zmiana regulaminu w banku BPH

Data: 2011-06-09 11:06:05
Autor: zak
zmiana regulaminu w banku BPH
Witam,
Mam pytanie czy bank zmieniajÄ…c regulamin w trakcie trwania umowy kredytowej bez mojej akceptacji może po zmianie tegoż regulaminu żądać ode mnie  jakiÅ› wprowadzonych w nim opÅ‚at mimo, że nie zaakceptowaÅ‚em tego regulaminu?

Bank BPH wprowadził z tego co teraz widzę opłatę za wysłanie listu w wysokości 16 zł. Z tego co pamiętam tego typu praktyki były zakazane przez UOKiK, ale mogę się mylić. Jeśli ktoś pamięta podobne sprawy proszę o podanie numeru sprawy. Z góry uprzejmie dziękuję.

Data: 2011-06-09 11:22:41
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 09 Jun 2011 11:06:05 +0000, zak napisał(a):

[...]

Nie może, jeśli *odmówiłeś* przyjęcia nowych warunków -- tj. po prostu rozwiązałeś umowę. W przypadku zmiany regulaminu dla umowy ciągłej nie ma potrzeby akceptowania niczego przez klienta.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-06-09 11:54:02
Autor: zak
Dnia Thu, 09 Jun 2011 11:22:41 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

No dobra to tu jest na prawie, ale jak ma się przesyłanie listu za 16 zł na dzień czy dwa zwłoki czy to nie jest klauzula abuzywna, czy UOKiK w podobnych sprawach nie zabiera głosu? O ile dobrze pamiętam chodziło o lukasa i opłatę za list zdaje sie 40 czy 50 zł. To w sumie więcej niż 16 zł, ale idea chyba jest ta sama?

Data: 2011-06-09 18:41:28
Autor: Olgierd
On Thu, 09 Jun 2011 11:54:02 +0000, zak wrote:

[...]

OIDP tam przede wszystkim chodziło o pobieranie opłat "za opóźnienie" -- podczas gdy nie podejmowano żadnych czynności -- a czy mowa była też o kwotach, naprawdę, nie wiem...

--
pozdrawiam, Olgierd
|| Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

Data: 2011-06-09 19:59:31
Autor: zak
Dnia Thu, 09 Jun 2011 18:41:28 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

kwotach, naprawdÄ™, nie wiem...

Mam ich.

http://decyzje.uokik.gov.pl/
nd_wz_um.nsf/0/4BB9A5F57104BA9EC1257693003B6357?OpenDocument

Zastanawia mnie tylko dlaczego w moim kraju prawo jest takie ch....e dla ludu? O tych praktykach wiadomo od dawna, banki stosują je z lubością. W normalnym (uczciwym dla Obywatela) kraju UOKiK dop...ł by 100 mln kary dla banku i pozostałe dałyby sobie spokój. Dlaczego w Polsce można tak dymać ludzi?????????????

Data: 2011-06-09 22:34:02
Autor: gacek
On 2011-06-09 21:59, zak wrote:
[...]

Przeczytaj uzasadnienie wyroku. Jeśli bank jasno określa zasady wysyłania tych listów to nikogo nie masz.

gacek

Data: 2011-06-09 20:51:02
Autor: zak
zmiana regulaminu w banku BPH
Mam ich.

Przeczytaj uzasadnienie wyroku. Jeśli bank jasno określa zasady
wysyłania tych listów to nikogo nie masz.

Jak napisałem w trakcie umowy ponoć bank zmienił regulamin, ponoć bo nikt mnie nie poinformował. Poza tym:
"Przyjmuje się, że istotą dobrego obyczaju jest szeroko rozumiany szacunek do drugiego człowieka(...)"

Rozumiesz? Szacunek, a nie dymanie. To robi różnicę. Orzeczeń zresztą jest więcej, pogoogluj. Mi chodzi tylko o to, żeby banki traktowały w sposób partnerski ludzi, a nie dymały ich. Tylko i aż o to.

Data: 2011-06-09 23:29:43
Autor: gacek
On 2011-06-09 22:51, zak wrote:
Mam ich.

[...]

czytaj dalej. to co ciebie powinno interesować jest bliżej końca.

Rozumiesz? Szacunek, a nie dymanie. To robi różnicę. Orzeczeń zresztą
jest więcej, pogoogluj. Mi chodzi tylko o to, żeby banki traktowały w
sposób partnerski ludzi, a nie dymały ich. Tylko i aż o to.

