zmiana oleju

Data: 2012-09-29 16:10:25
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
wiek 13 lat
przebieg 43kkm
olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?

Po co?!
Skoro jeździ po co kombinować?
Co jest napisane w instrukcji, jaki olej winien być?

Data: 2012-09-29 16:22:49
Autor: Jasio
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 16:10, ojciecc pisze:
[...]

w instrukcji 15w40
po to, że w zimę przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min mam traktor a nie auto, a w tą zimę co się zbliża będę musiał jeździć praktycznie codziennie.

Data: 2012-09-29 18:06:03
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

po to, że w zimę przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min
mam traktor a nie auto, a w t± zimę co się zbliża będę musiał
jeĽdzić praktycznie codziennie.

Jasio zainwestuj też w drugi akumulator. Mina s±siadów bezcenna.
Za wszystko inne zapłacisz kart± MasterCard ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 19:58:47
Autor: Jasio
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 18:06, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

[...]

akumulator jest nowy.

Data: 2012-09-29 20:12:20
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

akumulator jest nowy.

no i co z tego? :) ja też miałem nowy i przy -22 nie zapalił
teraz mam kable puszczone do kabiny i pożyczam od kolegi akumulator
od łodzi, który w zimie stoi bezczynny.

po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie pomoże. Ostatniej zimy o mało jaja mi nie odpadły z zimna.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-10-01 09:11:43
Autor: Marcin N
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 20:12, PiteR pisze:

po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie
pomoże. Ostatniej zimy o mało jaja mi nie odpadły z zimna.

Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć?

--
MN

Data: 2012-10-01 22:26:07
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Marcin N pisze tak:

Po co musisz go odpalać? Żeby szybciej zepsuć?

żaluzju ja nie poniał, podkręć jasno¶ć

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-30 15:17:27
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 16:22, Jasio pisze:
[...]

po to, ĹĽe w zimÄ™ przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min mam
traktor a nie auto, a w tą zimę co się zbliża będę musiał jeździć
praktycznie codziennie.

Widocznie tak ma być.15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty opowiadasz o -20

Data: 2012-09-30 15:45:16
Autor: M1SLQ
zmiana oleju
15w40 znaczy ĹĽe zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty opowiadasz o -20

ojjj... radzę doczytać przed sianiem zamętu w Usenecie... Bzdury Waćpan gadasz straszne...

Data: 2012-09-30 18:50:08
Autor: M1SLQ
zmiana oleju
Data: 2012-09-30 20:00:54
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 18:50, M1SLQ pisze:
konkretnie?

http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-oleju-np-10w30.html

http://www.motofakty.pl/artykul/oleje-silnikowe-jak-dobierac.html

http://www.bemeks.pl/index.php/tag/klasa-lepkosci-oleju/

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html

tak więc Twoje twierdzenie, że

15w40 znaczy ĹĽe zachowuje swoje parametry do -40

nie jest prawdziwe.

WystarczajÄ…co konkretnie?
"Na przykład: 10W30
Oznacza to, że lepkość jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy silnik jest gorący."

Co oznacza ze silnik jest zimny?Czy chodzi o zimny silnik w Chorwacji przy temp +35 stopni czy zimny silnik w Bieszczadach przy -35 stopniach?Tego nie rozumiem!Proszę wytłumacz!

Wystarczająco, hyle czoła.

Data: 2012-10-01 11:08:13
Autor: komar
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 20:00, ojciecc pisze:
[...]

po pierwsze parametry oleju określa się poza silnikiem, więc całą swoją "wiedzę" wyrzuć na śmietnik i dowiedz się jeszcze raz co oznaczają te parametry i dlaczego zarówno w Chorwacji jak i w Polsce oznaczają to samo.

Data: 2012-10-01 13:45:14
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-10-01 11:08, komar pisze:
[...]

silnik jest gorÄ…cy."

[...]

parametry i dlaczego zarĂłwno w Chorwacji jak i w Polsce oznaczajÄ… to samo.

Proszę podaj źródło.

Data: 2012-09-30 19:03:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
zmiana oleju
Hello ojciecc,

Sunday, September 30, 2012, 5:50:46 PM, you wrote:

[...]

Konkretnie poczytaj. I dowiedz się, co znacza te liczby.

--
Best regards,
 RoMan

zmiana oleju