Data: 2012-09-29 15:36:48 | |
Autor: Jasio | |
zmiana oleju | |
wiek 13 lat
przebieg 43kkm olej od nowoĹci 15w40 (w sensie, Ĺźe zawsze taki, a nie Ĺźe od nowoĹci niezmieniany) czy mogÄ wlaÄ 10w40? |
|
Data: 2012-09-29 16:10:25 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
wiek 13 lat Po co?! Skoro jeĹşdzi po co kombinowaÄ? Co jest napisane w instrukcji, jaki olej winien byÄ? |
|
Data: 2012-09-29 16:22:49 | |
Autor: Jasio | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 16:10, ojciecc pisze:
W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze: w instrukcji 15w40 po to, Ĺźe w zimÄ przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min mam traktor a nie auto, a w tÄ zimÄ co siÄ zbliĹźa bÄdÄ musiaĹ jeĹşdziÄ praktycznie codziennie. |
|
Data: 2012-09-29 18:06:03 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:
po to, że w zimę przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min Jasio zainwestuj też w drugi akumulator. Mina sąsiadów bezcenna. Za wszystko inne zapłacisz kartą MasterCard ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 19:58:47 | |
Autor: Jasio | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 18:06, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Jasio pisze tak: akumulator jest nowy. |
|
Data: 2012-09-29 20:12:20 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:
akumulator jest nowy. no i co z tego? :) ja też miałem nowy i przy -22 nie zapalił teraz mam kable puszczone do kabiny i pożyczam od kolegi akumulator od łodzi, który w zimie stoi bezczynny. po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie pomoże. Ostatniej zimy o mało jaja mi nie odpadły z zimna. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-01 09:11:43 | |
Autor: Marcin N | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:12, PiteR pisze:
po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć? -- MN |
|
Data: 2012-10-01 22:26:07 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Marcin N pisze tak:
Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć? żaluzju ja nie poniał, podkręć jasność -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-30 15:17:27 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 16:22, Jasio pisze:
W dniu 2012-09-29 16:10, ojciecc pisze: Widocznie tak ma byÄ.15w40 znaczy Ĺźe zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty opowiadasz o -20 |
|
Data: 2012-09-30 15:45:16 | |
Autor: M1SLQ | |
zmiana oleju | |
15w40 znaczy Ĺźe zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty opowiadasz o -20 ojjj... radzÄ doczytaÄ przed sianiem zamÄtu w Usenecie... Bzdury WaÄpan gadasz straszne... |
|
Data: 2012-09-30 17:50:46 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 15:45, M1SLQ pisze:
konkretnie?15w40 znaczy Ĺźe zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty |
|
Data: 2012-09-30 18:50:08 | |
Autor: M1SLQ | |
zmiana oleju | |
konkretnie? http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-oleju-np-10w30.html http://www.motofakty.pl/artykul/oleje-silnikowe-jak-dobierac.html http://www.bemeks.pl/index.php/tag/klasa-lepkosci-oleju/ http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html tak wiÄc Twoje twierdzenie, Ĺźe 15w40 znaczy Ĺźe zachowuje swoje parametry do -40 nie jest prawdziwe. WystarczajÄ co konkretnie? |
|
Data: 2012-09-30 20:00:54 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 18:50, M1SLQ pisze:
"Na przykĹad: 10W30konkretnie? Oznacza to, Ĺźe lepkoĹÄ jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy silnik jest gorÄ cy." Co oznacza ze silnik jest zimny?Czy chodzi o zimny silnik w Chorwacji przy temp +35 stopni czy zimny silnik w Bieszczadach przy -35 stopniach?Tego nie rozumiem!ProszÄ wytĹumacz! WystarczajÄ co, hyle czoĹa. |
|
Data: 2012-10-01 11:08:13 | |
Autor: komar | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 20:00, ojciecc pisze:
W dniu 2012-09-30 18:50, M1SLQ pisze: po pierwsze parametry oleju okreĹla siÄ poza silnikiem, wiÄc caĹÄ swojÄ "wiedzÄ" wyrzuÄ na Ĺmietnik i dowiedz siÄ jeszcze raz co oznaczajÄ te parametry i dlaczego zarĂłwno w Chorwacji jak i w Polsce oznaczajÄ to samo. |
|
Data: 2012-10-01 13:45:14 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 11:08, komar pisze:
W dniu 2012-09-30 20:00, ojciecc pisze: ProszÄ podaj ĹşrĂłdĹo. |
|
Data: 2012-09-30 19:03:27 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zmiana oleju | |
Hello ojciecc,
Sunday, September 30, 2012, 5:50:46 PM, you wrote: konkretnie?15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40 stopni a tyojjj... radzę doczytać przed sianiem zamętu w Usenecie... Bzdury Waćpan Konkretnie poczytaj. I dowiedz się, co znacza te liczby. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-09-29 18:02:02 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Jasio i ojciecc piszą tak:
^Jasio wiek 13 lat wiek 25 lat przebieg 347kkm olej od nowości Mobil 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany) czy mogę wlać 10w40? gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40) ^ojciec Po co?! Skoro jeździ po co kombinować? - bo w Tesco był w promołszyn po 60zł za 4 litry ;) - bo bendem pogromcom mitów ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 20:01:14 | |
Autor: Jasio | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze:
gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40) mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz? widzę, że jak zwykle można tu liczyć na pomoc... |
|
Data: 2012-09-29 20:24:07 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:
mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz? jak najbardziej poważnie golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :) Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki i tym podobne urban-legend-perdoły. Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać zobaczymy. Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować 15w40 za 78zł Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 20:31:38 | |
