zmiana żarówek H4 na lepsze

Data: 2010-12-05 19:16:11
Autor: Tomasz Pyra
zmiana żarówek H4 na lepsze
W dniu 2010-12-05 14:15, ToMasz pisze:
witam

mam zwykłe zarówki H4, czyste dobrze ustawione lampy. Ciemno jest przed
moją Xsarą jak przed maluchem z 1976roku. Niewiem dlaczego.

Jechałem kiedyś dość leciwą Xsarą Picasso (nie wiem na ile to będzie tu różnica w stosunku do kombi), ale świeciło to bardzo dobrze.

Mimo wszystko problemów szukał bym w czym innym niż żarówkach.

Najczęściej problemem jest elektryka - zmierz pod obciążeniem napięcie na kostce żarówki. Stare przewody i styki potrafią narobić tam strat i potem się okazuje że na żarówce jest np. 2V mniej niż na akumulatorze.

Sprawdź też reflektor - może lustro już mało odbija?

Może przednia szyba? (otwórz boczną szybę, wystaw głowę i wtedy sprawdź czy nie będzie widać dużo lepiej)

Data: 2010-12-05 18:17:41
Autor: Waldek Godel
zmiana żarówek H4 na lepsze
Dnia Sun, 05 Dec 2010 19:16:11 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

[...]

Picasso ma zupełnie inne lampy. Ale zwykła Xsara też nie ma złych.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-12-05 22:41:40
Autor: AL
zmiana żarówek H4 na lepsze
Waldek Godel pisze:
[...]

ale autor ma w dodatku Xsare I - wiec tam zupelnie stare reflektory konstrukcyjnie siedza (szkla ryflowane).
Xsara II i X.Picasso ma reflektory zblizone konstrukcyjnie (ale nie te same i na inne zarowki) i w sumie swieca OK.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-07 09:53:51
Autor: Michał Gut
zmiana żarówek H4 na lepsze
potwierdzam:)
po wymianie kostek po ufajczeniu sie jednej złączki okazalo sie ze moje stare 14 letnie punto potrafi swiecic calkiem ladnie:)
niby elektronik a taki nieswiadom strat na spalonych i utlenionych drutach

zmiana żarówek H4 na lepsze