Data: 2010-10-19 09:26:00 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac Raczej nikt nie zaleca takiej operacji. Nie mniej jednak kiedys zrobilem cos takiego. Po zakupie starego samochodu zalalem go tym czym mialem lotosem 10w-40, po roku widzac, ze nie wzial oleju zalalem olejem z klasy 5w. Dalsza eksploatacja przebiegala bezproblemowo, dalej nie bral oleju. Maciek |
|
Data: 2010-10-19 00:54:44 | |
Autor: Mateusz | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na
wyższą klasę. Jak bym miał silnik, w którym nie ma wycieków i nie pali mi oleju to może bym i zalał syntetykiem. Nie się wypowiedzą bardziej doświadczeni. |
|
Data: 2010-10-19 10:12:05 | |
Autor: Olek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19 09:54, Mateusz wrote:
mi mówiono, że nie zaleca się zmiany parametrów oleju o niższej na To jest urban legend, stworzony przez speców lejących syntetyk do zajechanego silnika z wyciekami, albo pamiętających czasy pierwszych wypustów F125p, gdzie olejów faktycznie się nie mieszało i nie zmieniało na innej klasy. Na syntetyku Castrola jeździ moja stara Audi B3 90 2.0 benzyna do dzisiaj i nic się nie dzieje. Ma nastukane realnego przebiegu pewnie z 800kkm, a wcześniej pajac od którego ją kupiłem lał minerał... Jak masz wycieki lub pali Ci olej to najpierw napraw silnik , a później zalewaj go lepszym olejem, bo tak to rzeczywiście nic nie pomoże. |
|
Data: 2010-10-19 09:44:55 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:26, Maciek pisze:
co możecie powiedzieć na ten temat, chciałbym zalac Ten "nikt" to Urban Legend. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 10:03:54 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Ten "nikt" to Urban Legend. Potwierdza to moje obserwacje. Samochod w chwili gdy wymienialem olej mial 13 lat i cholera wie ile nastukane, nie mowiac juz o tym czym byl zalewany wczesniej, moznaby wrozyc z fusow. Maciek |
|
Data: 2010-10-19 09:47:57 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Maciek <konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote:
Raczej nikt nie zaleca takiej operacji. Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-19 09:55:52 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-19, Maciek<konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote: No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-19 09:59:02 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:55, Jakub Witkowski pisze:
No jak to sporo? Zaledwie 10-20% dopuszczalnej normy :) te ich normy :) jak łatwo zatuszować swój błąd tworząc odpowiedni zapis w karcie gwarancyjnej. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 09:56:20 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo. to pewnie taka sama wada co w x16xel który bierze olej ponieważ jest fabryczny problem z gładziami cylindrów :/ trochę opel dał dupy. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 10:04:19 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo. Zwroc uwage, ze to Opel. Maciek |
|
Data: 2010-10-19 10:34:09 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Maciek <konto_forum@XXXXgazeta.pl> wrote:
Zwróć uwagę, że koledze bierze olej i to dość sporo. A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic nie poprawi, a jedynie pogorszy stan konta. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-19 12:09:29 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle i tyle oleju. Dla Opli z tamtych rocznikow to norma, fabrycznie auta tak mialy. Poza tym nie chce nic poprawiac tylko pyta sie czy moze zalac bo ma darmowy olej 5w i jakie ewentualnie beda skutki tego. Bynajmniej nie bedzie pogorszenia stanu konta. Maciek |
|
Data: 2010-10-19 12:38:51 | |
Autor: Amir | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Autor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle i kilka lat temu od wymiany jak byl max do wymiany minimum teraz niestety trzeba dolewac :( ale powtrzymam się z remontem jeszcze a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie po wypowiedziach wnioskuje, ze nie zaszkodzi pozdrawiam |
|
Data: 2010-10-19 12:44:16 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:38, Amir pisze:
a fakt pytalem tylko czy zaszkodzi, wstęnie Ani nie zaszkodzi, ani nie pomoze. Choc sa tacy co po zmienie oleu na syntetyk "czuja" ze auto lepiej "idzie" ;) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 12:41:06 | |
Autor: Mirek Ptak | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia 2010-10-19 12:09, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
A co za różnica? Opel, nie opel - jak cieknie to zmiana na syntetyk nic Bullshit! Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-19 16:34:35 | |
Autor: BrunoJ | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(a):
Dnia 2010-10-19 12:09, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie (kilkadziesiat sztuk) to astry 1-2 i vectry benzynowe, od nowosci. Zakupy oleju hurtowe. 1l na 3kkm to spokojnie, na wyjazd do Holandii trzeba bylo juz zabierac profilaktycznie flaszke, zeby sie nie zdziwic. Po 3 latach ilosc zjadanego oleju byla identyczna, wiec nie byl to problem typu przepalone uszczelniacze, tylko raczej wlasnie cecha silnika. Porownujac do cytryn... ;-)) -- pozdrawiam Bruno, Bydg Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i -- |
|
Data: 2010-10-20 08:16:47 | |
Autor: Maciek | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresie ... i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego co pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-) Maciek |
|
Data: 2010-10-20 11:08:49 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
> .. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme z tego co
pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-) a gdzie to tak ustalali podają gdzies to oficjalnie? |
|
Data: 2010-10-20 09:29:41 | |
Autor: masti | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia piÄknego Wed, 20 Oct 2010 11:08:49 +0200 osobnik zwany Tomemk
wystukaĹ: .. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme zco w instrukcji obsĹugi -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-10-20 12:22:08 | |
Autor: Mirek Ptak | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia 2010-10-20 11:29, *masti* napisaĹ, a mnie coĹ podkusiĹo, Ĺźeby odpisaÄ:
.. i nie wiedziec dlaczego producent w Astrach G 16V ustala norme zco Podobnie jak VW (bodaj 1 l/1000km) Ford, Citroen, Renault i inni. To jest maksymalne dopuszczalne zuĹźycie nie klasyfikowane jako awaria (gwarancja) - w skrĂłcie dupochron. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-20 14:55:20 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
pamietam 0,6l oleju na 1000km dla nowych samochodow ;-)a gdzie to tak ustalali podaj? gdzies to oficjalnie? to by się zgadzało :) nie kopci silnik pracuje ładnie równo czyli wszyskto jest ok jeśli tak podaje producent dzięki za informację |
|
Data: 2010-10-20 12:28:00 | |
Autor: Mirek Ptak | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia 2010-10-19 18:34, * BrunoJ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresieAutor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyle> Dlatego piszę że bullshit :) - zjawisko było i owszem dość powszechne (zwłaszcza w niektórych flotach z wiadomych przyczyn), ale zdecydowanie nie było normą co osobiście przećwiczyłem (na ponoć najgorszym X16XEL) i kilka silników znajomych też znam. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-20 15:16:00 | |
Autor: Axel | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
" BrunoJ" <brunojj.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
news:i9khar$qgq$1inews.gazeta.pl... moze i bullshit, ale praktycznie cala flota firmy w tamtym okresieAutor nie pisze, ze mu olej cieknie tylko, ze bierze mu konkretnie tyleBullshit! No patrz, ja jezdzilem poflotowa vectra 1.8 rocznik 2000 (po 4 latach jezdzenia sprzedalem w 2007) i do konca jakos nie chciala brac oleju. Teraz jezdze Vectra C z silnikiem 2.2 i zdarza jej sie troche wziac, ale nieregularnie, chyba przy ciezkich warunkach. No i nieduzo - na trasie 5kkm po Europie dolalem okolo 0,6 litra. -- Axel -- Axel |