Data: 2012-08-09 09:22:49 | |
Autor: ARO | |
zmęczone gaźniki w XJ600 | |
Czołem kluski z rosołem!
Czy ktoś z Was orientuje się czy do przedliftowej dywersji XJ600 (4BR z '94) można założyć gaźniki od nowszej wersji produkowanej po 98 roku? Wyczytałem że nowsze miały ssanie na kierownicy i czujnik położenia przepustnicy - to niby nie problem. A jak rozstaw i srednica gardzieli oraz inne sprawy? Będzie to pasować i działać jak należy? Problem polega na tym, że model motocykla ma już swoje lata i obawiam sie, ze ciezko bedzie znalezc gaziory w dobrym stanie. W tych, z ktorymi walcze sa rozbite rozpylacze (owale zamiast otworow), dwie membrany dziurawe i urwane dwie sruby trzymajace caly jet housing. W takim wypadku lepiej poszukac kompletnych niezajezdzonych gaziorow, niz sciagac z konca swiata zestawy naprawcze. Kupowanie gaznikow bedzie prawdopodobnie w ciemno, bo jak znam zycie, to zaden z tych pajacow na alledrogo nie bedzie ani chcial, ani tym bardziej umial zrobic fotek elementow, ktore mnie interesuja. Zakladam, ze mlodsze roczniki moga miec mniej wychlastane graty - stad pomysl. pzdr -- ARQ transalp |
|
Data: 2012-08-09 07:12:37 | |
Autor: AZ | |
zmĂŞczone gaÂźniki w XJ600 | |
On 2012-08-09, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:
CzoÂłem kluski z rosoÂłem!Nie wiem jak jamachacha ale KHI w swoich serwisowkach gazniki ma konkretnie opisane, model, wszystkie dysze itp. moze sciagnij serwisowke od starszej XJ i nowszej i zobacz? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-08-09 09:20:13 | |
Autor: Kuczu | |
zm�czone ga�niki w XJ600 | |
W dniu 2012-08-09 09:22, ARO pisze:
Czo�em kluski z roso�em! tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach polegaja tez na podgrzewaniu. jedne mialy podgrzewanie olejem a inne elektryczne.
Kup gazniki na ebay.de. Tam jest duzo mniejsza szansa trafienia zbuka. Ladne uzywki kosztuja ok 120-130 Euro. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-08-09 20:03:54 | |
Autor: marvin | |
zmęczone gaźniki w XJ600 | |
Użytkownik "Kuczu" napisal w wiadomosci...
tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach Dodatkowo nowsza miala elektryczna pompe paliwa - nie wiem czy moze to miec jakies znaczenie dla gaznikow. Pozdrawiam marvin tdm900 |
|
Data: 2012-08-09 18:28:55 | |
Autor: AZ | |
zmÄczone gaĹşniki w XJ600 | |
On 2012-08-09, marvin <marcin.888@wp.pl> wrote:
Raczej nie, pompa sie wylacza po zamknieciu zaworka iglicowego. Pompy satak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach przewaznie w moto gdzie konstrukcyjnie najnizszy punkt zbiornika jest nizej od komor plywakowych a tego grawitacja nie ogarnie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-08-10 01:56:58 | |
Autor: ARO | |
zmęczone gaźniki w XJ600 | |
Użytkownik "marvin" <marcin.888@wp.pl> napisał w:
Dodatkowo nowsza miala elektryczna pompe paliwa - nie wiem czy moze to miec Akurat ja mam na warsztacie starszą wersję ('94) gdzie jest dość ciekawie i nietypowo, bo: 1. jest kranik podciśnieniowy (PRI-RES-ON), 2. jest pompa paliwa, taka standardowa z przeponą. I teraz o ile silnik nie pracuje (nie wytwarza podcisnienia) i kranik jest na ON, to gdy wlaczy sie zapłon, to pompa dostaje szału, bo ma zatkany dolot. Taka anegdotka. Jak jest w ta pompa w nowszym modelu (czyli 1998+) tego nie wiem. Obecnosc pompy w tym przypadku nie ma znaczenia. -- ARQ transalp |
|
Data: 2012-08-10 02:20:52 | |
Autor: ARO | |
zmeczone gazniki w XJ600 | |
Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał :
tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach polegaja tez na podgrzewaniu. jedne mialy podgrzewanie olejem a inne elektryczne. Ciekawe jak to sie miesci pod bakiem, miedzy rama i laczy z puszka powietrzna... Z serwisowki, ktorej istnienie przytacza AZ nie dowiem sie rzeczy o ktore pytam. Haynes podaje parametry do regulacji, wymiary dysz i inne standardowe sprawy rozbiorkowo-sewisowe typu rysunek eksplodowany, z ktorego odpowiedzi tez nie uzyskam. Serwis manuala Yamahy akurat do tego motocykla nie znalazlem, chyba ze ktos ma i sie podzieli, to ja bardzo chetnie :) Pomimo, ze z prądem jestem na "ty", zastanawiam sie czy nie pozbyc sie tego podgrzewania. Jaki to ma sens w naszych warunkach klimatycznych? Tym bardziej, gdyby pozostac przy oryginalnych gaznikach, to dopiero goracy olej jest je w stanie ogrzac. Domyslam sie, ze to ma na celu tylko termiczna stabilizacje warunkow pracy, bo siedzi w gazniku tez jakas czujka temperatury, ktora jest podpieta pod sterownik razem z tym zaworem otwierajacym obieg oleju. No patrz pan, ze inne moto tego nie maja, a jezdza, chocby moj trampek. Niby hąda. Kup gazniki na ebay.de. Tam jest duzo mniejsza szansa trafienia zbuka. Ladne uzywki kosztuja ok 120-130 Euro. Argumenty by sie tam zalogowac ciagle gromadze, ale chyba jeszcze nie osiagnely one masy krytycznej ;) Klient jest w stanie zaplacic za uzywane gazniki maksymalnie taka cene, ktora przytaczasz, jednak musi miec 100% pewnosc ze bedzie to dobry towar. Dla mnie z kolei umoczyc 4..5 stów za jednym strzałem to dosc smutny temat. -- ARQ transalp |
|
Data: 2012-08-10 07:59:24 | |
Autor: AZ | |
zmeczone gazniki w XJ600 | |
On 2012-08-10, ARO <ask_me@prv.pl> wrote:
No to inaczej: http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/1994-yamaha-seca-ii-600-xj600sf/o/m146387#sch138374 W tabelce na dole masz wszystkie dysze z rozmiarami. -- Artur ZZR 1200 |
|