Data: 2009-03-28 16:31:27 | |
Autor: red | |
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie | |
On 2009-03-28 16:03:36 +0100, "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> said:
z 205/55/16 na 225/55/16 Zrobił się bardziej miękki bo dowaliłeś sobie o ponad 2cm większą średnicę koła. Generalnie opony masz teraz za duże i przekłamanie licznika będzie spore. Możesz spróbować dopompować np. do 2.5atm i zobaczyć jak się jedzie, ale ja to bym raczej jakiś zamienny rozmiar wrzucił :) |
|
Data: 2009-03-28 16:58:37 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
zmiana rozmiaru opony i ciśn ienie | |
red wrote:
z 205/55/16 na 225/55/16 generalnie to licznik powinnien przekłamywać o 3.36% (z tabelek) a więc zamiast 100 będzie pokazywać 97 a ja mając na liczniku 100, na gpsie mam 95 - więc póki co mam bliżej prawdy dowalenie większej opony było pi x oko świadome - w sensie - mieści się, w sensie wygląda lepiej, w sensie szersza guma - koniec utraty trakcji na II a czasem III biegu ;] pytam się o ciśnienie czy to po prostu bardziej miekka guma (w sensie komfortowa) czy trzeba jednak dowalić wyższe ciśnienie... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-03-28 17:00:56 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
zmiana rozmiaru opony i ciśn ienie | |
zkruk [Lodz] wrote:
pytam się o ciśnienie czy to po prostu bardziej miekka guma (w sensie opona (225) Continental ContiPremiumContact zimowe (205) to Dunlopy Wintersporty 3d (BTW: bbb. polecam) -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-03-28 23:35:26 | |
Autor: red | |
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie | |
On 2009-03-28 17:00:56 +0100, "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> said:
opona (225) Continental ContiPremiumContact Tak jak DoQu napisał, sporo zależy od opony. Miałem na zimę takie same Dunlopy w tym samym rozmiarze, teraz na lato zamieniłem na Dunlop SP Sport 9090 225/45R17 i mimo, że felga o cal większa to na dużych dziurach jeździ się podobnie komfortowo, a małe dziury te letnie opony o wiele lepiej wybierają i czuć je mniej - wiem, dziwne :) Ciśnienie teraz i przedtem 2.3 przód, 2.0 tył. Tak przy okazji, gdyby ktoś się wahał przed zmianą rozmiaru felgi i opon z 16" na 17" to mogę z czystym sumieniem napisać, że nie ma czego. Za to prowadzenie w zakręcie na tych 17" po prostu bajka - dobra opona, ale i też niższy profil i jak przyklejony jedzie. |
|
Data: 2009-03-29 00:05:18 | |
Autor: DoQ | |
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie | |
red pisze:
Tak przy okazji, gdyby ktoś się wahał przed zmianą rozmiaru felgi i opon z 16" na 17" to mogę z czystym sumieniem napisać, że nie ma czego. Za to prowadzenie w zakręcie na tych 17" po prostu bajka - dobra opona, ale i też niższy profil i jak przyklejony jedzie. :) Tylko musze się pilnować żeby nie "załapać" jakiejś kanciastej wyrwy czy innego krawężnika bo felgi zaraz się krzywią, albo te moje DEZENTy jakieś takie miękkie są.. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-03-29 01:41:05 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
zmiana rozmiaru opony i ciśn ienie | |
DoQ wrote:
red pisze: no i wizualnie lepiej to wygląda... bo te moje to teraz trochę wysokie się zrobiły przy 17" można by zejść niżej... :) bo te wszystkie zety, ozety, tezety, mizety itp są miękkie jakoś nie mam do nich zaufania dlatego kupiłem oryginalne felgi Hondy... podobnie miałem kiedyś z felgami w Vectrze - były w stanie przeżyć każdą dziurę a kolega z OZetami 4 razy w sezonie letnim jeździł na prostowanie... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-03-29 11:46:23 | |
Autor: DoQ | |
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie | |
zkruk [Lodz] pisze:
bo te wszystkie zety, ozety, tezety, mizety itp są miękkie U mnie problem jest z zaciskami Brembo i ujemnym offsetem, pula wyboru felg mocno się zawęża niestety... no chyba żeby założyć fabryczne 16" które mają tak wyprofilowane ramiona, że omijają zacisk o jakieś 5mm:) podobnie miałem kiedyś z felgami w Vectrze - były w stanie przeżyć każdą dziurę Oooo OZ też? A myślałem że będą trwalsze :/ Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-03-29 22:42:10 | |
Autor: krzyss | |
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie | |
red pisze:
Tak przy okazji, gdyby ktoś się wahał przed zmianą rozmiaru felgi i opon z 16" na 17" to mogę z czystym sumieniem napisać, że nie ma czego. Za to prowadzenie w zakręcie na tych 17" po prostu bajka - dobra opona, ale i też niższy profil i jak przyklejony jedzie. No ja wlasnie mam obiekcje... jezeli roznica jest taka jak przy przejsciu z 195/65/r15 na 205/55/r16 to moge tylko powiedziec ze prowadzi sie lepiej, ale nierownosci czuc wszystkie. Nastepna opona to u mnie 225/45/r17 i poprostu boje sie zmienic bo bedzie ciagle trzeslo. Dodam jeszcze ze moje auto ma fabrycznie "sportowe zawieszenie" -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==- Automat po Czipsie -== |
|
Data: 2009-03-30 00:00:01 | |
Autor: red | |
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie | |
On 2009-03-29 22:42:10 +0200, krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> said:
No ja wlasnie mam obiekcje... jezeli roznica jest taka jak przy przejsciu z 195/65/r15 na 205/55/r16 to moge tylko powiedziec ze prowadzi sie lepiej, ale nierownosci czuc wszystkie. Też się tego obawiałem, ponieważ jeżdżę dużym coupe i też jest fabrycznie utwardzony. Ale wyszło dokładnie na odwrót. Nie sprawdzałem tego, ale być może te 17" felgi są lżejsze, co dodatkowo działa na plus (są to felgi Wolfa). Na pewno z czystym sumieniem mogę polecić opony Dunlop SP SPORT 9090 w tym rozmiarze - na razie najlepsze opony, jakie miałem i w miarę rozsądnej cenie. |
|
Data: 2009-03-28 17:19:47 | |
Autor: DoQ | |
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie | |
zkruk [Lodz] pisze:
dowalenie większej opony było pi x oko świadome - w sensie - mieści się, w sensie wygląda lepiej, w sensie szersza guma - koniec utraty trakcji na II a czasem III biegu ;] Ale bujac bedzie bardziej ;P pytam się o ciśnienie czy to po prostu bardziej miekka guma (w sensie komfortowa) Wszystko zalezy od opony. W poprzednim autku mialem Semperity 205/60/15 i doladowanie z 2,1 do 2,4 atm. robilo z zawieszenia "deche". W obecnym jezdze na ContiSportContact3 225/45/17 napompowanymi do 2,5atm i prowadzi sie zacnie - tj. ani nie tlucze ani nie jest miekkie. Na twoim miejscu pompowalbym az do uzyskania zadowalajacego efektu, pamietajac przy tyn ze to dosc wysoki profil :) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-03-28 17:23:45 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
zmiana rozmiaru opony i ciśn ienie | |
DoQ wrote:
zkruk [Lodz] pisze: ok, thx czyli dorzuce na dzień dobry po 0.1 i zobaczymy co będzie działo się dalej -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|