[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Data: 2014-03-20 18:33:35
Autor: LEPEK
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
siedzeń)
[...]
2/ jeżeli konstrukcja tych pojazdów wyklucza ich użycie do celów
niezwiązanych z d.g. lub powoduje, że ich użycie do celów niezwiązanych
z d.g. jest nieistotne.
[...]
Warunek 2/ dotyczy bowiem tylko ściśle określonych
pojazdów, wymienionych w ust. 9 znowelizowanego  art. 86a ustawy o VAT.
I są to:

1 – pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, mające jeden rząd
siedzeń, który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu
ładunków ścianą lub trwałą przegrodą:

a/ klasyfikowane na podstawie przepisów o ruchu drogowym do podrodzaju:
wielozadaniowy, van,    lub:

b/ z otwartą częścią przeznaczoną do przewozu ładunków;

2 – pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

3 – pojazdy specjalne, takie jak: agregat elektryczny/spawalniczy, do
prac wiertniczych, koparka, koparko-spycharka, ładowarka, podnośnik do
prac konserwacyjno-montażowych, żuraw samochodowy

- jeżeli z dokumentów wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym
wynika, że dany pojazd jest pojazdem specjalnym.

No tak, taki Nissan Navara to jest samochód, którego nie można używać do celów prywatnych. Co za hipokryzja...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-03-20 10:54:15
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu czwartek, 20 marca 2014 18:33:35 UTC+1 uytkownik LEPEK napisa:
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

No tak, taki Nissan Navara to jest samochd, ktrego nie mona uywa do celw prywatnych. Co za hipokryzja...

Do celow prywatnych to mozna i Caterpillarem pojechac do fryzjera. A od 1 kwietnia Navara z podwojna kabina stanie sie tak samo klasyfikowana dla celow VAT, jak Seicento.

pablo

Data: 2014-03-20 19:27:09
Autor: yabba
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
Uytkownik "Pablo Eldiablo" <pabloeldiablo333@gmail.com> napisa w wiadomoci news:2e64fd62-4093-45bd-bc10-80e2b44ce744googlegroups.com...
[...]

Tak mi si skojarzyo:

http://www.youtube.com/watch?v=pFZf03kocqI

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-03-20 19:30:12
Autor: Arbiter
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Uytkownik "Pablo Eldiablo" <pabloeldiablo333@gmail.com> napisa w wiadomoci news:2e64fd62-4093-45bd-bc10-
A od 1 kwietnia Navara z podwojna kabina stanie sie tak samo klasyfikowana dla celow VAT, jak Seicento.

A nie bya?

Data: 2014-03-21 02:20:57
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu czwartek, 20 marca 2014 19:30:12 UTC+1 uytkownik Arbiter napisa:
Uytkownik "Pablo Eldiablo" <...> napisa w wiadomoci news:2e64fd62-4093-45bd-bc10-

> A od 1 kwietnia Navara z podwojna kabina stanie sie tak samo klasyfikowana > dla celow VAT, jak Seicento.

A nie bya?

Nie. 100% odliczenia VAT przy zakupie i eksploatacji (w tym od paliwa) przyslugiwalo od dowolnego samochodu z otwarta paka (kazdy pickup) oraz od dowolnego, ktorego przestrzen ladunkowa jest konstrukcyjnie odrebnym elementem od pasazerskiej (prawie kazdy pickup) - i odpowiednio w DR pojawialy sie wpisy VAT-3 albo VAT-4.

Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego rzedu siedzen, wiec wszystkie king-caby, podwojne kabiny, doki, polonezy trucki roye itp. traca prawo odliczenia 'z automatu', trzeba bedzie taki samochod zglosic jak kazda osobowke i prowadzic ewidencje, aby odliczac 100%, albo odliczac 50% od wszystkiego - jako uzytek 'mieszany'...

Data: 2014-03-21 17:05:01
Autor: Cavallino
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Uytkownik "Pablo Eldiablo" <pabloeldiablo333@gmail.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:9e5fdcdf-96ae-4a2e-b3cc-f887aa886ad9@googlegroups.com...
> [...]

Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego rzedu siedzen

A skd to info?

Data: 2014-03-22 07:17:22
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A skd to info?

chociaby z gwnego postu  tym wtku

p.s.
dla aut z jednym rzdem siedze zgaduj e te prosto nie bdzie - bo moliwo odliczania waty bez rozpisywania kilometrwki moliwy jest jeeli mamy zawiadczenie ze stacji diagnostycznej ORAZ wpis do dowodu - na dzie dzisiejszy (wczorajszy, bo wczoraj pytaem) stacje diagnostyczne wystawiaj po staremu (bo obowizuj jeszcze stare przepisy).
Aby odliczy wat od takiego auta zzjawi si na SKP po nowe zawiadczenie oraz w WK po wpis do dowodu (bo teraz wpis vat-1 nie wystarczy, a i stare zawiadczenie o spenianiu wymogw dotyczy starych przepisw a nie tych po 1.04 :)
Czekam na relacj z kolejek w SKP i WK (albo z kontroli niewiadomych uytkownikw samochodw z vat-1) :)

ukasz

Data: 2014-03-22 07:34:00
Autor: Cavallino
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Uytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:lgj9ti$pkt$1@dont-email.me...
W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A skd to info?

chociaby z gwnego postu  tym wtku

Sabe info.
Cytat z przepisw by si przyda.

Data: 2014-03-22 02:57:41
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu sobota, 22 marca 2014 07:34:00 UTC+1 uytkownik Cavallino napisa:
Uytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:lgj9ti$pkt$1@dont-email.me...

> chociaby z gwnego postu  tym wtku

Sabe info.

Cytat z przepisw by si przyda.

Art. 1. ust. 9. pkt 1) lit b) oraz pkt 2) ustawy z dnia 7 lutego 2014 r. o zmianie ustawy o podatku od towarow i uslug oraz niektorych innych ustaw.

Pasi info?

Data: 2014-03-22 08:14:40
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 07:34, Cavallino pisze:

[...]

to wyszukaj sobie ustaw o wacikach po zmianie, przytoczony tekst to wanie cytat z niej

ukasz

Data: 2014-03-22 10:46:36
Autor: Cavallino
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Uytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:lgjd8u$a72$1@dont-email.me...
[...]

Jeli chodzi Ci o ten cytat:
"2 - pojazdy samochodowe, inne ni samochody osobowe, ktre posiadaj
kabin kierowcy z jednym rzdem siedze i nadwozie przeznaczone do
przewozu adunkw jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"

, to faktycznie masz racj, e jeden rzd siedze jest warunkiem koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem wystarczajcym.
Jeli tylko Ci o to chodzio, to le zrozumiaem intencje.
I teraz pytanie o ktre mnie chodzio - czy np. Seicento Van ma nadwozie przeznaczone do przewozu adunkw jako  konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu?
Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka te wyczerpuje ten warunek?
Ktre przepisy te reguluj?

Data: 2014-03-22 16:04:10
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 10:46, Cavallino pisze:

Jeśli chodzi Ci o ten cytat:
"2 - pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"

, to faktycznie masz rację, że jeden rząd siedzeń jest warunkiem
koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem
wystarczającym.
Jeśli tylko Ci o to chodziło, to źle zrozumiałem intencje.
I teraz pytanie o które mnie chodziło - czy np. Seicento Van ma nadwozie
przeznaczone do przewozu ładunków jako  konstrukcyjnie oddzielny element
pojazdu?
Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka też
wyczerpuje ten warunek?
Które przepisy te regulują?

ogólnie wygląda to jak zwykle w naszym kraju, czyli tydzień przed wprowadzeniem przepisów nikt nic nie wie :)
Moja interpretacja jest taka:
[...]

co to jest VAN IMO reguluje:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2005 r.
w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep
Dz. U. nr 238 poz. 2010

dostępne np. tu:
http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/2010/z01.htm

problem w tym, że na dzień dzisiejszy SKP wystawi ci zaświadczenie według starych przepisów (pytałem na dwóch stacjach)- czyli zgodność z vat-1, więc jeśli chcesz odliczać watę i nie pisać kilometrówki, to 1.04.2014 musisz najpierw pojechać do SKP (i wykłócić się żeby dali papier zgodny z obowiązującą od dzisiaj ustawą), następnie do WK po wpis do dowodu (tam pewnie musisz się wykłócić żeby wpisali "VAN" a nie VAT-1), wtedy spokojnie możesz jechać zatankować (w przeciwnym wypadku VAT możesz odliczać dopiero od momentu wystawienia papierka 'VAN' przez SKP i wpisu do DR)
To moja interpretacja, ale wydaje się w pełni logiczna.
Logicznym jest też, że jeśli ktoś posiada papier ze SKP o VAT-1, to tak czy inaczej musi przed poniesieniem jakiegokolwiek wydatku na auto w kwietniu pojawić się w SKP i WK (ale nie wcześniej niż SKP będą miały nowe wzory do wystawiania zaśwadczeń, czyli 1.04 albo później ;).
Mam nadzieję że nie powiedzą o tym w TV, bo jak staniemy w kolejce do SKP i WK 1.04, to będziemy tam stać przez tydzień...

Łukasz

Data: 2014-03-22 11:02:28
Autor: Arbiter
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Uytkownik "Pablo Eldiablo" <pabloeldiablo333@gmail.com> napisa w wiadomoci news:9e5fdcdf-96ae-4a2e-b3cc-f887aa886ad9googlegroups.com...

oraz od dowolnego, ktorego przestrzen ladunkowa jest konstrukcyjnie odrebnym elementem od pasazerskiej (prawie kazdy pickup) - i odpowiednio > w DR pojawialy sie wpisy VAT-3 albo VAT-4.

ZTCW od SC z 1 rzdem siedze i pak adunkow dotychczas przysugiwao pene odliczenie vat - przestrze towarowa dusza ni kabina pasaerska od szyby do przegrody. Czyli tak samo jak pickup typu nawara

Data: 2014-03-22 16:07:31
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 11:02, Arbiter pisze:
U¿ytkownik "Pablo Eldiablo" <pabloeldiablo333@gmail.com> napisa³ w
[...]

ZTCW od SC z 1 rzêdem siedzeñ i pak± ³adunkow± dotychczas przys³ugiwa³o
pe³ne odliczenie vat - przestrzeñ towarowa d³u¿sza ni¿ kabina pasa¿erska od
szyby do przegrody. Czyli tak samo jak pickup typu nawara

jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i dojeżdżać nią do pracy :)

Łukasz

Data: 2014-03-24 09:07:50
Autor: AZ
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On 2014-03-22, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i dojeżdżać nią do pracy :)

A nie wiesz czy motocykl sie pod to kwalifikuje? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-24 10:30:56
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On 2014-03-22, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i
dojeżdżać nią do pracy :)

A nie wiesz czy motocykl sie pod to kwalifikuje? ;-)

wcześniej się kwalifikował, teraz ponoć jest traktowany jak osobówka więc 50%  -a raczej nie ryzykowałbym deklaracji użytku wyłącznie w DG...
Ale sprawdź, może jest inaczej - nie interesowałem się, bo jakoś nie mam czasu po godzinach jeździć i moto stoi w garażu i się kurzy, a do pracy potrzebuję bagażnika... wielkości bagażnika miaty :) (jeden kufer to na tą chwilę za mało) dzięki temu nie dość że jazda do pracy będzie przyjemna, to i żona bardziej zadowolona (bo motocykl=śmierć) i częściej takie auto wykorzystam - bo bać się zadeklarować do użytku wyłącznie w DG nie będę - mam małe dzieci, więc to na pewno nie będzie auto do prywatnych wyjazdów (choć na jakimś zlocie mazdy widziałem że w bagażniku komfortowo mieści się jedno dziecko ;)

Łukasz

Data: 2014-03-24 09:39:29
Autor: AZ
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On 2014-03-22, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

[...]

                                                            ^^^^^^
przyjemna, to i żona bardziej zadowolona (bo motocykl=śmierć) i częściej
  ^^^^^^^^^

Chwilunia! Przyjemnosc to juz jest korzysc! ;-)

[...]

Czytajac te wszystkie przepisy o odliczaniu to stwierdzam, ze urzednicy sa po prostu POPIERDOLENI. Prowadzic ewidencje firmowego pojazdu zeby
udowadniac, iz nie jest uzywany prywatnie? Toz to jakis kretynizm do szescianu, to nie mozna tego zadeklarowac a ewidencje prowadzic w przypadku
uzytku mieszanego i koszty/VAT rozliczac proporcjonalnie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-24 10:54:15
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On 2014-03-22, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

jak dla mnie ustawa ma same plusy, wreszcie będę mógł kupić MX-5 i
dojeżdżać nią do pracy :)

A nie wiesz czy motocykl sie pod to kwalifikuje? ;-)

w ustawie mowa jest o pojeździe samochodowym, a motocykl to pojazd samochodowy jednośladowy...

Łukasz

Data: 2014-03-24 10:04:42
Autor: AZ
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On 2014-03-22, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

[...]

Czyzby ktos cos przeoczyl? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-24 11:26:11
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On 2014-03-22, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

[...]

raczej nie, bo jeżeli ktoś chce całą watę odliczyć o musi prowadzić kilometrówkę, tak samo jak dla aut osobowych

Łukasz

Data: 2014-03-23 09:27:15
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu sobota, 22 marca 2014 11:02:28 UTC+1 uytkownik Arbiter napisa:
Uytkownik "Pablo Eldiablo" <...> napisa w wiadomoci news:9e5fdcdf-96ae-4a2e-b3cc-f887aa886ad9googlegroups.com....

> [...]

ZTCW od SC z 1 rzdem siedze i pak adunkow dotychczas przysugiwao pene odliczenie vat - przestrze towarowa dusza ni kabina pasaerska od szyby do przegrody. Czyli tak samo jak pickup typu nawara

No wlasnie nie tak samo - bo Seicento van mogl miec wpis VAT-1 a Nawara VAT-4, (albo VAT-3, jak ktos nie pomyslal, VAT-4 jest/byl bezpieczniejszy).

pablo

[cross] [vat] zmiany na lepsze?