Akcjonariusze tych banków mogą mieć inne zdanie na temat "dymania ludzi".

gacek

Data: 2011-06-10 08:08:16
Autor: zak
[...]

To jest problem akcjonariuszy. Prawo powinno stać po stronie słabszego, a tymczasem okazuje się bezradne wobec pieniądza. W państwie prawa, a takim niestety nie jesteśmy takie praktyki są nie do pomyślenia. Mam nadzieję, że Polacy (bo na państwo nie liczę) wk...ą się któregoś dnia i jakiś bank doprowadzą do bankructwa może inne wówczas pójdą po rozum do głowy. Wiem zaraz powiesz o akcjonariuszach, ale jak wspomniałem jeśli dla kogoś liczy się wyłącznie zysk bez oglądania się na to w jaki sposób jest on generowany to taki ktoś mnie nie interesuje.

Data: 2011-06-10 18:37:38
Autor: spp
W dniu 2011-06-10 10:08, zak pisze:

Akcjonariusze tych banków mogą mieć inne zdanie na temat "dymania
ludzi".

To jest problem akcjonariuszy. Prawo powinno stać po stronie słabszego,

A to z Marksa czy Engelsa zaczerpnięte?

Wiem zaraz powiesz o akcjonariuszach, ale jak wspomniałem
jeśli dla kogoś liczy się wyłącznie zysk bez oglądania się na to w jaki
sposób jest on generowany to taki ktoś mnie nie interesuje.

No tak - socjalistyczny kapitalizm - to jest to. :(

--
spp

Data: 2011-06-10 17:50:20
Autor: zak
Dnia Fri, 10 Jun 2011 18:37:38 +0200, spp napisał(a):

[...]

Nie ze zdrowego rozsądku i obserwacji jak to wygląda w państwach prawa.

Wiem zaraz powiesz o akcjonariuszach, ale jak wspomniałem jeśli dla
kogoś liczy się wyłącznie zysk bez oglądania się na to w jaki sposób
jest on generowany to taki ktoÅ› mnie nie interesuje.

No tak - socjalistyczny kapitalizm - to jest to. :(

Mylisz pojęcia socjalizm, kapitalizm ze zwykłym cwaniactwem. Jeśli masz firmę to mam nadzieję, że nigdy na nią nie trafię.

Data: 2011-06-11 00:00:58
Autor: Gotfryd Smolik news
zmiana regulaminu w banku BPH
On Fri, 10 Jun 2011, zak wrote:

Dnia Fri, 10 Jun 2011 18:37:38 +0200, spp napisa³(a):

W dniu 2011-06-10 10:08, zak pisze:

Wiem zaraz powiesz o akcjonariuszach, ale jak wspomnia³em je¶li dla
kogo¶ liczy siê wy³±cznie zysk

  Problemem jest w³a¶nie ów "kto¶".
  Sama *KONSTRUKCJA* takiego tworu jak "osoba prawna".

Mylisz pojêcia socjalizm, kapitalizm ze zwyk³ym cwaniactwem. Je¶li masz
firmê to mam nadziejê, ¿e nigdy na ni± nie trafiê.

  A Ty mylisz pojêcie "masz firmê" z "masz udzia³y w spó³ce".
  Tak samo, jak ci którzy wyra¿aj± zdziwienie, ¿e 100% w³a¶ciciel
udzia³ów spzoo mo¿e okradaæ swoj± w³asn± spó³kê - a przynajmniej
tak w ¶wietle prawa wygl±da rozporz±dzanie jej maj±tkiem (w roli
*w³a¶ciciela udzia³ów*, co podkre¶lam, nie myliæ z ewentualn±
rol± zarz±dzaj±cego!)

  Je¶li spp *dos³ownie* "ma firmê", to owa firma konstrukcyjnie
jest mocno odleg³a od czego¶ takiego jak S.A. które jest
obowi±zkowo wymagane przy banku.
  A przy "planowej" organizacji S.A. stan jest taki, ¿e w³a¶ciciele
w sprawach bie¿±cych (np. tego co zaoferowaæ klientom) nie
maj± do powiedzenia NIC.
  Dos³ownie - nic.
  Jedyne do czego maj± prawo, to prawo do ¿±dania zysku.
  No i wybraæ do zarz±dzania mog±. Kogo¶. W tym siebie.
  Ale po co siebie, skoro mo¿na komu¶ zap³aciæ i niech robi co mu
ka¿±. A ka¿± mu zarabiaæ. Bo od tego jest spó³ka handlowa.
  Wynik znasz :>

