zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Data: 2010-10-19 09:47:23
Autor: Krzysiek Kielczewski
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
On 2010-10-19, Amir <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote:

troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-19 10:28:27
Autor: Amir
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

z jakimi kosztami to się wiąże
co należy wymienić w silniku?

niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą

pozdrawiam

Data: 2010-10-19 10:31:10
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże
co należy wymienić w silniku?

demontaż bloku silnik, szlif gładzi cylindrów, honowanie tłoki nadwymiarowe do tego pierścienie. Oczywiście sprawdzenie wału pod kątem bicia itp itd. Potem całość się składa dociera i można się cieszyć znikomym spalaniem oleju. (znikome znaczy, także się nie dolewa od wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach cylindra do miski.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 10:50:02
Autor: Agent

Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4cbd578c$0$27044$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Taaak a potem się okazuje ze olej dalej bierze bo winne sa np gumki na zaworach. Czyli jesteś w plecy na 2 tys a efektu nie widać.

Data: 2010-10-19 12:27:00
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-10-19 10:50, Agent pisze:
Taaak a potem się okazuje ze olej dalej bierze bo winne sa np gumki na
zaworach. Czyli jesteś w plecy na 2 tys a efektu nie widać.

to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie zmieniono uszczelniacze zaworowe.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 20:04:53
Autor: Excite
W dniu 19.10.2010 12:27, krzysiek82 pisze:
to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie
zmieniono uszczelniacze zaworowe.

W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to poprawy nie będzie jeśli są wyrobione prowadnice. A niestety po 10 latach na pewno są już wyrobione co jest typowym problemem dla x20xev i jego odmian.

Data: 2010-10-20 14:56:51
Autor: Tomemk
[...]

czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6)
tez jest taki problem

i czy  vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku
2006 tez będzie miała takie problemy?

Data: 2010-10-21 01:36:51
Autor: Excite
W dniu 20.10.2010 14:56, Tomemk pisze:
czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6)
tez jest taki problem
> i czy  vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku
> 2006 tez będzie miała takie problemy?

To są inne konstrukcje z innymi typowymi dla swojego modelu problemami. Po szczegóły pytaj na forach danej marki/modelu samochodu.

Data: 2010-10-21 09:58:10
Autor: kamil

"Tomemk" <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote in message news:i9mouj$6ji$1inews.gazeta.pl...

i czy  vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku
2006 tez będzie miała takie problemy?

Ale w skorze czy w zenonach?

Data: 2010-10-19 12:25:25
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:

[...]

Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go tyle samo
(z dokładnością do miarki) przez 15kkm :)

Data: 2010-10-19 12:28:45
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go
tyle samo
(z dokładnością do miarki) przez 15kkm :)

a teraz zastanów się, uruchamiasz silnik na benzynie, do komory spalania dostaje się w pierwszym etapie więcej paliwa (ssanie) nie wszystko jest spalane, część ścieka po ściance cylindra. Tak to właśnie wygląda, nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie istnieje :)

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 13:52:21
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-10-19 12:28, krzysiek82 pisze:
[...]

W szczególności zaś wtedy, gdy od wiosny do jesieni nie używam benzyny w ogóle.
A poziom oleju ani drgnie. Z dokładnością do metody pomiaru i oka, ofkos.

> nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie istnieje :)

Istnieją za to silniki, w których za pomocą bagnetu trudno taki fakt stwierdzić.

Data: 2010-10-19 12:47:05
Autor: MarcinJM
[...]

Przyznaj prosze, ze to zart....

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 12:54:33
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze:
Przyznaj prosze, ze to zart....

nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku (daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady obecności paliwa w zlanym oleju.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 13:13:09
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-10-19 12:54, krzysiek82 pisze:
[...]

Aaa, SLADY OBECNOSCI.. a czego bys zyczyl w oleju? Sladowych ilosci orzeszkow ziemnych?
Pisales "(..)paliwem które _ścieka_ po ściankach cylindra do miski".
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.
Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do jakiejs analizy. Mysle, ze konfabulujesz.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 13:59:58
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:

Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.

To by był ideał, ale tak nie jest. Jest częściowo odparowane, reszta zaś w formie mgły.
A tej nieodparowanej frakcji jest najwięcej w czasie odpalania, na zimno.

