Data: 2009-04-07 16:34:17 | |
Autor: dana | |
zmiana warunków umowy? wizzair | |
Witam,
Prowadzę "dyskusję" z linią lotniczą. Linia nie chce zwrócić pełnych kosztów poniesionych przy zakupie biletów. Oto sytuacja: Dostałam mailem informacje od Wizzair, że zmieniła się godzina wylotu. Wydaje mi się, że nastąpiła zmiana warunków umowy i w związku z tym mogę zrezygnować z lotu bez ponoszenia konsekwencji finansowych. Oto punkt regulaminu 15.1.1 Przed przyjęciem rezerwacji Wizz Air poinformuje Klienta o planowym terminie lotu obowiązującym w tym czasie. Ponadto termin ten będzie podany również w Planie Podróży. Wizz Air może uznać za konieczne dokonanie zmiany planowego terminu lotu lub jego trasy już po wydaniu Planu Podróży (włącznie ze zmianami Miejsca Odlotu i Miejsca Przeznaczenia ). Wizz Air zawiadomi Klienta o wszelkich takich zmianach przynajmniej siedem dni od planowanej daty odlotu podanej w Planie Podróży, listownie za pomocą wiadomości e-mail przesłanej na podany w trakcie rezerwacji adres e-mail lub telefonicznie na podany przy rezerwacji numer telefonu. Jeżeli w przypadku zmiany czasu lub trasy lotu Pasażer w jakikolwiek sposób zaakceptuje zmiany, Umowa zawarta pomiędzy Pasażerem a Wizz Air uznana zostanie za uaktualnioną zgodnie z tymi zmianami. Jeśli zmiany czasu lub trasy lotu Pasażer uzna za nie do przyjęcia, przysługują mu prawa wymienione w paragrafie 15.1.2 Pani na infolini poinformowała mnie, że różnica w godzinach jest mniejsz niż 5 godzin i mogę otrzymać zwrot tylko po potrąceniu opłaty za rezygnnację. Poza tym orzekła, że regulamin na stronie www jest TYLKO tłumaczeniam z węgierskiego, a ten ostatni jest obowiązujący. Poza tym regulamin ma znaczenie podrzędne w stosunku do przepisów ogólnounijnych, które mam sobie odnaleźć i poczytać Czy ma ktoś doświadczenie w takich sytuacjach? Zmiana czasu nie jest duża, ale w mojej sytuacji stwarza ryzyko nie powiązania dalszych etapów. Bardzo proszę o opinie, kto ma rację i jakie są szanse na dochodzenie praw przed sądem. Dana |
|
Data: 2009-04-07 19:50:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
zmiana warunków umowy? wizzair | |
dana pisze:
Pani na infolini poinformowała mnie, że różnica w godzinach jest mniejsz niż Ustawa o języku polskim art. 7 i węgierską wersją to sobie mogą... Poza tym regulamin ma znaczenie podrzędne w stosunku do przepisów IMO nawet jeżeli z przepisów ogólnych nie wynika konieczność zwrócenia Ci pieniędzy, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby przewoźnik w swoim regulaminie do takiego zwrotu się zobowiązał - i takie ustalenie jest dla niego wiążące. Więc skoro napisali w regulaminie że w takim wypadku należy się zwrot, to się należy. |
|
Data: 2009-04-07 23:46:30 | |
Autor: dzk3 | |
zmiana warunków umowy? wizzair | |
Data: 2009-04-08 07:39:40 | |
Autor: Marcin Debowski | |
zmiana warunków umowy? wizzair | |
Dnia 07.04.2009 dana <dafifi@gazeta.pl> napisał/a:
zmianami. Jeśli zmiany czasu lub trasy lotu Pasażer uzna za nie do A co mówi paragraf 15.1.2? -- Marcin |
|
Data: 2009-04-08 09:37:24 | |
Autor: dana | |
zmiana warunków umowy? wizzair | |
A co mówi paragraf 15.1.2?15.1.2 Jeżeli Wizz Air poinformował Pasażera o zmianach lotu zgodnie z paragrafem 15.1.1, Pasażer może skontaktować się z Telecentrum i wybrać jedną z poniższych opcji: (a) Wizz Air zmieni rezerwację Pasażera na lot na tej samej lub - w razie konieczności - podobnej trasie na inny dzień przypadający na 14 dni przed zaplanowanym pierwotnie odlotem lub na 30 dni po nim, w zależności od dostępności wolnych miejsc; lub (b) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt rezerwacji odwołanego lotu i dodatkowo 20% tej ceny oraz za bilet powrotny, jeżeli tak wskazują informacje znajdujące się na "koncie klienta" na stronie Wizz Air. Zwróconą sumę można wykorzystać na zarezerwowanie jakiegokolwiek innego lotu liniami Wizz Air w przeciągu roku od daty odwołanego lotu; lub (c) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt rezerwacji odwołanego lotu wraz z biletem powrotnym, jeżeli takowy został wykupiony, zgdnie z paragrafem 15.4.4. 15.4.4. Odszkodowanie określone w pkt. 15.4.1 i 15.4.2. jest wypłacane w gotówce, elektronicznym przelewem bankowym, przekazem bankowymi lub czekami bankowymi albo, za zgodą Pasażera, w bonach podróżnych i/lub w formie innych usług |
|
Data: 2009-04-08 17:18:49 | |
Autor: Marcin Debowski | |
zmiana warunków umowy? wizzair | |
Dnia 08.04.2009 dana <dafifi@gazeta.pl> napisał/a:
(c) Wizz Air anuluje rezerwację i zwróci Klientowi całkowity koszt No wydaje się to dość jednoznaczne. Jeśli to był zakup prywatny to spróbuj skontaktować się z Federacją Konsumentów, może przemówią do rozsądku. -- Marcin |
|