z³omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów

Data: 2013-10-13 21:26:54
Autor: ToMasz
z³omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów
witam

Znajomy znajomego, (starszy cz³owiek) chcia³ zez³omowaæ stare auto (je¿d¿±ce, ubezpieczone). Podzwoni³ po z³omach, przyjechali zobaczyli dali kasê zostawili jaki¶ papierek i pojechali. Papierek jak siê okaza³o to umowa kupna sprzeda¿y! Ma³o tego ma b³êdy w cyferkach, no i nie da siê takiego auta wyrejestrowaæ. Facet który kupi³, twierdzi ¿e za pó¼no na jakie¶ poprawki w umowie, bo auto pojecha³o na z³om, a on dokumenty _wys³a³_ do urzêdu i dupa.

PRoszê powiedzcie mi jaki jest przep³yw dokumetów w przypadku gdy auto trafia na z³om. Gdzie¶ przecie¿ trzeba go wyrejestrowaæ, zdaæ tablice. w UM wydziale komunikacji czy gdzie¶ indziej? w miejscowo¶ci zameldowania w³a¶ciciela czy tam gdzie jest zarejestrowana firma rozbieraj±ca auta? Czy rzeczywi¶cie dokumenty wysy³a siê poczt± czy trzeba osobi¶cie...?
Pozdrawiam

ToMasz

Data: 2013-10-13 16:47:31
Autor: kogutek444
z³omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów
W dniu niedziela, 13 pa¼dziernika 2013 21:26:54 UTC+2 u¿ytkownik ToMasz napisa³:
[...]

Oddawa³em kilka lat temu na z³om. Dosta³em kwit ¿e odda³em. ¯adnej innej papierologii nie by³o. Powiedzieli ¿e do ubezpieczalni z tym kwitem to oddadz± niewykorzystane ubezpieczenie. Ale ze oddalem w ostatnim dniu wa¿nego ubezpieczenia to nie poszed³em bo i po co. Nikt do tej pory o nic siê nie upomnia³.

Data: 2013-10-14 09:06:48
Autor: R
z³omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów

U¿ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:8ea8bd1b-a4cf-4958-8156-4297128f72d0googlegroups.com...
W dniu niedziela, 13 pa¼dziernika 2013 21:26:54 UTC+2 u¿ytkownik ToMasz napisa³:

Ale ze oddalem w ostatnim dniu wa¿nego ubezpieczenia to nie poszed³em bo i po co. Nikt do tej pory o nic siê nie upomnia³.

A umowy na OC nie trzeba czasem wypowiedzieæ? Pó¼niej ka¿± p³aciæ za 10 lat wstecz.
R.

Data: 2013-10-14 03:57:13
Autor: kogutek444
z³omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów
W dniu poniedzia³ek, 14 pa¼dziernika 2013 09:06:48 UTC+2 u¿ytkownik R napisa³:

Nikt o nic siê nie upomnia³.

Data: 2013-10-14 16:27:51
Autor: Artur Miller
zÅ‚omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów
On Mon, 2013-10-14 at 03:57 -0700, kogutek444@gmail.com wrote:
> [...]

Nikt o nic się nie upomniał.

jeszcze. @

Data: 2013-10-14 09:15:05
Autor: kogutek444
z³omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów
W dniu poniedzia³ek, 14 pa¼dziernika 2013 16:27:51 UTC+2 u¿ytkownik Artur Miller napisa³:

jeszcze. @
Ju¿ siê nie upomni. A nawet jak by siê upomnia³ to nie mam obowi±zku trzymania takich dokumentów d³u¿ej ni¿ 5 lat, to nie ZUS. Dawni up³ynê³o 5 lat.

Data: 2013-10-14 08:01:47
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 14 Oct 2013 09:06:48 +0200 osobnik zwany R napisał:

U¿ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
news:8ea8bd1b-a4cf-4958-8156-4297128f72d0googlegroups.com... W dniu
niedziela, 13 paŒdziernika 2013 21:26:54 UTC+2 u¿ytkownik ToMasz
napisa³:

Ale ze oddalem w ostatnim dniu wa¿nego ubezpieczenia to nie poszed³em
bo i po co. Nikt do tej pory o nic siê nie upomnia³.

