zmiana oleju

Data: 2012-09-29 15:36:48
Autor: Jasio
zmiana oleju
wiek 13 lat
przebieg 43kkm
olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?

Data: 2012-09-29 16:10:25
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
wiek 13 lat
przebieg 43kkm
olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?

Po co?!
Skoro jeździ po co kombinować?
Co jest napisane w instrukcji, jaki olej winien być?

Data: 2012-09-29 16:22:49
Autor: Jasio
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 16:10, ojciecc pisze:
[...]

w instrukcji 15w40
po to, że w zimę przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min mam traktor a nie auto, a w tą zimę co się zbliża będę musiał jeździć praktycznie codziennie.

Data: 2012-09-29 18:06:03
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

po to, że w zimę przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min
mam traktor a nie auto, a w tą zimę co się zbliża będę musiał
jeździć praktycznie codziennie.

Jasio zainwestuj też w drugi akumulator. Mina sąsiadów bezcenna.
Za wszystko inne zapłacisz kartą MasterCard ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 19:58:47
Autor: Jasio
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 18:06, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

[...]

akumulator jest nowy.

Data: 2012-09-29 20:12:20
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

akumulator jest nowy.

no i co z tego? :) ja też miałem nowy i przy -22 nie zapalił
teraz mam kable puszczone do kabiny i pożyczam od kolegi akumulator
od łodzi, który w zimie stoi bezczynny.

po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie pomoże. Ostatniej zimy o mało jaja mi nie odpadły z zimna.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-10-01 09:11:43
Autor: Marcin N
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 20:12, PiteR pisze:

po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie
pomoże. Ostatniej zimy o mało jaja mi nie odpadły z zimna.

Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć?

--
MN

Data: 2012-10-01 22:26:07
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Marcin N pisze tak:

Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć?

żaluzju ja nie poniał, podkręć jasność

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-30 15:17:27
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 16:22, Jasio pisze:
[...]

Widocznie tak ma być.15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty opowiadasz o -20

Data: 2012-09-30 15:45:16
Autor: M1SLQ
zmiana oleju
15w40 znaczy Ĺźe zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty opowiadasz o -20

ojjj... radzę doczytać przed sianiem zamętu w Usenecie... Bzdury Waćpan gadasz straszne...

Data: 2012-09-30 18:50:08
Autor: M1SLQ
zmiana oleju
Data: 2012-09-30 20:00:54
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 18:50, M1SLQ pisze:
konkretnie?

http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-oleju-np-10w30.html

http://www.motofakty.pl/artykul/oleje-silnikowe-jak-dobierac.html

http://www.bemeks.pl/index.php/tag/klasa-lepkosci-oleju/

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html

tak więc Twoje twierdzenie, że

15w40 znaczy Ĺźe zachowuje swoje parametry do -40

nie jest prawdziwe.

Wystarczająco konkretnie?
"Na przykład: 10W30
Oznacza to, że lepkość jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy silnik jest gorący."

Co oznacza ze silnik jest zimny?Czy chodzi o zimny silnik w Chorwacji przy temp +35 stopni czy zimny silnik w Bieszczadach przy -35 stopniach?Tego nie rozumiem!Proszę wytłumacz!

Wystarczająco, hyle czoła.

Data: 2012-10-01 11:08:13
Autor: komar
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 20:00, ojciecc pisze:
[...]

po pierwsze parametry oleju określa się poza silnikiem, więc całą swoją "wiedzę" wyrzuć na śmietnik i dowiedz się jeszcze raz co oznaczają te parametry i dlaczego zarówno w Chorwacji jak i w Polsce oznaczają to samo.

Data: 2012-10-01 13:45:14
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-01 11:08, komar pisze:
[...]

Proszę podaj źródło.

Data: 2012-09-30 19:03:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
zmiana oleju
Hello ojciecc,

Sunday, September 30, 2012, 5:50:46 PM, you wrote:

[...]

Konkretnie poczytaj. I dowiedz się, co znacza te liczby.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-09-29 18:02:02
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio i ojciecc piszą tak:

^Jasio
wiek 13 lat
przebieg 43kkm
olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?

wiek 25 lat
przebieg 347kkm
olej od nowości Mobil 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?

gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40)

^ojciec
Po co?! Skoro jeździ po co kombinować?

- bo w Tesco był w promołszyn po 60zł za 4 litry ;)
- bo bendem pogromcom mitów ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 20:01:14
Autor: Jasio
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze:

gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40)

mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz?

widzę, że jak zwykle można tu liczyć na pomoc...

Data: 2012-09-29 20:24:07
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz?

jak najbardziej poważnie
golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :)

Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
i tym podobne urban-legend-perdoły.

Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać zobaczymy.

Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować 15w40 za 78zł

Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 20:31:38
Autor: Artur Maśląg
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

[...]

10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
Lepiej będzie zimą.

Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
zobaczymy.

Jak zaczną cykać to zmienić olej/naprawić.

Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
15w40 za 78zł

Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.

Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :)

Za 78zł kupisz 5w40.

Data: 2012-09-29 20:34:38
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Artur Maśląg pisze tak:

Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.

piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 20:38:38
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?

zaguglałem

http://www.skapiec.pl/szukaj/w_calym_serwisie/mobil+super+2000+10w40

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 21:12:38
Autor: Artur Maśląg
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Artur Maśląg pisze tak:

Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.

piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?

<cite>
> Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
> 15w40 za 78zł
</cite>

Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja.
Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze.

Data: 2012-09-30 10:29:25
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 21:12, Artur Maśląg pisze:> W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:

> [...]
>
> Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja.
> Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze.

Słonecznikowy podwójnie tłoczony będzie najlepszy! Uszczelki margaryną potraktuj. Smarowanie i szczelność zapewnione!

