Data: 2009-07-05 07:10:14 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
Witam,
Mam damską wersję GF Advance z 2007 r., rama 16', mam 156 cm wzrostu. Jeżdżę nim od 1,5 roku (promocja z 1600 zł na 1000 zł) i wygląda na to, że rama jest jednak za długa. Czy raczej - za duża w rowerze jest odległość między siodełkiem a kierownicą. Efekt jest taki, że- zwłaszcza na piachu - rower słabo trzyma się toru jazdy, "sam" dość gwałtownie skręca na boki.Ogólnie jest dość krowiasty, i niespecjalnie "słucha się" w ciekawszym terenie, np. leśnym z wydamami. Kolega mi poradził, by zmienić mostek na zasadniczo krótszy i że wtedy będzie lepiej. Przy okazji chętnie skróciłabym kierownicę lub kupiła krótszą i prostą. Po póltora roku jestem przekonana, że krótsza będzie lepsza. Chciałam prosić o radę, czy warto inwestować w ten rower (bez gwarancji sukcesu, że odległości wtedy będą w nim lepsze dla mnie), czy sobie odpuścić, sprzedać go i raczej rozejrzeć za innym? Jeżdżę ok.1000 km/rok, po różnym terenie (las, troche piach, wzgórza, asfalt, żwir), czasem też z sakwami. Dziekuję! PS. Poniżej specyfikacja mojego GF Advance : Rama: Silver Series aluminum ATB Amortyzator - przód / Widelec: RST Capa T7 w/preload, 75mm travel Stery: Aheadset w/semi-cartridge bearings, sealed Mechanizm korbowy: SR XCC-102 42/34/24 w/chainguard Pedały: Nylon platform Kaseta/Wolnobieg: SRAM PG830 , 11-32 , 8 speed Korby Suntour XCC-T102 42 / 34 / 24 Przerzutka przednia: Shimano C050 Przerzutka tylnia: Shimano Alivio Manetki: Shimano EF50 Kierownica: High tensile steel , 30mm rise Wspornik kierownicy: Bontrager Approved, 30d (women's: 40d) Hamulce: Tektro V Piasta - przód: alloy Piasta - tył: SHIMANO RM30 Opony: Bontrager Connection Trail, 26x2.0 Obręcze: Matrix 550 Wspornik siodła: Bontrager Approved |
|
Data: 2009-07-05 11:29:56 | |
Autor: Rowerex | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 15:10, Weronika <w.witc...@gmail.com> wrote:
Efekt jest taki, że- To typowe zachowanie dla zbyt daleko wysuniętego przedniego koła w stosunku do środka ciężkości - innymi słowy za długa rama i za mało dociążone przednie koło. Kolega mi poradził, by zmienić mostek na zasadniczo krótszy i że wtedy Nie będzie lepiej i wielce prawdopodobne, że będzie gorzej (tak było u mnie). Przy okazji chętnie skróciłabym kierownicę lub kupiła krótszą i Dobry pomysł. Chciałam prosić o radę, czy warto inwestować w ten rower (bez Może zmień ramę a nie cały rower. O krótkie ramy niestety czasem trudno, ja tak długo bezskutecznie szukałem, że w końcu zrobiłem własny projekt krótkiej ramy dostosowanej do mojej sylwetki i zleciłem wykonanie u Orłowskiego. Wbrew wszelkim modom skróciłem ramę i nieco wydłużylem tylne widełki - w efekcie wreszcie mam rower który skręca wtedy kiedy ja chcę, a nie wtedy kiedy on chce ewentualnie gdy się go do tego zmusi... Przesunięcie siodełka przód-tył nie służy do "skracania" roweru!! Dawno temu na preclu ktos napisał, że za takie rady powinną się dawać w łeb - i po paru latach jazdy przyznaję mu pełną rację! Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-07-05 12:50:37 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 20:29, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
Rowereksie, dzieki za uwagi, inspirujące, ciekawe. Co do zachowania wszystkiego poza rama - pomysł pewnie słuszny, ale dla kogoś kto umiałby sobie złożyć tę nową ramę z resztą roweru, ktoś kto w ogóle umie sobie rower złożyć. Ja niestety nie umiem. pozdrawiam On 5 Lip, 15:10, Weronika <w.witc...@gmail.com> wrote: |
|
Data: 2009-07-05 19:33:19 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 2009-07-05, Rowerex wrote:
