zmiana oleju

Data: 2011-04-08 14:52:00
Autor: WOJO
zmiana oleju
Pacjent: Corolla E12 1.6 VVTi z 2003 roku, 38k km na liczniku (100%
pewne źródło i przebieg). Od początku lany i obecnie zalany przez ASO
Toyoty Castrol TWS 10W60. Według książki powinien być lany olej 5W30.
Tego konkretnego Castrola można dostać tylko w ASO i w dość wysokiej
cenie (90 zł za litr pod warunkiem zrobienia u nich przeglądu), więc
przymierzam się do zmiany na coś bardziej cywilnego (ten olej według
opisu jest przeznaczony do sportów wyścigowych a auto użytkowane głównie
po mieście i bez kręcenia pod czerwone pole). W ASO zaproponowali Mobil1
5W50 albo 5W30. No i właśnie który wybrać? Na Mobilu 5W30 jeździłem
jakiś czas innym autem i zastrzeżeń nie miałem. Różnica w cenie między
5W30 a 5W50 wychodzi niewielka. 5W50 z kolei niby bliżej poprzednim
parametrom. Co radzicie wlać?

Kiedy kupowałem strucla miałem zalanego shella helix ultra racing 10W60, pierwsza wymiana i zalany shell helix ultra 5W40 np.
http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w40-4l-kurier-nowa-dostawa-i1551632181.html
I tak od wymiany do wymiany już 7 lat...
Pozdrawiam !
WOJO

zmiana oleju