zlodzieje siodelek

Data: 2014-01-21 09:58:40
Autor: Titus Atomicus
zlodzieje siodelek
Witam,
Po miescie jezdze (zwlaszcza wtedy, gdy musze rower zostawiac bez opieki na dluzej) pseudoholendrem od Krossa.
Siodelko - jakas plastikowa kanapa. Na dystansach dluzszych niz 2-3 km wyjatkowo niewygodne. Nawet myslalem, zeby zamienic na jakiegos uzywanego Brooksa, ale jedna rzecz mnie niepokoi.
Jak zostawiam rower na dluzej, zwlaszcza w sezonie jesienno-zimowym zawiazuje na siodelku torebke-reklamowke, coby potem na mokrym nie siadac.
No i raz na jakis czas ta reklamowka znika.
Moze to jakas obsesja, ale wydaje mi sie ze to jakis potencjalny zlodziej zrywa reklamowke, coby zajac sie siodelkiem, ale ostatecznie po ujrzeniu tego tandetnego plastiku rezygnuje.

Pytanie - czy zdarza sie, ze wam lub waszym znajomym kradna siodelka?

Data: 2014-01-21 10:41:08
Autor: z
zlodzieje siodelek
W dniu 2014-01-21 09:58, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Pytanie - czy zdarza sie, ze wam lub waszym znajomym kradna siodelka?

Przestraszyłe¶ mnie :-)
Mam nadzieję że specyficzne mocowanie mojej kanapy w składaku wystarczaj±co odstraszy. Ale...

PS. Jaki¶ patent na niemożno¶ć wyjęcia sztycy na szybko?

Data: 2014-01-21 09:46:57
Autor: AZ
zlodzieje siodelek
On 2014-01-21, z <z@z.pl> wrote:

PS. Jakiś patent na niemożność wyjęcia sztycy na szybko?

Poxipol? ;-)

--
Artur

Data: 2014-01-21 05:45:04
Autor: zbrochaty
zlodzieje siodelek

> PS. Jaki¶ patent na niemożno¶ć wyjęcia sztycy na szybko?

Poxipol? ;-)

Kupic brooksa
wytrzec do sucha szmata sztyce i wnetrze rury, zmoczyc woda z odrobina soli..
Jezdzic.
po trzech tygodniach zapieczone na amen, nikt nie ukradnie

Data: 2014-01-21 10:54:45
Autor: ToMasz
zlodzieje siodelek
W dniu 21.01.2014 10:41, z pisze:
[...]

obejma nie na zacisk tylko na zakręcanie. tyle że przygotowany złodziej przyjdzie z imbusem. zamiast 3 sekund - z zasikiem, straci 10 sekund z imbusem. chyba ze znajdzesz ¶ruby na imbus 5k±tny :)
ToMasz

Data: 2014-01-21 11:16:31
Autor: JDX
zlodzieje siodelek
On 2014-01-21 10:54, ToMasz wrote:
W dniu 21.01.2014 10:41, z pisze:
[...]
[...]
Może użyć mniej popularnych w rowerowym ¶wiatku ¶rub? Np. z łbem torx. A
już torx z bolcem to byłby IMO całkiem skuteczny.

Data: 2014-01-21 10:38:15
Autor: piecia aka dracorp
zlodzieje siodelek
Dnia Tue, 21 Jan 2014 11:16:31 +0100, JDX napisał(a):

Może użyć mniej popularnych w rowerowym światku śrub? Np. z łbem torx. A
już torx z bolcem to byłby IMO całkiem skuteczny.

Torx to dobry pomysł bo i tak wożę jeden taki klucz. Pytanie czy są dostępne do kupienia?

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-01-21 12:07:27
Autor: z
zlodzieje siodelek
W dniu 2014-01-21 11:38, piecia aka dracorp pisze:

Torx to dobry pomysł bo i tak wożę jeden taki klucz. Pytanie czy s±
dostępne do kupienia?