Autor: Artur Maśląg | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Jasio pisze tak: 10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie. Lepiej będzie zimą. Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać Jak zaczną cykać to zmienić olej/naprawić. Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji. Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :) Za 78zł kupisz 5w40. |
|
Data: 2012-09-29 20:34:38 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:
Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji. piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 20:38:38 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie? zaguglałem http://www.skapiec.pl/szukaj/w_calym_serwisie/mobil+super+2000+10w40 -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 21:12:38 | |
Autor: Artur Maśląg | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak: <cite> > Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować > 15w40 za 78zł </cite> Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja. Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze. |
|
Data: 2012-09-30 10:29:25 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 21:12, Artur Maśląg pisze:> W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:
>> na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak: >> >>> Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji. >> >> piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie? > > <cite> > > Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować > > 15w40 za 78zł > </cite> > > Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja. > Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze. > Słonecznikowy podwójnie tłoczony będzie najlepszy! Uszczelki margaryną potraktuj. Smarowanie i szczelność zapewnione! |
|
Data: 2012-09-30 10:27:53 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie. a nie prawda, doczytaj! Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być pełnym syntetykiem. Doczytaj ja Cię proszę! |
|
Data: 2012-09-30 14:34:42 | |
Autor: Artur Maśląg | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze:
Proponuję jednak, byś sam to zrobił. Jeśli łaska to ze zrozumieniem. Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być Co z tego, że może być, skoro nie o takich była dyskusja? |
|
Data: 2012-09-30 14:59:09 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 14:34, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze: Skąd wiesz jakich?Ja widzę "wiek 13 lat przebieg 43kkm olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany) czy mogę wlać 10w40? " Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową. |
|
Data: 2012-09-30 13:06:53 | |
Autor: tÎż | |
zmiana oleju | |
ojciecc wrote:
Nic tu nie napisane poza lepkoĹciÄ i temperatura zimowÄ . ZwrĂłciĹeĹ uwagÄ na to, Ĺźe dyskutujesz z trollem? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-09-30 15:14:49 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 15:06, tÎż pisze:
ojciecc wrote: Kto jest trolem wedĹug Ciebie, ja czy on?;] moĹźe oboje? |
|
Data: 2012-09-30 13:23:35 | |
Autor: tÎż | |
zmiana oleju | |
ojciecc wrote:
Kto jest trolem wedĹug Ciebie, ja czy on?;] moĹźe oboje? Przede wszystkim troll Artur (jak sam przydomek wzkazuje). A czy Ty takĹźe, to juĹź nie pamiÄtam. ;) -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-09-29 22:24:09 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki No widzisz, a ja mam zupełnie odwrotny problem. Volvicy stuknęło 340tys. Dzielnie znosi taki bagaż, poza jednym szczegółem. Jak postoi trochę, to po zapaleniu długo nie gaśnie lampka ciśnienia oleju. Czasami wręcz niebezpiecznie długo (bywa, że komputer zdąży mignąć komunikatem - jemu też się nie podoba najwyraźniej). Silnik od zawsze był zalany Castrolem EDGE 0W40 (ciekawostka, dedykowany Volvo? niby dlaczego?). Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek? Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-29 22:35:03 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek? Jaki masz filtr oleju? wypróbuj Mann lub Hengst -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 23:55:42 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak: Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy przeglądzie. Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być zapchany? Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-30 01:49:07 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-30 09:41:09 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego Oczywiście że oleju, rozmawiamy o układzie smarowania a nie zasilania. Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydawało mi się, że filtr jest po pompie, więc nie bardzo widziałem związek. Teraz czytam że jest nawet po czujniku ciśnienia, czyli nie ma możliwości opóźnić zbudowanie ciśnienia przez pompę, chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi i pompa musi najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować ciśnienie. Tutaj rysunek na który się powołuję. http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst Nie troluję, proszę o wyjaśnienie dlaczego ma pomóc. Swoją drogą, napchane w komorze tyle, że filtru nie widzę, nie wiem co mam :( Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-30 10:34:33 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 09:41, Irek N. pisze:
trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent. |
|
Data: 2012-09-30 10:40:47 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent. No właśnie poszukałem, ale nic nie widać ciekawego. Może od spodu, ale kanału nie mam. 2003/4 rocznik D5 jeśli to coś pomoże. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-30 10:54:22 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze:
A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli To na pewno masz tylko wkład filtra oleju, nic nie zobaczysz. |
|
