zlomowanie

Data: 2016-02-22 12:01:41
Autor: J.F.
zlomowanie
Ile dostaja szroty doplaty za zlomowanie pojazdu ?

Bo patrzac na akcje ulotkowa, i przesciganie sie w ofertach (placimy 100 ... 200 ... 300 ... ) to musi byc to oplacalna dzialalnosc, a cena zlomu IMO tego nie uzasadnia.
Wiecej zarabiaja na czesciach z demontazu ?

J.

Data: 2016-02-22 03:41:45
Autor: sczygiel
zlomowanie
W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 12:01:44 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]

IMHO tak.

Byle pierdóła na szrocie to 20-30PLN.
A całe kompletne drzwi czy klapy to okolice 80pln za jakie¶ starocie do 500pln za nowsze kompletne.

A to tylko elementy które byle ludek sobie może sam wymienic.
Jakie¶ pompy hamulcowe, paliwa, całe skrzynie czy silniki oraz osobno ich osprzęt to spora kasa. Nawet w segmencie stareńkich trupków.

Za mojego malacza 10 lat temu dawali 360PLN. Miał prawie 16 lat i był zgnity na wylot. Ale sam przyjechał na złom :)

Data: 2016-02-22 06:06:07
Autor: Bolko
zlomowanie
[...]

Diabeł tkwi jak zawsze w szczegółach.
A podstawowy szczegóły s± dwa :
kto płaci i z kiedy była ulotka.

Generalnie do końca ubiegłego roku za każde auto Stacja Demontażu Pojazdów otrzymywała 500 zł.
Wydawało mi się to dobrym interesem wiec zacz±łem się interesować tematem.
Efekt - te 500 zł już się skończyło  31-12-2015 to raz
- oficjalne SDP ledwo zipia bo ja szara strefa niszczy.
Dlaczego bo one musza spełniać normy i papiery itd a pan Czesio nie musi.
Tylko kupuje na słupa rozkłada na czę¶ci i sprzedaje a póĽniej się okazuje ¶rednia wieku auta w PL to 20 lat

Data: 2016-02-22 15:48:01
Autor: J.F.
zlomowanie
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:26692f28-97d2-4ec6-bed3-d0bb82eff7a9@googlegroups.com...
[...]

Hm, albo nie, albo taka jedna jeszcze o tym nie wie :-)
I teraz nie ma zadnej doplaty  ?

[...]

Ale szara strefa doplaty nie dostanie, slupowi trzeba zaplacic (czy na zagranicznego ?).
Oficjalne zlomowiska/SDP kiedys placily 100 czy 200 zl, wiec moze nadal jakies doplaty maja ?
Fakt, ze keidys chocby zlom stalowy drozej kosztowal, a teraz plastikow coraz wiecej ... ale one chyba maja oficjalny kanal recyklingu ?

J.

Data: 2016-02-22 07:34:10
Autor: Bolko
zlomowanie

Hm, albo nie, albo taka jedna jeszcze o tym nie wie :-)
I teraz nie ma zadnej doplaty  ?

Mój stan wiedzy jest na wakacje 2015 i WYDAJE mi się że była mowa o styczeń 2016

[...]
 To jest inaczej
oficjalnie musisz się rozliczyć z każdego kg.
Wjechało 1000 kg wyjechało 1000 kg i musisz mieć SKUTECZNO¦Ć recyclingu na odpowiednio wysokim poziomie (nie pamiętam jakim) to masz problem.

A pan Czesio co lepsze wykręci a reszta znika.

oficjalny kanał recyclingu plastiku?
znaczy że co? że państwo mówi że tu i tu masz sprzedać.

Data: 2016-02-22 17:02:12
Autor: Dawid
zlomowanie
W dniu 2016-02-22 o 16:34, Bolko pisze:

[...]

Ciekawe. Pewien serwis bmw w mie¶cie wojewódzkim, rozbiera stare samochody i sprzedaje na czę¶ci.Nawet na Allegro s±, i nikt ich nie pyta o kilogramy i pozwolenia. Serwis znany i chwalony, nie pan Czesio.
Oszu¶ci czy nie?

Data: 2016-02-22 08:46:27
Autor: Bolko
zlomowanie
[...]

odpowiem w ten sposób
żeby prowadzić stacje demontażu musisz mieć pozwolenia i pare innych rzeczy.
s± inspektorzy którzy tego pilnuj± w ......
stacjach demontażu pojazdów.
Jak oni mog± skontrolować takie "co¶" jak tego nie ma.

oczywi¶cie UPRASZCZAM obraz ale mniej wiecej tak to działa

Data: 2016-02-23 10:35:49
Autor: RadoslawF
zlomowanie
W dniu 2016-02-22 o 17:46, Bolko pisze:

Ciekawe. Pewien serwis bmw w mieście wojewódzkim, rozbiera stare
samochody i sprzedaje na części.Nawet na Allegro są, i nikt ich nie pyta
o kilogramy i pozwolenia. Serwis znany i chwalony, nie pan Czesio.
Oszuści czy nie?

odpowiem w ten sposĂłb
żeby prowadzić stacje demontażu musisz mieć pozwolenia i pare innych rzeczy.
sÄ… inspektorzy ktĂłrzy tego pilnujÄ… w ......
stacjach demontaĹĽu pojazdĂłw.
Jak oni mogą skontrolować takie "coś" jak tego nie ma.

oczywiście UPRASZCZAM obraz ale mniej wiecej tak to działa

Kilogram sprawnej skrzyni biegĂłw, silnika czy mostu to od kilku do
kilkunastu złotych. Kilogram złomu którym da się uzupełnić brakujące
kilogramy to kilkanaście do pięćdziesięciu groszy za kilogram.
Dalej chyba wszystko jasne.

I jeszcze jedna sprawa.
Prawidłowy recykling to nie niszczenie działających podzespołów
i wysyłanie je do huty na przetop w celu późniejszego wykorzystania
a wykorzystanie (jeśli można) bez kosztownego udziału huty
i całego stada pośredników. Ale do ekooszołomów to nie dociera.

Pozdrawiam

Data: 2016-02-23 10:55:21
Autor: J.F.
zlomowanie
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:nah959$gji$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Alez dociera i IMO w ustawie jasno zapisane, ze stacje demontazu moga sprzedawac czesci (nie wszystkie).

J.

Data: 2016-02-23 22:01:11
Autor: RadoslawF
zlomowanie
W dniu 2016-02-23 o 10:55, J.F. pisze:

[...]

Czy aby na pewno ?
Zapis jaki procent wagi musi trafić na złom czy podobnych placówek
zajmujących się płynami, szkłem czy plastikiem świadczy o czymś
innym.

Pozdrawiam

Data: 2016-02-24 10:11:41
Autor: J.F.
zlomowanie
UĹĽytkownik "RadoslawF"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:naiha6$s21$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Czy na pewno to nie wiem, bo nie prowadzac takiej stacji ani nie stykajac sie z kontrola to na pewno nie wiem, tym niemniej w ustawie

3. Przy obliczaniu poziomów recyklingu odpadów pochodzących z pojazdów wycofanych z eksploatacji do recyklingu zalicza się procesy oznaczone jako R2–R9 w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
oraz wymontowanie przedmiotów wyposażenia i części pojazdów przeznaczonych do ponownego użycia.

5. Przy obliczaniu poziomów odzysku i recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmioty wyposażenia i części pojazdów przeznaczone do ponownego użycia zalicza się do odzysku i recyklingu.

J.

Data: 2016-02-22 18:39:38
Autor: J.F.
zlomowanie
UĹĽytkownik "Dawid"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:56cb3109$0$648$65785112@news.neostrada.pl...
Ciekawe. Pewien serwis bmw w mieście wojewódzkim, rozbiera stare samochody i sprzedaje na części.Nawet na Allegro są, i nikt ich nie pyta o kilogramy i pozwolenia. Serwis znany i chwalony, nie pan Czesio.
Oszuści czy nie?

Ja ci wiecej powiem - przestepcy. No - wykroczency.

Art. 53a. 1. Kto poza stacjÄ… demontaĹĽu dokonuje:
1) usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub substancji niebezpiecznych, w tym płynów,
2) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia,
3) wymontowania z pojazdĂłw wycofanych z eksploatacji elementĂłw nadajÄ…cych siÄ™ do odzysku lub recyklingu

– podlega karze pieniężnej od 10 000 do 300 000 zł.

Wiec jesli to powazny serwis, to byc moze stosowne papiery maja.

J.

Data: 2016-02-22 12:12:44
Autor: Bolko
zlomowanie

Wiec jesli to powazny serwis, to byc moze stosowne papiery maja.
ja bym się zdziwił jak by mieli

Data: 2016-02-22 22:49:17
Autor: Jarek
zlomowanie

> Wiec jesli to powazny serwis, to byc moze stosowne papiery maja.
ja bym się zdziwił jak by mieli

To już możesz zacz±ć się dziwić.

Data: 2016-02-25 14:23:01
Autor: Dawid
zlomowanie
W dniu 2016-02-22 o 22:49, Jarek pisze:

> Wiec jesli to powazny serwis, to byc moze stosowne papiery maja.
ja bym się zdziwił jak by mieli

To już możesz zacz±ć się dziwić.

To zacznij od siebie. Szopy gdzie to robi±, nie maj± utwardzonego gruntu, ro¶nie tam trawa. To tak można? Super. Jutro otwieram działalno¶ć.

Data: 2016-02-23 21:01:52
Autor: m4rkiz
zlomowanie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:56cb47db$0$661$65785112news.neostrada.pl...
[...]

wiec jezeli kupuja na slupa zarejestrowane auto, nastepnie je rozbiora
to technicznie rzecz biorac mozna im skoczyc

w koncu niejeden samochod rozbiera sie do zera w celu np. rekonstrukcji

ja akurat znam temat dosyc dobrze i nie widze rozsadnego rozwiazania
recyklingu (nie tylko samochodow) w kraju 'na dorobku'

--
http://db.org.pl/

Data: 2016-02-22 18:54:33
Autor: J.F.
zlomowanie
[...]

Ale tu jeszcze nie widze zasadniczo problemu - wjechalo 1000 kg, wyjezdza
850 kg zlomu stalowego, 100kg zlomu aluminium, 20 kg zlomu miedzi,
i poziom jest, i wszyscy sa zadowoleni.

oficjalny kanał recyclingu plastiku?
znaczy że co? że państwo mówi że tu i tu masz sprzedać.

Raczej ze mowi "kto produkuje ten musi odkupic".
I nie ma problemu co zrobic ze starymi piankami z foteli, tkaninami itp.

P.S. widze - do 2014 roku wymagany poziom odzysku i recyklingu byl 85 i 80%.
Teraz 95 i 85%. I zaczyna sie robic sporo ...

J.

Data: 2016-02-22 12:19:21
Autor: Bolko
zlomowanie

Raczej ze mowi "kto produkuje ten musi odkupic".
I nie ma problemu co zrobic ze starymi piankami z foteli, tkaninami itp.
Czyli kto importer samochody?
Ale to przecież po to płacił te 500 zł żeby problem sam się rozwiazał

P.S. widze - do 2014 roku wymagany poziom odzysku i recyklingu byl 85 i 80%.żu Teraz 95 i 85%. I zaczyna sie robic sporo ...

Dokładnie więcej tutaj http://fors.pl/

Data: 2016-02-22 12:25:02
Autor: Bolko
zlomowanie

Ale tu jeszcze nie widze zasadniczo problemu - wjechalo 1000 kg, wyjezdza
850 kg zlomu stalowego, 100kg zlomu aluminium, 20 kg zlomu miedzi,
i poziom jest, i wszyscy sa zadowoleni.
teoretycznie tak tylko że te lepsze samochody zabiera szara strefa.
Zostaj± ci padaki.
Ale ty rozliczasz się papierowo.
Czyli wg dowodów rejestracyjnych wjechało ci 1000 kg
wg faktur sprzedażowych wyjechało 950 kg.

Interesowałem się tematem przez jaki¶ czas i chciałem otworzyć ale wyszło mi
że to nie dla mnie.
Za uczciwy jestem :)

Data: 2016-02-23 08:51:51
Autor: abn140
zlomowanie

Za uczciwy jestem :)
oj tam...
obok musisz miec 'normalny' zlom.
z auta sprzedajesz motor ca 150 kg, i uzupelniasz klamotami poznoszonymi przez Ziutka z Edkiem.
Domyslam sie ze ziutek i edek o paragony nie zapytaja....
zreszta, pewnie by chcieli kasowac wyplate od razu w jedynej slusznej walucie,
wiec kupujesz lewe sznapsy, rozliczasz ich za cene 2x wyzsza, ale tak zeby mieli tego troche wiecej nizby wzieli gotowke
i kupili w sklepie....
wszyscy biegaja do Ciebie.
z autami zero problemu, waga sie zgadza..
zyc nie umierac.
przemysl to otwarcie jeszcze raz..
ps
moje pomysly nie sa sprawdzone, tak mi przyszlo na mysl....

Data: 2016-02-23 04:07:59
Autor: Bolko
zlomowanie

moje pomysly nie sa sprawdzone, tak mi przyszlo na mysl....

:)

Data: 2016-02-23 20:39:56
Autor: jerzu.xyz
zlomowanie
On Mon, 22 Feb 2016 06:06:07 -0800 (PST), Bolko <suryga@gmail.com>
wrote:

- oficjalne SDP ledwo zipia bo ja szara strefa niszczy.

Auto szrot na Strażackiej w Warszawie, w ostatni weekend zapłacili za
Corsę w stanie agonalnym 400 zł. Nawet po ni± przyjechali na drugi
koniec Warszawy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-02-24 08:44:01
Autor: Chris
zlomowanie
wrote:

[...]

Ciekawe ile daj± za auto w pełni sprawne tylko bez możliwo¶ci rejestracji.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2016-02-24 10:01:13
Autor: J.F.
zlomowanie
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:najn06$7n9$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Znacznie mniej  ... bo od niezarejestrowanego nie maja doplaty ? :)

J.

Data: 2016-02-24 10:18:54
Autor: Chris
zlomowanie
W dniu 2016-02-24 o 10:01, J.F. pisze:
[...]

Czyli znaleĽć warsztat co rozbiera na czę¶ci i handluje potem nimi :)
A jak nie to niech stoi dalej w miejscu :) co ciekawe mimo wyrejestrowania w urzędzie 2 lata temu strona historiapojazdów.gov dalej pokazuje że jest zarejestrowany :)

Data: 2016-02-24 12:01:36
Autor: sirapacz
zlomowanie

[...]

a jakim cudem wyrejestrowales bez zlomowania?
jakie to auto?

Data: 2016-02-25 10:22:02
Autor: Chris
zlomowanie
W dniu 2016-02-24 o 12:01, sirapacz pisze:

[...]

Ze względu na wałki importera po 8 latach mojego posiadania urz±d miasta i wydział komunikacji cofn±ł rejestrację pojazdu (dam że takich aut według pani w urzędzie było już ponad 800 i ci±gle spływały nowe), jedyne co zostało to prawnik i przywrócenie praw własno¶ci (bez problemu) ALE prawnik to 3-4k a warto¶ć auta to 6k więc nie miałem w tym interesu. Jedyne co dostałem do papier z urzędu że została cofnięta rejestracja pojazdu, wszystkie  papiery, blachy, auto zostało u mnie a pani sama nie wiedziała co mam dalej robić.
Teraz auto stoi już jaki¶ czas a jedyne co sprzedałem to opony prawie nowe/felgi alu drugi komplet i radio firmowe co dało już 700 zł zysku więc sprzedaż na złom za 400zł mało mnie interesuje zwłaszcza że tuż przed cał± spraw± wymieniłem sporo czę¶ci i s± nowe. Auto to Volvo V40 r2001 1.8 benzyna.