Data: 2010-10-19 09:47:23 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Amir <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote:
troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej nie będzie) tylko napraw silnik. Albo lej taki olej jaki już masz. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-19 10:28:27 | |
Autor: Amir | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej z jakimi kosztami to się wiąże co należy wymienić w silniku? niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą pozdrawiam |
|
Data: 2010-10-19 10:31:10 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże demontaż bloku silnik, szlif gładzi cylindrów, honowanie tłoki nadwymiarowe do tego pierścienie. Oczywiście sprawdzenie wału pod kątem bicia itp itd. Potem całość się składa dociera i można się cieszyć znikomym spalaniem oleju. (znikome znaczy, także się nie dolewa od wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach cylindra do miski. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 10:50:02 | |
Autor: Agent | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4cbd578c$0$27044$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:Taaak a potem się okazuje ze olej dalej bierze bo winne sa np gumki na zaworach. Czyli jesteś w plecy na 2 tys a efektu nie widać. |
|
Data: 2010-10-19 12:27:00 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:50, Agent pisze:
Taaak a potem się okazuje ze olej dalej bierze bo winne sa np gumki na to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie zmieniono uszczelniacze zaworowe. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 20:04:53 | |
Autor: Excite | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 19.10.2010 12:27, krzysiek82 pisze:
to się da zweryfikować, zresztą kolega wymieniał UPG to i pewnie W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to poprawy nie będzie jeśli są wyrobione prowadnice. A niestety po 10 latach na pewno są już wyrobione co jest typowym problemem dla x20xev i jego odmian. |
|
Data: 2010-10-20 14:56:51 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W tym silniku jest taki problem że nawet jak zmieniono uszczelniacze to czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6) tez jest taki problem i czy vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku 2006 tez będzie miała takie problemy? |
|
Data: 2010-10-21 01:36:51 | |
Autor: Excite | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 20.10.2010 14:56, Tomemk pisze:
czy w silniku opla 3.0l 6v (mv6)> i czy vectra z silnikiem powyzej 2.0 w benzynie w roczniku > 2006 tez będzie miała takie problemy? To są inne konstrukcje z innymi typowymi dla swojego modelu problemami. Po szczegóły pytaj na forach danej marki/modelu samochodu. |
|
Data: 2010-10-21 09:58:10 | |
Autor: kamil | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
"Tomemk" <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote in message news:i9mouj$6ji$1inews.gazeta.pl...
Ale w skorze czy w zenonach? |
|
Data: 2010-10-19 12:25:25 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
całość się składa dociera i można się cieszyć znikomym spalaniem oleju. (znikome znaczy, także się nie dolewa od wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie widać bo ubytki uzupełniane są paliwem które ścieka po ściankach cylindra do miski. Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go tyle samo (z dokładnością do miarki) przez 15kkm :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-19 12:28:45 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:25, Jakub Witkowski pisze:
Na przykład LPG ścieka i uzupełnia poziom oleju, dlatego wciąż mam go a teraz zastanów się, uruchamiasz silnik na benzynie, do komory spalania dostaje się w pierwszym etapie więcej paliwa (ssanie) nie wszystko jest spalane, część ścieka po ściance cylindra. Tak to właśnie wygląda, nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie istnieje :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 13:52:21 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:28, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-10-19 12:25, Jakub Witkowski pisze: W szczególności zaś wtedy, gdy od wiosny do jesieni nie używam benzyny w ogóle. A poziom oleju ani drgnie. Z dokładnością do metody pomiaru i oka, ofkos. > nie ma silników które nie spalają oleju po prostu taki silnik spalinowy nie istnieje :) Istnieją za to silniki, w których za pomocą bagnetu trudno taki fakt stwierdzić. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-19 12:47:05 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
wymiany do wymiany) Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie Przyznaj prosze, ze to zart.... -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 12:54:33 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze:
Przyznaj prosze, ze to zart.... nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku (daleka rodzina więc była taka możliwość) i wyszła obecność bądź ślady obecności paliwa w zlanym oleju. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 13:13:09 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 12:54, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-10-19 12:47, MarcinJM pisze: Aaa, SLADY OBECNOSCI.. a czego bys zyczyl w oleju? Sladowych ilosci orzeszkow ziemnych? Pisales "(..)paliwem które _ścieka_ po ściankach cylindra do miski". Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej. Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do jakiejs analizy. Mysle, ze konfabulujesz. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 13:59:58 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest praktycznie cale w formie odparowanej. Gazowej. To by był ideał, ale tak nie jest. Jest częściowo odparowane, reszta zaś w formie mgły. A tej nieodparowanej frakcji jest najwięcej w czasie odpalania, na zimno. Niemniej jednak przy odpalaniu na LPG raczej niczego ciekłego na ściankach cylindra nie ma ":) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-19 14:14:09 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 13:59, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze: Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia odparowuja po nagrzaniu silnika. A na cieplym praktycznie 100% paliwa jest odparowane.
-- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-20 09:24:43 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 14:14, MarcinJM pisze:
Masz oczywiscie racje. Niemniej sa to takie ilosci, ktore z latwoscia co nie zmienia faktu, że olej traci wtedy na swoich właściwościach. Nie pytajcie jakich bo nie jestem chemikiem opieram się tylko na opiniach ludzi którzy raczej wiedzą co mówią i piszą. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-20 09:28:36 | |
Autor: MarcinJM | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-20 09:24, krzysiek82 pisze:
W dniu 2010-10-19 14:14, MarcinJM pisze: Ale traci bo co? bo mial %% benzyny, ktora odparowal? Eee tam, konczymy temat. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-10-19 14:56:14 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 13:13, MarcinJM pisze:
Zmartwie cie: paliwo w cylindrze nie moze nigdzie sciekac, bo jest to wytłumacz to tym co mają diesle z dpf i ciągłe problemy z podnoszącym się poziomem oleju. Poza tym musialo ci niezle odwalic, zeby dawac przepracowany olej do jak miałem możliwość to dlaczego nie? -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-20 12:32:40 | |
Autor: Mirek Ptak | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Dnia 2010-10-19 13:13, *MarcinJM* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Poopowiadaj to zwłaszcza niekumatym właścicielom aut z DPF, którzy muszą jeździć do serwisu co jakiś czas na wymianę oleju, bo raz, że przekracza im poziom max a dwa jest bardzo rozrzedzony przez ON ściekający po ściankach cylindrów właśnie :)nie, oddałem kiedyś zlany olej do analizy w laboratorium w płocku Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-10-19 23:18:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:31, krzysiek82 pisze:
Piszę znikome, bo oleju zawsze ubywa, ale tego nie Zjawisko o którym mówisz ma miejsce, ale tylko w samochodach które nigdy nie są nagrzewane - jak ktoś jeździ tylko 2x dziennie po 2km to wtedy ponoć nawet może dojść do zatarcia silnika z tego powodu. Paliwo na ściankach cylindra jest jedynie po rozruchu zimnego silnika i może przedostawać się powoli do oleju. Natomiast jeżeli tylko rozgrzeje się samochód, to to całe paliwo przez odmę wróci do kolektora dolotowego i w oleju już go nie będzie. Benzyna jest bardzo lotna i bardzo szybko z oleju odparowuje. |
|
Data: 2010-10-19 10:33:20 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Amir <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote:
Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droÂższym olejem (bo lepiej PojÄcia nie mam gdzie masz nieszczelnoĹÄ. Pzdr, Krzysiek KieĹczewski |
|
Data: 2010-10-19 10:34:02 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże od 2tyś w górę zależy kto to będzie robił. Nie polecam natomiast wymiany samych pierścieni to druciarstwo i niedługo znowu zacznie brać. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 10:35:18 | |
Autor: krzysiek82 | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 10:28, Amir pisze:
z jakimi kosztami to się wiąże źle przeczytałem twojego pierwszego posta, to spalanie jest znikome jeśli tylko 0,5l na 5tyś km, nie rób nic chyba,że zacznie z czasem pić coraz więcej i kopcić na niebiesko. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-19 10:47:22 | |
Autor: Agent | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Użytkownik "Amir" <SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9jkrb$j0t$1inews.gazeta.pl... Daj spokój. Nawymieniasz się bóg wie czego - pewnie skończy się na remoncie kapitalnym i nie wiadomo jakim skutku bo może nadal będzie brał z powodu wady fabrycznej. Czy to warto po to tylko aby nie brał 1,5 litra od wymiany do wymiany? MZ nie jesli silnik chodzi bez zarzutu. Zalejesz przy wymianie na max, potem w połowie do wymiany dolejesz 1l albo nawet 0.5l i na koniec przed wymianą bedziesz miał jeszcze pomiędzy MIN a MAX na bagnecie. Więc nie kosztuje Cie to prawie nic i nie warto robić sobie kosztów i problemów z tego powodu. |
|
Data: 2010-10-19 18:17:02 | |
Autor: bratPit | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droższym olejem (bo lepiej jaki rzeczywisty przebieg auta? a wymieniali uszczelniacze zaworowe przy tej okazji? jak nie to pętla na najwyższym drzewie dla mechanika, w X20XEV najczęściej bierze oliwę uszczelniaczami zaworowymi, wymiana bez demontażu głowicy załatwia sprawę, brat Ps ja zmieniłem z półsyntetyka przy 115kkm na syntetyk, teraz mam ca. 220kkm i jakoś nic się nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł i nie spowodował globalnej katastrofy nuklearnej... (bierze jakiś 1L/15kkm Mobila 5W50). |