Niemniej jednak przy odpalaniu na LPG raczej niczego ciekłego na ściankach cylindra nie ma ":)

Data: 2010-10-19 14:14:09
Autor: MarcinJM
[...]

Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa jest odparowane.

Data: 2010-10-20 09:24:43
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-10-19 14:14, MarcinJM pisze:
Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia
odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa
jest odparowane.

co nie zmienia faktu, że olej traci wtedy na swoich właściwościach. Nie pytajcie jakich bo nie jestem chemikiem opieram się tylko na opiniach ludzi którzy raczej wiedzą co mówią i piszą.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-20 09:28:36
Autor: MarcinJM
W dniu 2010-10-20 09:24, krzysiek82 pisze:
[...]

Ale traci bo co? bo mial %% benzyny, ktora odparowal?
Eee tam, konczymy temat.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-10-19 14:56:14
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest
praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej.

to wytłumacz to tym co mają diesle z dpf i ciągłe problemy z podnoszącym się poziomem oleju.

Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do
jakiejs analizy.

jak miałem możliwość to dlaczego nie?

--
krzysiek82

Data: 2010-10-20 12:32:40
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-10-19 13:13,  *MarcinJM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Poopowiadaj to zwłaszcza niekumatym właścicielom aut z DPF, którzy muszą jeździć do serwisu co jakiś czas na wymianę oleju, bo raz, że przekracza im poziom max a dwa jest bardzo rozrzedzony przez ON ściekający po ściankach cylindrów właśnie :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-10-19 23:18:58
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Zjawisko o którym mówisz ma miejsce, ale tylko w samochodach które nigdy nie są nagrzewane - jak ktoś jeździ tylko 2x dziennie po 2km to wtedy ponoć nawet może dojść do zatarcia silnika z tego powodu.

Paliwo na ściankach cylindra jest jedynie po rozruchu zimnego silnika i może przedostawać się powoli do oleju.

Natomiast jeżeli tylko rozgrzeje się samochód, to to całe paliwo przez odmę wróci do kolektora dolotowego i w oleju już go nie będzie.
Benzyna jest bardzo lotna i bardzo szybko z oleju odparowuje.

Data: 2010-10-19 10:33:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-19, Amir <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote:

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droÂższym olejem (bo lepiej
nie bĂŞdzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki juÂż masz.

z jakimi kosztami to siê wi¹¿e
co naleÂży wymieniĂŚ w silniku?

niedawno wymieniaÂłem uszczelkĂŞ pod gÂłowicÂą

Pojęcia nie mam gdzie masz nieszczelność.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-19 10:34:02
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże

od 2tyś w górę zależy kto to będzie robił. Nie polecam natomiast wymiany samych pierścieni to druciarstwo i niedługo znowu zacznie brać.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 10:35:18
Autor: krzysiek82
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże
co należy wymienić w silniku?

źle przeczytałem twojego pierwszego posta, to spalanie jest znikome jeśli tylko 0,5l na 5tyś km, nie rób nic chyba,że zacznie z czasem pić coraz więcej i kopcić na niebiesko.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-19 10:47:22
Autor: Agent

Użytkownik "Amir" <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9jkrb$j0t$1inews.gazeta.pl...

[...]

Daj spokój. Nawymieniasz się bóg wie czego - pewnie skończy się na remoncie kapitalnym i nie wiadomo jakim skutku bo może nadal będzie brał z powodu wady fabrycznej. Czy to warto po to tylko aby nie brał 1,5 litra od wymiany do wymiany? MZ nie jesli silnik chodzi bez zarzutu. Zalejesz przy wymianie na max, potem w połowie do wymiany dolejesz 1l albo nawet 0.5l  i na koniec przed wymianą bedziesz miał jeszcze pomiędzy MIN a MAX na bagnecie. Więc nie kosztuje Cie to prawie nic i nie warto robić sobie kosztów i problemów z tego powodu.

Data: 2010-10-19 18:17:02
Autor: bratPit
[...]

jaki rzeczywisty przebieg auta?
a wymieniali uszczelniacze zaworowe przy tej okazji?
jak nie to pętla na najwyższym drzewie dla mechanika,
w X20XEV najczęściej bierze oliwę uszczelniaczami zaworowymi, wymiana bez demontażu głowicy załatwia sprawę,

brat

Ps ja zmieniłem z półsyntetyka przy 115kkm na syntetyk, teraz mam ca. 220kkm i jakoś nic się nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł i nie spowodował globalnej katastrofy nuklearnej... (bierze jakiś 1L/15kkm Mobila 5W50).

