Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   [cross] [vat] zmiany na lepsze?

[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Data: 2014-03-20 08:58:00
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
Witam,
Wczyta艂em si臋 w poni偶szy tekst i z niedowierzaniem stwierdzi艂em 偶e zmienia si臋 na lepsze ;)
Ot贸偶 z poni偶szego wynika mi, 偶e aby odlicza膰 100%waty to musz臋 mie膰:
1) auto do przewozu min. 10 os贸b ALBO
2) spos贸b wykorzystywania auta innego ni偶 wielozadaniowy, van (jeden rz膮d siedze艅) potwierdza poprzez ewidencj臋 przebiegu pojazdu, 偶e auto jest wykorzystywane wy艂膮cznie do dzia艂alno艣ci (czyli dowolna osob贸wka zadeklarowana do dzia艂alno艣ci?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza u偶ycie poza DG (czyli np. ma jeden rz膮d siedze艅)
Wed艂ug tego m贸g艂bym do firmy kupi膰 dowolne auto i odlicza膰 pe艂ny Watt (tyle 偶e przy osob贸wce by艂oby to bardziej upierdliwe, bo trzeba prowadzi膰 ewidencj臋) - wiem, wiem, przepisy nie zmieniaj膮 si臋 na korzy艣膰 podatnika, wi臋c nie ma co si臋 艂udzi膰 nadziej膮... Chcia艂em przypuszczenia potwierdzi膰 w moim US - ale tam dopiero dzi艣 b臋d膮 debatowa膰 na ten temat ;), z reszt膮 ich informacje s膮 r贸wnie znacz膮ce jak informacje z tej grupy i bior膮 za nie tak膮 sam膮 odpowiedzialno艣膰 :)
Poni偶ej tekst, najciekawsze zaczyna si臋 od gwiazdek:


Jakby ma艂o nam by艂o zmian od stycznia, Prezydent podpisa艂 ustaw臋 z dnia 7 lutego 2014 r. o zmianie ustawy o podatku od towar贸w i us艂ug oraz niekt贸rych innych ustaw, kt贸ra ma za zadanie zmodyfikowa膰 (czytaj: ograniczy膰) prawo podatnik贸w do odliczenia podatku VAT od wydatk贸w zwi膮zanych z zakupem czy u偶ytkowaniem pojazd贸w samochodowych. Nowe regulacje wchodz膮 w 偶ycie od 1 kwietnia br.

Wspomniana ustawa w spos贸b zasadniczy modyfikuje obecnie obowi膮zuj膮cy art. 86a ustawy o podatku VAT. Mo偶na nawet pokusi膰 si臋 o stwierdzenie, 偶e okre艣la go zupe艂nie na nowo. A przecie偶 przepis ten obowi膮zuje dopiero od pocz膮tku roku 2014, a zatem niespe艂na trzy miesi膮ce. Jak wida膰, fiskus bardzo si臋 spieszy, aby ograniczy膰 nam prawo do odliczenia podatku VAT.

Na wst臋pie musz臋 wskaza膰, ze w s艂owniczku ustawy o VAT (znajduj膮cym si臋 w art. 2) moc膮 ustawy nowelizuj膮cej, ustawodawca umie艣ci艂 definicj臋 pojazdu samochodowego 鈥 s膮 to pojazdy samochodowe w rozumieniu przepis贸w o ruchu drogowym o dopuszczalnej masie ca艂kowitej nieprzekraczaj膮cej 3,5 tony .

Znowelizowany art. 86a ustawy o VAT na samym pocz膮tku wskazuje, 偶e co do zasady podatnikowi b臋dzie przys艂ugiwa膰 prawo do doliczenia 50% kwoty podatku VAT z tytu艂u nie tylko transakcji zakupu pojazdu samochodowego (w tym WNT czy import), jego wytworzenia czy te偶 najmu, leasingu b膮d藕 innej umowy o podobnym charakterze, ale tak偶e wszelkich wydatk贸w zwi膮zanych z jego eksploatacj膮 (nie tylko cz臋艣ci, ale tak偶e p艂yny eksploatacyjne, us艂ugi, itd.).

