi 1,5 kg 瞠lastwa w
plecaku, zw豉szcza, 瞠 nie zawsze si przydaje. Zabieram natomiast
awaryjnie l瞠jsz link po to, by np. m鏂 na chwil wst徙i do ma貫go
sklepiku i kupi co do picia, usi捷 w ogr鏚ku knajpy maj帷 rower na
oku par metr闚 dalej itp.
Natomiast z piwnicy ukradziono mi niegdy rowery mimo, i by造 przypi皻e
豉鎍uchem i link (u-locka w闚czas nie mia貫m, ale w tych
okoliczno軼iach nie wiem czy by pom鏬), a drzwi zamkni皻e na solidn
k堯dk i dwa zamki. S豉bym punktem by造 zawiasy, plus du瘸 ilo嗆 czasu i
ma貫 ryzyko zauwa瞠nia przez kogo postronnego, a tak瞠 jak s康z
wcze郾iejsze "namierzenie" celu przez z這dziei. Teraz w piwnicy roweru bym nie zostawi, chyba 瞠 by豉by jaka pancerna.
--
Jacek G.

Data: 2014-09-06 20:16:11
Autor: Liwiusz
zodzieje
W dniu 2014-09-06 13:32, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
 Moje straty to nowa linka

Utrata linki to zysk (no chyba, 髒e kupie drug link, to rzeczywicie
strata).

--
Liwiusz

Data: 2014-09-07 03:58:32
Autor: tadeklodz
z這dzieje
W dniu sobota, 6 wrze郾ia 2014 20:16:11 UTC+2 u篡tkownik Liwiusz napisa:
W dniu 2014-09-06 13:32, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

>  Moje straty to nowa linka

Utrata linki to zysk (no chyba, 瞠 kupi貫 drug link, to rzeczywi軼ie

strata).

-- Liwiusz

kupi貫m drug. Zmieniam miejsce przechowania roweru w czasie pracy tak aby nie rzuca si w oczy. Abus SL jednak g鏎 to jest moje podstawowe zabezpieczenie. Normalnie nie pozostawiam roweru NIGDY bez widoku na niego + blokada tylniego ko豉. Rowerek jest miejski ale zacnej jako軼i.

Data: 2014-09-07 13:51:49
Autor: mt
z這dzieje
W dniu 2014-09-07 12:58, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

[...]

A m闚i, 瞠 m康ry Polak po szkodzie, jak wida niekoniecznie...

--
marcin

Data: 2014-09-07 14:37:51
Autor: Titus Atomicus
z這dzieje
In article <7b87da13-6a4b-4d98-9b58-ad0d21f77fd5@googlegroups.com>,
[...]

Ale z ta linka ma jak widac dosc ograniczone zastosowanie.
--
TA

Data: 2014-09-07 18:00:10
Autor: Andrzej Ozieblo
z這dzieje
[...]

To podobno najlepsza metoda. Dwa zabezpieczenia z roznej bajki. Np ulock + linka. Tak wlasnie zabezpieczaja u mnie w pracy zacne rowery miejskie moi koledzy, luminarze krakowskiej inicjatywy Krakow Miastem Rowerow.

z這dzieje