Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zmiana oleju

zmiana oleju

Data: 2011-04-08 14:16:13
Autor: MZ
zmiana oleju
Witaj Grupo Wszechwiedząca

Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
parametrom. Co radzicie wlać?

--
MZ

Data: 2011-04-08 14:24:06
Autor: Albercik
zmiana oleju
W dniu 08.04.2011 14:16, MZ pisze:
Witaj Grupo Wszechwiedząca

Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
parametrom. Co radzicie wlać?

skoro według książki ma być 5W30 to nad czym się zastanawiasz?

Data: 2011-04-08 14:27:38
Autor: MZ
zmiana oleju
W dniu 2011-04-08 14:24, Albercik pisze:

skoro według książki ma być 5W30 to nad czym się zastanawiasz?
W zasadzie nad tym, że książka tak jak i auto jest z 2003 roku. Trochę
się pozmieniało. W ASO zaproponowali jako oficjalnie lany do aut na
gwarancji olej 5W50, ale ASO proponuje to co im każde umowa z dostawcą.

--
MZ

Data: 2011-04-08 14:28:11
Autor: Hinek
zmiana oleju
Użytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisał

skoro według książki ma być 5W30 to nad czym się zastanawiasz?


Instrukcje, serwisowki, zalecenia producenta sa tylko dla
idiotow. Prawdziwa wiedze na temat olejow nalezy czerpac od
ekspertow z PMS!
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-04-08 14:37:00
Autor: MZ
zmiana oleju
W dniu 2011-04-08 14:28, Hinek pisze:

Instrukcje, serwisowki, zalecenia producenta sa tylko dla
idiotow. Prawdziwa wiedze na temat olejow nalezy czerpac od
ekspertow z PMS!

Well.. zgodziłbym się gdyby nie to że od początku w ASO (zresztą przy
salonie, więc w zasadzie można powiedzieć że bezpośredni przedstawiciel
producenta) zalało olej zupełnie niezgodny z wytycznymi tegoż. Dziś się
tłumaczą że taką umowę mieli wtedy z Castrolem i byli zobowiązani. Dziś
już standardowo nie leją Castrola tylko Mobila. Jak widać instrukcja
jedno, a (teoretycznie) najlepiej poinformowani eksperci co innego.
Postanowiłem więc zapytać "praktyków", a że szukam ich tu a nie na
p.s.prawo ...myślałem że to lepszy adres ;P

--
MZ

Data: 2011-04-09 06:53:29
Autor: MMS
zmiana oleju
W dniu 2011-04-08 15:28, Hinek pisze:

idiotow. Prawdziwa wiedze na temat olejow nalezy czerpac od
ekspertow z PMS!

Dobre. To tak piątkowo :D

Data: 2011-04-08 14:44:57
Autor: kml
zmiana oleju

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:inmuaa$kkk$1news.onet.pl...

5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
parametrom. Co radzicie wlać?

Do 4afe leje castrola 5w30 syntetyk. Na alleprowizji kupiłem bańkę 5l za 160PLN (odbiór w sklepie stacjonarnym w wAw) vs. supermarket 4l za 232PLN. Na tym oleju silnik pracuje bardzo dobrze, nic złego się nie stało przez ostanie 10k km.

--
pozdrawiam
kml

Data: 2011-04-08 14:52:00
Autor: WOJO
zmiana oleju
Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
parametrom. Co radzicie wlać?

Kiedy kupowałem strucla miałem zalanego shella helix ultra racing 10W60, pierwsza wymiana i zalany shell helix ultra 5W40 np.
http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w40-4l-kurier-nowa-dostawa-i1551632181.html
I tak od wymiany do wymiany już 7 lat...
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-04-08 14:55:19
Autor: MW
zmiana oleju
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:inmuaa$kkk$1news.onet.pl...
Witaj Grupo Wszechwiedząca

Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
parametrom. Co radzicie wlać?

Wlewałem castrola, mobila, motula, statoila i Bóg jeden wie, co jeszcze...
Kiedy moja corolla zaczęła brać olej przy 125-ciu tysiącach, zmieniłem zalewanego od nowości castrola na mobila1, do 150 (kiedy sprzedałem) oleju nie ubywało. Na lazwrwayu od statoila silnik był wyraźniej cichszy niż na castrolu, ale już pomiędzy lazerwayem a helixem od shella wyraźnej różnicy nie było. Innych uwag nie mam, jeślibym czegoś unikał w przyszłości, to właśnie castrola (przynajmniej tych tańszych).