***************************************

                 Ogranicze艅 wskazanych wy偶ej nie b臋dzie si臋 stosowa膰 w przypadku, gdy pojazdy samochodowe s膮:

a/ wykorzystywane wy艂膮cznie do dzia艂alno艣ci gospodarczej podatnika lub

b/ konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu co najmniej 10 os贸b 艂膮cznie z kierowc膮, je偶eli z dokument贸w wydanych na podstawie przepis贸w o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie.

                 鈥濽dowodnienie鈥 wykorzystywania pojazd贸w wy艂膮cznie do dzia艂alno艣ci gospodarczej podatnika b臋dzie nast臋powa膰 w dwojaki spos贸b:

1/ je偶eli spos贸b wykorzystywania tych pojazd贸w przez podatnika, zw艂aszcza okre艣lony w ustalonych przez niego zasadach ich u偶ywania, dodatkowo potwierdzony prowadzon膮 przez podatnika dla tych pojazd贸w ewidencj膮 przebiegu pojazdu, wyklucza ich u偶ycie do cel贸w niezwi膮zanych z d.g.  lub

2/ je偶eli konstrukcja tych pojazd贸w wyklucza ich u偶ycie do cel贸w niezwi膮zanych z d.g. lub powoduje, 偶e ich u偶ycie do cel贸w niezwi膮zanych z d.g. jest nieistotne.

Wystarczy spe艂nienie jednego z powy偶szych warunk贸w, aczkolwiek nie b臋dzie to 艂atwe. Warunek 2/ dotyczy bowiem tylko 艣ci艣le okre艣lonych pojazd贸w, wymienionych w ust. 9 znowelizowanego  art. 86a ustawy o VAT. I s膮 to:

1 鈥 pojazdy samochodowe, inne ni偶 samochody osobowe, maj膮ce jeden rz膮d siedze艅, kt贸ry oddzielony jest od cz臋艣ci przeznaczonej do przewozu 艂adunk贸w 艣cian膮 lub trwa艂膮 przegrod膮:

a/ klasyfikowane na podstawie przepis贸w o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van,    lub:

b/ z otwart膮 cz臋艣ci膮 przeznaczon膮 do przewozu 艂adunk贸w;

2 鈥 pojazdy samochodowe, inne ni偶 samochody osobowe, kt贸re posiadaj膮 kabin臋 kierowcy z jednym rz臋dem siedze艅 i nadwozie przeznaczone do przewozu 艂adunk贸w jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

3 鈥 pojazdy specjalne, takie jak: agregat elektryczny/spawalniczy, do prac wiertniczych, koparka, koparko-spycharka, 艂adowarka, podno艣nik do prac konserwacyjno-monta偶owych, 偶uraw samochodowy

- je偶eli z dokument贸w wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym wynika, 偶e dany pojazd jest pojazdem specjalnym.

Natomiast spe艂nienie wymaga艅 okre艣lonych w pkt 1 i 2 stwierdza si臋 na podstawie dodatkowego badania technicznego, potwierdzonego za艣wiadczeniem, oraz dowodu rejestracyjnego zawieraj膮cego odpowiednia adnotacj臋.


--
Pozdrawiam
艁ukasz

Data: 2014-03-20 09:35:40
Autor: Marek Dyjor
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
dddddddd wrote:
Witam,
Wczyta艂em si臋 w poni偶szy tekst i z niedowierzaniem stwierdzi艂em 偶e
zmienia si臋 na lepsze ;)

ciach

przepisy wala w drobnych przedsi臋biorc贸w preferuj膮c du偶e podmioty

bo dlaczego fliziarz maj膮cy furgon nie mo偶e sobie odlicza膰 wi臋cej ni偶 50% bo po drodze odwozi dziecko do szko艂y a wracaj膮c z pracy robi zakupy do domu? takie auto jest prywatnie u偶ywane z 10% czasu albo mniej.