Data: 2012-09-30 10:27:53
Autor: ojciecc
zmiana oleju

10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
Lepiej będzie zimą.

a nie prawda, doczytaj! Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być pełnym syntetykiem. Doczytaj ja Cię proszę!

Data: 2012-09-30 14:34:42
Autor: Artur Maśląg
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze:

10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
Lepiej będzie zimą.

a nie prawda, doczytaj!

Proponuję jednak, byś sam to zrobił. Jeśli łaska to ze zrozumieniem.

Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być
pełnym syntetykiem.

Co z tego, że może być, skoro nie o takich była dyskusja?

Data: 2012-09-30 14:59:09
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 14:34, Artur Maśląg pisze:
[...]

Skąd wiesz jakich?Ja widzę

"wiek 13 lat
przebieg 43kkm
olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?
"

Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową.

Data: 2012-09-30 13:06:53
Autor: tÎż
zmiana oleju
ojciecc wrote:

Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową.

Zwróciłeś uwagę na to, że dyskutujesz z trollem?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-30 15:14:49
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 15:06, tÎż pisze:
ojciecc wrote:

Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową.

Zwróciłeś uwagę na to, że dyskutujesz z trollem?

Kto jest trolem według Ciebie, ja czy on?;] może oboje?

Data: 2012-09-30 13:23:35
Autor: tÎż
zmiana oleju
ojciecc wrote:

Kto jest trolem według Ciebie, ja czy on?;] może oboje?

Przede wszystkim troll Artur (jak sam przydomek wzkazuje). A czy Ty także, to już nie pamiętam. ;)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-29 22:24:09
Autor: Irek N.
zmiana oleju
Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
i tym podobne urban-legend-perdoły.

Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać zobaczymy.

No widzisz, a ja mam zupełnie odwrotny problem.
Volvicy stuknęło 340tys. Dzielnie znosi taki bagaż, poza jednym szczegółem. Jak postoi trochę, to po zapaleniu długo nie gaśnie lampka ciśnienia oleju. Czasami wręcz niebezpiecznie długo (bywa, że komputer zdąży mignąć komunikatem - jemu też się nie podoba najwyraźniej).

Silnik od zawsze był zalany Castrolem EDGE 0W40 (ciekawostka, dedykowany Volvo? niby dlaczego?).
Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-29 22:35:03
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?

Jaki masz filtr oleju?

wypróbuj Mann lub Hengst

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 23:55:42
Autor: Irek N.
zmiana oleju
PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?

Jaki masz filtr oleju?

wypróbuj Mann lub Hengst

Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy przeglądzie.
Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być zapchany?

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-30 01:49:07
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy
przeglądzie. Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być
zapchany?

trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego

jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-30 09:41:09
Autor: Irek N.
zmiana oleju
trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego

Oczywiście że oleju, rozmawiamy o układzie smarowania a nie zasilania.

Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydawało mi się, że filtr jest po pompie, więc nie bardzo widziałem związek.
Teraz czytam że jest nawet po czujniku ciśnienia, czyli nie ma możliwości opóźnić zbudowanie ciśnienia przez pompę, chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi i pompa musi najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować ciśnienie.

Tutaj rysunek na który się powołuję.
http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm

jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić

Nie troluję, proszę o wyjaśnienie dlaczego ma pomóc.
Swoją drogą, napchane w komorze tyle, że filtru nie widzę, nie wiem co mam :(

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-30 10:34:33
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 09:41, Irek N. pisze:
[...]

A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent.

Data: 2012-09-30 10:40:47
Autor: Irek N.
zmiana oleju
A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent.

No właśnie poszukałem, ale nic nie widać ciekawego. Może od spodu, ale kanału nie mam. 2003/4 rocznik D5 jeśli to coś pomoże.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-30 10:54:22
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze:
[...]

To na pewno masz tylko wkład filtra oleju, nic nie zobaczysz.

Data: 2012-09-30 15:27:08
Autor: ojciecc
zmiana oleju

Tak wyglada u Ciebie obudowa filtra oleju http://allegro.pl/obudowa-filtra-oleju-volvo-d5-163ps-s60-v70-03r-i2621549771.html

Data: 2012-09-30 10:43:01
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi
i pompa musi najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować
ciśnienie.

możliwe, nie wiem dlaczego tak się dzieje

miałem tak jak Ty, (no może nie aż tak długo) ktoś mi poradził zmien filtr i pomogło.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-30 10:33:05
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 01:49, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

[...]

Przecież Filtron pchają do całej grupy VAG. Więc co za legenda?

Data: 2012-09-30 10:32:00
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 22:24, Irek N. pisze:
[...]

Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane.
Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki?
Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić.

Data: 2012-09-30 10:39:08
Autor: Irek N.
zmiana oleju
Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane.

Smutne, bo wiele w ten samochód nie chcę inwestować.

Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki?
Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić.

Wiesz jak jest, czasu zawsze brakuje, to i czasami przyciśnie się mocniej. Ale żadnych rajdów czy pisków - to nie tego typu bryka, a i mnie już przyjemność z jazdy chyba przeszła.
W przyszłym tygodniu pewnie się dowiem, kolejny przegląd idzie i trzeba będzie zdecydować co z tym zrobić.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-30 10:26:47
Autor: ojciecc
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

[...]

Nic nie wypłucze! 10W jest żadszy więc tam gdzie 15w jeszcze nie przedostawał się przez uszczelnienia na zewnątrz tam 10w może (nie musi) się pojawić.

Data: 2012-09-30 10:23:16
Autor: ojciecc
zmiana oleju
[...]

60zł za 4 litry stawiam ze to będzie Lotos.Rób sobie testy jak Cię stać. Odrazu nic nie wybuchnie.

Data: 2012-09-29 20:10:37
Autor: Artur Maśląg
zmiana oleju
[...]

Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
Nie ma co więcej kombinować.

