zmiana roweru na czasowce

Data: 2017-04-10 09:42:43
Autor: cytawa
zmiana roweru na czasowce
Jak to jest?
Ogladlem czasowke na wyscigu Dookola Kraju Baskow. Na poczatku tego etapu byl dluzszy podjazd a potem zjazd i dalej plasko do mety. Kilku zawodnikow, w tym Contador, zdecydowalo sie podjezdzac na szosowym rowerze a na szczycie zmieniali rower na koze do czasowki. Wszystko legalnie i nie mam zastrzezen. Ale czy w takim wypadku pomoc trenera, czy serwisanta w rozpedzaniu zawodnika nie jest niedozwolona pomoca. Taki trener naprawde dlugo biegl za zawodnikiem pchajac go. Moge nawet zaryzykowac, ze pod stroma gore taki pchany zawodnik bedzie jechal szybciej niz by jechal o wlasnych tylko silach. Co innego defekt. Ale taktyczna zmiana roweru to fanaberia.
Co o tym sadzicie?

Jan Cytawa

Data: 2017-04-10 02:28:26
Autor: mmateusz
zmiana roweru na czasowce
W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 09:42:45 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Co o tym sadzicie?

ja zazdroszczę....

za każdym razem jak podjeżdżam na jakąś większą górę (Turbacz, Skrzyczne, itp.) to chcę żeby mój rower automagicznie zmienił się w 9kg wycinaka do XC.
I jednocześnie wyobrażam sobie, że na górze czeka na mnie na zmianę endurówka ze 160mm skoku :D. I potem znów w dolinie XC na podjazd...
Cóż, jakos trzeba sobie podnieśc motywacje podczas 1-2h podjazdu i niedotleniony mozg roztacza takie wizje :P

a wracajac do tematu: to powinni to albo zabronic, albo zezwolic wszystkim: teraz jest za bardzo subiektywne: ciezko ocenic, czy ktos pchał tylko trochę, czy mocno i ma to wpływ na wyniki.
--
mk

Data: 2017-04-12 16:26:45
Autor: Rowerex
zmiana roweru na czasowce
W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 08:42:45 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
[...]

Powinna być kara jak podczas jazdy drużynowej na czas w Wyścigu Dookoła Katalonii - tam za lekkie przytrzymanie zawodnika ręką przez kolegę z drużyny, dające znikome zyski, cały zespół dostała karę, a tu było ewidentne mocne i co najważniejsze bardzo długie pchanie pod górę - nie przytrzymanie by zawodnik złapał równowagę, a pchanie i rozpędzanie - tutaj zawodnik na pewno na tym zyskał.

Mi się to też bardzo nie podobało.

Pozdr-
-Rowerex

zmiana roweru na czasowce