MW

Data: 2011-04-08 15:10:12
Autor: Kamil 'Model'
zmiana oleju
W dniu 2011-04-08 14:55, MW pisze:
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:inmuaa$kkk$1news.onet.pl...
Witaj Grupo Wszechwiedząca

Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
parametrom. Co radzicie wlać?

Wlewałem castrola, mobila, motula, statoila i Bóg jeden wie, co jeszcze...
Kiedy moja corolla zaczęła brać olej przy 125-ciu tysiącach, zmieniłem
zalewanego od nowości castrola na mobila1, do 150 (kiedy sprzedałem)
oleju nie ubywało. Na lazwrwayu od statoila silnik był wyraźniej cichszy
niż na castrolu, ale już pomiędzy lazerwayem a helixem od shella
wyraźnej różnicy nie było. Innych uwag nie mam, jeślibym czegoś unikał w
przyszłości, to właśnie castrola (przynajmniej tych tańszych).

MW
To ja swojego leje motula 6100 synergie+ 10w40 (silnik 1,9TD przebieg 392 tyś. km) i silnik chodzi ciszej niż na Mobilu, castrolu czy innych wynalazkach. Podobnie zachowywał się silnik na Liquy Moly 10w40 MoS2 (też chodził wyraźniej cicho)

Data: 2011-04-10 23:55:17
Autor: syntax error
zmiana oleju
To ja swojego leje motula 6100 synergie+ 10w40 (silnik 1,9TD przebieg 392 tyś. km) i silnik chodzi ciszej niż na Mobilu, castrolu czy innych wynalazkach. Podobnie zachowywał się silnik na Liquy Moly 10w40 MoS2 (też chodził wyraźniej cicho)

LM MoS2 to klasa sama dla siebie. Mistrzowski olej.

--
Got VTi?

Data: 2011-04-08 15:18:15
Autor: bratPit[pr]
zmiana oleju
Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
parametrom. Co radzicie wlać?

zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji,
IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł,
swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0 i 1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym, przy tym oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem znamionowego ciśnienia w układzie, w efekcie łańcuchy szybko się naciągały,
problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30,
w w/w Corolli zmienne fazy rozrządu też chyba? są realizowane za pomocą ciśnienia oleju,
jeżeli tak, to taki "ciężki" olej jak 10W60 jest jak sądzę średnim pomysłem,

brat

Data: 2011-04-09 10:28:17
Autor: Tomasz Pyra
zmiana oleju
W dniu 2011-04-08 15:18, bratPit[pr] pisze:

zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji,
IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł,
swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0
i 1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym,
przy tym oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem
znamionowego ciśnienia w układzie, w efekcie łańcuchy szybko się naciągały,
problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30,

A nie chodziło o 0W?

Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w układzie.
Właśnie po to się stosuje takie oleje - żeby nie spadało ciśnienie oleju (z powodu zwiększającej się płynności) po jego silnym rozgrzaniu.

Data: 2011-04-11 09:16:16
Autor: MarcinJM
zmiana oleju
W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
układzie.

To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;)


--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-04-11 09:27:07
Autor: Jakub Witkowski
zmiana oleju
W dniu 2011-04-11 09:16, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
układzie.

To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;)

Najpierw trzeba zadbać o to żeby w ogóle miał co robić, na przykład
na wolnych obrotach w upale :)

U mnie na 0W40 troszkę słychać było gorsza pracę napinacza.
Zmieniłem na 5W50 (M1), i zrobiło się znów cicho, kolejne
100kkm przeleciało i jest nadal dobrze.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-04-11 21:43:03
Autor: Tomasz Pyra
zmiana oleju
W dniu 2011-04-11 09:16, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
układzie.

To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;)

Regulator tylko pilnuje żeby ciśnienie nie wzrosło powyżej jakiegoś tam ciśnienia.
A ciśnienie na wolnych obrotach będzie niższe niż ciśnienie zadziałania zaworu w pompie.
Do tego jak olej rzadki i bardzo gorący, to ciśnienie może spadać aż za bardzo.

I wtedy leje się np. 10W-60 albo i 20W-60, żeby był gęstszy i pompa dawała ciśnienie przy niskich obrotach.

Data: 2011-04-11 10:42:55
Autor: bratPit[pr]
zmiana oleju
zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji,
IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł,
swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0
i 1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym,
przy tym oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem
znamionowego ciśnienia w układzie, w efekcie łańcuchy szybko się naciągały,
problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30,

A nie chodziło o 0W?

Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w układzie.

właśnie ZTCP chodziło o ten 10W60,

brat

zmiana oleju

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona