zmiana ceny abanamentu

Data: 2011-01-05 10:06:51
Autor: mz
zmiana ceny abanamentu
Witam
Wyczytałem na wp (http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Kto-podniesie-ceny-za-internet-i-telefon-z-powodu-podwyzki-VAT-u,wid,13001666,wiadomosc.html), iż Play zwieksza mi abonament i dodaje za to dodatkowe minuty.
W związku z tym mam pytania:
1. Czy nie powinni mnie o tym poinformować jakimś pismem ?
2. Czy mogę wypowiedzieć w związku z tym umowę (bez płacenia kary) ? Dodatkowych minut mi nie potrzeba, te co mam i tak nie wygaduję.?

Data: 2011-01-05 09:14:52
Autor: Olgierd
zmiana ceny abanamentu
Dnia Wed, 05 Jan 2011 10:06:51 +0100, mz napisał(a):

Dodatkowych minut
mi nie potrzeba, te co mam i tak nie wygaduję.?

Oto jest pytanie.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-01-05 11:13:03
Autor: mz
zmiana ceny abanamentu

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2011.01.05.09.14.52rudak.org...
Dnia Wed, 05 Jan 2011 10:06:51 +0100, mz napisał(a):

Dodatkowych minut
mi nie potrzeba, te co mam i tak nie wygaduję.?

Oto jest pytanie.

A ja oczekuje odpowiedzi na nie. ;)

Data: 2011-01-05 10:38:35
Autor: Waldek Godel
zmiana ceny abanamentu
Dnia Wed, 5 Jan 2011 11:13:03 +0100, mz napisał(a):

Oto jest pytanie.

A ja oczekuje odpowiedzi na nie. ;)

A ja oczekuję, że ktoś poda mi dziś numery na najbliższą kumulację totka

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

Data: 2011-01-05 12:11:13
Autor: mz
zmiana ceny abanamentu

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:159i0qs51og0d.dlglepper.institute.com...
Dnia Wed, 5 Jan 2011 11:13:03 +0100, mz napisał(a):

Oto jest pytanie.

A ja oczekuje odpowiedzi na nie. ;)

A ja oczekuję, że ktoś poda mi dziś numery na najbliższą kumulację totka

4, 15, 26, 35, 42, 48 proszę ;)
Na najbliższą kulminację w wysokości XX* mln zł ;) kiedy ta konkretna kulminacja nastąpi to moja tajemnica.

w miejsce * wstaw kwotę jaką chcesz.

Data: 2011-01-05 11:14:46
Autor: Waldek Godel
zmiana ceny abanamentu
Dnia Wed, 5 Jan 2011 12:11:13 +0100, mz napisał(a):

4, 15, 26, 35, 42, 48 proszę ;)
Na najbliższą kulminację w wysokości XX* mln zł ;) kiedy ta konkretna kulminacja nastąpi to moja tajemnica.

w miejsce * wstaw kwotę jaką chcesz.

Proszę, więc masz odpowiedź: NIE.

* - odpowiedź jest dokładnie tyle samo warta co twoja.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-01-05 11:32:22
Autor: Olgierd
zmiana ceny abanamentu
Dnia Wed, 05 Jan 2011 11:14:46 +0000, Waldek Godel napisał(a):

Proszę, więc masz odpowiedź: NIE.

Pozwolę sobie się nie zgodzić. Ja bym wstawił "tak".

Data: 2011-01-06 15:29:05
Autor: Diabełson
zmiana ceny abanamentu
W dniu 2011-01-05 11:38, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 5 Jan 2011 11:13:03 +0100, mz napisał(a):

Oto jest pytanie.

A ja oczekuje odpowiedzi na nie. ;)

A ja oczekuję, że ktoś poda mi dziś numery na najbliższą kumulację totka

1, 28, 29, 32, 36, 47
--
zimo, wypierdalaj bo chcemy budować boiska!

Data: 2011-01-05 11:25:48
Autor: tl
zmiana ceny abanamentu

Użytkownik "mz" <22051976wytnij@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d2434ad$0$2446$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Vat to podatek płacony państwu więc to nie play Ci podwyższa ceny. Play jedynie rekompensuje Ci działanie innego podmiotu.

Data: 2011-01-05 03:26:02
Autor: Marek Sondej
zmiana ceny abanamentu
On 5 Sty, 11:25, "tl" <tl...@poczta.gazeta.pl> wrote:
U ytkownik "mz" <22051976wyt...@wp.pl> napisa w wiadomo cinews:4d2434ad$0$2446$65785112news.neostrada.pl...

Vat to podatek p acony pa stwu wi c to nie play Ci podwy sza ceny. Play
jedynie rekompensuje Ci dzia anie innego podmiotu.

