zmiana komponentów ws. zmiana rower u

Data: 2009-07-05 16:55:11
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
zmiana komponentów ws. zmiana rower u

Mam damską wersję GF Advance z 2007 r., rama 16', mam 156 cm wzrostu.
Jeżdżę nim od 1,5 roku (promocja z 1600 zł na 1000 zł) i wygląda na
to, że rama jest jednak za długa. Czy raczej - za duża w rowerze jest

Próbowałaś przesunąć siodełko do przodu?

Przerzutka tylnia: Shimano Alivio

Jaka?

zyga

Data: 2009-07-05 08:48:10
Autor: Weronika
zmiana komponentów ws. zmiana roweru
On 5 Lip, 16:55, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Próbowałaś przesunąć siodełko do przodu?

Dobre pytanie. Głupio jednak przyznać, ale nie wiem, jak się przesuwa
siodełko do przodu. A to by się pewnie też przydało w tym przypadku..
Może uda mi się jakoś dowiedzieć.

> Przerzutka tylnia: Shimano Alivio.
Jaka?

Nie wiem niestety, jaki nr Alivio to jest dokładnie. Mogę
sprawdzić.Przyznam natomiast, że jeśli chodzi o przerzutki, manetki,
korbę, etc., to trudno temu rowerowi cokolwiek zarzucić :-)

Data: 2009-07-05 18:22:30
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Pod siodełkiem jest jedna albo dwie śruby, popuść je troszkę, przesuń siodełko i dokręć śruby.

Przerzutka tylnia: Shimano Alivio.
Jaka?

Tylna!

Data: 2009-07-05 11:09:10
Autor: Weronika
zmiana komponentów ws. zmiana roweru
On 5 Lip, 18:22, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:
Pod siodełkiem jest jedna albo dwie śruby, popuść je troszkę, przesuń
siodełko i dokręć śruby.

dzięki :-)
pzdr,

Data: 2009-07-05 19:28:32
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-05, Weronika wrote:
[...]

Masz jeszcze inną możliwość regulacyjną - krótszy mostek (to coś łączące
rurę sterową z kierownicą). Nie widać w specyfikacji, jakiej długości
masz nominalnie mostek, więc trudno stwierdzić, czy i o ile można
pokombinować.

Jeżeli jesteś jakimś przypadkiem z Krakowa, to mógłbym Ci nawet jakiś
krótki mostek pożyczyć do wypróbowania - pod warunkiem, że masz rurę
sterową 1 1/8", bo w opisie tego nie ma.

Data: 2009-07-05 13:02:38
Autor: Weronika
zmiana komponentów ws. zmiana roweru
On 5 Lip, 21:28, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
> Masz jeszcze inną możliwość regulacyjną - krótszy mostek

No właśnie tej kwestii, szanowny Janie,  mój post dotyczy, od
początku...

Mostek w tej damce jest ewidentnie długi:
http://sklep.rower.com/products/big/1230.jpg

a jeśli chodzi o jego dokładniejsze parametry, to musiałabym zmierzyć,
ale słyszałam też że są chyba różne metody mierzenia mostków...

Jeżeli jesteś jakimś przypadkiem z Krakowa

Niestety, z Warszawy...

Data: 2009-07-05 20:12:18
Autor: Jan Srzednicki
wrote:
> [...]

No właśnie tej kwestii, szanowny Janie,  mój post dotyczy, od
początku...

Mostek w tej damce jest ewidentnie długi:

Faktycznie raczej dość długi, ale to zdjęcie jest za małe, żeby
jakkolwiek sensownie szacować.

a jeśli chodzi o jego dokładniejsze parametry, to musiałabym zmierzyć,
ale słyszałam też że są chyba różne metody mierzenia mostków...

Długość mostka mierzy się od środka jednej dziury do środka drugiej
dziury, łopatologicznie to ujmując (przy czym, mówię o środku w trzech
wymiarach). Nie spotkałem się z innym podawaniem rozmiaru, choć
oczywiście z mostkami regulowanymi jest znacznie trudniej, bo im się
"ramię" składa.

Do zmierzenia długości mostka wystarczy linijka. Ale, długość to nie
wszystko - drugim waznym parametrem mostka jest jego kąt, który zmienia
efektywną długość i wysokość. U Ciebie jest to na oko jakieś 15-20
stopni.

Jeżeli jesteś jakimś przypadkiem z Krakowa

Niestety, z Warszawy...

Nie to nie. ;)

Data: 2009-07-05 13:50:20
Autor: Weronika
zmiana komponentów ws. zmiana roweru
On 5 Lip, 22:12, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

[...]

 dzięki. Zmierzę w wolnej chwili i napiszę :-)

Data: 2009-07-05 21:32:10
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Wawa.
Też chciałem pożyczyć.
;-)

zyga

Data: 2009-07-05 11:16:15
Autor: Rowerex
zmiana komponentów ws. zmiana roweru
On 5 Lip, 15:55, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote:

Próbowałaś przesunąć siodełko do przodu?

I koniecznie też trzeba przesunąć do przodu suport wraz z korbą :P

Pozdr-
-Rowerex

zmiana komponentów ws. zmiana rower u