:-) chodzi mi o zacisk (składak) żeby uniemożliwić szybkie wyjęcie i chodu :-) Jak kto¶ przyjdzie z kluczami to zawsze po ptokach.
Mam przelotow± ramę (składak) może jaka¶ linka? :-)

Data: 2014-01-21 12:49:47
Autor: Andrzej W.
zlodzieje siodelek
W dniu 2014-01-21 12:07, z pisze:
Mam przelotow± ramę (składak) może jaka¶ linka? :-)

W rowerach miejskich (w wypożyczalni) siodełko jest mocowane stalow± linka przez sztycę gdzie¶ do ramy. To powinno być chyba optymalne rozwi±zanie.
Pod siodełkiem trudno operować nożycami, linka na tyle krótka by się nie dało wyj±ć sztycy. Drugi koniec linki można dać z pętelk± wokół suportu i tam zrobić regulacje długo¶ci.
Tylko komu będzie się chciało demontować suport by zdj±ć siodełko...

--
AWa.

Data: 2014-01-21 21:57:28
Autor: fojtek
zlodzieje siodelek

[...]

Torxy (przynajmniej w W-wie) są praktycznie niedostępne. O takich z łbem pasującym do większości gniazd "rowerowych" można zapomnieć.
Starałem się zamówić takowe do klamek, manetek i obejmy. Nie ma, firma która to sprowadza nie przewidziała popytu a minimalny zakup za granicą to 20kg (Szwajcaria).

Klucze dostępne od ręki we wszystkich rozsądnych rozmiarach, w miarę tanie;)

Osobiście zabezpieczam zalepiając otwór ampula silikonem. Wydłubać nie problem ale jednak zajmuje to parę sekund, no i trzeba zrozumieć czemu klucz nie włazi;)) W żony rowerze (1 skradzione siodełko + kilka prób kradzieży) siodło przypięte jest do ramy zwykłą linką.

Data: 2014-01-21 23:28:19
Autor: Krzysztof Olszak
zlodzieje siodelek
W dniu 2014-01-21 21:57, fojtek pisze:

Torxy (przynajmniej w W-wie) są praktycznie niedostępne.

Asmet nie ma stanie?

Oczywiście, że ma:
http://www.asmet.com.pl/sruby_imbusowe.htm
np. 02.06.
A jak są w katalogu to są i ich sklepie w Regułach, w Alejach.

Krzysztof

Data: 2014-01-22 01:36:49
Autor: Titus Atomicus
zlodzieje siodelek
Qrde, ale przeciez ja chcialem tylko _ustalic_ czy kradna siodelka.

Data: 2014-01-22 06:47:30
Autor: johnkelly
zlodzieje siodelek
W dniu 2014-01-22 01:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Qrde, ale przeciez ja chcialem tylko _ustalic_ czy kradna siodelka.

No i udało ci się ustalić, że jakich¶tam ¶rub nie ma...

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2014-01-22 07:59:51
Autor: 2late
zlodzieje siodelek
On 1/22/2014 12:36 AM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:

Qrde, ale przeciez ja chcialem tylko _ustalic_ czy kradna siodelka.

A wciaz nikt nic nie mowil o zlym cytowaniu i za dlugioej sygnaturce.
;)

Data: 2014-01-22 08:47:43
Autor: AZ
zlodzieje siodelek
On 2014-01-21, fojtek <fojtek@opsa.gazetapl> wrote:
[...]

A w ASmet patrzyles?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-22 10:28:06
Autor: Dariusz K. Ładziak
zlodzieje siodelek
Użytkownik fojtek napisał:

[...]

Torxy (przynajmniej w W-wie) s± praktycznie niedostępne. O takich z łbem
pasuj±cym do większo¶ci gniazd "rowerowych" można zapomnieć.

Torksy zwykłe (bez bolca) leż± w każdym markecie budowlanym - tyle że nie na wagę. A u dowolnego dystrybutora normaliów s± dostępne w pełnym wyborze - cóż, trzeba poszukać po porz±dnych hurtowniach (maj± zwykle sprzedaż detaliczn± tylko trzeba się przejechać gdzie¶ na peryferie albo wręcz pod miasto jak się za kuriera płacić nie chce) a nie u Pana Kazia za rogiem co to mydło, szydło, powidło...

--
Darek

Data: 2014-01-21 18:20:00
Autor: 2late
zlodzieje siodelek
On 1/21/2014 9:41 AM, z wrote:

PS. Jakiś patent na niemożność wyjęcia sztycy na szybko?

Ostanio pytalem znajomego, to mi powiedzial, ze przeplata siodelko dodatkowo linka.

zlodzieje siodelek