Data: 2012-09-30 10:44:27
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 20:10, Artur Maśląg pisze:
[...]

Ja Ci mówie doczytaj. 10W może być olejem mineralnym!15W może być olejem full syntetic.

http://amerykany.pl/view/2415
http://olejeismary.blogspot.com/2011/02/oznaczenia-i-normy-olejowe.html

Skoro producent napisał że ma być 15w40 a ty będziesz zalewał 10W to chcesz być mądrzejszy od niego, w zależności jak Ci się uda(bo rozumiem powinieneś stosować się do intstrukcji) to Ci się cos rozleci albo nie. Raczej nie sądze żeby jaka kolwiek kara pojawiła się w ciągu 5000km od zalania.

Data: 2012-09-30 14:27:21
Autor: Artur Maśląg
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 10:44, ojciecc pisze:
[...]

A co ja mam doczytywać? Mowa była o 15W40, typowym mineralnym
wielosezonowym oleju w 13 letnim samochodzie (syntetyka to ona na
oczy nie widział). Bez najmniejszego problemu można go zastąpić
półsyntetycznym 10W40 - jeżeli tylko spełnia normy producenta to
z całą pewnością będzie lepiej w zimie i nie tylko.

[...]

Widziałeś kiedykolwiek instrukcję producenta do samochodu? Nie
spotkałem jeszcze takiej, w której byłby podany tylko olej 15W40
i nie było niczego niżej czy wyżej.

Raczej nie sądze żeby jaka kolwiek kara pojawiła się w ciągu 5000km od
zalania.

Jaka kara? No, ale googlaj sobie dalej :)

Data: 2012-09-30 15:13:31
Autor: ojciecc
zmiana oleju

[...]

Skąd wiesz jaki chłop ma olej 15w40 zalany, skąd wiesz że typowy, jaki to jest typowy? Czy typowy to jest mobil o oznaczeniu 15w40 czy castrol z tesco z napisem 15w40 poza klasyfikacją, nawet na stronie producenta go nie ma ale w Tesco jest.Szklana kula powiedziała?
W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraźnie żeby starego grata tym nie częstować bo 1.został zaprojektowany do mineralnego 2.syntetyczny olej ma często dodatki czyszczące który odkleją nagar, ty wiesz jednak lepiej. Lej śmiało do swojego.
[...]

W instrukcji Peugota jest napisane wyraźnie rodzaje oleju z producentem i modelem włącznie 10W40 (więc nie same oznaczenie lepkości i temperatury). Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.

Raczej nie sądze żeby jaka kolwiek kara pojawiła się w ciągu 5000km od
zalania.

Jaka kara? No, ale googlaj sobie dalej :)

Masz napisane wyraĹşnie przecieĹź:
"
To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma właściwości myjące silnika natomiast mineralny nie. W silniku który jest przez dłuższy czas zalany olejem mineralnym zbiera się czarny osad na tłokach i w górnej części cylindrów (tzw. nagar). Jeśli silnik będzie pracował cały czas na oleju mineralnym to nic się nie stanie – osad który tam jest będzie się utrzymywał. Natomiast jeśli taki silnik zostanie zalany olejem syntetycznym to ten osad zacznie pękać i wpadnie prosto na tłoki oraz do oleju. Jest to twardy osad więc w efekcie dojdzie to porysowania gładzi cylindrów a tym samym ich zniszczenia, uszkodzenia pierścieni tłokowych, tłoków panewek wału a więc silnik nadaję sie do kapitalnego remontu lub do wyrzucenia.
"
http://autousluga.pl/component/content/article/2-ciekawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzieli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html

Data: 2012-09-30 16:22:40
Autor: Marek Dyjor
zmiana oleju
ojciecc wrote:
W instrukcji Peugota jest napisane wyraĹşnie rodzaje oleju z
[...]

Buachachacha...

ociec i ty sie na takei plewy marketingowe łapiesz?

Data: 2012-09-30 18:06:56
Autor: Artur Maśląg
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 15:13, ojciecc pisze:
(...)
[...]

Zdaje się, że wszyscy wiedzą, tylko Ty wymyślasz jakieś cuda. No, ale
to pewnie skutki tej szklanej kuli, która łączy z googlem.

W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraĹşnie Ĺźeby starego grata
tym nie częstować bo 1.został zaprojektowany do mineralnego
2.syntetyczny olej ma często dodatki czyszczące który odkleją nagar, ty
wiesz jednak lepiej. Lej śmiało do swojego.

Czytaj, czytaj. Jak nie wiesz czym się różni mineralny od
półsyntetycznego to może doczytaj, ale tak ze zrozumieniem.

Widziałeś kiedykolwiek instrukcję producenta do samochodu? Nie
spotkałem jeszcze takiej, w której byłby podany tylko olej 15W40
i nie było niczego niżej czy wyżej.

W instrukcji Peugota jest napisane wyraĹşnie rodzaje oleju z producentem
i modelem włącznie 10W40 (więc nie same oznaczenie lepkości i
temperatury). Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
do róşnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.

ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.

Data: 2012-09-30 20:06:56
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 18:06, Artur Maśląg pisze:
[...]

Dobra, napisz konkretnie. Wprowadź treść i się ustosunkuj.

Data: 2012-09-30 20:13:52
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Nie Ĺźartuj.
Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?

Data: 2012-09-30 20:33:54
Autor: Marek Dyjor
zmiana oleju
Cavallino wrote:
[...]

pewnie uporządkowaniem molekuł...

w niemieckim molekuły chodzą czwórkami we francuskim molekuły sie telepią bo sa wciąż pijane a we włoskim sa kompletnie nieuporządkowane.

Data: 2012-09-30 22:00:36
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 20:13, Cavallino pisze:

[...]