|
Data: 2010-10-20 11:11:02 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
jaki rzeczywisty przebieg auta? 212 tys ale mogl byc krecony przy zakupie jak stwierdzil mechanik, kupiony z przebiegiem ok 13tys |
|
Data: 2010-10-20 00:20:34 | |
Autor: to | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
begin Amir
Jak Ci bierze 1,5L na 15tys to nie kombinuj z droÂższym olejem (bo W ogĂłle nic nie rĂłb. Litr na 10 tys. km to nie jest duĹźo, jeĹli czÄsto krÄcisz pod odcinkÄ to jest to niemal norma. Szkoda pakowaÄ kasÄ w 10- letniÄ AstrÄ. O remoncie moĹźesz myĹleÄ jak zacznie braÄ tyle, Ĺźe dolewki bÄdÄ kosztowne i irytujÄ ce albo wyraĹşnie straci moc itp. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-19 23:24:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-19 09:47, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-19, Amir<SPAMdidotomSPAM@gazeta.pl> wrote: Przecież to nie jest żadne duże zużycie oleju. Co niby miałby tam wyremontować, skoro tyle oleju bierze nawet nowy silnik? I bierze go połączeniem tłok-cylinder. Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również zużycie oleju będzie podobne. 1.5l między wymianami to praktycznie jedna mała dolewka między wymianami i tyle. |
|
Data: 2010-10-20 00:04:01 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
On 2010-10-19, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
troche bierze mi oleju na ok 5tys km 0,5l polsyntetyka No może trochę się rozpędziłem. Ale zgodzisz się, że zmiana na syntetyk niewiele pomoże? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-10-20 00:21:51 | |
Autor: to | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
begin Krzysiek Kielczewski
PrzecieĹź to nie jest Ĺźadne duĹźe zuĹźycie oleju. Ale on nie chce przecieĹź, Ĺźeby pomogĹa, tylko dostaĹ olej i nie chce kupowaÄ innego. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-20 00:31:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
W dniu 2010-10-20 00:04, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-10-19, Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Tzn. pomóc to prawie na pewno nie pomoże na zużywanie tego oleju. Ale jak on już dostał gdzieś 5l gratis, to sądzę że żadnego lepszego zastosowania tego oleju niż wlanie do silnika nie znajdzie. I nie stanie się nic złego, bo zużycie oleju jest w normie, więc silnik jeszcze w dobrej kondycji. Problemy mogą być jak zużycie oleju jest już naprawdę duże, wtedy raczej się przechodzi na jakiś gęsty mineralny, a i to zazwyczaj powoduje tylko zmniejszenie dymienia zaraz po uruchomieniu silnika (no ale właściciel czuje się lepiej). Osobiście nie jestem zwolennikiem lania lepszego oleju niż przewiduje producent, bo to IMO nic nie daje, a kosztuje. Żeby miało to sens, wraz z wymianą oleju na lepszy można by wydłużyć okres między wymianami, ale jakoś nie ma wiarygodnych danych jak, kiedy i o ile. Tak na własny użytek kiedyś tylko wybadałem że tam gdzie producent zalecał zmianę mineralnego co 5000-8000km, często w praktycznie identycznym silniku w nowszym modelu zalecał już wymianę półsyntetyka co 15000km. Jeżeli chodzi o trwałość syntetyka, to można znaleźć w internecie nawet teorię że taki olej jest w normalnej eksploatacji trwalszy niż silnik i nigdy go nie trzeba wymieniać... Ja tam nie wiem :) Co do jakości oleju to do mnie przemawiają takie eksperymenty jak u kolegi który zostawił na odcinku specjalnym zderzak razem z chłodnicą, przejechał cały rajd chłodzony tylko powietrzem i olejem (AFAIR Motul syntetyk 15W-50), 150C na termometrze oleju szybko mu się kończyło, przejechał cały rajd, rozebrał silnik i mówi że żadnych problemów. Tylko coś takiego nie ma żadnego sensu w jeździe cywilnej. |
|
Data: 2010-10-20 11:14:22 | |
Autor: Tomemk | |
zmiana pol syntetycznego na syntetyczny | |
> Co miałby tam poprawiać, skoro nowe tłoki i pierścienie będą dokładnie
takie same jak te które ma teraz, a średnica cylindra dla tłoka nadwymiarowego zapewne uwzględnia te same tolerancje co obecne i również zużycie oleju będzie podobne. tego nie było kiedys jakies 2 lata temu ale nie dymi, nie smierdzi, nie kopci na niebiesko nie cieknie nigdzie nic |