zmiana komponentów ws. zmiana roweru

Data: 2009-07-05 11:29:56
Autor: Rowerex
zmiana komponentów ws. zmiana roweru
On 5 Lip, 15:10, Weronika <w.witc...@gmail.com> wrote:
Efekt jest taki, że-
zwłaszcza na piachu - rower słabo trzyma się toru jazdy, "sam" dość
gwałtownie skręca na boki.Ogólnie jest dość krowiasty, i niespecjalnie
"słucha się" w ciekawszym terenie, np. leśnym z wydamami.

To typowe zachowanie dla zbyt daleko wysuniętego przedniego koła w
stosunku do środka ciężkości - innymi słowy za długa rama i za mało
dociążone przednie koło.

Kolega mi poradził, by zmienić mostek na zasadniczo krótszy i że wtedy
będzie lepiej.

Nie będzie lepiej i wielce prawdopodobne, że będzie gorzej (tak było u
mnie).

Przy okazji chętnie skróciłabym kierownicę lub kupiła krótszą i
prostą. Po póltora roku jestem przekonana, że krótsza będzie lepsza.

Dobry pomysł.

Chciałam prosić o radę, czy warto inwestować w ten rower (bez
gwarancji sukcesu, że odległości wtedy będą w nim lepsze dla mnie)

Może zmień ramę a nie cały rower. O krótkie ramy niestety czasem
trudno, ja tak długo bezskutecznie szukałem, że w końcu zrobiłem
własny projekt krótkiej ramy dostosowanej do mojej sylwetki i zleciłem
wykonanie u Orłowskiego. Wbrew wszelkim modom skróciłem ramę i nieco
wydłużylem tylne widełki - w efekcie wreszcie mam rower który skręca
wtedy kiedy ja chcę, a nie wtedy kiedy on chce ewentualnie gdy się go
do tego zmusi...

Przesunięcie siodełka przód-tył nie służy do "skracania" roweru!!
Dawno temu na preclu ktos napisał, że za takie rady powinną się dawać
w łeb - i po paru latach jazdy przyznaję mu pełną rację!

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-07-05 12:50:37
Autor: Weronika
zmiana komponentów ws. zmiana roweru
On 5 Lip, 20:29, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
Rowereksie, dzieki za uwagi, inspirujące, ciekawe.
Co do zachowania wszystkiego poza rama - pomysł pewnie słuszny, ale
dla kogoś kto umiałby sobie złożyć tę nową ramę z resztą roweru, ktoś
kto w ogóle umie sobie rower złożyć. Ja niestety nie umiem.
pozdrawiam

Data: 2009-07-05 19:33:19
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-05, Rowerex wrote:
[...]

Może być również i lepiej - najsensowniej spróbować parę kombinacji
przed decyzją o zmianie ramy, nie uważasz?

Data: 2009-07-05 13:13:25
Autor: Weronika
zmiana komponentów ws. zmiana roweru
On 5 Lip, 21:33, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Może być również i lepiej - najsensowniej spróbować parę kombinacji
przed decyzją o zmianie ramy, nie uważasz?

Tak, jak najbardziej, byłoby super.

Chciałabym się właśnie zapytać: czy znacie jakieś sklepy rowerowe (w
Wie), które
1. mają jakiś sensowny wybór wsporników
2. byłaby możliwość zamontowania (przez pracowników sklepu) jakichś
2-3 różnych mostków do wyboru, przymierzenia się do roweru i dopiero
wtedy zdecydowania się na ew. kupno? (bo kupowanie w ciemno jest
przecież absurdalne, nie mówiąc już o tym, że koniec końców może w
ogóle krótszy mostek nie rozwiąże problemu? )

dzięki

Data: 2009-07-05 13:20:52
Autor: Weronika
zmiana komponentów ws. zmiana roweru
dodam, że pkt.2 mego pytania wziął się stąd, że niedawno byłam w
jedynym sklepie w mej okolicy i pan zaproponował mi
- 1 (słownie JEDEN) mostek
- do tego regulowany - co akurat nie jest mi do niczego potrzebne,
zwłaszcza, że
- ten mostek był długości mojego :-))))))))))  (czyli, być może
odległość by się zmniejszyła, ale jedynie przy dużym kącie,
powodującym jednak automatycznie zupełnie inną, bardziej pionową
postawę ciała. Za co serdecznie dziękuję ;-)

I oczywiście przekonywał, ze to jest rewelacyjne rozwiązanie :-p

Data: 2009-07-05 22:40:27
Autor: Rowerex
Jan Srzednicki napisał(a):

Może być również i lepiej - najsensowniej spróbować parę kombinacji
przed decyzją o zmianie ramy, nie uważasz

Spróbowac zawsze warto, to prawda - to zawsze ułatwia decyzję.

Jeśli chodzi o mostek z fotografii roweru, to mi to wyglada bardziej
na +17 stopni niż +10. Jeśli tak jest rzeczywiscie, to krótszy +17
sprawi że kierownica będzie znajdzie się nieco niżej, a krótszy +10 że
dużo nizej.

Pozdr-
-Rowerex

zmiana komponentów ws. zmiana roweru