Innymi wytycznymi inĹźynierĂłw.
Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od Niemieckich. Widziałeś w Niemieckim samochodzie takie cudo jak skrętna belka?Sporo rzeczy jest uniwersalnych (zgapiają do siebie najlepsze pomysły) jednak jak się wgryziesz głębiej zobaczysz sporo różnic.

Data: 2012-09-30 22:56:16
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5068a4f7$0$1315$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Znaczy czarami czy składem?

Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od Niemieckich.

Pod względem silnikowym?
Chętnie się dowiem....

Data: 2012-10-01 10:17:40
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 22:56, Cavallino pisze:

[...]

Prosto mówiąc składem.

Data: 2012-10-01 10:21:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
zmiana oleju
Hello ojciecc,

Monday, October 1, 2012, 10:17:40 AM, you wrote:

[...]

Tak jak byś mnie pytał czym sie różnią Francuskie samochody od
Niemieckich.
Pod względem silnikowym?
Chętnie się dowiem....
Prosto mówiąc składem.

Czekam na rozwinięcie tej światłej myśli inżynierskiej.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 14:03:01
Autor: Marek Dyjor
zmiana oleju
ojciecc wrote:
[...]

tjaaaaaa

czy fabryki silników mają oddzielne linei gdzie robią je różne w zależności czy będą wsadzane do francuza włocha anglika czy niemca? a co z Niemcami robionymi w Polsce czyn na Ukrainie itd... :)

bo wiesz że często te same silniki trafiają do różnych samochodów?

Data: 2012-10-03 23:50:28
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-03 14:03, Marek Dyjor pisze:
ojciecc wrote:
[...]

Różnych z danej Grupy np VAG te Same do skody i te same do VW. Widziałeś silnik Peugeota w VW? Widziałeś silnik Fiata w Mercedesie? Widziałeś silni Alfa Romeo w VW? Jasne jest że dana grupa ma podobne silniki, możliwe że z tej samej fabryki, nie mieszaj jednak grup.
Niemcy robione w Polsce -> małpy robią co Niemieccy inżynierowie zadali, mówi Ci coś kontrola techniczna?Widział ty Mercedesy Vito z Rumuni?
Poza tematem taka zagadka  dla Ciebie ->Czemu Polska nie ma swojej marki samochodĂłw?

Data: 2012-10-04 00:34:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
zmiana oleju
W dniu 2012-10-03 23:50, ojciecc pisze:
Widział ty Mercedesy Vito z Rumuni?

A były takie? Wikipedia podaje, że jednak nie. Ale jeśli jednak były - to już by było wiadomo, dlaczego rdzewiały nie mniej niż rodzime rumuńskie produkcje na licencji Renault. ;)

Poza tematem taka zagadka  dla Ciebie ->Czemu Polska nie ma swojej marki
samochodĂłw?

Toż to elementarne drogi Watsonie: dzięki j...nym związkowcom!

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-10-04 10:01:44
Autor: ojciecc
zmiana oleju
[...]

Były, szybko uciekli z produkcją.

Poza tematem taka zagadka  dla Ciebie ->Czemu Polska nie ma swojej marki
samochodĂłw?

Toż to elementarne drogi Watsonie: dzięki j...nym związkowcom!

Białe albo czarne a co z resztą kolorów? W stanach też są związki a grupa General Motors Company istnieje. Coś innego jeszcze zadziałało.

Data: 2012-10-04 00:44:28
Autor: Adam Płaszczyca
zmiana oleju
Dnia Wed, 03 Oct 2012 23:50:28 +0200, ojciecc napisał(a):

Różnych z danej Grupy np VAG te Same do skody i te same do VW. Widziałeś silnik Peugeota w VW?

W Fordzie i owszem.
Widziałeś silnik Fiata w Mercedesie? Widziałeś
Nie, ale Daewoo w Oplu i vice versa tak. Silniki Hondy w Roverach, silniki Audi w Volvo....

--
     ___________ (R)

Data: 2012-10-04 09:35:59
Autor: ojciecc
zmiana oleju
[...]

Extra! Czy Rover w ogóle miał swój silnik? W rowerach które widziałem były jedynie silniki BMW i Hondy. Nie słyszałem żeby Rover miał swoje silniki! Daewoo kupiło od Opla konstrukcje więc jakie chciał byś w nich silniki, Powiedz mi! Volvo kolejna firma Padaka jak Rover, Rovera już nie ma, Volvo żyje dzięki kapitałowi z Chin. Najwidoczniej Volvo jak Rover skupiło się wcześniej na nadwoziu i dodatkach, silniki kupowali zapożyczali od innych np wiem że byli w grupie forda i mieli sporo rozwiązań zaciągniętych od niego.

Odpowiedz mi więc na moje pytanie o liczących się zawodnikach czy widziałeś silniki fiata w grupie VAG albo Mercedes, Mercedesa w PSA i odwrotnie?

Data: 2012-10-04 18:09:04
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-04 17:04, Cavallino pisze:

[...]

Pokaż, jeśli ględzę.

Data: 2012-10-04 18:16:51
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Nie słyszałem żeby Rover miał swoje
silniki!

ROTFL !!!
Pokaż, jeśli ględzę.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rover#Z.C5.82ote_lata

Rover istnieje 130 lat, a nie 30 jak Ci się wydaje.

Data: 2012-10-04 21:26:32
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-04 18:16, Cavallino pisze:

[...]

Mówimy o teraźniejszości czyli max 30 lat do tyłu.Nie będziemy się przecież cofać do drewnianych obręczy!

Data: 2012-10-04 23:29:11
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506de2e9$0$26700$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mówimy o teraźniejszości

W teraźniejszości nie ma w Roverze ani Hondy, ani BMW, więc przestań się kompromitować.

Data: 2012-10-05 06:49:40
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-04 23:29, Cavallino pisze:

[...]

