zmiana łańcucha

Data: 2009-05-08 07:03:25
Autor: trzybanany
zmiana łańcucha
witam,
łańcuch miał przebieg trochę ponad 2kkm i się już rozciągnął, więc
postanowiłem go wymienić. jednak niemiło mnie nowy zaskoczył, bo przy
troszeczkę mocniejszym naciśniećiu na pedały strzelało i
przeskakiwało. kolega, z którym jechałem mówił, że to się dotrze po
ok. 100km, pod koniec wyprawy (45km) było rzeczywiście troszeczkę
lepiej.
i teraz pytanie. jutro mam wyprawę i chcę, żeby napęd chodził okey.
jeżeli z powrotem założę stary łańcuch to czy nie będzie to negatywnie
wpływało na kasetę i blaty korby. chodzi mi o to, ze jezeli napęd się
dociera pod nowy łańcuch to nie będzie mu szkodziło powracanie to
"ułożenia" ze starego. w sumie to czy to łańcuch się dociera, czy cały
napęd?
dla ścisłości to kaseta sram 850, korba lx, poprzedni łańcuch sram 58
i teraz nowy też 58.
pozdrawiam

Data: 2009-05-08 18:11:08
Autor: mbut
zmiana łańcucha
trzybanany@gmail.com pisze:
[...]
Ja jeżeli wymieniam łańcuch to z nim również kasetę. Nie lubię aż się dotrze a może sie nie dotrze.:)
Skoro masz wyprawę to naprawdę radzę kupić cały komplet nowy czyli łańcuch i kasetę.

Data: 2009-05-08 19:02:38
Autor: Solar
zmiana łańcucha
trzybanany@gmail.com pisze:

[...]

W łańcuchu wycierają się sworznie, przez co robi się dłuższy. A to powoduje ścieranie zębów kasety i korby.
Nowy łańcuch po 45 km nie powinien tak zmienić zębów, żeby stary przeskakiwał. Tyle, że jeśli nadal pojeździsz na starym, nowego już potem nie założysz, bo będzie przeskakiwał mocno i raczej się nie ułoży.
Wyjścia są 2:
- albo jeździsz na 1 kasecie i łańcuchu do ich śmierci i wymieniasz wszystku (pewnie łącznie z korbą)
- albo zmieniasz łańcuchy częściej - poczytaj o metodzie 3 łańcuchów.

"Religia jest dla ludzi bez rozumu."
                                     Józef Piłsudski

Data: 2009-05-08 12:36:39
Autor: Rowerex
zmiana łańcucha
On 8 Maj, 18:02, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

Wyjścia są 2:
- albo jeździsz na 1 kasecie i łańcuchu do ich śmierci i wymieniasz
wszystku (pewnie łącznie z korbą)
- albo zmieniasz łańcuchy częściej - poczytaj o metodzie 3 łańcuchów.

Jeśli kasetę da się rozłożyć na pojedyncze koronki, to jest wyjście 3:
ogkrągły pilnik w łapki i wypiłować zęby w koronkach na których
skacze.

Pozdr-
-Rowerex

zmiana łańcucha