Data: 2012-09-30 15:27:08 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze:
A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli Tak wyglada u Ciebie obudowa filtra oleju http://allegro.pl/obudowa-filtra-oleju-volvo-d5-163ps-s60-v70-03r-i2621549771.html |
|
Data: 2012-09-30 10:43:01 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi możliwe, nie wiem dlaczego tak się dzieje miałem tak jak Ty, (no może nie aż tak długo) ktoś mi poradził zmien filtr i pomogło. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-30 10:33:05 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 01:49, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:Przecież Filtron pchają do całej grupy VAG. Więc co za legenda? |
|
Data: 2012-09-30 10:32:00 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 22:24, Irek N. pisze:
Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane. Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki? Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić. |
|
Data: 2012-09-30 10:39:08 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane. Smutne, bo wiele w ten samochód nie chcę inwestować. Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki? Wiesz jak jest, czasu zawsze brakuje, to i czasami przyciśnie się mocniej. Ale żadnych rajdów czy pisków - to nie tego typu bryka, a i mnie już przyjemność z jazdy chyba przeszła. W przyszłym tygodniu pewnie się dowiem, kolejny przegląd idzie i trzeba będzie zdecydować co z tym zrobić. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-30 10:26:47 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:Nic nie wypłucze! 10W jest żadszy więc tam gdzie 15w jeszcze nie przedostawał się przez uszczelnienia na zewnątrz tam 10w może (nie musi) się pojawić. |
|
Data: 2012-09-30 10:23:16 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Jasio i ojciecc piszą tak: 60zł za 4 litry stawiam ze to będzie Lotos.Rób sobie testy jak Cię stać. Odrazu nic nie wybuchnie. |
|
Data: 2012-09-29 20:10:37 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
wiek 13 lat Bez najmniejszych problemĂłw - pĂłĹsyntetyk bÄdzie dobrym rozwiÄ zaniem. Nie ma co wiÄcej kombinowaÄ. |
|
Data: 2012-09-30 10:44:27 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ
g pisze:
W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:Ja Ci mĂłwie doczytaj. 10W moĹźe byÄ olejem mineralnym!15W moĹźe byÄ olejem full syntetic. http://amerykany.pl/view/2415 http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i-normy-olejowe.html Skoro producent napisaĹ Ĺźe ma byÄ 15w40 a ty bÄdziesz zalewaĹ 10W to chcesz byÄ mÄ drzejszy od niego, w zaleĹźnoĹci jak Ci siÄ uda(bo rozumiem powinieneĹ stosowaÄ siÄ do intstrukcji) to Ci siÄ cos rozleci albo nie. Raczej nie sÄ dze Ĺźeby jaka kolwiek kara pojawiĹa siÄ w ciÄ gu 5000km od zalania. |
|
Data: 2012-09-30 14:27:21 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 10:44, ojciecc pisze:
W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ g pisze: A co ja mam doczytywaÄ? Mowa byĹa o 15W40, typowym mineralnym wielosezonowym oleju w 13 letnim samochodzie (syntetyka to ona na oczy nie widziaĹ). Bez najmniejszego problemu moĹźna go zastÄ piÄ pĂłĹsyntetycznym 10W40 - jeĹźeli tylko speĹnia normy producenta to z caĹÄ pewnoĹciÄ bÄdzie lepiej w zimie i nie tylko. http://amerykany.pl/view/2415 WidziaĹeĹ kiedykolwiek instrukcjÄ producenta do samochodu? Nie spotkaĹem jeszcze takiej, w ktĂłrej byĹby podany tylko olej 15W40 i nie byĹo niczego niĹźej czy wyĹźej. Raczej nie sÄ dze Ĺźeby jaka kolwiek kara pojawiĹa siÄ w ciÄ gu 5000km od Jaka kara? No, ale googlaj sobie dalej :) |
|
Data: 2012-09-30 15:13:31 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
A co ja mam doczytywaÄ? Mowa byĹa o 15W40, typowym mineralnymSkÄ d wiesz jaki chĹop ma olej 15w40 zalany, skÄ d wiesz Ĺźe typowy, jaki to jest typowy? Czy typowy to jest mobil o oznaczeniu 15w40 czy castrol z tesco z napisem 15w40 poza klasyfikacjÄ , nawet na stronie producenta go nie ma ale w Tesco jest.Szklana kula powiedziaĹa? W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraĹşnie Ĺźeby starego grata tym nie czÄstowaÄ bo 1.zostaĹ zaprojektowany do mineralnego 2.syntetyczny olej ma czÄsto dodatki czyszczÄ ce ktĂłry odklejÄ nagar, ty wiesz jednak lepiej. Lej ĹmiaĹo do swojego. http://amerykany.pl/view/2415 W instrukcji Peugota jest napisane wyraĹşnie rodzaje oleju z producentem i modelem wĹÄ cznie 10W40 (wiÄc nie same oznaczenie lepkoĹci i temperatury). Jak widziaĹeĹ nawet Platinum zaczÄ Ĺ róşne oleje wypuszczaÄ do róşnych nacji samochodĂłw np do niemieckich do francuskich. Masz napisane wyraĹşnie przecieĹź: " To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma wĹaĹciwoĹci myjÄ ce silnika natomiast mineralny nie. W silniku ktĂłry jest przez dĹuĹźszy czas zalany olejem mineralnym zbiera siÄ czarny osad na tĹokach i w gĂłrnej czÄĹci cylindrĂłw (tzw. nagar). JeĹli silnik bÄdzie pracowaĹ caĹy czas na oleju mineralnym to nic siÄ nie stanie â osad ktĂłry tam jest bÄdzie siÄ utrzymywaĹ. Natomiast jeĹli taki silnik zostanie zalany olejem syntetycznym to ten osad zacznie pÄkaÄ i wpadnie prosto na tĹoki oraz do oleju. Jest to twardy osad wiÄc w efekcie dojdzie to porysowania gĹadzi cylindrĂłw a tym samym ich zniszczenia, uszkodzenia pierĹcieni tĹokowych, tĹokĂłw panewek waĹu a wiÄc silnik nadajÄ sie do kapitalnego remontu lub do wyrzucenia. " http://autousluga.pl/component/content/article/2-ciekawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzieli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html |
|
Data: 2012-09-30 16:22:40 | |
Autor: Marek Dyjor | |
zmiana oleju | |
ojciecc wrote:
W instrukcji Peugota jest napisane wyraĹşnie rodzaje oleju z Buachachacha... ociec i ty sie na takei plewy marketingowe Ĺapiesz? |
|
Data: 2012-09-30 18:06:56 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 15:13, ojciecc pisze:
(...) SkÄ d wiesz jaki chĹop ma olej 15w40 zalany, skÄ d wiesz Ĺźe typowy, jaki Zdaje siÄ, Ĺźe wszyscy wiedzÄ , tylko Ty wymyĹlasz jakieĹ cuda. No, ale to pewnie skutki tej szklanej kuli, ktĂłra ĹÄ czy z googlem. W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraĹşnie Ĺźeby starego grata Czytaj, czytaj. Jak nie wiesz czym siÄ róşni mineralny od pĂłĹsyntetycznego to moĹźe doczytaj, ale tak ze zrozumieniem. WidziaĹeĹ kiedykolwiek instrukcjÄ producenta do samochodu? Nie ROTFL - to siÄ nadaje do zĹotej ksiÄgi cytatĂłw. Ĺykasz te bzdury jak mĹody pelikan. ZresztÄ jak widzÄ nie tylko te. |
|
Data: 2012-09-30 20:06:56 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 18:06, Artur MaĹlÄ
g pisze:
W dniu 2012-09-30 15:13, ojciecc pisze:Dobra, napisz konkretnie. WprowadĹş treĹÄ i siÄ ustosunkuj. |
|
Data: 2012-09-30 20:13:52 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
UĹźytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych: Jak widziaĹeĹ nawet Platinum zaczÄ Ĺ róşne oleje wypuszczaÄ Nie Ĺźartuj. Sam napisz, swoim zdaniem czym siÄ róşni olej do francuskiego auta, od oleju do auta niemieckiego, poza innÄ etykietÄ ? |
|
Data: 2012-09-30 20:33:54 | |
Autor: Marek Dyjor | |
zmiana oleju | |
Cavallino wrote:
UĹźytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup pewnie uporzÄ dkowaniem molekuĹ... w niemieckim molekuĹy chodzÄ czwĂłrkami we francuskim molekuĹy sie telepiÄ bo sa wciÄ Ĺź pijane a we wĹoskim sa kompletnie nieuporzÄ dkowane. |
|
Data: 2012-09-30 22:00:36 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:
Innymi wytycznymi inĹźynierĂłw. Tak jak byĹ mnie pytaĹ czym sie róşniÄ Francuskie samochody od Niemieckich. WidziaĹeĹ w Niemieckim samochodzie takie cudo jak skrÄtna belka?Sporo rzeczy jest uniwersalnych (zgapiajÄ do siebie najlepsze pomysĹy) jednak jak siÄ wgryziesz gĹÄbiej zobaczysz sporo róşnic. |
|
Data: 2012-09-30 22:56:16 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
UĹźytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:5068a4f7$0$1315$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze: Znaczy czarami czy skĹadem? Tak jak byĹ mnie pytaĹ czym sie róşniÄ Francuskie samochody od Niemieckich. Pod wzglÄdem silnikowym? ChÄtnie siÄ dowiem.... |
|
Data: 2012-10-01 10:17:40 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
Prosto mĂłwiÄ c skĹadem. |
|
Data: 2012-10-01 10:21:30 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zmiana oleju | |
Hello ojciecc,
Monday, October 1, 2012, 10:17:40 AM, you wrote: [...] Prosto mówiąc składem.Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody odPod względem silnikowym? Czekam na rozwinięcie tej światłej myśli inżynierskiej. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-03 14:03:01 | |
Autor: Marek Dyjor | |
zmiana oleju | |
ojciecc wrote:
W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze: tjaaaaaa czy fabryki silnikĂłw majÄ oddzielne linei gdzie robiÄ je róşne w zaleĹźnoĹci czy bÄdÄ wsadzane do francuza wĹocha anglika czy niemca? a co z Niemcami robionymi w Polsce czyn na Ukrainie itd... :) bo wiesz Ĺźe czÄsto te same silniki trafiajÄ do róşnych samochodĂłw? |
|
Data: 2012-10-03 23:50:28 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-03 14:03, Marek Dyjor pisze:
ojciecc wrote: Róşnych z danej Grupy np VAG te Same do skody i te same do VW. WidziaĹeĹ silnik Peugeota w VW? WidziaĹeĹ silnik Fiata w Mercedesie? WidziaĹeĹ silni Alfa Romeo w VW? Jasne jest Ĺźe dana grupa ma podobne silniki, moĹźliwe Ĺźe z tej samej fabryki, nie mieszaj jednak grup. Niemcy robione w Polsce -> maĹpy robiÄ co Niemieccy inĹźynierowie zadali, mĂłwi Ci coĹ kontrola techniczna?WidziaĹ ty Mercedesy Vito z Rumuni? Poza tematem taka zagadka dla Ciebie ->Czemu Polska nie ma swojej marki samochodĂłw? |
|
Data: 2012-10-04 00:34:52 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-03 23:50, ojciecc pisze:
WidziaĹ ty Mercedesy Vito z Rumuni? A byĹy takie? Wikipedia podaje, Ĺźe jednak nie. Ale jeĹli jednak byĹy - to juĹź by byĹo wiadomo, dlaczego rdzewiaĹy nie mniej niĹź rodzime rumuĹskie produkcje na licencji Renault. ;) Poza tematem taka zagadka dla Ciebie ->Czemu Polska nie ma swojej marki ToĹź to elementarne drogi Watsonie: dziÄki j...nym zwiÄ zkowcom! -- Marcin "Kenickie" Mydlak WrocĹaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokĂłj." |
|
Data: 2012-10-04 10:01:44 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 00:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2012-10-03 23:50, ojciecc pisze: ByĹy, szybko uciekli z produkcjÄ .
BiaĹe albo czarne a co z resztÄ kolorĂłw? W stanach teĹź sÄ zwiÄ zki a grupa General Motors Company istnieje. CoĹ innego jeszcze zadziaĹaĹo. |
|
Data: 2012-10-04 00:44:28 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
zmiana oleju | |
Dnia Wed, 03 Oct 2012 23:50:28 +0200, ojciecc napisał(a):
Różnych z danej Grupy np VAG te Same do skody i te same do VW. Widziałeś silnik Peugeota w VW? W Fordzie i owszem. Widziałeś silnik Fiata w Mercedesie? WidziałeśNie, ale Daewoo w Oplu i vice versa tak. Silniki Hondy w Roverach, silniki Audi w Volvo.... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-10-04 09:35:59 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 00:44, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Wed, 03 Oct 2012 23:50:28 +0200, ojciecc napisał(a): Extra! Czy Rover w ogóle miał swój silnik? W rowerach które widziałem były jedynie silniki BMW i Hondy. Nie słyszałem żeby Rover miał swoje silniki! Daewoo kupiło od Opla konstrukcje więc jakie chciał byś w nich silniki, Powiedz mi! Volvo kolejna firma Padaka jak Rover, Rovera już nie ma, Volvo żyje dzięki kapitałowi z Chin. Najwidoczniej Volvo jak Rover skupiło się wcześniej na nadwoziu i dodatkach, silniki kupowali zapożyczali od innych np wiem że byli w grupie forda i mieli sporo rozwiązań zaciągniętych od niego. Odpowiedz mi więc na moje pytanie o liczących się zawodnikach czy widziałeś silniki fiata w grupie VAG albo Mercedes, Mercedesa w PSA i odwrotnie? |
|
Data: 2012-10-04 17:04:04 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506d3c5f$0$1211$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-10-04 00:44, Adam Płaszczyca pisze: ROTFL !!! |
|
Data: 2012-10-04 18:09:04 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 17:04, Cavallino pisze:
Pokaż, jeśli ględzę. |
|
Data: 2012-10-04 18:16:51 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Nie słyszałem żeby Rover miał swoje http://pl.wikipedia.org/wiki/Rover#Z.C5.82ote_lata Rover istnieje 130 lat, a nie 30 jak Ci się wydaje. |
|
Data: 2012-10-04 21:26:32 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 18:16, Cavallino pisze:
Mówimy o teraźniejszości czyli max 30 lat do tyłu.Nie będziemy się przecież cofać do drewnianych obręczy! |
|
Data: 2012-10-04 23:29:11 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506de2e9$0$26700$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-10-04 18:16, Cavallino pisze: W teraźniejszości nie ma w Roverze ani Hondy, ani BMW, więc przestań się kompromitować. |
|
Data: 2012-10-05 06:49:40 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 23:29, Cavallino pisze:
Mówiłem do 30 lat wstecz. 1982 r->2012 "więc przestań się > kompromitować" Po co takie pierdoły piszesz? Co to wnosi? |
|
Data: 2012-10-06 20:09:04 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
zmiana oleju | |
Dnia Thu, 04 Oct 2012 09:35:59 +0200, ojciecc napisał(a):
Extra! Czy Rover w ogóle miał swój silnik? W rowerach które widziałem Oczywiście, że miał. Odpowiedz mi więc na moje pytanie o liczących się zawodnikach czy widziałeś silniki fiata w grupie VAG albo Mercedes, Mercedesa w PSA i odwrotnie? Odpowiedziałem, ale jak widze, bedziesz się trzymał kurczowo swojej wersji :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-10-04 09:53:15 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
Rover i Honda[edytuj] Austin Rover Group zostaĹa stworzona w 1982 r. jako firma-cĂłrka British Leyland produkujÄ ca samochody dla masowego odbiorcy. W latach 80. XX w. zredukowany British Leyland umieszczaĹ znaczek Rovera na caĹej gamie pojazdĂłw stworzonych wspĂłlnie z HondÄ . Pierwszym, wypuszczonym na rynek w 1984 r. wywodzÄ cym siÄ z Hondy samochodem byĹ Rover 200, ktĂłry podobnie jak Triumph Acclaim, ktĂłrego wymieniĹ, bazowaĹ na Hondzie Ballade (podobnie w Australii, Honda Quint â znana w Europie jako Honda Quintet â oraz Integra byĹy opatrzone znaczkiem Rover Quintet oraz 416i.). W 1986 roku Rover SD1 zostaĹ zastÄ piony przez wywodzÄ cy siÄ z Hondy Legend model 800. Do tego czasu Austin Rover przeszedĹ do polityki jednej marki i British Leyland â jego wĹaĹciciel zmieniĹ nazwÄ na Rover Group a dziaĹ produkcji samochodĂłw na Rover Cars. Od tego momentu samochody Austin faktycznie pod wzglÄdem technicznym nie róşniĹy siÄ od RoverĂłw, choÄ sĹowo "Rover" nigdy nie pojawiĹo siÄ na tych autach â zamiast tego widniaĹ na nich znaczek z ĹodziÄ WikingĂłw, jednakĹźe bez Ĺźadnej inskrypcji. WkrĂłtce samochody te zostaĹy zmienione przez modele 200 i 400 (wywodzÄ ce siÄ z Hondy Concerto) i 600 (bÄdÄ ce technicznie prawie w 100% kopiÄ Hondy Accord, wzbogaconÄ o elementy drewniane i chromowane, róşnice gĹĂłwnie karoseryjne). PrzejÄcie przez BMW[edytuj] ZwiÄ zek z HondÄ byĹ punktem zwrotnym w historii firmy mozolnie odbudowujÄ cej swĂłj wizerunek producenta drogich aut bÄdÄ cych alternatywÄ dla FordĂłw i Vauxhalli. W 1994 r. British Aerospace sprzedaĹo GrupÄ Rover BMW (wĹÄ czajÄ c w to marki Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph oraz Austin-Healey), ktĂłre zaczÄĹo postrzegaÄ samochody angielskiego producenta jako potencjalnego powaĹźnego rywala. PrzejÄcie przez firmÄ z Bawarii zaowocowaĹo pracami nad modelem 75, ktĂłre zostaĹy szczÄĹliwie zakoĹczone zanim w 2000 r. nastÄ piĹ budzÄ cy niesmak rozwĂłd obydwu firm. Wtedy to BMW dokonaĹo podziaĹu grupy, sprzedajÄ c LandRovera Fordowi a resztÄ przekazujÄ c za symboliczne 10 funtĂłw Phoenix Consortium, ktĂłre utworzyĹo z tego firmÄ MG Rover. BMW zatrzymaĹ prawa do nazwy Rover (oraz zwiÄ zanych z niÄ takich nazw jak Riley, Mini i Triumph), udzielajÄ c nabywcy konsorcjum Phoenix jedynie licencji na jej uĹźywanie. |
|
Data: 2012-10-04 09:54:08 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
Nie, ale Daewoo w Oplu i vice versa tak. W Vauxhall Vectra też. To ten sam samochód w różnych budach. Daewoo unowocześniło Aste->Lanos i ocynkowało karoserie. |
|
Data: 2012-10-04 17:01:46 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
UĹźytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:506cb32b$0$26684$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-10-03 14:03, Marek Dyjor pisze: W Oplu moĹźe byÄ? |
|
Data: 2012-10-04 18:11:28 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 17:01, Cavallino pisze:
Jeden czy wiÄcej?Ciekawostka bo nie sĹyszaĹem/czytaĹem.Opel przynosi GM spore straty wiÄc to teĹź firma kogucik jak Rover, Saab,Volvo,Daewoo. |
|
Data: 2012-10-04 18:19:04 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
UĹźytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych: Jeden czy wiÄcej?Ciekawostka bo nie sĹyszaĹem/czytaĹem.WidziaĹeĹ silni Alfa Romeo w VW? Albo nie rozumiaĹeĹ co czytasz. Fiatowskie silniki JTD montowane byĹy w Oplach przez wiele lat. |
|
Data: 2012-10-04 21:27:34 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 18:19, Cavallino pisze:
RozwiÄ zanie zasilania czy zerĹźniÄty silnik Ĺźywcem z Fiata? |
|
Data: 2012-10-04 23:32:00 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
UĹźytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:506de327$0$26700$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-10-04 18:19, Cavallino pisze: Nie - kupowany od Fiata. A potem nawet razem produkowany na potrzeby obu firm. I to w Polsce w niektĂłrych wersjach. Nie wiem jak moĹźna byĹo o tym nie sĹyszeÄ. |
|
Data: 2012-10-05 06:50:05 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 23:32, Cavallino pisze:
Nie sĹyszaĹem! |
|
Data: 2012-10-06 20:09:57 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
zmiana oleju | |
Dnia Fri, 05 Oct 2012 06:50:05 +0200, ojciecc napisał(a):
Nie wiem jak można było o tym nie słyszeć.Nie słyszałem! Boś dupek. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-10-01 10:28:23 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:
Np wczeĹniej miaĹem Forda de 1,6 efi 16 zaworĂłw (dwa waĹki rozrzÄ du) i miaĹ on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v (jeden waĹek rozrzÄ du) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym komputerem i bardziej agresywnym waĹkiem otrzymano z tej konstrukcji 110 koni. WiÄc jak dla mnie róşnica jest poraĹźajÄ ca. Ta sama pojemnoĹÄ a rezultaty zupeĹnie inne. Jeszcze co do Forda to w dwĂłch modelach spotkaĹem siÄ z rozwiÄ zaniem podĹÄ czenia chĹodnicy jak u biaĹych ludzi tzn. krĂłciec i na to nasuwaĹo siÄ wÄ Ĺź, szczelnoĹÄ zapewniaĹo siÄ opaskÄ zaciskowÄ . Peugeot ten sam rocznik ma wÄ sy na rurze i pierĹcieĹ ktĂłrym zaciska siÄ wÄ sy, w zimnym garaĹźu -15C nie ma opcji zaĹoĹźenia tego gĂłwna beĹź poĹamania. Filtr powietrza - Ford prostokÄ tne pudĹo Peugeot okrÄ gĹe pudĹo Ford gniĹ masakryczni e, Peugeot ocynkowany. |
|
Data: 2012-10-01 10:53:40 | |
Autor: Adam | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 10:28, ojciecc pisze:
W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze: Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo? A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego? Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą. Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp. wyciągało się ok. 7KM. lub więcej. Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie napędowe. To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do silnika 90KM. Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.
Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)
Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;) -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2012-10-01 13:54:43 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
Chodzi o technologie. Ze Ford potrzebuje dużo bardziej zaawansowanego silnika z większą ilością elementów które mogą się popsuć do uzyskania tego samego efektu co Peugeot.Dwa wałki to dwa razy tyle elementów.
Pisałem o samochodach seryjnie wypuszczanych a nie o polerowaniu. Dalej można uzyskać podniesienie mocy po polerowaniu.Pisałem o seryjnym osprzęcie a nie podmiankach.
W rajdowych tez się obniża ze względu na przepisy.Wiele cywili jest mocniejszych od odpowiedników rajdowych.
Może i tak. Ale jak mixol by sie trzymał w nadkolach? Jeden opad deszczu i mixol na oponach i tańce na lodzie. |
|
Data: 2012-10-01 14:37:32 | |
Autor: J.F | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "ojciecc" napisał w wiadomości grup
Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i Chodzi o technologie. Ze Ford potrzebuje dużo bardziej zaawansowanego silnika z większą ilością elementów które mogą się popsuć do uzyskania tego samego efektu co Peugeot.Dwa wałki to dwa razy tyle elementów. Ale wez poprawke ze to Niemcy. Kiedys mieli oplaty uzaleznione od mocy .... i wcale nie szaleli. Owszem, byl golf 2.8, byl 1.8T, ale takim "standardem" bylo tez 75KM z silnika 1.6. Chyba nawet Peugeot na niemcy mial podobna wersje. Nie wiem - skasowali ten przepis, zmienili, zdewaluowaly sie oplaty - teraz mocniejsze silniki tam goszcza. Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z rozwiązaniem Normalny czlowiek nie zmienia chlodnicy w garazu przy -15 C :-P J. |
|
Data: 2012-10-01 15:05:32 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
Normalny czlowiek nie zmienia chlodnicy w garazu przy -15 C :-P Mechanik za to często. A normalny człowiek dostaje odpowiedni rachunek za debilizm konstruktora;] |
|
Data: 2012-10-01 06:53:44 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
zmiana oleju | |
Dnia 30-09-2012 o 22:00:36 ojciecc <dr@op.pl> napisał(a):
W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze: Nie żartuj. Szczególnie, że bardzo często w niemieckim aucie (np. BMW) mamy silnik od Franzuzów (PSA) i odwrotnie :-) TG |
|
Data: 2012-10-01 10:30:13 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 06:53, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Dnia 30-09-2012 o 22:00:36 ojciecc <dr@op.pl> napisał(a):Bmw troche inna półka cenowa. Jak byś Fiata 125 porównywał do Escorta. Bmw od PSA nie bierze czasem tylko rozwiązań silników Diesla? |
|
Data: 2012-10-01 10:40:00 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:
W dniu 2012-10-01 06:53, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dobra, widzę opracowali coś w kooperacji 1,4.1,6.1,6T. Więc razem a nie że jeden od drugiego bierze gotowy silnik. |
|
Data: 2012-10-01 17:07:35 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506956e0$0$26689$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze: No, ale jaki olej wlejesz do takiego silnika? Taki do francuskich czy niemieckich? LOL !!!! Nie przewidywałem, że na pms znajdą się ludzie, którzy nabiorą się na tą reklamę. |
|
Data: 2012-10-03 14:06:08 | |
Autor: Marek Dyjor | |
zmiana oleju | |
Cavallino wrote:
Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup gupi jesteś... czy co? w fabryce mają taką wajchę i raz robia silniki do francuzów a potem do niemców. ;-) |
|
Data: 2012-10-03 18:24:01 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4h9n9$4e4$1@news.task.gda.pl... Cavallino wrote: Tak, domyślam się. Pytanie tylko czy on ma w głowie podobną wajchę i będzie w stanie wybrać, który olej nalać. A to ważna decyzja, zła wajcha zepsuje silnik..... |
|
Data: 2012-10-03 23:54:16 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
Tak, domyślam się. Co mądrego Pan napisał? |
|
Data: 2012-10-04 17:03:13 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506cb40f$0$1301$65785112@news.neostrada.pl...
Jak nie zrozumiałeś, to szkoda mojego czasu. Brnij sobie dalej w swoją bezrefleksyjną naiwność i w wiarę w marketoidzkie bredzenie. Tylko nie spamuj tym grupy. PLONK WARNING !!!! A tutaj EOD. |
|
Data: 2012-10-04 18:12:25 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 17:03, Cavallino pisze:
No i tyle wniosłeś rzeczowego do dyskusji, szkoda. Plomkuj |
|
Data: 2012-10-03 23:53:26 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-03 14:06, Marek Dyjor pisze:
Cavallino wrote: Dobra, śmiechy chichy, pokaż mi fabrykę która robi silniki zarówno do VW, Fiata i Peugeota, ja nie mówię o detalach. Po co każdy liczący się producent Samochodów ma swoją specyfikacje Oleji np VW znam 505.01 specjalna do Pompo wtrysków, można jej nie lać i nic sie nie stanie przez 20 000 km poza większym hałasem, później będzie sporko kosztować. |
|
Data: 2012-10-04 08:36:52 | |
Autor: masti | |
zmiana oleju | |
Dnia piÄknego Wed, 03 Oct 2012 23:53:26 +0200 osobnik zwany ojciecc
napisaĹ: Po co kaĹźdy liczÄ cy siÄ Ĺźeby doiÄ naiwniakĂłw w ASO -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-10-04 10:50:24 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-04 10:36, masti pisze:
Dnia piÄknego Wed, 03 Oct 2012 23:53:26 +0200 osobnik zwany ojcieccParzcieĹź moĹźesz kupiÄ olej poza ASO, przecieĹź moĹźesz kupiÄ Mobile albo Castrol z odpowiednim oznaczeniem. O co chodzi z ASO i naiwniakami wedĹug Ciebie? |
|
Data: 2012-09-30 10:46:22 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ
g pisze:
W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:15W40 syntetyczny http://innochem.pl/sklep/oleje-samochodowe/23-rp-motor-oil-15w40.html |
|
Data: 2012-09-30 10:52:08 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ
g pisze:
W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:CaĹe zdanie czytaj! "Tak wiÄc na tym prostym przykĹadzie wiemy juĹź Ĺźe im niĹźsza jest pierwsza liczba i im wyĹźsza jest ta druga (za literkÄ W) tym olej jest lepszy. Jednak nie naleĹźy zapominaÄ o tym Ĺźe naleĹźy przestrzegaÄ zaleceĹ producenta i nie zalewaÄ silnika do ktĂłrego jest zalecany olej mineralny (15 W40) olejem syntetycznym (5 W40) poniewaĹź zniszczymy silnik" http://autousluga.pl/component/content/article/2-ciekawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzieli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html |
|
Data: 2012-09-30 10:58:51 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 10:52, ojciecc pisze:
W dniu 2012-09-29 20:10, Artur MaĹlÄ g pisze:"Olejem mineralnym sÄ zalane starsze konstrukcje ktĂłre nie sÄ przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. SzczegĂłlnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyĹź olej mineralny jest gÄstszy niĹź syntetyk wiÄc dojdzie do rozszczelnienia silnika. Poza tym film olejowy nie bÄdzie dobrze utrzymywany na gĹadzi cylindra i dojdzie do szybszego zuĹźycia pierĹcieni tĹokowych. To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma wĹaĹciwoĹci myjÄ ce silnika natomiast mineralny nie. W silniku ktĂłry jest przez dĹuĹźszy czas zalany olejem mineralnym zbiera siÄ czarny osad na tĹokach i w gĂłrnej czÄĹci cylindrĂłw (tzw. nagar). JeĹli silnik bÄdzie pracowaĹ caĹy czas na oleju mineralnym to nic siÄ nie stanie â osad ktĂłry tam jest bÄdzie siÄ utrzymywaĹ. Natomiast jeĹli taki silnik zostanie zalany olejem syntetycznym to ten osad zacznie pÄkaÄ i wpadnie prosto na tĹoki oraz do oleju. Jest to twardy osad wiÄc w efekcie dojdzie to porysowania gĹadzi cylindrĂłw a tym samym ich zniszczenia, uszkodzenia pierĹcieni tĹokowych, tĹokĂłw panewek waĹu a wiÄc silnik nadajÄ sie do kapitalnego remontu lub do wyrzucenia." Tyle w temacie. Moim zdaniem zalewanie czego innego niĹź w instrukcji to proszenie siÄ o kĹopoty. |
|
Data: 2012-10-01 09:50:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana oleju | |
TrochÄ mi si nie chce, ale skomentujÄ:
W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze: "Olejem mineralnym sÄ zalane starsze konstrukcje ktĂłre nie sÄ przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. SzczegĂłlnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyĹź olej mineralny jest gÄstszy niĹź syntetyk Olej mineralny nie jest gÄstszy. UĹźywanie tego sĹowa w publikacji Ĺwiadczy o tym Ĺźe tekst pisaĹ nieuk. Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadÄ . Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne czy syntetyczne, przeznaczone do pracy w naszym klimacie, majÄ doĹÄ zbliĹźone lepkoĹci. Bo tak sÄ projektowane. Natomiast przy temperaturach wyĹźszych niĹź normalne (duĹźe obciÄ Ĺźenia, upaĹy) olej mineralny jest mniej lepki (bardziej "wodnisty") niĹź syntetyczny i gorzej chroni silnik. WĹaĹnie maĹa zmiana parametrĂłw pod wpĹywem temperatury i obciÄ ĹźeĹ jest jednÄ z gĹĂłwnych zalet syntetyka. wiÄc dojdzie do rozszczelnienia silnika. Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymujÄ film olejowy, wĹaĹnie ze wzglÄdu m.in. na to o czym byĹo wyĹźej, czyli na mniejszÄ utratÄ wĹasnoĹci w wysokich temperaturach. Poza tym sama baza ma wyĹźszÄ jakoĹÄ, mniejsze jest starzenie siÄ i utrata wĹasnoĹci w funkcji czasu. Tylko z tym wymywaniem jest trochÄ prawdy. Zapuszczony stary silnik, taki co to siÄ tu i Ăłwdzie "poci" na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekaÄ jak sito, miaĹem taki przypadek. Po powrocie na mineralny siÄ ponownie uspokoiĹ (choÄ tak naprawdÄ, powinien po prostu zostaÄ naprawiony czyli dostaÄ nowe uszczelki) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2012-10-01 10:30:59 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 09:50, Jakub Witkowski pisze:
TrochÄ mi si nie chce, ale skomentujÄ:Wiesz to z badaĹ, czy wydaje Ci siÄ? Ja siÄ chwale tym co przeczytaĹem. |
|
Data: 2012-10-01 13:04:05 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:
Wiesz to z badaĹ, czy wydaje Ci siÄ? Ja siÄ chwale tym co przeczytaĹem. Ja rĂłwnieĹź przeczytaĹem, tylko Ĺźe w dobrych ĹşrĂłdĹach, a nie na jakichĹ przypadkowych stronach. A jeĹli chcesz, mogÄ to samo napisaÄ gdzieĹ w internetsach, jeĹli to doda wiarogodnoĹci :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2012-10-01 13:55:21 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 13:04, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:WedĹug jakiego klucza klasyfikujesz prawda/spisek nieuka? |
|
Data: 2012-10-01 14:05:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
zmiana oleju | |
Hello ojciecc,
Monday, October 1, 2012, 1:55:21 PM, you wrote: Według jakiego klucza klasyfikujesz prawda/spisek nieuka?Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.Ja również przeczytałem, tylko że w dobrych źródłach, a nie na jakichś Czy dowiedziałeś się już, co oznaczaja dwie liczby w oznaczeniu 15W-40? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-01 15:09:29 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello ojciecc, SAE 5W-30 â pierwsza cyfra opisuje âpĹynnoĹÄ w niskich temperaturach. Im niĹźsza jest wartoĹÄ tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje siÄ w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do waĹźnych wÄzĹĂłw tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolnoĹci smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartoĹci odnoszÄ siÄ do temperatur zewnÄtrznych. KaĹźdy co innego pisze;/ |
|
Data: 2012-10-01 16:13:25 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello ojciecc,Czytam dziś naprawiam Sam, a tam napisane: " Właściwy olej silnikowy do samochodu Volkswagen Passat Firma Volkswagen ustaliła własne normy na olej do swych samochodów. Należy stosować wyłącznie oleje, które spełniają te normy. Norma VW jest podawana na opakowaniu oleju. " To ciekawe czemu VW ustalił własne normy olejów do swoich samochodów. Czyżby jednak inne myślenie niż w PSA, Toyota, itd? |
|
Data: 2012-10-01 17:04:43 | |
Autor: Cavallino | |
zmiana oleju | |
Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5069a505$0$1225$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze: Tak, Mają swoich klientów za jeszcze głupszych i liczą, że złapią się na ten marketingowy bełkot. |
|
Data: 2012-10-04 07:05:39 | |
Autor: Marek Dyjor | |
zmiana oleju | |
ojciecc wrote:
W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze: bo chca sprzedawać swoje oleje ;-) |
|
Data: 2012-10-04 09:55:20 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
To ciekawe czemu VW ustalił własne normy olejów do swoich samochodów. Bzdura! Przecież Castrol i Mobile ma odpowiedniki spełniające normy. |
|
Data: 2012-10-01 16:14:22 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-10-01 14:05, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello ojciecc, "Oleju silnikowego z nowszymi oznaczeniami 503 00 i 506 00 nie wolno stosować w modelach poprzedzających 2000 (do IX 1999), gdyż może nastąpić uszkodzenie silnika." To Ciekawostka. |
|
Data: 2012-09-30 20:22:08 | |
Autor: Jasio | |
zmiana oleju | |
UĹźytkownik "Jasio" <niemam@onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:k46tlv$epb$1node2.news.atman.pl...
wiek 13 lat A ja mam takÄ proĹbÄ. Od bodaj 5 lat uĹźywam nicka "Jasio" w usenecie. MĂłgĹbyĹ go nie uĹźywaÄ? NapisaĹbym na priv, ale nie masz. -- Jasio Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. |
|
Data: 2012-09-30 20:36:49 | |
Autor: Jasio | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 20:22, Jasio pisze:
UĹźytkownik "Jasio" <niemam@onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci Pretensje miej do rodzicĂłw, Ĺźe CiÄ nie nazwali BoĹźydar, wtedy miaĹbyĹ unikalne imiÄ. |
|
Data: 2012-10-01 20:02:20 | |
Autor: Jasio | |
zmiana oleju | |
UĹźytkownik "Jasio" <niemam@onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:k4a3j7$f31$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2012-09-30 20:22, Jasio pisze: Od bodaj 5 lat uĹźywam nicka "Jasio" w usenecie. MĂłgĹbyĹ go nie uĹźywaÄ? Nie mam pretensji, tylko miaĹem uprzejmÄ proĹbÄ. Ale sÄ dzÄ, Ĺźe po poziomie wypowiedzi ludzie nas odróşniÄ . -- Jasio Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. |
|