Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   zmiana rozmiaru opony i ciśnienie

zmiana rozmiaru opony i ciśnienie

Data: 2009-03-28 16:31:27
Autor: red
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie
On 2009-03-28 16:03:36 +0100, "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> said:

z 205/55/16 na 225/55/16
czy w jakiś sposób zmienia się ciśnienie w oponie?
producent zaleca 2.2 / 2.3

samochód zrobił się bardziej miękki - stąd pytanie

Zrobił się bardziej miękki bo dowaliłeś sobie o ponad 2cm większą średnicę koła. Generalnie opony masz teraz za duże i przekłamanie licznika będzie spore. Możesz spróbować dopompować np. do 2.5atm i zobaczyć jak się jedzie, ale ja to bym raczej jakiś zamienny rozmiar wrzucił :)

Data: 2009-03-28 16:58:37
Autor: zkruk [Lodz]
zmiana rozmiaru opony i ciśn ienie
red wrote:

z 205/55/16 na 225/55/16
czy w jakiś sposób zmienia się ciśnienie w oponie?
producent zaleca 2.2 / 2.3

samochód zrobił się bardziej miękki - stąd pytanie

Zrobił się bardziej miękki bo dowaliłeś sobie o ponad 2cm większą
średnicę koła. Generalnie opony masz teraz za duże i przekłamanie
licznika będzie spore. Możesz spróbować dopompować np. do 2.5atm i
zobaczyć jak się jedzie, ale ja to bym raczej jakiś zamienny rozmiar
wrzucił :)

generalnie to licznik powinnien przekłamywać o 3.36% (z tabelek)
a więc zamiast 100 będzie pokazywać 97
a ja mając na liczniku 100, na gpsie mam 95 - więc póki co mam bliżej prawdy

dowalenie większej opony było pi x oko świadome - w sensie - mieści się, w sensie wygląda lepiej, w sensie szersza guma - koniec utraty trakcji na II a czasem III biegu ;]

pytam się o ciśnienie czy to po prostu bardziej miekka guma (w sensie komfortowa)
czy trzeba jednak dowalić wyższe ciśnienie...



--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-03-28 17:00:56
Autor: zkruk [Lodz]
zmiana rozmiaru opony i ciśn ienie
zkruk [Lodz] wrote:

pytam się o ciśnienie czy to po prostu bardziej miekka guma (w sensie
komfortowa)
czy trzeba jednak dowalić wyższe ciśnienie...

opona (225) Continental ContiPremiumContact
zimowe (205) to Dunlopy Wintersporty 3d (BTW: bbb. polecam)


--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-03-28 23:35:26
Autor: red
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie
On 2009-03-28 17:00:56 +0100, "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> said:

opona (225) Continental ContiPremiumContact
zimowe (205) to Dunlopy Wintersporty 3d (BTW: bbb. polecam)

Tak jak DoQu napisał, sporo zależy od opony.

Miałem na zimę takie same Dunlopy w tym samym rozmiarze, teraz na lato zamieniłem na Dunlop SP Sport 9090 225/45R17 i mimo, że felga o cal większa to na dużych dziurach jeździ się podobnie komfortowo, a małe dziury te letnie opony o wiele lepiej wybierają i czuć je mniej - wiem, dziwne :) Ciśnienie teraz i przedtem 2.3 przód, 2.0 tył.

Tak przy okazji, gdyby ktoś się wahał przed zmianą rozmiaru felgi i opon z 16" na 17" to mogę z czystym sumieniem napisać, że nie ma czego. Za to prowadzenie w zakręcie na tych 17" po prostu bajka - dobra opona, ale i też niższy profil i jak przyklejony jedzie.

Data: 2009-03-29 00:05:18
Autor: DoQ
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie
red pisze:

Tak przy okazji, gdyby ktoś się wahał przed zmianą rozmiaru felgi i opon z 16" na 17" to mogę z czystym sumieniem napisać, że nie ma czego. Za to prowadzenie w zakręcie na tych 17" po prostu bajka - dobra opona, ale i też niższy profil i jak przyklejony jedzie.

:)
Tylko musze się pilnować żeby nie "załapać" jakiejś kanciastej wyrwy czy innego krawężnika bo felgi zaraz się krzywią, albo te moje DEZENTy jakieś takie miękkie są..


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-03-29 01:41:05
Autor: zkruk [Lodz]
zmiana rozmiaru opony i ciśn ienie
DoQ wrote:
red pisze:

Tak przy okazji, gdyby ktoś się wahał przed zmianą rozmiaru felgi i
opon z 16" na 17" to mogę z czystym sumieniem napisać, że nie ma
czego. Za to prowadzenie w zakręcie na tych 17" po prostu bajka -
dobra opona, ale i też niższy profil i jak przyklejony jedzie.

no i wizualnie lepiej to wygląda...
bo te moje to teraz trochę wysokie się zrobiły
przy 17" można by zejść niżej...


:)
Tylko musze się pilnować żeby nie "załapać" jakiejś kanciastej wyrwy
czy innego krawężnika bo felgi zaraz się krzywią, albo te moje DEZENTy
jakieś takie miękkie są..

bo te wszystkie zety, ozety, tezety, mizety itp są miękkie
jakoś nie mam do nich zaufania

dlatego kupiłem oryginalne felgi Hondy...

podobnie miałem kiedyś z felgami w Vectrze - były w stanie przeżyć każdą dziurę
a kolega z OZetami 4 razy w sezonie letnim jeździł na prostowanie...




