zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Data: 2010-10-19 09:26:00
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac

astre II 2.0l 16V benzyne  2000r

zamiast 10W -40  mobil one

dac elf 10  5W-40

Raczej nikt nie zaleca takiej operacji.
Nie mniej jednak kiedys zrobilem cos takiego. Po zakupie starego samochodu zalalem go tym czym mialem lotosem 10w-40, po roku widzac, ze nie wzial oleju zalalem olejem z klasy 5w. Dalsza eksploatacja przebiegala bezproblemowo, dalej nie bral oleju.

Maciek

Data: 2010-10-19 00:54:44
Autor: Mateusz
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na
wyższą klasę. Jak bym miał silnik, w którym nie ma wycieków i nie pali
mi oleju to może bym i zalał syntetykiem. Nie się wypowiedzą bardziej
doświadczeni.

Data: 2010-10-19 10:12:05
Autor: Olek
On 2010-10-19 09:54, Mateusz wrote:
mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na
wyższą klasę.

To jest urban legend, stworzony przez speców lejących syntetyk do zajechanego silnika z wyciekami, albo pamiętających czasy pierwszych wypustów F125p, gdzie olejów faktycznie się nie mieszało i nie zmieniało na innej klasy.
Na syntetyku Castrola jeździ moja stara Audi B3 90 2.0 benzyna do dzisiaj i nic się nie dzieje. Ma nastukane realnego przebiegu pewnie z 800kkm, a wcześniej pajac od którego ją kupiłem lał minerał...
Jak masz wycieki lub pali Ci olej to najpierw napraw silnik , a później zalewaj go lepszym olejem, bo tak to rzeczywiście nic nie pomoże.

Data: 2010-10-19 09:44:55
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-10-19 09:26, Maciek pisze:
co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac

astre II 2.0l 16V benzyne 2000r

zamiast 10W -40 mobil one

dac elf 10 5W-40

Raczej nikt nie zaleca takiej operacji.

Ten "nikt" to Urban Legend.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 10:03:54
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Ten "nikt" to Urban Legend.

Potwierdza to moje obserwacje. Samochod w chwili gdy wymienialem olej mial 13 lat i cholera wie ile nastukane, nie mowiac juz o tym czym byl zalewany wczesniej, moznaby wrozyc z fusow.

Maciek

Data: 2010-10-19 09:47:57
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-19, Maciek <konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote:

[...]

Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-19 09:55:52
Autor: Jakub Witkowski
On 2010-10-19, Maciek<konto_forum@XXXXgazeta.pl>  wrote:

[...]

No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :)

Data: 2010-10-19 09:59:02
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :)

te ich normy :) jak łatwo zatuszować swój błąd tworząc odpowiedni zapis w karcie gwarancyjnej.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 09:56:20
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

to pewnie taka sama wada co w x16xel który bierze olej ponieważ jest fabryczny problem z gładziami cylindrów :/ trochę opel dał dupy.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 10:04:19
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

Zwroc uwage, ze to Opel.

Maciek

Data: 2010-10-19 10:34:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-19, Maciek <konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote:

Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo.

Zwroc uwage, ze to Opel.

A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic
nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-19 12:09:29
Autor: Maciek
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic
nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta.

Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle i tyle oleju.  Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta tak mialy.
Poza tym nie chce nic poprawiac tylko pyta sie czy moze zalac bo ma darmowy olej 5w i jakie ewentualnie beda skutki tego. Bynajmniej nie bedzie pogorszenia stanu konta.

Maciek

Data: 2010-10-19 12:38:51
Autor: Amir
[...]

kilka lat temu od wymiany jak byl max do wymiany minimum
teraz niestety trzeba dolewac :(

ale powtrzymam się z remontem jeszcze

a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie
po wypowiedziach wnioskuje, ze nie zaszkodzi

pozdrawiam

Data: 2010-10-19 12:44:16
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-10-19 12:38, Amir pisze:
a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie
po wypowiedziach wnioskuje, ze nie zaszkodzi

Ani nie zaszkodzi, ani nie pomoze.
Choc sa tacy co po zmienie oleu na syntetyk "czuja" ze auto lepiej "idzie" ;)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 12:41:06
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-10-19 12:09,  *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Bullshit!

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-10-19 16:34:35
Autor: BrunoJ
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(a):

> Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle
> i tyle oleju.  Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta
> tak mialy.

Bullshit!
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
(kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy
oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie, na wyjazd do Holandii trzeba bylo juz
zabierac profilaktycznie flaszke, zeby sie nie zdziwic. Po 3 latach ilosc
zjadanego oleju byla identyczna, wiec nie byl to problem typu przepalone
uszczelniacze, tylko raczej wlasnie cecha silnika. Porownujac do cytryn... ;-))

Bruno, Bydg
Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i

Data: 2010-10-20 08:16:47
Autor: Maciek
[...]

... i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego co pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)

Maciek

Data: 2010-10-20 11:08:49
Autor: Tomemk
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
> .. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego co
pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)

a gdzie to tak ustalali podają gdzies to oficjalnie?

Data: 2010-10-20 09:29:41
Autor: masti
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Dnia pięknego Wed, 20 Oct 2010 11:08:49 +0200 osobnik zwany Tomemk
wystukał:

.. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z
tego
co
pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)

a gdzie to tak ustalali podajÂą gdzies to oficjalnie?

w instrukcji obsługi

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-10-20 12:22:08
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-10-20 11:29,  *masti* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby odpisać:

[...]

Podobnie jak VW (bodaj 1 l/1000km) Ford, Citroen, Renault i inni. To jest maksymalne dopuszczalne zuĹźycie nie klasyfikowane jako awaria (gwarancja) - w skrĂłcie dupochron.

Data: 2010-10-20 14:55:20
Autor: Tomemk
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)

a gdzie to tak ustalali podaj? gdzies to oficjalnie?

w instrukcji obsługi

to by się zgadzało :)
nie kopci
silnik pracuje ładnie równo

czyli wszyskto jest ok
jeśli tak podaje producent

dzięki za informację

Data: 2010-10-20 12:28:00
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-10-19 18:34,  * BrunoJ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie
(kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci.

Dlatego piszę że bullshit :) - zjawisko było i owszem dość powszechne (zwłaszcza w niektórych flotach z wiadomych przyczyn), ale zdecydowanie nie było normą co osobiście przećwiczyłem (na ponoć najgorszym X16XEL) i kilka silników znajomych też znam.

Data: 2010-10-20 15:16:00
Autor: Axel
" BrunoJ" <brunojj.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message

[...]

No patrz, ja jezdzilem poflotowa vectra 1.8 rocznik 2000 (po 4 latach jezdzenia sprzedalem w 2007) i do konca jakos nie chciala brac oleju.
Teraz jezdze Vectra C z silnikiem 2.2 i zdarza jej sie troche wziac, ale nieregularnie, chyba przy ciezkich warunkach. No i nieduzo - na trasie 5kkm po Europie dolalem okolo 0,6 litra.

--
Axel

--
Axel