Gdyby operatorzy zachowali się z poszanowaniem klienta byłoby tak jak
u operatorów telefonii stacjonarnej-internetowej:

"Szanowny Użytkowniku!

W związku ze wzrostem stawki VAT, od 1 stycznia 2011 roku na
platformie FreecoNet obowiązywał będzie nowy cennik. Zmiany mają wpływ
jedynie na ceny brutto i dotyczą połączeń międzynarodowych,
komórkowych oraz usług. Aby zmiana ta w jak najmniejszym stopniu
dotknęła klientów FreecoNet, zdecydowaliśmy się na pokrycie kosztów
wynikających z podwyższonej stawki VAT w przypadku najpopularniejszych
kierunków zagranicznych oraz wszystkich połączeń na krajowe numery
stacjonarne. Tym samym będą one realizowane po dotychczasowych
cenach."

Co prawda nie na wszystkie połączenia, ale jednak :)

Operatorzy nie powinni, przynajmniej do końca trwania umowy podnosić
cen brutto, ale parę złotych na każdym abo razy ...naście milionów to
niezła sumka.

Który punkt regulaminu zezwala na zmianę ceny w trakcie trwania umowy,
mimo iż nie z jego winy, jak się zmienia kurs dolara/euro operatorzy
płacą inne kwoty za urządzenia do budowy stacji GSM.

Pozdrawiam: Marek Sondej

Data: 2011-01-05 11:41:56
Autor: Waldek Godel
zmiana ceny abanamentu
Dnia Wed, 5 Jan 2011 03:26:02 -0800 (PST), Marek Sondej napisał(a):

Operatorzy nie powinni, przynajmniej do końca trwania umowy podnosić
cen brutto, ale parę złotych na każdym abo razy ...naście milionów to
niezła sumka...

.... idąca na konto fiskusa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

Data: 2011-01-05 04:47:29
Autor: Marek Sondej
zmiana ceny abanamentu
On 5 Sty, 12:41, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Wed, 5 Jan 2011 03:26:02 -0800 (PST), Marek Sondej napisa (a):

> Operatorzy nie powinni, przynajmniej do ko ca trwania umowy podnosi
> cen brutto, ale par z otych na ka dym abo razy ...na cie milion w to
> niez a sumka...

... id ca na konto fiskusa.

W przypadku podniesienia cen, w przypadku gdy nie zmieniliby cen
brutto byłoby o tyle mniej w kasie operatorów, a tego nie zrobią więc
ludzie będą wypowiadać umowy.

Pozdrawiam: Marek Sondej

Data: 2011-01-05 16:33:13
Autor: Waldek Godel
zmiana ceny abanamentu
Dnia Wed, 5 Jan 2011 04:47:29 -0800 (PST), Marek Sondej napisał(a):

W przypadku podniesienia cen, w przypadku gdy nie zmieniliby cen
brutto byłoby o tyle mniej w kasie operatorów, a tego nie zrobią więc
ludzie będą wypowiadać umowy.

.... i płacić kary umowne.

Data: 2011-01-05 17:51:09
Autor: tl
zmiana ceny abanamentu

Użytkownik "Marek Sondej" <sondejmarek@gmail.com> napisał w wiadomości news:42de13cf-1dfe-4471-a320-13aba51c7ce8p1g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Jeszcze raz powoli i wyraźnie - to nie operator podnosi cenę tylko aparat państwowy -  podatek.
Ceną za usługę jest cena netto. Operator jedynie pobiera i przekazuje haracz czyli vat.
Twoje porównanie jest nietrafione. Lepsze byłoby gdybyś napisał : wpada gangster do restauratora
i mówi - " Od jutra płacisz mi 1% więcej od swoich cen "
Restaurator może zamknąć interes, zarabiać mniej lub dodawać więcej papieru do mielonego żeby nie splajtować.

Data: 2011-01-08 18:47:54
Autor: PlaMa
zmiana ceny abanamentu
tl pisze:

Jeszcze raz powoli i wyraźnie - to nie operator podnosi cenę tylko aparat państwowy -  podatek.
Ceną za usługę jest cena netto. Operator jedynie pobiera i przekazuje haracz czyli vat.

Zabawne... ja w swoim czasie (lata temu bo zmądrzałem do prepaidów :P) podpisywałem umowy na kwoty brutto...

Napiszę nawet jaśniej: Zawarta została umowa między operatorem a mną, że za ich usługi będę im uiszczał miesięczną opłatą w wysokości xxzł BRUTTO.

Ceną za usługę była cena brutto - bo na taką się umawialiśmy.

Data: 2011-01-05 17:59:42
Autor: Samotnik
zmiana ceny abanamentu
Dnia 05.01.2011 Marek Sondej <sondejmarek@gmail.com> napisał/a:
Operatorzy nie powinni, przynajmniej do końca trwania umowy podnosić
cen brutto, ale parę złotych na każdym abo razy ...naście milionów to
niezła sumka.

Pytanie - dlaczego operatorzy mają płacić za pomysły Donalda Tuska?
Podatek VAT jest podatkiem płaconym przez konsumenta, odbiorcę końcowego,
więc to on powinien ponosić koszta jego podwyżki. W zasadzie to martwi mnie
to, że dostawcy usług ciągłych (zwłaszcza telekomunikacyjnych) tak chętnie
biorą na siebie tę podwyżkę. Przez to społeczeństwo nie będzie dotknięte
podwyżką (no, będzie, ale w dużo mniejszym stopniu) i nie trafi go szlag.
Dzięki czemu Donald Tusk chętniej i łatwiej podniesie podatek po raz
kolejny. Ciekawe, czy wtedy znowu przedsiębiorcy zaoferują się za to
zapłacić?
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-01-05 13:54:34
Autor: Q
zmiana ceny abanamentu
Vat to podatek płacony państwu więc to nie play Ci podwyższa ceny. Play jedynie rekompensuje Ci działanie innego podmiotu.

Racja, ale dlaczego pod koniec grudnia play sprzedawal abonamenty
nadal "po starych cenach", kiedy (prawie) kazdy wiedzial juz,
ze za pare dni jest 1.1.2011 i nowy vat?

Co siec to inny sposob na wyruchanie klienta...

Data: 2011-01-05 15:48:59
Autor: JoteR
zmiana ceny abanamentu
"Q" napisał:

Racja, ale dlaczego pod koniec grudnia play sprzedawal abonamenty
nadal "po starych cenach", kiedy (prawie) kazdy wiedzial juz,
ze za pare dni jest 1.1.2011 i nowy vat?

Bo nie mógł w 2010 r. (obojętnie - w grudniu czy w lipcu) naliczać nowej stawki VAT?

Co siec to inny sposob na wyruchanie klienta...

No i na ile cię wychędożyli? Na 24 czy na 60 groszy miesięcznie?

JoteR

Data: 2011-01-06 09:53:45
Autor: J.F.
zmiana ceny abanamentu
On Wed, 5 Jan 2011 15:48:59 +0100,  JoteR wrote:
"Q" napisał:
[...]

Ale mogl stosowny zapis zawrzec w cenniku lub umowie.

Co sie martwicie - podniosa czy nie - potem przyjda kolejne promocje i
obnizki :-)

J.

Data: 2011-01-06 14:10:16
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
zmiana ceny abanamentu
W dniu 2011-01-06 09:53, J.F. pisze:

Bo nie mógł w 2010 r. (obojętnie - w grudniu czy w lipcu) naliczać nowej
stawki VAT?

Ale mogl stosowny zapis zawrzec w cenniku lub umowie.

Niespecjalnie mógł - stosowna ustawa została opublikowana w drugiej połowie grudnia, bodajże 17. I dopiero od tej pory można traktować ją poważnie.

Data: 2011-01-06 18:33:15
Autor: J.F.
zmiana ceny abanamentu
On Thu, 06 Jan 2011 14:10:16 +0100,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

Proces wprowadzania byl jednak dluzszy i spokojnie mozna bylo stosowny
zapis wprowadzic wczesniej.

A swoja droga - jesli ktos ma np okres rozliczeniowy 10-go dnia
miesiaca - to co - dwie stawki vat na fakturze ? Hm, w sumie to nawet nie trzeba tak - faktura za grudzien, wystawiona
w styczniu - jaka powinna miec stawke ? J.

Data: 2011-01-06 19:09:02
Autor: JoteR
zmiana ceny abanamentu
"J.F." napisał:

Proces wprowadzania byl jednak dluzszy i spokojnie mozna bylo
stosowny zapis wprowadzic wczesniej.

I wyjść na głupka, jak temu rządu znów coś się w ostatniej chwili odwidzi? I dojdzie do wniosku, że np. 25% wygląda znacznie lepiej? Nie takie wolty już wykonano w bieżącej kadencji.

A swoja droga - jesli ktos ma np okres rozliczeniowy 10-go dnia
miesiaca - to co - dwie stawki vat na fakturze ?