Mówiłem do 30 lat wstecz. 1982 r->2012

"więc przestań się

Data: 2012-10-06 20:09:04
Autor: Adam Płaszczyca
zmiana oleju
Dnia Thu, 04 Oct 2012 09:35:59 +0200, ojciecc napisał(a):

Extra! Czy Rover w ogóle miał swój silnik? W rowerach które widziałem

Oczywiście, że miał.
Odpowiedz mi więc na moje pytanie o liczących się zawodnikach czy widziałeś silniki fiata w grupie VAG albo Mercedes, Mercedesa w PSA i odwrotnie?

Odpowiedziałem, ale jak widze, bedziesz się trzymał kurczowo swojej wersji
:D

--
     ___________ (R)

Data: 2012-10-04 09:53:15
Autor: ojciecc
zmiana oleju

Silniki Hondy w Roverach, silniki Audi w Volvo....

Rover i Honda[edytuj]

Austin Rover Group została stworzona w 1982 r. jako firma-córka British Leyland produkująca samochody dla masowego odbiorcy. W latach 80. XX w. zredukowany British Leyland umieszczał znaczek Rovera na całej gamie pojazdów stworzonych wspólnie z Hondą. Pierwszym, wypuszczonym na rynek w 1984 r. wywodzącym się z Hondy samochodem był Rover 200, który podobnie jak Triumph Acclaim, którego wymienił, bazował na Hondzie Ballade (podobnie w Australii, Honda Quint – znana w Europie jako Honda Quintet – oraz Integra były opatrzone znaczkiem Rover Quintet oraz 416i.). W 1986 roku Rover SD1 został zastąpiony przez wywodzący się z Hondy Legend model 800. Do tego czasu Austin Rover przeszedł do polityki jednej marki i British Leyland – jego właściciel zmienił nazwę na Rover Group a dział produkcji samochodów na Rover Cars. Od tego momentu samochody Austin faktycznie pod względem technicznym nie różniły się od Roverów, choć słowo "Rover" nigdy nie pojawiło się na tych autach – zamiast tego widniał na nich znaczek z łodzią Wikingów, jednakże bez żadnej inskrypcji. Wkrótce samochody te zostały zmienione przez modele 200 i 400 (wywodzące się z Hondy Concerto) i 600 (będące technicznie prawie w 100% kopią Hondy Accord, wzbogaconą o elementy drewniane i chromowane, różnice głównie karoseryjne).

Przejęcie przez BMW[edytuj]

Związek z Hondą był punktem zwrotnym w historii firmy mozolnie odbudowującej swój wizerunek producenta drogich aut będących alternatywą dla Fordów i Vauxhalli. W 1994 r. British Aerospace sprzedało Grupę Rover BMW (włączając w to marki Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph oraz Austin-Healey), które zaczęło postrzegać samochody angielskiego producenta jako potencjalnego poważnego rywala. Przejęcie przez firmę z Bawarii zaowocowało pracami nad modelem 75, które zostały szczęśliwie zakończone zanim w 2000 r. nastąpił budzący niesmak rozwód obydwu firm. Wtedy to BMW dokonało podziału grupy, sprzedając LandRovera Fordowi a resztę przekazując za symboliczne 10 funtów Phoenix Consortium, które utworzyło z tego firmę MG Rover. BMW zatrzymał prawa do nazwy Rover (oraz związanych z nią takich nazw jak Riley, Mini i Triumph), udzielając nabywcy konsorcjum Phoenix jedynie licencji na jej używanie.

Data: 2012-10-04 09:54:08
Autor: ojciecc
zmiana oleju

Nie, ale Daewoo w Oplu i vice versa tak.

W Vauxhall Vectra też.
To ten sam samochód w różnych budach. Daewoo unowocześniło Aste->Lanos i ocynkowało karoserie.

Data: 2012-10-04 18:11:28
Autor: ojciecc
zmiana oleju

ojciecc wrote:
[...]

Róşnych z danej Grupy np VAG te Same do skody i te same do VW.
Widziałeś silnik Peugeota w VW? Widziałeś silnik Fiata w Mercedesie?
Widziałeś silni Alfa Romeo w VW?

W Oplu może być?

Jeden czy więcej?Ciekawostka bo nie słyszałem/czytałem.Opel przynosi GM spore straty więc to też firma kogucik jak Rover, Saab,Volvo,Daewoo.

Data: 2012-10-04 18:19:04
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Widziałeś silni Alfa Romeo w VW?

W Oplu może być?

Jeden czy więcej?Ciekawostka bo nie słyszałem/czytałem.

Albo nie rozumiałeś co czytasz.
Fiatowskie silniki JTD montowane były w Oplach przez wiele lat.

Data: 2012-10-04 21:27:34
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-04 18:19, Cavallino pisze:

[...]

Rozwiązanie zasilania czy zerżnięty silnik żywcem z Fiata?

Data: 2012-10-04 23:32:00
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506de327$0$26700$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie - kupowany od Fiata.
A potem nawet razem produkowany na potrzeby obu firm.
I to w Polsce w niektĂłrych wersjach.
Nie wiem jak można było o tym nie słyszeć.

Data: 2012-10-06 20:09:57
Autor: Adam Płaszczyca
zmiana oleju
Dnia Fri, 05 Oct 2012 06:50:05 +0200, ojciecc napisał(a):

Nie wiem jak można było o tym nie słyszeć.

Nie słyszałem!

Boś dupek.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-10-01 10:28:23
Autor: ojciecc
zmiana oleju
[...]

Np wcześniej miałem Forda de 1,6 efi 16 zaworów (dwa wałki rozrządu) i miał on do 2000 roku 90 koni, Peugeot podobny rocznik z silnika 1,6 8v (jeden wałek rozrządu) 90 koni w Peugeot 306 a w 106 seryjnie z innym komputerem i bardziej agresywnym wałkiem otrzymano z tej konstrukcji 110 koni. Więc jak dla mnie różnica jest porażająca. Ta sama pojemność a rezultaty zupełnie inne.

