Data: 2011-04-08 14:16:13 | |
Autor: MZ | |
zmiana oleju | |
Witaj Grupo Wszechwiedząca
Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100% pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30. Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1 5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między 5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim parametrom. Co radzicie wlać? -- MZ |
|
Data: 2011-04-08 14:24:06 | |
Autor: Albercik | |
zmiana oleju | |
W dniu 08.04.2011 14:16, MZ pisze:
Witaj Grupo Wszechwiedzącaskoro według książki ma być 5W30 to nad czym się zastanawiasz? |
|
Data: 2011-04-08 14:27:38 | |
Autor: MZ | |
zmiana oleju | |
W dniu 2011-04-08 14:24, Albercik pisze:
W zasadzie nad tym, że książka tak jak i auto jest z 2003 roku. Trochę się pozmieniało. W ASO zaproponowali jako oficjalnie lany do aut na gwarancji olej 5W50, ale ASO proponuje to co im każde umowa z dostawcą. -- MZ |
|
Data: 2011-04-08 14:28:11 | |
Autor: Hinek | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisał
Instrukcje, serwisowki, zalecenia producenta sa tylko dla idiotow. Prawdziwa wiedze na temat olejow nalezy czerpac od ekspertow z PMS! Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2011-04-08 14:37:00 | |
Autor: MZ | |
zmiana oleju | |
W dniu 2011-04-08 14:28, Hinek pisze:
Instrukcje, serwisowki, zalecenia producenta sa tylko dla Well.. zgodziłbym się gdyby nie to że od początku w ASO (zresztą przy salonie, więc w zasadzie można powiedzieć że bezpośredni przedstawiciel producenta) zalało olej zupełnie niezgodny z wytycznymi tegoż. Dziś się tłumaczą że taką umowę mieli wtedy z Castrolem i byli zobowiązani. Dziś już standardowo nie leją Castrola tylko Mobila. Jak widać instrukcja jedno, a (teoretycznie) najlepiej poinformowani eksperci co innego. Postanowiłem więc zapytać "praktyków", a że szukam ich tu a nie na p.s.prawo ...myślałem że to lepszy adres ;P -- MZ |
|
Data: 2011-04-09 06:53:29 | |
Autor: MMS | |
zmiana oleju | |
W dniu 2011-04-08 15:28, Hinek pisze:
idiotow. Prawdziwa wiedze na temat olejow nalezy czerpac od Dobre. To tak piątkowo :D |
|
Data: 2011-04-08 14:44:57 | |
Autor: kml | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:inmuaa$kkk$1news.onet.pl... 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim Do 4afe leje castrola 5w30 syntetyk. Na alleprowizji kupiłem bańkę 5l za 160PLN (odbiór w sklepie stacjonarnym w wAw) vs. supermarket 4l za 232PLN. Na tym oleju silnik pracuje bardzo dobrze, nic złego się nie stało przez ostanie 10k km. -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2011-04-08 14:52:00 | |
Autor: WOJO | |
zmiana oleju | |
Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100% Kiedy kupowałem strucla miałem zalanego shella helix ultra racing 10W60, pierwsza wymiana i zalany shell helix ultra 5W40 np. http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w40-4l-kurier-nowa-dostawa-i1551632181.html I tak od wymiany do wymiany już 7 lat... Pozdrawiam ! WOJO |
|
Data: 2011-04-08 14:55:19 | |
Autor: MW | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:inmuaa$kkk$1news.onet.pl...
Witaj Grupo Wszechwiedząca Wlewałem castrola, mobila, motula, statoila i Bóg jeden wie, co jeszcze... Kiedy moja corolla zaczęła brać olej przy 125-ciu tysiącach, zmieniłem zalewanego od nowości castrola na mobila1, do 150 (kiedy sprzedałem) oleju nie ubywało. Na lazwrwayu od statoila silnik był wyraźniej cichszy niż na castrolu, ale już pomiędzy lazerwayem a helixem od shella wyraźnej różnicy nie było. Innych uwag nie mam, jeślibym czegoś unikał w przyszłości, to właśnie castrola (przynajmniej tych tańszych). MW |
|
Data: 2011-04-08 15:10:12 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
zmiana oleju | |
W dniu 2011-04-08 14:55, MW pisze:
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościTo ja swojego leje motula 6100 synergie+ 10w40 (silnik 1,9TD przebieg 392 tyś. km) i silnik chodzi ciszej niż na Mobilu, castrolu czy innych wynalazkach. Podobnie zachowywał się silnik na Liquy Moly 10w40 MoS2 (też chodził wyraźniej cicho) |
|
Data: 2011-04-10 23:55:17 | |
Autor: syntax error | |
zmiana oleju | |
To ja swojego leje motula 6100 synergie+ 10w40 (silnik 1,9TD przebieg 392 tyś. km) i silnik chodzi ciszej niż na Mobilu, castrolu czy innych wynalazkach. Podobnie zachowywał się silnik na Liquy Moly 10w40 MoS2 (też chodził wyraźniej cicho) LM MoS2 to klasa sama dla siebie. Mistrzowski olej. -- Got VTi? |
|
Data: 2011-04-08 15:18:15 | |
Autor: bratPit[pr] | |
zmiana oleju | |
Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100% zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji, IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł, swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0 i 1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym, przy tym oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem znamionowego ciśnienia w układzie, w efekcie łańcuchy szybko się naciągały, problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30, w w/w Corolli zmienne fazy rozrządu też chyba? są realizowane za pomocą ciśnienia oleju, jeżeli tak, to taki "ciężki" olej jak 10W60 jest jak sądzę średnim pomysłem, brat |
|
Data: 2011-04-09 10:28:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zmiana oleju | |
W dniu 2011-04-08 15:18, bratPit[pr] pisze:
zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji, A nie chodziło o 0W? Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w układzie. Właśnie po to się stosuje takie oleje - żeby nie spadało ciśnienie oleju (z powodu zwiększającej się płynności) po jego silnym rozgrzaniu. |
|
Data: 2011-04-11 09:16:16 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana oleju | |
W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-04-11 09:27:07 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana oleju | |
W dniu 2011-04-11 09:16, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze: Najpierw trzeba zadbać o to żeby w ogóle miał co robić, na przykład na wolnych obrotach w upale :) U mnie na 0W40 troszkę słychać było gorsza pracę napinacza. Zmieniłem na 5W50 (M1), i zrobiło się znów cicho, kolejne 100kkm przeleciało i jest nadal dobrze. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-04-11 21:43:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zmiana oleju | |
W dniu 2011-04-11 09:16, MarcinJM pisze:
W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze: Regulator tylko pilnuje żeby ciśnienie nie wzrosło powyżej jakiegoś tam ciśnienia. A ciśnienie na wolnych obrotach będzie niższe niż ciśnienie zadziałania zaworu w pompie. Do tego jak olej rzadki i bardzo gorący, to ciśnienie może spadać aż za bardzo. I wtedy leje się np. 10W-60 albo i 20W-60, żeby był gęstszy i pompa dawała ciśnienie przy niskich obrotach. |
|
Data: 2011-04-11 10:42:55 | |
Autor: bratPit[pr] | |
zmiana oleju | |
zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji, właśnie ZTCP chodziło o ten 10W60, brat |