A umowy na OC nie trzeba czasem wypowiedzieæ? PóŒniej ka¿± p³aciæ za 10
lat wstecz.
R.

nie możesz wypowiedzieć nieswojej umowy. A po złomowaniu czy sprzedaży ona już nie jest Twoja

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-10-14 10:36:54
Autor: R
z3omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów

U¿ytkownik "masti" <gone@to.hell> napisa³ w wiadomo¶ci news:l3g8db$3pr$7dont-email.me...

nie mo¿esz wypowiedzieæ nieswojej umowy. A po z³omowaniu czy sprzeda¿y
ona ju¿ nie jest Twoja

Chyba jednak umowa OC jest moja. Tyle, ¿e ochrona z niej p³yn±ca mo¿e tymczasowo byæ przeniesiona na nowego w³a¶ciciela.
R.

Data: 2013-10-14 11:14:21
Autor: J.F
zlomowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentow
Użytkownik "masti"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

10 to nie, ale za kolejny rok tak.
Plus ewentualna kara z UFG, jak sie okaze ze nie masz wg nich OC, a papiery zagubiles :-)

nie możesz wypowiedzieć nieswojej umowy. A po złomowaniu czy sprzedaży
ona już nie jest Twoja

Hm, po zlomowaniu chyba nadal twoja.
A po sprzedazy nalezy poinformowac o sprzedazy.

J.

Data: 2013-10-13 23:01:57
Autor: J.F
z³omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów
U¿ytkownik "ToMasz"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Byc moze nie ma juz problemu - urzad dostal papierki, tablice i  dowod rejestracyjny i auto jest wyrejestrowane.

Ale ... dla pewnosci moze powiadamic urzad o sprzedazy.
Listownie, skoro nie chca osobiscie.
W liscie moze podac poprawne numerki, o ile pamieta :-)

[...]

W wydziale komunikacji gdzie auto zarejestrowane.
Ale teraz to zasadniczo problem obecnego wlasciciela - tylko niech znajomy powiadomi jeszcze ubezpieczyciela o sprzedazy.

J.

Data: 2013-10-14 15:12:31
Autor: janek
W dniu 2013-10-13 21:26, ToMasz pisze:
[...]

on nie zez³omowa³ tylko sprzeda³

przy z³omowaniu dostajesz kase do rêki i papier z³omowania

przy sprzeda¿y normalna umowa KS

Data: 2013-10-17 02:38:17
Autor: LEPEK
[...]

Czyli sprzeda³ samochód, tak po prostu.

Ma³o tego ma b³êdy w cyferkach, no i nie da
siê takiego auta wyrejestrowaæ.

Znajomy znajomego nie musi, ani nawet nie mo¿e wyrejestrowaæ - mo¿e (i powinien) zg³osiæ sprzeda¿ samochodu w urzêdzie, w którym by³ zarejestrowany w momencie sprzeda¿y. Idzie do urzêdu z t± umow± i oni j± stempluj±, po¶wiadczaj±c ¿e zarejestrowali ten fakt.

Facet który kupi³, twierdzi ¿e za pó¼no
na jakie¶ poprawki w umowie, bo auto pojecha³o na z³om, a on dokumenty
_wys³a³_ do urzêdu i dupa.

Co nowy w³a¶ciciel zrobi³ z samochodem, to ju¿ jego problem.

PRoszê powiedzcie mi jaki jest przep³yw dokumetów w przypadku gdy auto
trafia na z³om. Gdzie¶ przecie¿ trzeba go wyrejestrowaæ, zdaæ tablice. w
UM wydziale komunikacji czy gdzie¶ indziej?

Ale znajomy znajomego sprzeda³ zarejestrowany samochód, wiêc i tablice trafi³y do nowego w³a¶ciciela. On od tej chwili dysponuje ca³ym kramem.

Pozdr,

--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

z³omowanie pojazdu - jaki jest obieg dokumentów