[historia] zmiana numeru w NMT

Data: 2009-05-06 00:20:19
Autor: Atlantis
[historia] zmiana numeru w NMT
Nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na to pytanie, a jestem ciekaw jak to wyglądało. Jak wszyscy wiemy w telefonach NMT nie było żadnego odpowiednika karty SIM a numer był na stałe przypisany do danego aparatu. No właśnie - a co, gdy użytkownik zażyczył sobie jego zmiany? Musiał kupić nowy telefon, czy można było w jakiś sposób przeprogramować stary w oparciu o odpowiednie dane od operatora?

Data: 2009-05-05 23:55:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 06 May 2009 00:20:19 +0200, Atlantis napisał(a):

[...]

Jak sam napisaleś - numer był przypisany do numeru seryjnego telefonu.
Wystarczyło (a właściwie wciąż wystarczy) tylko zmienić przypisanie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-06 07:43:53
Autor: Atlantis
Waldek Godel pisze:

Jak sam napisaleś - numer był przypisany do numeru seryjnego telefonu.
Wystarczyło (a właściwie wciąż wystarczy) tylko zmienić przypisanie.

Hmm... Czyli przypisanie miało miejsce po stronie operatora?
Czy też sam abonent mógł to w jakiś sposób zrobić ingerując w telefon?

Data: 2009-05-06 12:55:19
Autor: SDD

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtr864$n8q$1atlantis.news.neostrada.pl...

Hmm... Czyli przypisanie miało miejsce po stronie operatora?
Czy też sam abonent mógł to w jakiś sposób zrobić ingerując w telefon?

A jak myslisz? Gdzie owo przypisanie mialo miejsce?
a. W garazu u sasiadow,
b. w telefonie,
c. na centrali operatora (w jego bazie danych)?

Mysle, ze od strony 'logistycznej" operacja ta wygladala identycznie, jak obecnie wymiana karty SIM - w przypadku, zagubienia, uszkodzenia, badz wymiana starych kart bez Sim Toolkit na nowe.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-06 09:22:15
Autor: looker
[historia] zmiana numeru w NMT
Nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na to pytanie, a jestem ciekaw jak to wyglądało. Jak wszyscy wiemy w telefonach NMT nie było żadnego

Zmieniales Noki 150 na Nokie 350, oddawales w punkcie Centertela, albo sam jechales na Panska do Warszawy , pol godziny i zmieniona. Sam nie mogles tego zrobic.Nowy numer z Nokii byl na starym tel, stary na nowym.

[historia] zmiana numeru w NMT