On 5 Lip, 15:10, Weronika <w.witc...@gmail.com> wrote: Może być również i lepiej - najsensowniej spróbować parę kombinacji przed decyzją o zmianie ramy, nie uważasz? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-05 13:13:25 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 21:33, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Może być również i lepiej - najsensowniej spróbować parę kombinacji Tak, jak najbardziej, byłoby super. Chciałabym się właśnie zapytać: czy znacie jakieś sklepy rowerowe (w Wie), które 1. mają jakiś sensowny wybór wsporników 2. byłaby możliwość zamontowania (przez pracowników sklepu) jakichś 2-3 różnych mostków do wyboru, przymierzenia się do roweru i dopiero wtedy zdecydowania się na ew. kupno? (bo kupowanie w ciemno jest przecież absurdalne, nie mówiąc już o tym, że koniec końców może w ogóle krótszy mostek nie rozwiąże problemu? ) dzięki |
|
Data: 2009-07-05 13:20:52 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
dodam, że pkt.2 mego pytania wziął się stąd, że niedawno byłam w
jedynym sklepie w mej okolicy i pan zaproponował mi - 1 (słownie JEDEN) mostek - do tego regulowany - co akurat nie jest mi do niczego potrzebne, zwłaszcza, że - ten mostek był długości mojego :-)))))))))) (czyli, być może odległość by się zmniejszyła, ale jedynie przy dużym kącie, powodującym jednak automatycznie zupełnie inną, bardziej pionową postawę ciała. Za co serdecznie dziękuję ;-) I oczywiście przekonywał, ze to jest rewelacyjne rozwiązanie :-p On 5 Lip, 22:13, Weronika <w.witc...@gmail.com> wrote: On 5 Lip, 21:33, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> |
|
Data: 2009-07-05 22:40:27 | |
Autor: Rowerex | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
Jan Srzednicki napisał(a):
Może być również i lepiej - najsensowniej spróbować parę kombinacji Spróbowac zawsze warto, to prawda - to zawsze ułatwia decyzję. Jeśli chodzi o mostek z fotografii roweru, to mi to wyglada bardziej na +17 stopni niż +10. Jeśli tak jest rzeczywiscie, to krótszy +17 sprawi że kierownica będzie znajdzie się nieco niżej, a krótszy +10 że dużo nizej. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-07-05 16:41:01 | |
Autor: drill | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
przejedz sie na pozyczonym rowerze zeby sprawdzic czy bedzie ok...
GF ma to do siebie, ze geometria jego ram jest nieco inna... tylny widelec krotszy, mostek tez... kierownica szeroka... za to rama dluga... wszystko w sumie sprawia, ze jest bardziej nerwowy - moim zdaniem... pzdr |
|
Data: 2009-07-05 08:52:55 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 16:41, "drill" <drill...@gazeta.pl> wrote:
przejedz sie na pozyczonym rowerze zeby sprawdzic czy bedzie ok... No właśnie ostatnio próbowałam (30 min lasem i asfaltem, 23km/h, tani wheeler, drogi trek) i było sensowniej niż na moim, niestety. GF ma to do siebie, ze geometria jego ram jest nieco inna... tylny widelec Dokładnie, dokłdnie, mam takie same wrażenia :-) |
|
Data: 2009-07-05 16:55:11 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
zmiana komponentów ws. zmiana rower u | |
Mam damską wersję GF Advance z 2007 r., rama 16', mam 156 cm wzrostu. Próbowałaś przesunąć siodełko do przodu? Przerzutka tylnia: Shimano Alivio Jaka? zyga |
|
Data: 2009-07-05 08:48:10 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 16:55, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: Próbowałaś przesunąć siodełko do przodu? Dobre pytanie. Głupio jednak przyznać, ale nie wiem, jak się przesuwa siodełko do przodu. A to by się pewnie też przydało w tym przypadku.. Może uda mi się jakoś dowiedzieć. > Przerzutka tylnia: Shimano Alivio. Nie wiem niestety, jaki nr Alivio to jest dokładnie. Mogę sprawdzić.Przyznam natomiast, że jeśli chodzi o przerzutki, manetki, korbę, etc., to trudno temu rowerowi cokolwiek zarzucić :-) |