  I nie, nie t³umacz mi ¿e to jest z³a konstrukcja - jestem za
zniesieniem mo¿liwo¶ci istnienia osób prawnych :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-11 08:17:07
Autor: spp
zmiana regulaminu w banku BPH

I nie, nie t³umacz mi ¿e to jest z³a konstrukcja - jestem za
zniesieniem mo¿liwo¶ci istnienia osób prawnych :P

Nie wierzê. :(

--
spp

Data: 2011-06-11 08:58:16
Autor: Johnson
Gotfryd Smolik news pisze:

 I nie, nie t³umacz mi ¿e to jest z³a konstrukcja - jestem za
zniesieniem mo¿liwo¶ci istnienia osób prawnych :P

A Skarb Pañstwa czym bêdzie? Maj±tkiem Tuska czy Komorowskiego ;) ?

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-11 15:56:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 11 Jun 2011, Johnson wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:

zniesieniem mo¿liwo¶ci istnienia osób prawnych :P

A Skarb Pañstwa czym bêdzie? Maj±tkiem Tuska czy Komorowskiego ;) ?

  A to by trzeba by³o ustaliæ, czy wspó³w³asno¶ci± obywateli czy
wspó³w³asno¶ci± mieszkañców.
  Tak czy inaczej konwersja z SA do SC ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-11 16:13:10
Autor: mvoicem

Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Czyli w razie emigracji lub ¶mierci dowolnego ze wspó³w³a¶cicieli, skarb pañstwa rozwi±zywa³by siê i musia³by siê zawi±zywaæ na nowo?

Czy przewidywa³by¶ opcjê "to ja wychodzê ze spó³ki, proszê o mój udzia³ w gotówce b±d¼ naturze"?

p. m.

Data: 2011-06-10 07:14:02
Autor: Misiek

Użytkownik "zak" <remember@no.spam> napisał w wiadomości news:isr8n3$6l2$1news.dialog.net.pl...
[...]

normalnym (uczciwym dla Obywatela) kraju UOKiK dop...Å‚ by 100 mln kary
dla banku i pozostałe dałyby sobie spokój.

Dlaczego w Polsce można tak dymać ludzi?????????????

a kogo chcesz dymać? Zwierzęta? ;-)

Data: 2011-06-10 08:11:27
Autor: zak
[...]

dla ludu? O tych praktykach wiadomo od dawna, banki stosujÄ… je z
lubością. W normalnym (uczciwym dla Obywatela) kraju UOKiK dop...ł by
100 mln kary dla banku i pozostałe dałyby sobie spokój.

Dlaczego w Polsce można tak dymać ludzi?????????????

a kogo chcesz dymać? Zwierzęta? ;-)

To była tylko przenośnia :) Z drugiej strony obserwując w jakim kierunku idzie nasze ustawodawstwo (wczorajsza decyzja Sejmu)....

Data: 2011-06-10 08:13:08
Autor: Danusia
zmiana regulaminu w banku BPH

U¿ytkownik "zak" <remember@no.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:isr8n3$6l2$1news.dialog.net.pl...
[....]
No dobra to tu jest na prawie, ale jak ma siê przesy³anie listu za 16
z³ na dzieñ czy dwa zw³oki czy to nie jest klauzula abuzywna, czy UOKiK
w podobnych sprawach nie zabiera g³osu? O ile dobrze pamiêtam chodzi³o
o lukasa i op³atê za list zdaje sie 40 czy 50 z³. To w sumie wiêcej ni¿
16 z³, ale idea chyba jest ta sama?

OIDP tam przede wszystkim chodzi³o o pobieranie op³at "za opó¼nienie" --
podczas gdy nie podejmowano ¿adnych czynno¶ci -- a czy mowa by³a te¿ o
kwotach, naprawdê, nie wiem...

Mam ich.

http://decyzje.uokik.gov.pl/
nd_wz_um.nsf/0/4BB9A5F57104BA9EC1257693003B6357?OpenDocument

Przeczytaj Rejestr Klauzul Niedozwolonych.

pozdr

Data: 2011-06-10 08:08:50
Autor: zak
Dnia Fri, 10 Jun 2011 08:13:08 +0200, Danusia napisał(a):

[...]

OIDP tam przede wszystkim chodzi³o o pobieranie op³at "za opóŒnienie"

A powyższy link to skąd wziąłem? :)

zmiana regulaminu w banku BPH