zmiana warunków umowy? wizzair

Data: 2009-04-07 16:34:17
Autor: dana
zmiana warunków umowy? wizzair
Witam,
Prowadzę "dyskusję" z linią lotniczą.  Linia nie chce zwrócić pełnych
kosztów poniesionych przy zakupie biletów.
Oto sytuacja:
Dostałam mailem informacje od Wizzair, że zmieniła się godzina wylotu.
Wydaje mi się, że nastąpiła zmiana warunków umowy i w związku z tym mogę
zrezygnować z lotu bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

Oto punkt regulaminu
15.1.1 Przed przyjęciem rezerwacji Wizz Air poinformuje Klienta o planowym
terminie lotu obowiązującym w tym czasie. Ponadto termin ten będzie podany
również w Planie Podróży. Wizz Air może uznać za konieczne dokonanie zmiany
planowego terminu lotu lub jego trasy już po wydaniu Planu Podróży (włącznie
ze zmianami Miejsca Odlotu i Miejsca Przeznaczenia ). Wizz Air zawiadomi
Klienta o wszelkich takich zmianach przynajmniej siedem dni od planowanej
daty odlotu podanej w Planie Podróży, listownie za pomocą wiadomości e-mail
przesłanej na podany w trakcie rezerwacji adres e-mail lub telefonicznie na
podany przy rezerwacji numer telefonu. Jeżeli w przypadku zmiany czasu lub
trasy lotu Pasażer w jakikolwiek sposób zaakceptuje zmiany, Umowa zawarta
pomiędzy Pasażerem a Wizz Air uznana zostanie za uaktualnioną zgodnie z tymi
zmianami. Jeśli zmiany czasu lub trasy lotu Pasażer uzna za nie do
przyjęcia, przysługują mu prawa wymienione w paragrafie 15.1.2

Pani na infolini poinformowała mnie, że różnica w godzinach jest mniejsz niż
5
godzin i mogę otrzymać zwrot tylko po potrąceniu opłaty za rezygnnację.
Poza tym orzekła, że regulamin na stronie www jest TYLKO tłumaczeniam z
węgierskiego, a ten ostatni jest obowiązujący.
Poza tym regulamin ma znaczenie podrzędne w stosunku do przepisów
ogólnounijnych, które mam sobie odnaleźć i poczytać

Czy ma ktoś doświadczenie w takich sytuacjach? Zmiana czasu nie jest duża,
ale w mojej sytuacji stwarza ryzyko nie powiązania dalszych etapów.

Bardzo proszę o opinie, kto ma rację i jakie są szanse na dochodzenie praw
przed sądem.

Dana

Data: 2009-04-07 19:50:05
Autor: Tomasz Pyra
dana pisze:

[...]

Ustawa o języku polskim art. 7 i węgierską wersją to sobie mogą...

Poza tym regulamin ma znaczenie podrzędne w stosunku do przepisów
ogólnounijnych, które mam sobie odnaleźć i poczytać

IMO nawet jeżeli z przepisów ogólnych nie wynika konieczność zwrócenia Ci pieniędzy, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby przewoźnik w swoim regulaminie do takiego zwrotu się zobowiązał - i takie ustalenie jest dla niego wiążące.
Więc skoro napisali w regulaminie że w takim wypadku należy się zwrot, to się należy.

Data: 2009-04-07 23:46:30
Autor: dzk3
zmiana warunków umowy? wizzair
www.ulc.gov.pl - prawa pasażera

Data: 2009-04-08 07:39:40
Autor: Marcin Debowski
Dnia 07.04.2009 dana <dafifi@gazeta.pl> napisał/a:
zmianami. Jeśli zmiany czasu lub trasy lotu Pasażer uzna za nie do
przyjęcia, przysługują mu prawa wymienione w paragrafie 15.1.2

A co mówi paragraf 15.1.2?

--
Marcin

Data: 2009-04-08 09:37:24
Autor: dana
zmiana warunków umowy? wizzair

A co mówi paragraf 15.1.2?

15.1.2 Jeżeli Wizz Air poinformował Pasażera o zmianach lotu zgodnie z
paragrafem 15.1.1, Pasażer może skontaktować się z Telecentrum i wybrać
jedną z poniższych opcji:
(a) Wizz Air zmieni rezerwację Pasażera na lot na tej samej lub - w razie
konieczności - podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed
zaplanowanym pierwotnie odlotem lub na 30 dni po nim, w zależności od
dostępności wolnych miejsc; lub
(b) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt
rezerwacji odwołanego lotu i dodatkowo 20% tej ceny oraz za bilet powrotny,
jeżeli tak wskazują informacje znajdujące się na "koncie klienta" na stronie
Wizz Air. Zwróconą sumę można wykorzystać na zarezerwowanie jakiegokolwiek
innego lotu liniami Wizz Air w przeciągu roku od daty odwołanego lotu; lub
(c) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt
rezerwacji odwołanego lotu wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został
wykupiony, zgdnie z paragrafem 15.4.4.

15.4.4. Odszkodowanie określone w pkt. 15.4.1 i 15.4.2. jest wypłacane w
gotówce, elektronicznym przelewem bankowym, przekazem bankowymi lub czekami
bankowymi albo, za zgodą Pasażera, w bonach podróżnych i/lub w formie innych
usług

Data: 2009-04-08 17:18:49
Autor: Marcin Debowski
Dnia 08.04.2009 dana <dafifi@gazeta.pl> napisał/a:
(c) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt
rezerwacji odwołanego lotu wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został
wykupiony, zgdnie z paragrafem 15.4.4.

No wydaje się to dość jednoznaczne. Jeśli to był zakup prywatny to spróbuj skontaktować się z Federacją Konsumentów, może przemówią do rozsądku.

--
Marcin

zmiana warunków umowy? wizzair