zmiana na 29"

Data: 2010-03-12 02:27:20
Autor: Szuwarek
zmiana na 29"
Witam!
W sklepie obok stoi ładny Gary, 29er, osprzęt ok, no i cena dość
atrakcyjna.
Jedno ale - mam 182 cm wzrostu, a rama 21" - nie ma 19". Staję nad
nią, ale
jest trochę za długa. Niby opory powietrza mniejsze, ale nie wiem, czy
się
nie zamęczę na dłuższą metę. Jeżdżę rekreacyjnie, zazwyczaj
kilkadzisiąt km
po płaskim + okazjonalnie górki, po różnych nawierzchniach, asfaltu
staram
się unikać. W palanach może maraton, ale też rekreacyjnie i pewnie 2
dniowe
wycieczki z dziećmi, więc żadna ekstrema.
W sumie to jestem dość napalony, bo mój Unibike jest już stary i w
ogóle,
ale nie chcę się władować w coś, co potem bedę musiał sprzedać, bo za
mały
jestem. Jeździ ktoś w podobnej konfiguracji?

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2010-03-12 23:16:13
Autor: TO-masz
zmiana na 29"
Fri, 12 Mar 2010 02:27:20 -0800 (PST), na pl.rec.rowery, Szuwarek
napisał(a):

[...]

Idea słuszna, ale przy Twoim wzroście odpuść sobie ramę 21". Bo rozumiem,
że mówisz o 29calowcu, czyli geometria roweru sportowego na dużych kołach?
Rower będzie za duży, za długi, zbyt mało skrętny. Możesz zrobic sobie
krzywdę zamiast sprawić sobie przyjemność.

Ja właśnie przymierzam sie do 29calowca Stumpjumpera Speca, ale przy
wzroście 180 celuje zdecydowanie w rozmiar 19".
--
Pozdro, TO-masz
/do adresu email dodaj pl/

Data: 2010-03-13 02:47:33
Autor: Szuwarek
zmiana na 29"
On 12 Mar, 23:16, TO-masz <TO-masz@go2.> wrote:

[...]

Waga nie gra roli, bo do tej pory ujeżdżam takeigo kloca, że 14kg
29era będzie sporą różnicą na plus :)
Za to zwrotność jest ważna, lubię sobie pojeździć po lesie a tam się
czasem trzeb anieźle namachać kierą. Z drugiej strony ważę te 113kg,
więc celuję w amor z powietrzem. A w cenie około 3kpln o to trudno.
Author Traction 29 byłby ok, ale ma chyba olej ze sprężyną. Z drugiej
strony ekstremy nie uprawiam, więc może wydoli.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2010-03-13 01:26:24
Autor: misza
zmiana na 29"
On 12 Mar, 11:27, Szuwarek <para...@gmail.com> wrote:

jestem. Jeździ ktoś w podobnej konfiguracji?

--
Pozdrv!
Andrzejhttp://glajty.w.interia.plhttp://ump.waw.pl

Witam,
ja tez zdecydowanie polecam 19, mam 185 wzrostu, jeżdżę na GF Mamba 19
i zastanawiam się czy nad sztycą bez offsetu, bo jest dłuuugi...
A rowerek zdecydowanie polecam.

Pozdro
Marcin Stypka

Data: 2010-03-13 15:52:23
Autor: m
zmiana na 29"
> [...]

ja tez zdecydowanie polecam 19, mam 185 wzrostu, jeżdżę na GF Mamba 19
i zastanawiam się czy nad sztycą bez offsetu, bo jest dłuuugi...

Przejeździłem na  gf 19 ", 185 cm wzrostu. Cały czas chodziło mi pogłowie - żeby
mieć mniejszą ramę. (ściganie) Normalna jazda bez zastrzeżeń. 21 cali odradzam.

W GF ważna jest pewna gwarancja, ramy są lekkie i pękają,  dlatego mam nową. Nie
pękają od razu :-), bardzo je lubię. Nie kupujcie tych ram z przed 2009 roku.

Zwykle tanie GF 29  mają wszystko o grupę gorsze niż konkurencyjne 26. Przy
dużych kołach ważne są lekkie obręcze i opony - wtedy można się ścigać. Korba i
inne manele nie są już tak istotne, Tora 29 - nie wiem ale np oemowa tora 100 mm
bez powietrza ( 26 cali ) zachwyciła mnie ( poza wagą) więc może nie są takie
złe. Reba  u mnie - bez zastrzeżeń

Teraz mam rower zastępczy (B1 - 29") obuty w jakieś ciężkie gumy i ze 300 gramów
ramy więcej. I pewnie z 50 pozycji w płaskim maratonie by to kosztowało ( na
dystansie mega, i celując w  czasy między 50 a 100 miejscem zakładając 5- 10
minut straty przy 2,5 godzinie wyścigu) Nie ma co dramatyzować - duże koła są
ciekawe.    --

Data: 2010-03-13 14:49:42
Autor: otimor
zmiana na 29"
[...]

Nie kupuj ramy nie w swoim rozmiarze. Tym bardziej ze Gary robi
naprawde dlugie ramy. Ja mam Tass 21",  ale mam 195 cm wzrostu i jest
ok. Skoro chwile jezdziles, to wiesz jaka dlugosc ramy jest dla Ciebie
dobra, i tego sie trzymaj, Zaden osprzet, czy wielkosc kol nie
zrekompensuje Ci zle dobranej ramy.

zmiana na 29"