zmiana procesora z e5300?

Data: 2010-12-20 21:34:33
Autor: -
zmiana procesora z e5300?
mam plyte asrock na g31 i proceser e5300, czy warto - a jesli tak to na jaki - zmiewnic procesor? (moj wyladowal by u corki zamiast pentium d 820)

Data: 2010-12-22 14:51:40
Autor: BUNIEK
zmiana procesora z e5300?
mam plyte asrock na g31 i proceser e5300, czy warto - a jesli tak to na jaki - zmiewnic procesor? (moj wyladowal by u corki zamiast pentium d 820)

Jak patrzę na ceny Q6600 to bym właśnie go polecił ale z rynku wtórnego 4 rdzenie można zrobić 3.2 GHZ (ale przyzwoite (za 70pln) chłodzenie trzeba, bo jeszcze 65nm) całość jak sie poszuka może zamknąć sie w 400 pln, nie wiem czy cos szybszego sie zakupi.
Czy płyta w której jest obecnie D820 wciągnie E5300 ??

Buniek

Data: 2010-12-24 15:00:34
Autor: -
zmiana procesora z e5300?
[...]

przetaktowywac raczej nie chce, bo nigdy tego nie robilem (poza jakims 386 czy 486 jak po ziemi chodzily takie wielkie jaszczury;)) i nie jestem pewny plyty Asrock, chlodzenia BOX, zasilacza Feel3, ciszy wentylatorow itp..

myslalem o Q8200, Q8300 bo sa wlasnie 45nm, ale dziekuje - pomysle jednak o tych 3.2GHz

tak, corce tez kupilem na g31, bo miala jakegos starocia jeszcze z czasow p4, ktory odmowil wkoncu wspolpracy (w zasadzie wszystko wymienione ma po kolei z zasileczem na czele, tylko ten procesor zostal)

Data: 2010-12-28 16:29:30
Autor: BUNIEK
zmiana procesora z e5300?
[...]

Przetaktowywanie w obecnych płytach jest łatwiejsze chyba niż kiedyś( zworki dipswitche itp). Bios zmiana częstotliwości FSB i masz inna częstotliwość wynikowa, jak plyta ma znośne zasilanie to bez problemu dasz rade. Tylko przy Q6600 pamiętaj o wiatraku dobrym

http://allegro.pl/arctic-freezer-7-pro-rev-2-sklep-wysylka-24h-i1369478136.html to lub cos podobnego powinno byc OKI

[...]

No to nie ma problemu z przesiadka.

Buniek

zmiana procesora z e5300?