Data: 2010-10-20 11:11:02
Autor: Tomemk
[...]

212 tys
ale mogl byc krecony przy zakupie jak stwierdzil mechanik, kupiony z przebiegiem ok
13tys

Data: 2010-10-20 00:20:34
Autor: to
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
begin Amir
[...]

W ogóle nic nie rób. Litr na 10 tys. km to nie jest dużo, jeśli często kręcisz pod odcinkę to jest to niemal norma. Szkoda pakować kasę w 10-
letnią Astrę. O remoncie możesz myśleć jak zacznie brać tyle, że dolewki będą kosztowne i irytujące albo wyraźnie straci moc itp.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-19 23:24:55
Autor: Tomasz Pyra
On 2010-10-19, Amir<SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl>  wrote:

troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka

Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej
nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz.

Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju.

Co niby miałby tam wyremontować, skoro tyle oleju bierze nawet nowy silnik? I bierze go połączeniem tłok-cylinder.

Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również zużycie oleju będzie podobne.

1.5l między wymianami to praktycznie jedna mała dolewka między wymianami i tyle.

Data: 2010-10-20 00:04:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-10-19, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

[...]

No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
niewiele pomoże?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-10-20 00:21:51
Autor: to
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny
begin Krzysiek Kielczewski
PrzecieĹź to nie jest Ĺźadne duĹźe zuĹźycie oleju.

No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk
niewiele pomoĹźe?

Ale on nie chce przecież, żeby pomogła, tylko dostał olej i nie chce kupować innego.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-20 00:31:48
Autor: Tomasz Pyra
On 2010-10-19, Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  wrote:

[...]

Tzn. pomóc to prawie na pewno nie pomoże na zużywanie tego oleju.

Ale jak on już dostał gdzieś 5l gratis, to sądzę że żadnego lepszego zastosowania tego oleju niż wlanie do silnika nie znajdzie.
I nie stanie się nic złego, bo zużycie oleju jest w normie, więc silnik jeszcze w dobrej kondycji.
Problemy mogą być jak zużycie oleju jest już naprawdę duże, wtedy raczej się przechodzi na jakiś gęsty mineralny, a i to zazwyczaj powoduje tylko zmniejszenie dymienia zaraz po uruchomieniu silnika (no ale właściciel czuje się lepiej).

Osobiście nie jestem zwolennikiem lania lepszego oleju niż przewiduje producent, bo to IMO nic nie daje, a kosztuje.
Żeby miało to sens, wraz z wymianą oleju na lepszy można by wydłużyć okres między wymianami, ale jakoś nie ma wiarygodnych danych jak, kiedy i o ile.
Tak na własny użytek kiedyś tylko wybadałem że tam gdzie producent zalecał zmianę mineralnego co 5000-8000km, często w praktycznie identycznym silniku w nowszym modelu zalecał już wymianę półsyntetyka co 15000km.

Jeżeli chodzi o trwałość syntetyka, to można znaleźć w internecie nawet teorię że taki olej jest w normalnej eksploatacji trwalszy niż silnik i nigdy go nie trzeba wymieniać... Ja tam nie wiem :)

Co do jakości oleju to do mnie przemawiają takie eksperymenty jak u kolegi który zostawił na odcinku specjalnym zderzak razem z chłodnicą, przejechał cały rajd chłodzony tylko powietrzem i olejem (AFAIR Motul syntetyk 15W-50), 150C na termometrze oleju szybko mu się kończyło, przejechał cały rajd, rozebrał silnik i mówi że żadnych problemów.
Tylko coś takiego nie ma żadnego sensu w jeździe cywilnej.

Data: 2010-10-20 11:14:22
Autor: Tomemk
> [...]

1.5l między wymianami to praktycznie jedna mała dolewka między wymianami i tyle.

tego nie było kiedys jakies 2 lata temu

ale nie dymi, nie smierdzi, nie kopci na niebiesko
nie cieknie nigdzie nic

zmiana pol syntetycznego na syntetyczny