|
Data: 2009-07-05 18:22:30 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
zmiana komponentów ws. zmiana rower u | |
Próbowałaś przesunąć siodełko do przodu? Pod siodełkiem jest jedna albo dwie śruby, popuść je troszkę, przesuń siodełko i dokręć śruby. Przerzutka tylnia: Shimano Alivio.Jaka? Tylna! Nie wiem niestety, jaki nr Alivio to jest dokładnie. Mogę zyga |
|
Data: 2009-07-05 11:09:10 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 18:22, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: Pod siodełkiem jest jedna albo dwie śruby, popuść je troszkę, przesuń dzięki :-) pzdr, |
|
Data: 2009-07-05 19:28:32 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 2009-07-05, Weronika wrote:
On 5 Lip, 18:22, "Zygmunt M. Zarzecki" Masz jeszcze inną możliwość regulacyjną - krótszy mostek (to coś łączące rurę sterową z kierownicą). Nie widać w specyfikacji, jakiej długości masz nominalnie mostek, więc trudno stwierdzić, czy i o ile można pokombinować. Jeżeli jesteś jakimś przypadkiem z Krakowa, to mógłbym Ci nawet jakiś krótki mostek pożyczyć do wypróbowania - pod warunkiem, że masz rurę sterową 1 1/8", bo w opisie tego nie ma. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-05 13:02:38 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 21:28, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: > Masz jeszcze inną możliwość regulacyjną - krótszy mostek No właśnie tej kwestii, szanowny Janie, mój post dotyczy, od początku... Mostek w tej damce jest ewidentnie długi: http://sklep.rower.com/products/big/1230.jpg a jeśli chodzi o jego dokładniejsze parametry, to musiałabym zmierzyć, ale słyszałam też że są chyba różne metody mierzenia mostków... Jeżeli jesteś jakimś przypadkiem z Krakowa Niestety, z Warszawy... |
|
Data: 2009-07-05 20:12:18 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 2009-07-05, Weronika wrote:
On 5 Lip, 21:28, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> Faktycznie raczej dość długi, ale to zdjęcie jest za małe, żeby jakkolwiek sensownie szacować. a jeśli chodzi o jego dokładniejsze parametry, to musiałabym zmierzyć, Długość mostka mierzy się od środka jednej dziury do środka drugiej dziury, łopatologicznie to ujmując (przy czym, mówię o środku w trzech wymiarach). Nie spotkałem się z innym podawaniem rozmiaru, choć oczywiście z mostkami regulowanymi jest znacznie trudniej, bo im się "ramię" składa. Do zmierzenia długości mostka wystarczy linijka. Ale, długość to nie wszystko - drugim waznym parametrem mostka jest jego kąt, który zmienia efektywną długość i wysokość. U Ciebie jest to na oko jakieś 15-20 stopni. Jeżeli jesteś jakimś przypadkiem z Krakowa Nie to nie. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-05 13:50:20 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 22:12, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Długość mostka mierzy się od środka jednej dziury do środka drugiejdzięki. Zmierzę w wolnej chwili i napiszę :-) |
|
Data: 2009-07-05 21:32:10 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
zmiana komponentów ws. zmiana rower u | |
Pod siodełkiem jest jedna albo dwie śruby, popuść je troszkę, przesuńdzięki :-) Wawa. Też chciałem pożyczyć. ;-) zyga |
|
Data: 2009-07-05 11:16:15 | |
Autor: Rowerex | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 15:55, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: Próbowałaś przesunąć siodełko do przodu? I koniecznie też trzeba przesunąć do przodu suport wraz z korbą :P Pozdr- -Rowerex |