Jeszcze co do Forda to w dwĂłch modelach spotkałem się z  rozwiązaniem podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. krĂłciec i na to nasuwało się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam rocznik ma wąsy na rurze i pierścień ktĂłrym zaciska się wąsy, w zimnym garaĹźu -15C nie ma opcji załoĹźenia tego gĂłwna beĹź połamania.

Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
  Peugeot okrągłe pudło

Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.

Data: 2012-10-01 10:53:40
Autor: Adam
zmiana oleju
W dniu 2012-10-01 10:28, ojciecc pisze:
[...]

Nie żartuj.
Sam napisz, swoim zdaniem czym się różni olej do francuskiego auta, od
oleju do auta niemieckiego, poza inną etykietą?

Innymi wytycznymi inżynierów.

Znaczy czarami czy składem?

[...]

Jaka tam różnica? Ile to jest procentowo?
A skoro już o różnicach mowa, to jak wygląda przebieg momentu obrotowego?

Standardowo Maluch miewał ok. 24KM. Bez większego trudu można było wyciągnąć z konstrukcji moc dwukrotnie większą.

Jak byłem jeszcze młody, to z Simsonków, które miewały ok. 3 do 3,5KM dzięki polerce kanałów, wymianie gaźnika, splanowaniu głowicy itp. wyciągało się ok. 7KM. lub więcej.

Witold Rychter opisywał, jak przed wojną bodajże inż. Wieczorek dokonał modyfikacji polskiego Fiata 508 i z 25KM wyciągnął ponad 100! Tylko trzeba było uważać, bo silnik bez większych problemów ukręcał półosie napędowe.

To były modyfikacje, a nie jakieś gówniane dodanie kilku "kucyków" do silnika 90KM.
Zresztą czasami w autach startujących w rajdach przeprawowych specjalnie zaniża się moc, aby podnieść i wyrównać moment obrotowy.

Jeszcze co do Forda to w dwóch modelach spotkałem się z  rozwiązaniem
podłączenia chłodnicy jak u białych ludzi tzn. króciec i na to nasuwało
się wąż, szczelność zapewniało się opaską zaciskową. Peugeot ten sam
rocznik ma wąsy na rurze i pierścień którym zaciska się wąsy, w zimnym
garażu -15C nie ma opcji założenia tego gówna beż połamania.

Oczywiście wtedy musi być olej klasy nie SF tylko SJ ;)

Filtr powietrza - Ford prostokątne pudło
           Peugeot okrągłe pudło

Ford gnił masakryczni e, Peugeot ocynkowany.

Wystarczyło pudło smarować obustronnie Mixolem, wtedy by nie gniło ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2012-10-01 13:54:43
Autor: ojciecc
zmiana oleju

[...]

Chodzi o technologie. Ze Ford potrzebuje dużo bardziej zaawansowanego silnika z większą ilością elementów które mogą się popsuć do uzyskania tego samego efektu co Peugeot.Dwa wałki to dwa razy tyle elementów.

[...]

Pisałem o samochodach seryjnie wypuszczanych a nie o polerowaniu.
Dalej można uzyskać podniesienie mocy po polerowaniu.Pisałem o seryjnym osprzęcie a nie podmiankach.

[...]

W rajdowych tez się obniża ze względu na przepisy.Wiele cywili jest mocniejszych od odpowiedników rajdowych.

[...]

Może i tak. Ale jak mixol by sie trzymał w nadkolach? Jeden opad deszczu i mixol na oponach i tańce na lodzie.

Data: 2012-10-01 14:37:32
Autor: J.F
zmiana oleju
Użytkownik "ojciecc"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale wez poprawke ze to Niemcy. Kiedys mieli oplaty uzaleznione od mocy .... i wcale nie szaleli.
Owszem, byl golf 2.8, byl 1.8T, ale takim "standardem" bylo tez 75KM z silnika 1.6.
Chyba nawet Peugeot na niemcy mial podobna wersje.

Nie wiem - skasowali ten przepis, zmienili, zdewaluowaly sie oplaty - teraz mocniejsze silniki tam goszcza.

[...]

Normalny czlowiek nie zmienia chlodnicy w garazu przy -15 C :-P

J.

Data: 2012-10-01 15:05:32
Autor: ojciecc
zmiana oleju

Normalny czlowiek nie zmienia chlodnicy w garazu przy -15 C :-P

J.

Mechanik za to często. A normalny człowiek dostaje odpowiedni rachunek za debilizm konstruktora;]

Data: 2012-10-01 06:53:44
Autor: Tomasz Gorbaczuk
zmiana oleju
Dnia 30-09-2012 o 22:00:36 ojciecc <dr@op.pl> napisał(a):

[...]

Szczególnie, że bardzo często w niemieckim aucie (np. BMW) mamy silnik od  Franzuzów (PSA) i odwrotnie :-)

TG

Data: 2012-10-01 10:30:13
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-01 06:53, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Bmw troche inna półka cenowa. Jak byś Fiata 125 porównywał do Escorta.
Bmw od PSA nie bierze czasem tylko rozwiązań silników Diesla?

Data: 2012-10-01 10:40:00
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:
[...]

Dobra, widzę opracowali coś w kooperacji 1,4.1,6.1,6T. Więc razem a nie że jeden od drugiego bierze gotowy silnik.

Data: 2012-10-01 17:07:35
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506956e0$0$26689$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No, ale jaki olej wlejesz do takiego silnika?
Taki do francuskich czy niemieckich?

LOL !!!!
Nie przewidywałem, że na pms znajdą się ludzie, którzy nabiorą się na tą reklamę.

