zmiana oleju

Data: 2012-09-29 18:02:02
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio i ojciecc piszą tak:

^Jasio
wiek 13 lat
przebieg 43kkm
olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?

wiek 25 lat
przebieg 347kkm
olej od nowości Mobil 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?

gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40)

^ojciec
Po co?! Skoro jeździ po co kombinować?

- bo w Tesco był w promołszyn po 60zł za 4 litry ;)
- bo bendem pogromcom mitów ;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 20:01:14
Autor: Jasio
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze:

gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40)

mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz?

widzę, że jak zwykle można tu liczyć na pomoc...

Data: 2012-09-29 20:24:07
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz?

jak najbardziej poważnie
golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :)

Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
i tym podobne urban-legend-perdoły.

Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać zobaczymy.

Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować 15w40 za 78zł

Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 20:31:38
Autor: Artur Maśląg
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

[...]

10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
Lepiej będzie zimą.

Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
zobaczymy.

Jak zaczną cykać to zmienić olej/naprawić.

Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
15w40 za 78zł

Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.

Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :)

Za 78zł kupisz 5w40.

Data: 2012-09-29 20:34:38
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Artur Maśląg pisze tak:

Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.

piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 20:38:38
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?

zaguglałem

http://www.skapiec.pl/szukaj/w_calym_serwisie/mobil+super+2000+10w40

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 21:12:38
Autor: Artur Maśląg
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Artur Maśląg pisze tak:

Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.

piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?

<cite>
> Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
> 15w40 za 78zł
</cite>

Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja.
Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze.

Data: 2012-09-30 10:29:25
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 21:12, Artur Maśląg pisze:> W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:

> [...]
>
> Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja.
> Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze.

Słonecznikowy podwójnie tłoczony będzie najlepszy! Uszczelki margaryną potraktuj. Smarowanie i szczelność zapewnione!

Data: 2012-09-30 10:27:53
Autor: ojciecc
zmiana oleju

10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
Lepiej będzie zimą.

a nie prawda, doczytaj! Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być pełnym syntetykiem. Doczytaj ja Cię proszę!

Data: 2012-09-30 14:34:42
Autor: Artur Maśląg
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 10:27, ojciecc pisze:

10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
Lepiej będzie zimą.

a nie prawda, doczytaj!

Proponuję jednak, byś sam to zrobił. Jeśli łaska to ze zrozumieniem.

Nawet 5W może być mineralny a nawet 15W może być
pełnym syntetykiem.

Co z tego, że może być, skoro nie o takich była dyskusja?

Data: 2012-09-30 14:59:09
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 14:34, Artur Maśląg pisze:
[...]

Skąd wiesz jakich?Ja widzę

"wiek 13 lat
przebieg 43kkm
olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości niezmieniany)
czy mogę wlać 10w40?
"

Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową.

Data: 2012-09-30 13:06:53
Autor: tÎż
zmiana oleju
ojciecc wrote:

Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową.

Zwróciłeś uwagę na to, że dyskutujesz z trollem?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-30 15:14:49
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 15:06, tÎż pisze:
ojciecc wrote:

Nic tu nie napisane poza lepkością i temperatura zimową.

Zwróciłeś uwagę na to, że dyskutujesz z trollem?

Kto jest trolem według Ciebie, ja czy on?;] może oboje?

Data: 2012-09-30 13:23:35
Autor: tÎż
zmiana oleju
ojciecc wrote:

Kto jest trolem według Ciebie, ja czy on?;] może oboje?

Przede wszystkim troll Artur (jak sam przydomek wzkazuje). A czy Ty także, to już nie pamiętam. ;)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-09-29 22:24:09
Autor: Irek N.
zmiana oleju
Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
i tym podobne urban-legend-perdoły.

Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać zobaczymy.

No widzisz, a ja mam zupełnie odwrotny problem.
Volvicy stuknęło 340tys. Dzielnie znosi taki bagaż, poza jednym szczegółem. Jak postoi trochę, to po zapaleniu długo nie gaśnie lampka ciśnienia oleju. Czasami wręcz niebezpiecznie długo (bywa, że komputer zdąży mignąć komunikatem - jemu też się nie podoba najwyraźniej).

Silnik od zawsze był zalany Castrolem EDGE 0W40 (ciekawostka, dedykowany Volvo? niby dlaczego?).
Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-29 22:35:03
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?

