Data: 2009-07-05 11:29:56 | |
Autor: Rowerex | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 15:10, Weronika <w.witc...@gmail.com> wrote:
Efekt jest taki, że- To typowe zachowanie dla zbyt daleko wysuniętego przedniego koła w stosunku do środka ciężkości - innymi słowy za długa rama i za mało dociążone przednie koło. Kolega mi poradził, by zmienić mostek na zasadniczo krótszy i że wtedy Nie będzie lepiej i wielce prawdopodobne, że będzie gorzej (tak było u mnie). Przy okazji chętnie skróciłabym kierownicę lub kupiła krótszą i Dobry pomysł. Chciałam prosić o radę, czy warto inwestować w ten rower (bez Może zmień ramę a nie cały rower. O krótkie ramy niestety czasem trudno, ja tak długo bezskutecznie szukałem, że w końcu zrobiłem własny projekt krótkiej ramy dostosowanej do mojej sylwetki i zleciłem wykonanie u Orłowskiego. Wbrew wszelkim modom skróciłem ramę i nieco wydłużylem tylne widełki - w efekcie wreszcie mam rower który skręca wtedy kiedy ja chcę, a nie wtedy kiedy on chce ewentualnie gdy się go do tego zmusi... Przesunięcie siodełka przód-tył nie służy do "skracania" roweru!! Dawno temu na preclu ktos napisał, że za takie rady powinną się dawać w łeb - i po paru latach jazdy przyznaję mu pełną rację! Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-07-05 12:50:37 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 20:29, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
Rowereksie, dzieki za uwagi, inspirujące, ciekawe. Co do zachowania wszystkiego poza rama - pomysł pewnie słuszny, ale dla kogoś kto umiałby sobie złożyć tę nową ramę z resztą roweru, ktoś kto w ogóle umie sobie rower złożyć. Ja niestety nie umiem. pozdrawiam On 5 Lip, 15:10, Weronika <w.witc...@gmail.com> wrote: |
|
Data: 2009-07-05 19:33:19 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 2009-07-05, Rowerex wrote:
On 5 Lip, 15:10, Weronika <w.witc...@gmail.com> wrote: Może być również i lepiej - najsensowniej spróbować parę kombinacji przed decyzją o zmianie ramy, nie uważasz? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-05 13:13:25 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
On 5 Lip, 21:33, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote: Może być również i lepiej - najsensowniej spróbować parę kombinacji Tak, jak najbardziej, byłoby super. Chciałabym się właśnie zapytać: czy znacie jakieś sklepy rowerowe (w Wie), które 1. mają jakiś sensowny wybór wsporników 2. byłaby możliwość zamontowania (przez pracowników sklepu) jakichś 2-3 różnych mostków do wyboru, przymierzenia się do roweru i dopiero wtedy zdecydowania się na ew. kupno? (bo kupowanie w ciemno jest przecież absurdalne, nie mówiąc już o tym, że koniec końców może w ogóle krótszy mostek nie rozwiąże problemu? ) dzięki |
|
Data: 2009-07-05 13:20:52 | |
Autor: Weronika | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
dodam, że pkt.2 mego pytania wziął się stąd, że niedawno byłam w
jedynym sklepie w mej okolicy i pan zaproponował mi - 1 (słownie JEDEN) mostek - do tego regulowany - co akurat nie jest mi do niczego potrzebne, zwłaszcza, że - ten mostek był długości mojego :-)))))))))) (czyli, być może odległość by się zmniejszyła, ale jedynie przy dużym kącie, powodującym jednak automatycznie zupełnie inną, bardziej pionową postawę ciała. Za co serdecznie dziękuję ;-) I oczywiście przekonywał, ze to jest rewelacyjne rozwiązanie :-p On 5 Lip, 22:13, Weronika <w.witc...@gmail.com> wrote: On 5 Lip, 21:33, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid> |
|
Data: 2009-07-05 22:40:27 | |
Autor: Rowerex | |
zmiana komponentów ws. zmiana roweru | |
Jan Srzednicki napisał(a):
Może być również i lepiej - najsensowniej spróbować parę kombinacji Spróbowac zawsze warto, to prawda - to zawsze ułatwia decyzję. Jeśli chodzi o mostek z fotografii roweru, to mi to wyglada bardziej na +17 stopni niż +10. Jeśli tak jest rzeczywiscie, to krótszy +17 sprawi że kierownica będzie znajdzie się nieco niżej, a krótszy +10 że dużo nizej. Pozdr- -Rowerex |