Data: 2012-09-29 18:02:02 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Jasio i ojciecc piszą tak:
^Jasio wiek 13 lat wiek 25 lat przebieg 347kkm olej od nowości Mobil 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany) czy mogę wlać 10w40? gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40) ^ojciec Po co?! Skoro jeździ po co kombinować? - bo w Tesco był w promołszyn po 60zł za 4 litry ;) - bo bendem pogromcom mitów ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 20:01:14 | |
Autor: Jasio | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze:
gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40) mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz? widzę, że jak zwykle można tu liczyć na pomoc... |
|
Data: 2012-09-29 20:24:07 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:
mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz? jak najbardziej poważnie golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :) Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki i tym podobne urban-legend-perdoły. Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać zobaczymy. Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować 15w40 za 78zł Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 20:31:38 | |
Autor: Artur Maśląg | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Jasio pisze tak: 10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie. Lepiej będzie zimą. Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać Jak zaczną cykać to zmienić olej/naprawić. Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji. Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :) Za 78zł kupisz 5w40. |
|
Data: 2012-09-29 20:34:38 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:
Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji. piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 20:38:38 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie? zaguglałem http://www.skapiec.pl/szukaj/w_calym_serwisie/mobil+super+2000+10w40 -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 21:12:38 | |
Autor: Artur Maśląg | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak: <cite> > Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować > 15w40 za 78zł </cite> Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja. Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze. |
|
Data: 2012-09-30 10:29:25 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 21:12, Artur Maśląg pisze:> W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:
>> na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak: >> >>> Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji. >> >> piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie? > > <cite> > > Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować > > 15w40 za 78zł > </cite> > > Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja. > Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze. > Słonecznikowy podwójnie tłoczony będzie najlepszy! Uszczelki margaryną potraktuj. Smarowanie i szczelność zapewnione! |
|
Data: 2012-09-30 10:27:53 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie. a nie prawda, doczytaj! Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być pełnym syntetykiem. Doczytaj ja Cię proszę! |
|
Data: 2012-09-30 14:34:42 | |
Autor: Artur Maśląg | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze:
Proponuję jednak, byś sam to zrobił. Jeśli łaska to ze zrozumieniem. Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być Co z tego, że może być, skoro nie o takich była dyskusja? |
|
Data: 2012-09-30 14:59:09 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 14:34, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze: Skąd wiesz jakich?Ja widzę "wiek 13 lat przebieg 43kkm olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany) czy mogę wlać 10w40? " Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową. |
|
Data: 2012-09-30 13:06:53 | |
Autor: tÎż | |
zmiana oleju | |
ojciecc wrote:
Nic tu nie napisane poza lepkoĹciÄ i temperatura zimowÄ . ZwrĂłciĹeĹ uwagÄ na to, Ĺźe dyskutujesz z trollem? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-09-30 15:14:49 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 15:06, tÎż pisze:
ojciecc wrote: Kto jest trolem wedĹug Ciebie, ja czy on?;] moĹźe oboje? |
|
Data: 2012-09-30 13:23:35 | |
Autor: tÎż | |
zmiana oleju | |
ojciecc wrote:
Kto jest trolem wedĹug Ciebie, ja czy on?;] moĹźe oboje? Przede wszystkim troll Artur (jak sam przydomek wzkazuje). A czy Ty takĹźe, to juĹź nie pamiÄtam. ;) -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-09-29 22:24:09 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki No widzisz, a ja mam zupełnie odwrotny problem. Volvicy stuknęło 340tys. Dzielnie znosi taki bagaż, poza jednym szczegółem. Jak postoi trochę, to po zapaleniu długo nie gaśnie lampka ciśnienia oleju. Czasami wręcz niebezpiecznie długo (bywa, że komputer zdąży mignąć komunikatem - jemu też się nie podoba najwyraźniej). Silnik od zawsze był zalany Castrolem EDGE 0W40 (ciekawostka, dedykowany Volvo? niby dlaczego?). Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek? Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-29 22:35:03 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek? Jaki masz filtr oleju? wypróbuj Mann lub Hengst -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-29 23:55:42 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak: Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy przeglądzie. Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być zapchany? Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-30 01:49:07 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-30 09:41:09 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego Oczywiście że oleju, rozmawiamy o układzie smarowania a nie zasilania. Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydawało mi się, że filtr jest po pompie, więc nie bardzo widziałem związek. Teraz czytam że jest nawet po czujniku ciśnienia, czyli nie ma możliwości opóźnić zbudowanie ciśnienia przez pompę, chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi i pompa musi najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować ciśnienie. Tutaj rysunek na który się powołuję. http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst Nie troluję, proszę o wyjaśnienie dlaczego ma pomóc. Swoją drogą, napchane w komorze tyle, że filtru nie widzę, nie wiem co mam :( Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-30 10:34:33 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 09:41, Irek N. pisze:
trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent. |
|
Data: 2012-09-30 10:40:47 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent. No właśnie poszukałem, ale nic nie widać ciekawego. Może od spodu, ale kanału nie mam. 2003/4 rocznik D5 jeśli to coś pomoże. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-30 10:54:22 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze:
A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli To na pewno masz tylko wkład filtra oleju, nic nie zobaczysz. |
|
Data: 2012-09-30 15:27:08 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze:
A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli Tak wyglada u Ciebie obudowa filtra oleju http://allegro.pl/obudowa-filtra-oleju-volvo-d5-163ps-s60-v70-03r-i2621549771.html |
|
Data: 2012-09-30 10:43:01 | |
Autor: PiteR | |
zmiana oleju | |
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi możliwe, nie wiem dlaczego tak się dzieje miałem tak jak Ty, (no może nie aż tak długo) ktoś mi poradził zmien filtr i pomogło. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-09-30 10:33:05 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-30 01:49, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:Przecież Filtron pchają do całej grupy VAG. Więc co za legenda? |
|
Data: 2012-09-30 10:32:00 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 22:24, Irek N. pisze:
Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane. Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki? Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić. |
|
Data: 2012-09-30 10:39:08 | |
Autor: Irek N. | |
zmiana oleju | |
Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane. Smutne, bo wiele w ten samochód nie chcę inwestować. Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki? Wiesz jak jest, czasu zawsze brakuje, to i czasami przyciśnie się mocniej. Ale żadnych rajdów czy pisków - to nie tego typu bryka, a i mnie już przyjemność z jazdy chyba przeszła. W przyszłym tygodniu pewnie się dowiem, kolejny przegląd idzie i trzeba będzie zdecydować co z tym zrobić. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2012-09-30 10:26:47 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:Nic nie wypłucze! 10W jest żadszy więc tam gdzie 15w jeszcze nie przedostawał się przez uszczelnienia na zewnątrz tam 10w może (nie musi) się pojawić. |
|
Data: 2012-09-30 10:23:16 | |
Autor: ojciecc | |
zmiana oleju | |
W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze:
na ** p.m.s ** Jasio i ojciecc piszą tak: 60zł za 4 litry stawiam ze to będzie Lotos.Rób sobie testy jak Cię stać. Odrazu nic nie wybuchnie. |