Data: 2010-03-12 02:27:20 | |
Autor: Szuwarek | |
zmiana na 29" | |
Witam!
W sklepie obok stoi ładny Gary, 29er, osprzęt ok, no i cena dość atrakcyjna. Jedno ale - mam 182 cm wzrostu, a rama 21" - nie ma 19". Staję nad nią, ale jest trochę za długa. Niby opory powietrza mniejsze, ale nie wiem, czy się nie zamęczę na dłuższą metę. Jeżdżę rekreacyjnie, zazwyczaj kilkadzisiąt km po płaskim + okazjonalnie górki, po różnych nawierzchniach, asfaltu staram się unikać. W palanach może maraton, ale też rekreacyjnie i pewnie 2 dniowe wycieczki z dziećmi, więc żadna ekstrema. W sumie to jestem dość napalony, bo mój Unibike jest już stary i w ogóle, ale nie chcę się władować w coś, co potem bedę musiał sprzedać, bo za mały jestem. Jeździ ktoś w podobnej konfiguracji? -- Pozdrv! Andrzej http://glajty.w.interia.pl http://ump.waw.pl |
|
Data: 2010-03-12 23:16:13 | |
Autor: TO-masz | |
zmiana na 29" | |
Fri, 12 Mar 2010 02:27:20 -0800 (PST), na pl.rec.rowery, Szuwarek
napisał(a): Witam! Idea słuszna, ale przy Twoim wzroście odpuść sobie ramę 21". Bo rozumiem, że mówisz o 29calowcu, czyli geometria roweru sportowego na dużych kołach? Rower będzie za duży, za długi, zbyt mało skrętny. Możesz zrobic sobie krzywdę zamiast sprawić sobie przyjemność. Ja właśnie przymierzam sie do 29calowca Stumpjumpera Speca, ale przy wzroście 180 celuje zdecydowanie w rozmiar 19". -- Pozdro, TO-masz /do adresu email dodaj pl/ |
|
Data: 2010-03-13 02:47:33 | |
Autor: Szuwarek | |
zmiana na 29" | |
On 12 Mar, 23:16, TO-masz <TO-masz@go2.> wrote:
Idea słuszna, ale przy Twoim wzroście odpuść sobie ramę 21". Bo rozumiem, Waga nie gra roli, bo do tej pory ujeżdżam takeigo kloca, że 14kg 29era będzie sporą różnicą na plus :) Za to zwrotność jest ważna, lubię sobie pojeździć po lesie a tam się czasem trzeb anieźle namachać kierą. Z drugiej strony ważę te 113kg, więc celuję w amor z powietrzem. A w cenie około 3kpln o to trudno. Author Traction 29 byłby ok, ale ma chyba olej ze sprężyną. Z drugiej strony ekstremy nie uprawiam, więc może wydoli. -- Pozdrv! Andrzej http://glajty.w.interia.pl http://ump.waw.pl |
|
Data: 2010-03-13 01:26:24 | |
Autor: misza | |
zmiana na 29" | |
On 12 Mar, 11:27, Szuwarek <para...@gmail.com> wrote:
jestem. Jeździ ktoś w podobnej konfiguracji? Witam, ja tez zdecydowanie polecam 19, mam 185 wzrostu, jeżdżę na GF Mamba 19 i zastanawiam się czy nad sztycą bez offsetu, bo jest dłuuugi... A rowerek zdecydowanie polecam. Pozdro Marcin Stypka |
|
Data: 2010-03-13 15:52:23 | |
Autor: m | |
zmiana na 29" | |
On 12 Mar, 11:27, Szuwarek <para...@gmail.com> wrote: Przejeździłem na gf 19 ", 185 cm wzrostu. Cały czas chodziło mi pogłowie - żeby mieć mniejszą ramę. (ściganie) Normalna jazda bez zastrzeżeń. 21 cali odradzam. W GF ważna jest pewna gwarancja, ramy są lekkie i pękają, dlatego mam nową. Nie pękają od razu :-), bardzo je lubię. Nie kupujcie tych ram z przed 2009 roku. Zwykle tanie GF 29 mają wszystko o grupę gorsze niż konkurencyjne 26. Przy dużych kołach ważne są lekkie obręcze i opony - wtedy można się ścigać. Korba i inne manele nie są już tak istotne, Tora 29 - nie wiem ale np oemowa tora 100 mm bez powietrza ( 26 cali ) zachwyciła mnie ( poza wagą) więc może nie są takie złe. Reba u mnie - bez zastrzeżeń Teraz mam rower zastępczy (B1 - 29") obuty w jakieś ciężkie gumy i ze 300 gramów ramy więcej. I pewnie z 50 pozycji w płaskim maratonie by to kosztowało ( na dystansie mega, i celując w czasy między 50 a 100 miejscem zakładając 5- 10 minut straty przy 2,5 godzinie wyścigu) Nie ma co dramatyzować - duże koła są ciekawe. -- |
|
Data: 2010-03-13 14:49:42 | |
Autor: otimor | |
zmiana na 29" | |
On 12 Mar, 11:27, Szuwarek <para...@gmail.com> wrote:
Witam! Nie kupuj ramy nie w swoim rozmiarze. Tym bardziej ze Gary robi naprawde dlugie ramy. Ja mam Tass 21", ale mam 195 cm wzrostu i jest ok. Skoro chwile jezdziles, to wiesz jaka dlugosc ramy jest dla Ciebie dobra, i tego sie trzymaj, Zaden osprzet, czy wielkosc kol nie zrekompensuje Ci zle dobranej ramy. |