Data: 2012-10-03 14:06:08
Autor: Marek Dyjor
zmiana oleju
Cavallino wrote:
[...]

gupi jesteś... czy co?

w fabryce mają taką wajchę i raz robia silniki do francuzów a potem do niemców. ;-)

Data: 2012-10-03 18:24:01
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k4h9n9$4e4$1@news.task.gda.pl...
Cavallino wrote:
[...]

Tak, domyślam się.
Pytanie tylko czy on ma w głowie podobną wajchę i będzie w stanie wybrać, który olej nalać.
A to ważna decyzja, zła wajcha zepsuje silnik.....

Data: 2012-10-03 23:54:16
Autor: ojciecc
zmiana oleju

Tak, domyślam się.
Pytanie tylko czy on ma w głowie podobną wajchę i będzie w stanie
wybrać, który olej nalać.
A to ważna decyzja, zła wajcha zepsuje silnik.....

Co mądrego Pan napisał?

Data: 2012-10-04 17:03:13
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:506cb40f$0$1301$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Jak nie zrozumiałeś, to szkoda mojego czasu.
Brnij sobie dalej w swoją bezrefleksyjną naiwność i w wiarę w marketoidzkie bredzenie.
Tylko nie spamuj tym grupy.
PLONK WARNING !!!!

A tutaj EOD.

Data: 2012-10-04 18:12:25
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-04 17:03, Cavallino pisze:

[...]

No i tyle wniosłeś rzeczowego do dyskusji, szkoda. Plomkuj

Data: 2012-10-03 23:53:26
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-03 14:06, Marek Dyjor pisze:
Cavallino wrote:
[...]

Dobra, śmiechy chichy, pokaż mi fabrykę która robi silniki zarówno do VW, Fiata i Peugeota, ja nie mówię o detalach.
Po co każdy liczący się producent Samochodów ma swoją specyfikacje Oleji np VW znam 505.01 specjalna do Pompo wtrysków, można jej nie lać i nic sie nie stanie przez 20 000 km poza większym hałasem, później będzie sporko kosztować.

Data: 2012-10-04 08:36:52
Autor: masti
zmiana oleju
Dnia pięknego Wed, 03 Oct 2012 23:53:26 +0200 osobnik zwany ojciecc
napisał:

 Po co kaĹźdy liczący się
producent Samochodów ma swoją specyfikacje Oleji np VW znam 505.01

żeby doić naiwniaków w ASO

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-10-04 10:50:24
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-04 10:36, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 03 Oct 2012 23:53:26 +0200 osobnik zwany ojciecc
napisał:

  Po co kaĹźdy liczący się
producent Samochodów ma swoją specyfikacje Oleji np VW znam 505.01

żeby doić naiwniaków w ASO

Parzcież możesz kupić olej poza ASO, przecież możesz kupić Mobile albo Castrol z odpowiednim oznaczeniem. O co chodzi z ASO i naiwniakami według Ciebie?

Data: 2012-09-30 10:46:22
Autor: ojciecc
zmiana oleju

15W40 syntetyczny http://innochem.pl/sklep/oleje-samochodowe/23-rp-motor-oil-15w40.html

Data: 2012-09-30 10:52:08
Autor: ojciecc
zmiana oleju
[...]

Całe zdanie czytaj!

"Tak więc na tym prostym przykładzie wiemy już że im niższa jest pierwsza liczba i im wyższa jest ta druga (za literką W) tym olej jest lepszy. Jednak nie należy zapominać o tym że należy przestrzegać zaleceń producenta i nie zalewać silnika do którego jest zalecany olej mineralny (15 W40) olejem syntetycznym (5 W40) ponieważ zniszczymy silnik"

Data: 2012-09-30 10:58:51
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 10:52, ojciecc pisze:
[...]

(15 W40) olejem syntetycznym (5 W40) poniewaĹź zniszczymy silnik"
http://autousluga.pl/component/content/article/2-ciekawostki-motoryzacyjne/24-olej-silnikowy-jak-sie-dzieli-i-co-mowia-o-oleju-oznaczenia.html

"Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gęstszy niż syntetyk więc dojdzie do rozszczelnienia silnika. Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do szybszego zużycia pierścieni tłokowych. To jeszcze nie wszystko, olej syntetyczny ma właściwości myjące silnika natomiast mineralny nie. W silniku który jest przez dłuższy czas zalany olejem mineralnym zbiera się czarny osad na tłokach i w górnej części cylindrów (tzw. nagar). Jeśli silnik będzie pracował cały czas na oleju mineralnym to nic się nie stanie – osad który tam jest będzie się utrzymywał. Natomiast jeśli taki silnik zostanie zalany olejem syntetycznym to ten osad zacznie pękać i wpadnie prosto na tłoki oraz do oleju. Jest to twardy osad więc w efekcie dojdzie to porysowania gładzi cylindrów a tym samym ich zniszczenia, uszkodzenia pierścieni tłokowych, tłoków panewek wału a więc silnik nadaję sie do kapitalnego remontu lub do wyrzucenia."

Tyle w temacie. Moim zdaniem zalewanie czego innego niż w instrukcji to proszenie się o kłopoty.

Data: 2012-10-01 09:50:22
Autor: Jakub Witkowski
zmiana oleju
Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:

W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
"Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. Szczególnie dotyczy to uszczelnienia silnika gdyż olej mineralny jest gęstszy niż syntetyk

Olej mineralny nie jest gęstszy. Używanie tego słowa w publikacji świadczy o tym że tekst pisał nieuk.
Jest bardziej lepki, owszem, ale tylko na zimno. Co jest wadą.
Przy normalnych temperaturach pracy wszystkie cywline oleje, mineralne czy syntetyczne, przeznaczone
do pracy w naszym klimacie, mają dość zbliżone lepkości. Bo tak są projektowane.
Natomiast przy temperaturach wyższych niż normalne (duże obciążenia, upały) olej mineralny jest mniej
lepki (bardziej "wodnisty") niż syntetyczny i gorzej chroni silnik. Właśnie mała zmiana parametrów
pod wpływem temperatury i obciążeń jest jedną z głównych zalet syntetyka.

więc dojdzie do rozszczelnienia silnika.
Poza tym film olejowy nie będzie dobrze utrzymywany na gładzi cylindra i dojdzie do szybszego zużycia pierścieni tłokowych.