Jaki masz filtr oleju?

wypróbuj Mann lub Hengst

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-29 23:55:42
Autor: Irek N.
zmiana oleju
PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?

Jaki masz filtr oleju?

wypróbuj Mann lub Hengst

Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy przeglądzie.
Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być zapchany?

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-30 01:49:07
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy
przeglądzie. Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być
zapchany?

trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego

jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-30 09:41:09
Autor: Irek N.
zmiana oleju
trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego

Oczywiście że oleju, rozmawiamy o układzie smarowania a nie zasilania.

Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydawało mi się, że filtr jest po pompie, więc nie bardzo widziałem związek.
Teraz czytam że jest nawet po czujniku ciśnienia, czyli nie ma możliwości opóźnić zbudowanie ciśnienia przez pompę, chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi i pompa musi najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować ciśnienie.

Tutaj rysunek na który się powołuję.
http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm

jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić

Nie troluję, proszę o wyjaśnienie dlaczego ma pomóc.
Swoją drogą, napchane w komorze tyle, że filtru nie widzę, nie wiem co mam :(

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-30 10:34:33
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 09:41, Irek N. pisze:
[...]

A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent.

Data: 2012-09-30 10:40:47
Autor: Irek N.
zmiana oleju
A ty masz jeszcze puchę metalową? Pytam bo w nowszych modelach poszli po olej do głowy i jest tylko wkład na filtr a nie gwint na puchę z filtrem. Więc nawet jak byś znał miejsc gdzie to nie zobaczysz jaki producent.

No właśnie poszukałem, ale nic nie widać ciekawego. Może od spodu, ale kanału nie mam. 2003/4 rocznik D5 jeśli to coś pomoże.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-30 10:54:22
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze:
[...]

To na pewno masz tylko wkład filtra oleju, nic nie zobaczysz.

Data: 2012-09-30 15:27:08
Autor: ojciecc
zmiana oleju

Tak wyglada u Ciebie obudowa filtra oleju http://allegro.pl/obudowa-filtra-oleju-volvo-d5-163ps-s60-v70-03r-i2621549771.html

Data: 2012-09-30 10:43:01
Autor: PiteR
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

chyba że się rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi
i pompa musi najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować
ciśnienie.

możliwe, nie wiem dlaczego tak się dzieje

miałem tak jak Ty, (no może nie aż tak długo) ktoś mi poradził zmien filtr i pomogło.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-09-30 10:33:05
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-30 01:49, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Irek N. pisze tak:

[...]

Przecież Filtron pchają do całej grupy VAG. Więc co za legenda?

Data: 2012-09-30 10:32:00
Autor: ojciecc
zmiana oleju
W dniu 2012-09-29 22:24, Irek N. pisze:
[...]

Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane.
Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki?
Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić.

Data: 2012-09-30 10:39:08
Autor: Irek N.
zmiana oleju
Pompa oleju kończy żywot lub gdzieś jest coś przytkane.

Smutne, bo wiele w ten samochód nie chcę inwestować.

Dwa jak ostatnio poczytałem to do sportowej jazdy winien być gęstszy olej a nie jak zawsze mi się wydawało rzadszy. Były sportowe odcinki?
Dobry mechanik tylko odpowie co trzeba zrobić.

Wiesz jak jest, czasu zawsze brakuje, to i czasami przyciśnie się mocniej. Ale żadnych rajdów czy pisków - to nie tego typu bryka, a i mnie już przyjemność z jazdy chyba przeszła.
W przyszłym tygodniu pewnie się dowiem, kolejny przegląd idzie i trzeba będzie zdecydować co z tym zrobić.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2012-09-30 10:26:47
Autor: ojciecc
zmiana oleju
na  ** p.m.s **  Jasio pisze tak:

[...]

Nic nie wypłucze! 10W jest żadszy więc tam gdzie 15w jeszcze nie przedostawał się przez uszczelnienia na zewnątrz tam 10w może (nie musi) się pojawić.

Data: 2012-09-30 10:23:16
Autor: ojciecc
zmiana oleju
[...]

60zł za 4 litry stawiam ze to będzie Lotos.Rób sobie testy jak Cię stać. Odrazu nic nie wybuchnie.

zmiana oleju