--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-03-29 11:46:23
Autor: DoQ
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie
zkruk [Lodz] pisze:

bo te wszystkie zety, ozety, tezety, mizety itp są miękkie
jakoś nie mam do nich zaufania dlatego kupiłem oryginalne felgi Hondy...

U mnie problem jest z zaciskami Brembo i ujemnym offsetem, pula wyboru felg mocno się zawęża niestety... no chyba żeby założyć fabryczne 16" które mają tak wyprofilowane ramiona, że omijają zacisk o jakieś 5mm:)

podobnie miałem kiedyś z felgami w Vectrze - były w stanie przeżyć każdą dziurę
a kolega z OZetami 4 razy w sezonie letnim jeździł na prostowanie...

Oooo OZ też? A myślałem że będą trwalsze :/

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-03-29 22:42:10
Autor: krzyss
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie
red pisze:

Tak przy okazji, gdyby ktoś się wahał przed zmianą rozmiaru felgi i opon z 16" na 17" to mogę z czystym sumieniem napisać, że nie ma czego. Za to prowadzenie w zakręcie na tych 17" po prostu bajka - dobra opona, ale i też niższy profil i jak przyklejony jedzie.

No ja wlasnie mam obiekcje... jezeli roznica jest taka jak przy przejsciu z 195/65/r15 na 205/55/r16 to moge tylko powiedziec ze prowadzi sie lepiej, ale nierownosci czuc wszystkie.
Nastepna opona to u mnie 225/45/r17 i poprostu boje sie zmienic bo bedzie ciagle trzeslo. Dodam jeszcze ze moje auto ma fabrycznie "sportowe zawieszenie"

--
**** krzyss vel Qkill ****
  ===-- -  A3 TDI  -- -===
==- Automat po Czipsie -==

Data: 2009-03-30 00:00:01
Autor: red
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie
On 2009-03-29 22:42:10 +0200, krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> said:

No ja wlasnie mam obiekcje... jezeli roznica jest taka jak przy przejsciu z 195/65/r15 na 205/55/r16 to moge tylko powiedziec ze prowadzi sie lepiej, ale nierownosci czuc wszystkie.
Nastepna opona to u mnie 225/45/r17 i poprostu boje sie zmienic bo bedzie ciagle trzeslo. Dodam jeszcze ze moje auto ma fabrycznie "sportowe zawieszenie"

Też się tego obawiałem, ponieważ jeżdżę dużym coupe i też jest fabrycznie utwardzony. Ale wyszło dokładnie na odwrót. Nie sprawdzałem tego, ale być może te 17" felgi są lżejsze, co dodatkowo działa na plus (są to felgi Wolfa). Na pewno z czystym sumieniem mogę polecić opony Dunlop SP SPORT 9090 w tym rozmiarze - na razie najlepsze opony, jakie miałem i w miarę rozsądnej cenie.

Data: 2009-03-28 17:19:47
Autor: DoQ
zmiana rozmiaru opony i ciśnienie
zkruk [Lodz] pisze:

dowalenie większej opony było pi x oko świadome - w sensie - mieści się, w sensie wygląda lepiej, w sensie szersza guma - koniec utraty trakcji na II a czasem III biegu ;]

Ale bujac bedzie bardziej ;P

pytam się o ciśnienie czy to po prostu bardziej miekka guma (w sensie komfortowa)
czy trzeba jednak dowalić wyższe ciśnienie...

Wszystko zalezy od opony. W poprzednim autku mialem Semperity 205/60/15 i doladowanie z 2,1 do 2,4 atm. robilo z zawieszenia "deche". W obecnym jezdze na ContiSportContact3 225/45/17 napompowanymi do 2,5atm i prowadzi sie zacnie - tj. ani nie tlucze ani nie jest miekkie. Na twoim miejscu pompowalbym az do uzyskania zadowalajacego efektu, pamietajac przy tyn ze to dosc wysoki profil :)



Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-03-28 17:23:45
Autor: zkruk [Lodz]
zmiana rozmiaru opony i ciśn ienie
DoQ wrote:
zkruk [Lodz] pisze:

dowalenie większej opony było pi x oko świadome - w sensie - mieści
się, w sensie wygląda lepiej, w sensie szersza guma - koniec utraty
trakcji na II a czasem III biegu ;]

Ale bujac bedzie bardziej ;P

pytam się o ciśnienie czy to po prostu bardziej miekka guma (w sensie
komfortowa)
czy trzeba jednak dowalić wyższe ciśnienie...

Wszystko zalezy od opony. W poprzednim autku mialem Semperity
205/60/15 i doladowanie z 2,1 do 2,4 atm. robilo z zawieszenia
"deche". W obecnym jezdze na ContiSportContact3 225/45/17
napompowanymi do 2,5atm i prowadzi sie zacnie - tj. ani nie tlucze
ani nie jest miekkie. Na twoim miejscu pompowalbym az do uzyskania
zadowalajacego efektu, pamietajac przy tyn ze to dosc wysoki profil :)


ok, thx
czyli dorzuce na dzień dobry po 0.1 i zobaczymy co będzie działo się dalej

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

zmiana rozmiaru opony i ciśnienie

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona