Data: 2011-03-28 23:08:57 | |
Autor: x | |
zmiana prowadzenia linki | |
On 2011-03-28 20:48, ma Lan wrote:
Witam! To jest do czego innego (tzw. opór pancerza do hamulca przedniego typu cantilever). Zauważ, że nie założysz tego na ramę (a podejrzewam że taki miałeś zamiar). Jeżeli chcesz poprowadzić linkę pod mufą suportu, to musisz: 1. Znaleźć opór dla pancerza - standardowo na dolnej rurze przedniego trójkąta ramy. 2. Umożliwić ruch linki po spodniej stronie mufy suportu Ad.1. Co do oporu pancerza - obawiam się że gotowca nie dostaniesz. Jeżeli możesz się wwiercić w ramę, to zrób gwintowany otwór a w to wkręć coś takiego: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53018126&PZTA=8&HNT=T (chodzi mi o tę część po lewej, to coś po prawej to nie wiem do czego służy) Albo coś takiego: http://allegro.pl/campagnolo-opor-pancerza-przelotka-i1522324010.html Jeżeli nie możesz się wwiercić, to opór tego typu możesz spróbować zamocować na obejmie zaciskowej, ale będzie to mniej schludnie wyglądać. Ad.2. W ramach z dolnym ciągiem, montuje się tam zazwyczaj taką plastikową nakładkę z wyżłobionymi prowadnicami; ja miałem w jednym rowerze przyspawane metalowe rurki, w których były poprowadzone linki. Możesz to kupić tu: http://e-nypel.pl/slizgpodrame-p-1137.html Jakby nie mieli na stanie: możesz dorobić prowadnicę z jakiegoś kawałka plastiku, który ma takie rowki - musi to być dość twardy plastik, żeby linka się w niego zbyt łatwo nie wrzynała. Alternatywnie - możesz spróbować przykleić lub przylutować od spodu fajkę od V-breaków. A z kolei zupełnie inny pomysł mam taki: Zakładam że masz przerzutkę na dolny ciąg. Na rurze podsiodłowej, poniżej obejmy tej przerzutki, montujesz obejmę (np. "odzyskaną" z jakiejś zepsutej przerzutki) i do niej montujesz opór pancerza tego typu (na zdjęciu ta część po lewej): http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53018126&PZTA=8&HNT=T Za wielką wodą mają łatwiej i mogą sobie coś takiego kupić: http://www.jensonusa.com/store/product/CA307Z02-Problem+Solvers+07+Backstop.aspx Linkę prowadzisz w pancerzu aż do tego oporu - czyli w tym rozwiązaniu linka nie ślizga się po mufie suportu. Linkę prowadzisz w pancerzu wzdłuż całej dolnej rury przedniego trójkąta, zakręcasz pod mufą suportu, dochodzi do obejmy i opierasz pancerz w oporze - dalej oczywiście linka idzie do mocowania w przerzutce. Problemem będzie: zagięcie linki pod mufą suportu - musisz zrobić tam kawałek łuku, więc jeżeli zrobisz zbyt duży łuk, to możesz tym zahaczać o jakieś krzaczory, a jak za bardzo zagniesz, to linka może się w tym pancerzu ciężko poruszać. Drugi problem to precyzja zmiany biegów przy tak długim pancerzu - pancerze mają to do tego, że są w pewnym stopniu ściśliwe - jeżeli będzie długi, to siła którą wkładasz w naciągnięcie linki, będzie ściskać pancerz zamiast zmieniać ustawienie przerzutki. Ale za to mniej się będzie syfić, więc coś za coś. Pamiętaj że dolny ciąg jest dużo bardziej narażony na zabrudzenie niż górny ciąg. M.in. dlatego stał się mniej popularny w MTB. A tak w ogóle - po co chcesz zmieniać ciąg? Jak widać, jest z tym trochę kombinowania a gotowych części do tego raczej nie ma. Może napisz w czym tak naprawdę jest problem, to wymyślimy inne rozwiązanie. Pozdr, Tomasz |
|
Data: 2011-03-28 22:19:25 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
zmiana prowadzenia linki | |
On 2011-03-28, x wrote:
Linkę prowadzisz w pancerzu aż do tego oporu - czyli w tym rozwiązaniu linka nie ślizga się po mufie suportu. Linkę prowadzisz w pancerzu wzdłuż całej dolnej rury przedniego trójkąta, zakręcasz pod mufą suportu, dochodzi do obejmy i opierasz pancerz w oporze - dalej oczywiście linka idzie do mocowania w przerzutce. Jakieś bajki opowiadasz z tą precyzją i ściśliwym pancerzem. Możliwe, że przy 10rz i tyle dałoby się zauważyć różnicę - ja natomiast przy 9rz nie widzę żadnej utraty precyzji. A już kompletną bzdurą jest jakaś utrata precyzji w przypadku przerzutki przedniej - toto przeca jest toporne jak cep i nie ma gdzie tej precyzji ubywać, bo jej zwyczajnie nie ma. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-03-29 00:55:25 | |
Autor: x | |
zmiana prowadzenia linki | |
On 2011-03-29 00:19, Jan Srzednicki wrote:
A ju¿ kompletn± bzdur± jest jaka¶ utrata precyzji w przypadku przerzutki Zgadzam siê, ta utrata w przypadku przedniej przerzutki powinna byc raczej czysto teoretyczna. Za to potrafi byæ odczuwalna przy tylnym hamulcu - klamka sprawia wtedy takie "gumowate" wra¿enie. Ale to inne si³y i nie ten temat. Pozdr, Tomasz |
|
Data: 2011-03-29 07:47:28 | |
Autor: Adam Jurzyk | |
zmiana prowadzenia linki | |
On 29/03/2011 00:55, x wrote:
Za to potrafi byæ odczuwalna przy tylnym hamulcu - klamka sprawia wtedy Przede wszystkim inny pancerz. Wspó³czesne pancerze przerzutkowe siê nie skracaj±. Szybciej siê rozerwie gdy si³a bêdzie zbyt du¿a, ale manetk± zmiany biegów nie przy³o¿ysz takiej si³y. Adam |
|
Data: 2011-03-28 23:40:44 | |
Autor: x | |
zmiana prowadzenia linki | |
a jeszcze mo¿esz opór pancerza zrobiæ z takiej obejmy:
http://www.slusarstwo.kalisz.pl/akcesoria.html Chodzi mi o tê ocynkowan± przet³aczan± - jak widaæ s± ró¿ne ¶rednice, tak¿e w okolicach 47 mm. W tym przet³oczeniu mo¿esz, przy pewnych zdolno¶ciach manualnych, umie¶ciæ co¶ a'la opór pancerza. Mo¿esz poszukaæ takiej obejmy w sklepach z czê¶ciami do budowy ogrodzeñ. |
|
Data: 2011-03-28 23:45:24 | |
Autor: x | |
zmiana prowadzenia linki | |
On 2011-03-28 23:40, x wrote:
a jeszcze mo¿esz opór pancerza zrobiæ z takiej obejmy: Gadam ju¿ sam ze sob±, ale do tej obejmy w miejsce przet³oczenia mo¿e wesz³oby to: http://pro-bike.pl/produkty/item_2276_przelotka_do_pancerza_profi_alu_cnc__10szt_.html |
|