Tak, na fakturze z Play widnieją 2 pozycję pt. usługa telekomunikacyjna, pierwsza ma wartość obejmującą część abonamentu za ostatnią dekadę grudnia z 22% stawką VAT, druga obejmująca dwie dekady stycznia ze stawką 23% VAT. Przy czym te 2 pozycje tak zostały policzone, żeby ich suma brutto wyniosła tyle, ile miesięczne zobowiązanie abonenta w momencie podpisywania umowy.
Mnie to zasadniczo zwisa, bo cyrograf mam do końca stycznia, ale chyba podpiszę następny, bo przez te dwa lata prepaidziarze, pomimo wzmożonych wysiłków na gupie, nijak nie potrafili uzasadnić tezy o wyższości karty prepaid nad abonamentem, a niektórzy najżarliwsi wyznawcy sami podpisali w tym czasie cyrograf ;->

JoteR

Data: 2011-01-06 23:31:42
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
zmiana ceny abanamentu
W dniu 2011-01-06 18:33, J.F. pisze:
[...]

Nie, zbyt wiele cudów na urną (znaczy nad maszynkami do głosowania) widziałem, żeby można było sobie spokojnie pozwolić na coś takiego.

Data: 2011-01-05 12:48:06
Autor: gregor
zmiana ceny abanamentu
mnie tez nie poinformowali a faktura jest juz wystawiona, jakies jaja w tym play

gregor

Data: 2011-01-05 20:18:28
Autor: JoteR
zmiana ceny abanamentu
"mz" napisał:

Wyczytałem na wp [...] iż Play zwieksza mi abonament i dodaje za to dodatkowe minuty.

Ale u źródła już się sprawdzić nie chciało?
http://vat.playmobile.pl

1. Czy nie powinni mnie o tym poinformować jakimś pismem ?

Przecież informują swoich abonentów - takie coś znalazłem dzisiaj w skrzynce:

"[...]
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów. Play zdecydował się na na *obniżenie cen netto* za niektóre usługi telekomunikacyjne, przy jednoczesnym zachowaniu nowej obowiązującej stawki VAT. Oznacza to, że *cena brutto za poniższe usługi nie ulaga zmianie*:
- połączenia głosowe i wideo (z wyjątkiem Numerów Premium i Specjalnych).
- SMS-y i MMS-y (z wyjątkiem Numerów Premium i Specjalnych).
- przesyłanie danych
- pakiety i usługi dodatkowe (na przykład Muzyka na Czekanie, poczta głosowa MMS, Pakiety Minut do Wszystkich)
[...]
Z poważaniem
Zespół Play"

2. Czy mogę wypowiedzieć w związku z tym umowę

W związku z czym?

 (bez płacenia kary) ?

Nie.

JoteR

PS. Aha, na dołączonej fakturze kwota brutto abonamentu za okres 20.12.2010 - 19.01.2011 nadal wynosi 50 zł - czyli bez zmian.

Data: 2011-01-09 20:01:21
Autor: PlaMa
zmiana ceny abanamentu
JoteR pisze:

PS. Aha, na dołączonej fakturze kwota brutto abonamentu za okres 20.12.2010 - 19.01.2011 nadal wynosi 50 zł - czyli bez zmian.

No to zdecydujcie się... tl twierdzi, że kwota netto się nie zmieniła więc wszystko ok, Ty twierdzisz, że kwota brutto się nie zmieniła więc wszystko ok... Kto ma racje?

Data: 2011-01-09 20:50:50
Autor: JoteR
zmiana ceny abanamentu
"PlaMa" napisał:

PS. Aha, na dołączonej fakturze kwota brutto abonamentu za okres 20.12.2010 - 19.01.2011 nadal wynosi 50 zł - czyli bez zmian.

No to zdecydujcie się...

Ale na co ja mam się zdecydować? To Play zadecydował za mnie, przysyłając pismo, którego fragment zacytowałem. Ja mogę tylko przyjąć to do wiadomości.

tl twierdzi, że kwota netto się nie zmieniła

I ma rację. Sprawdź *aktualne* ceny abonamentów. Te groszowe końcówki to efekt podwyżki stawki VAT przy niezmienionych cenach netto.

Ty twierdzisz, że kwota brutto się nie zmieniła

Bo *dla mnie* nie zmieniła się, co widać na fakturze.

Kto ma racje?

Jak zwykle w takich przypadkach - prawda leży tam, gdzie leży (że tak sobie zacytuję współczesnego klasyka). Dla tych, co podpisali umowę przed zmianą stawki (tak jak ja), kwota brutto miesięcznego zobowiązania się nie zmieniła (to taki ukłon ze strony Play), natomiast gdybym wyjechał poza abonament lub dołożył nowe usługi - zapłacę cenę z nowym VAT-em. Natomiast nowi zapłacą wg starych cen netto (tak jak napisał kolega "tl") z nowym VAT-em, czyli np. zamiast dotychczasowych 49 zł - 49,40 zł.

JoteR

zmiana ceny abanamentu