Bzdura. To oleje syntetyczne o wiele lepiej utrzymują film olejowy, właśnie ze względu m.in. na to o czym
było wyżej, czyli na mniejszą utratę własności w wysokich temperaturach. Poza tym sama baza ma wyższą
jakość, mniejsze jest starzenie się i utrata własności w funkcji czasu.

Tylko z tym wymywaniem jest trochę prawdy. Zapuszczony stary silnik, taki co to się tu i ówdzie "poci"
na mineralu, zalany synentykiem potafi przekiekać jak sito, miałem taki przypadek. Po powrocie na mineralny
się ponownie uspokoił (choć tak naprawdę, powinien po prostu zostać naprawiony czyli dostać nowe uszczelki)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-10-01 10:30:59
Autor: ojciecc
zmiana oleju
Trochę mi si nie chce, ale skomentuję:

W dniu 2012-09-30 10:58, ojciecc pisze:
"Olejem mineralnym są zalane starsze konstrukcje które nie są
przystosowane do pracy na oleju syntetycznym. SzczegĂłlnie dotyczy to
[...]

lepki (bardziej "wodnisty") niĹź syntetyczny i gorzej chroni silnik.
[...]

Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.

Data: 2012-10-01 13:04:05
Autor: Jakub Witkowski
zmiana oleju
W dniu 2012-10-01 10:30, ojciecc pisze:

Wiesz to z badań, czy wydaje Ci się? Ja się chwale tym co przeczytałem.

Ja również przeczytałem, tylko że w dobrych źródłach, a nie na jakichś przypadkowych stronach.

A jeśli chcesz, mogę to samo napisać gdzieś w internetsach, jeśli to doda wiarogodności :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,

Data: 2012-10-01 13:55:21
Autor: ojciecc
zmiana oleju
[...]

Według jakiego klucza klasyfikujesz prawda/spisek nieuka?

Data: 2012-10-01 14:05:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
zmiana oleju
Hello ojciecc,

[...]

Czy dowiedziałeś się już, co oznaczaja dwie liczby w oznaczeniu
15W-40?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-01 15:09:29
Autor: ojciecc
zmiana oleju
Hello ojciecc,

[...]

SAE 5W-30 – pierwsza cyfra opisuje „płynność w niskich temperaturach. Im niższa jest wartość tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje się w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych węzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolności smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartości odnoszą się do temperatur zewnętrznych.

KaĹźdy co innego pisze;/

Data: 2012-10-01 16:13:25
Autor: ojciecc
zmiana oleju
Hello ojciecc,

[...]

Czytam dziś naprawiam Sam, a tam napisane:
"
Właściwy olej silnikowy do samochodu
Volkswagen Passat
Firma Volkswagen ustaliła własne normy na
olej do swych samochodów. Należy stosować
wyłącznie oleje, które spełniają te normy. Norma
VW jest podawana na opakowaniu oleju.
"

To ciekawe czemu VW ustalił własne normy olejów do swoich samochodów. Czyżby jednak inne myślenie niż w PSA, Toyota, itd?

Data: 2012-10-01 17:04:43
Autor: Cavallino
zmiana oleju

Użytkownik "ojciecc" <dr@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5069a505$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...
Hello ojciecc,

[...]

Tak,
Mają swoich klientów za jeszcze głupszych i liczą, że złapią się na ten marketingowy bełkot.

Data: 2012-10-04 07:05:39
Autor: Marek Dyjor
zmiana oleju
ojciecc wrote:
Hello ojciecc,

[...]

bo chca sprzedawać swoje oleje ;-)

Data: 2012-10-04 09:55:20
Autor: ojciecc
zmiana oleju

To ciekawe czemu VW ustalił własne normy olejów do swoich samochodów.
Czyżby jednak inne myślenie niż w PSA, Toyota, itd?

bo chca sprzedawać swoje oleje ;-)

Bzdura! Przecież Castrol i Mobile ma odpowiedniki spełniające normy.

Data: 2012-10-01 16:14:22
Autor: ojciecc
zmiana oleju
Hello ojciecc,

[...]

"Oleju silnikowego z nowszymi oznaczeniami
503 00 i 506 00 nie wolno stosować
w modelach poprzedzających 2000 (do
IX 1999), gdyż może nastąpić uszkodzenie
silnika."

To Ciekawostka.

Data: 2012-09-30 20:22:08
Autor: Jasio
zmiana oleju
Użytkownik "Jasio" <niemam@onet.pl> napisał w wiadomości news:k46tlv$epb$1node2.news.atman.pl...
wiek 13 lat
przebieg 43kkm
olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?

A ja mam taką prośbę.
Od bodaj 5 lat używam nicka "Jasio" w usenecie. Mógłbyś go nie używać?

Napisałbym na priv, ale nie masz.

--
Jasio

Data: 2012-09-30 20:36:49
Autor: Jasio
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 20:22, Jasio pisze:
[...]

Pretensje miej do rodziców, że Cię nie nazwali Bożydar, wtedy miałbyś unikalne imię.

Data: 2012-10-01 20:02:20
Autor: Jasio
zmiana oleju
Użytkownik "Jasio" <niemam@onet.pl> napisał w wiadomości news:k4a3j7$f31$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie mam pretensji, tylko miałem uprzejmą prośbę.
Ale sądzę, że po poziomie wypowiedzi ludzie nas odróżnią.

--
Jasio

zmiana oleju