trzeba te偶 zauwa偶y膰 ze kompletnie wy艂膮czono mo偶liwo艣膰 legalnego wykorzystania auta firmowego w celu prywatnym, za takie co艣 maj膮 by膰 kary i to du偶e. Powstaje kolejne prawo kt贸re mo偶na egzekwowa膰 jak sie chce na szkod臋 podatnika.

kontroler zobaczy samoch贸d s艂u偶bowy pod marketem i dowali grzywn臋 za nie s艂u偶bowe wykorzystanie bo pracownik poszed艂 zrobi膰 zakupy.

czy autem s艂u偶bowym no偶na bezie podwie藕膰 dziecko do szko艂o po drodze albo zabra膰 zon臋 do miasta?

Data: 2014-03-20 08:42:30
Autor: AZ
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On 2014-03-20, Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

czy autem s艂u偶bowym no偶na bezie podwie藕膰 dziecko do szko艂o po drodze albo zabra膰 zon臋 do miasta?
A skad masz miec rano samochod sluzbowy pod domem? Miejsce samochodu
sluzbowego jest pod firma, a jak firme masz w domu to dziecko wiez prywatnym,
wroc po sluzbowy i dopiero jedz zalatwiac sluzbowe rzeczy :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-20 11:24:57
Autor: ZZZ
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

U偶ytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lge98n$bv5$1news.task.gda.pl...
dddddddd wrote:
Witam,
Wczyta艂em si臋 w poni偶szy tekst i z niedowierzaniem stwierdzi艂em 偶e
zmienia si臋 na lepsze ;)

ciach

przepisy wala w drobnych przedsi臋biorc贸w preferuj膮c du偶e podmioty

bo dlaczego fliziarz maj膮cy furgon nie mo偶e sobie odlicza膰 wi臋cej ni偶 50% bo po drodze odwozi dziecko do szko艂y a wracaj膮c z pracy robi zakupy do domu? takie auto jest prywatnie u偶ywane z 10% czasu albo mniej.

trzeba te偶 zauwa偶y膰 ze kompletnie wy艂膮czono mo偶liwo艣膰 legalnego wykorzystania auta firmowego w celu prywatnym, za takie co艣 maj膮 by膰 kary i to du偶e. Powstaje kolejne prawo kt贸re mo偶na egzekwowa膰 jak sie chce na szkod臋 podatnika.

kontroler zobaczy samoch贸d s艂u偶bowy pod marketem i dowali grzywn臋 za nie s艂u偶bowe wykorzystanie bo pracownik poszed艂 zrobi膰 zakupy.

czy autem s艂u偶bowym no偶na bezie podwie藕膰 dziecko do szko艂o po drodze albo zabra膰 zon臋 do miasta?

Dzielicie w艂os na czworo.
Poprowadzi膰 ewidencj臋 przejazd贸w samochodu to ma艂y problem dla
jednoosobowej firmy. Zawsze mo偶na wpisa膰 przejazd do klienta z ofert膮
(cho膰by w odleg艂o艣ci 50-100km od siedziby). Kilka takich wpis贸w w miesi膮cu
daje pokrycie na prywatne przejazdy. Potrzebujesz wi臋cej, zr贸b kilka "przejazd贸w"
dalszych.
Taka ewidencja nie musi by膰 non-stop w samochodzie (to nie karta drogowa jak
za komuny, kt贸r膮 kontrolowa艂 milicjant w czasie kontroli drogowej), ani non-stop
w biurze. Ma by膰 do dyspozycji kontroluj膮cego firm臋 (ale nie natychmiast).
Przychodzi kontroler, m贸wi jakie dokumenty masz mu przygotowa膰 i na jutro spokojnie
uzupe艂nisz ewidencj臋 o wpisy.

Samoch贸d s艂u偶bowy pod marketem? Kilka uzasadnionych powod贸w si臋 znajdzie...
pojecha艂 po jakie艣 akcesoria (olej, wycieraczki, p艂yn do spryskiwaczy czy co tam
chcesz) a 偶e nie kupi艂?  nie by艂o w艂a艣ciwych. Nie b臋dzie go przecie偶 kto艣 pod tym
marketem legitymowa艂.

呕on臋 do miasta?  Jest tyle spraw s艂u偶bowych, kt贸re trzeba za艂atwi膰 w mie艣cie
(cho膰by kupi膰 papier ksero, a trzeba wybra膰 dobry i objecha膰 10 sklep贸w).
A gdzie masz napisane w ewidencji, 偶e jedziesz z 偶on膮?

itp., itd.,  od dawna istnia艂o ewidencjonowanie przejazd贸w u偶ycia samochodu
prywatnego do cel贸w s艂u偶bowych (m贸g艂 to by膰 nawet samoch贸d po偶yczony od kogo艣
z rodziny) i dawa艂o si臋 to rozpisa膰.
Nie przesadzajcie. Urz膮d Podatkowy jest od wyszukiwania podatk贸w, a Podatnik
od umiej臋tno艣ci dopasowania si臋 do zmieniaj膮cej si臋 sytuacji.

ZZ

Data: 2014-03-22 06:32:11
Autor: Marek Dyjor
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
ZZZ wrote:
呕on臋 do miasta?  Jest tyle spraw s艂u偶bowych, kt贸re trzeba za艂atwi膰 w
mie艣cie (cho膰by kupi膰 papier ksero, a trzeba wybra膰 dobry i objecha膰
10 sklep贸w). A gdzie masz napisane w ewidencji, 偶e jedziesz z 偶on膮?

itp., itd.,  od dawna istnia艂o ewidencjonowanie przejazd贸w u偶ycia
samochodu prywatnego do cel贸w s艂u偶bowych (m贸g艂 to by膰 nawet samoch贸d
po偶yczony od kogo艣
z rodziny) i dawa艂o si臋 to rozpisa膰.
Nie przesadzajcie. Urz膮d Podatkowy jest od wyszukiwania podatk贸w, a
Podatnik od umiej臋tno艣ci dopasowania si臋 do zmieniaj膮cej si臋 sytuacji.

obawiam sie 偶e b臋dzie kolejne prawo gumowe kt贸re bedzie mo偶na interpretowa膰 wg woli urz臋dnika.

Swoj膮 droga to nie rozumiem kompletnie tej nagonki na samochody. jakby to jakies biliony miliardy z bud偶etu wycieka艂y. Podej偶ewam ze koszty kontrolowania tego ba艂aganu b臋d膮 wiesze ni偶 zyski...


a udzia艂 lewego oleju opa艂owego w sprzeda偶y paliwa do diesli ro艣nie od 5 lat skutecznie...

Data: 2014-03-20 14:29:08
Autor: yabba
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
U偶ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lge728$eso$1dont-email.me...
Witam,
Wczyta艂em si臋 w poni偶szy tekst i z niedowierzaniem stwierdzi艂em 偶e zmienia si臋 na lepsze ;)
Ot贸偶 z poni偶szego wynika mi, 偶e aby odlicza膰 100%waty to musz臋 mie膰:
1) auto do przewozu min. 10 os贸b ALBO
2) spos贸b wykorzystywania auta innego ni偶 wielozadaniowy, van (jeden rz膮d siedze艅) potwierdza poprzez ewidencj臋 przebiegu pojazdu, 偶e auto jest wykorzystywane wy艂膮cznie do dzia艂alno艣ci (czyli dowolna osob贸wka zadeklarowana do dzia艂alno艣ci?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza u偶ycie poza DG (czyli np. ma jeden rz膮d siedze艅)
Wed艂ug tego m贸g艂bym do firmy kupi膰 dowolne auto i odlicza膰 pe艂ny Watt (tyle 偶e przy osob贸wce by艂oby to bardziej upierdliwe, bo trzeba prowadzi膰 ewidencj臋) - wiem, wiem, przepisy nie zmieniaj膮 si臋 na korzy艣膰 podatnika, wi臋c nie ma co si臋 艂udzi膰 nadziej膮... Chcia艂em przypuszczenia potwierdzi膰 w moim US - ale tam dopiero dzi艣 b臋d膮 debatowa膰 na ten temat ;), z reszt膮 ich informacje s膮 r贸wnie znacz膮ce jak informacje z tej grupy i bior膮 za nie tak膮 sam膮 odpowiedzialno艣膰 :)


Co si臋 martwisz? Podniesie si臋 ceny us艂ug i to klient zap艂aci za wszystkie pomys艂y partii rz膮dz膮cej.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-03-20 14:59:48
Autor: hikikomorisan
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On 20.03.2014 14:29, yabba wrote:
U偶ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:lge728$eso$1dont-email.me...
Witam,
Wczyta艂em si臋 w poni偶szy tekst i z niedowierzaniem stwierdzi艂em 偶e
zmienia si臋 na lepsze ;)
Ot贸偶 z poni偶szego wynika mi, 偶e aby odlicza膰 100%waty to musz臋 mie膰:
1) auto do przewozu min. 10 os贸b ALBO
2) spos贸b wykorzystywania auta innego ni偶 wielozadaniowy, van (jeden
rz膮d siedze艅) potwierdza poprzez ewidencj臋 przebiegu pojazdu, 偶e auto
jest wykorzystywane wy艂膮cznie do dzia艂alno艣ci (czyli dowolna osob贸wka
zadeklarowana do dzia艂alno艣ci?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza u偶ycie poza DG (czyli np. ma jeden
rz膮d siedze艅)
Wed艂ug tego m贸g艂bym do firmy kupi膰 dowolne auto i odlicza膰 pe艂ny Watt
(tyle 偶e przy osob贸wce by艂oby to bardziej upierdliwe, bo trzeba
prowadzi膰 ewidencj臋) - wiem, wiem, przepisy nie zmieniaj膮 si臋 na
korzy艣膰 podatnika, wi臋c nie ma co si臋 艂udzi膰 nadziej膮... Chcia艂em
przypuszczenia potwierdzi膰 w moim US - ale tam dopiero dzi艣 b臋d膮
debatowa膰 na ten temat ;), z reszt膮 ich informacje s膮 r贸wnie znacz膮ce
jak informacje z tej grupy i bior膮 za nie tak膮 sam膮 odpowiedzialno艣膰 :)


Co si臋 martwisz? Podniesie si臋 ceny us艂ug i to klient zap艂aci za
wszystkie pomys艂y partii rz膮dz膮cej.



Tradycyjnie. "Kara" dotknie najbiedniejszych.

A oni jak osly dalej beda glosowac na "bohater贸w narodu dzielnie tlumiacych zakusy kapitalistow na hajs".






--


Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-03-20 15:19:02
Autor: yabba
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
U偶ytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lges8o$u50$6node1.news.atman.pl...
On 20.03.2014 14:29, yabba wrote:
U偶ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:lge728$eso$1dont-email.me...
Witam,
Wczyta艂em si臋 w poni偶szy tekst i z niedowierzaniem stwierdzi艂em 偶e
zmienia si臋 na lepsze ;)
Ot贸偶 z poni偶szego wynika mi, 偶e aby odlicza膰 100%waty to musz臋 mie膰:
1) auto do przewozu min. 10 os贸b ALBO
2) spos贸b wykorzystywania auta innego ni偶 wielozadaniowy, van (jeden
rz膮d siedze艅) potwierdza poprzez ewidencj臋 przebiegu pojazdu, 偶e auto
jest wykorzystywane wy艂膮cznie do dzia艂alno艣ci (czyli dowolna osob贸wka
zadeklarowana do dzia艂alno艣ci?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza u偶ycie poza DG (czyli np. ma jeden
rz膮d siedze艅)
Wed艂ug tego m贸g艂bym do firmy kupi膰 dowolne auto i odlicza膰 pe艂ny Watt
(tyle 偶e przy osob贸wce by艂oby to bardziej upierdliwe, bo trzeba
prowadzi膰 ewidencj臋) - wiem, wiem, przepisy nie zmieniaj膮 si臋 na
korzy艣膰 podatnika, wi臋c nie ma co si臋 艂udzi膰 nadziej膮... Chcia艂em
przypuszczenia potwierdzi膰 w moim US - ale tam dopiero dzi艣 b臋d膮
debatowa膰 na ten temat ;), z reszt膮 ich informacje s膮 r贸wnie znacz膮ce
jak informacje z tej grupy i bior膮 za nie tak膮 sam膮 odpowiedzialno艣膰 :)


Co si臋 martwisz? Podniesie si臋 ceny us艂ug i to klient zap艂aci za
wszystkie pomys艂y partii rz膮dz膮cej.



Tradycyjnie. "Kara" dotknie najbiedniejszych.

A oni jak osly dalej beda glosowac na "bohater贸w narodu dzielnie tlumiacych zakusy kapitalistow na hajs".

Kto艣 musi by膰 lemingiem, 偶eby zarabia膰 m贸g艂 "kto艣".



--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-03-20 18:33:35
Autor: LEPEK
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

3) konstrukcja pojazdu wyklucza u偶ycie poza DG (czyli np. ma jeden rz膮d
siedze艅)
[...]
2/ je偶eli konstrukcja tych pojazd贸w wyklucza ich u偶ycie do cel贸w
niezwi膮zanych z d.g. lub powoduje, 偶e ich u偶ycie do cel贸w niezwi膮zanych
z d.g. jest nieistotne.
[...]
Warunek 2/ dotyczy bowiem tylko 艣ci艣le okre艣lonych
pojazd贸w, wymienionych w ust. 9 znowelizowanego  art. 86a ustawy o VAT.
I s膮 to:

1 鈥 pojazdy samochodowe, inne ni偶 samochody osobowe, maj膮ce jeden rz膮d
siedze艅, kt贸ry oddzielony jest od cz臋艣ci przeznaczonej do przewozu
艂adunk贸w 艣cian膮 lub trwa艂膮 przegrod膮:

a/ klasyfikowane na podstawie przepis贸w o ruchu drogowym do podrodzaju:
wielozadaniowy, van,    lub:

b/ z otwart膮 cz臋艣ci膮 przeznaczon膮 do przewozu 艂adunk贸w;

2 鈥 pojazdy samochodowe, inne ni偶 samochody osobowe, kt贸re posiadaj膮
kabin臋 kierowcy z jednym rz臋dem siedze艅 i nadwozie przeznaczone do
przewozu 艂adunk贸w jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;

3 鈥 pojazdy specjalne, takie jak: agregat elektryczny/spawalniczy, do
prac wiertniczych, koparka, koparko-spycharka, 艂adowarka, podno艣nik do
prac konserwacyjno-monta偶owych, 偶uraw samochodowy

- je偶eli z dokument贸w wydanych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym
wynika, 偶e dany pojazd jest pojazdem specjalnym.

No tak, taki Nissan Navara to jest samoch贸d, kt贸rego nie mo偶na u偶ywa膰 do cel贸w prywatnych. Co za hipokryzja...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Data: 2014-03-22 07:17:22
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A sk眃 to info?



chocia縝y z g丑wnego postu  tym w眛ku

p.s.
dla aut z jednym rz阣em siedze zgaduj 縠 te prosto nie b阣zie - bo mo縧iwo舵 odliczania waty bez rozpisywania kilometr體ki mo縧iwy jest je縠li mamy za秝iadczenie ze stacji diagnostycznej ORAZ wpis do dowodu - na dzie dzisiejszy (wczorajszy, bo wczoraj pyta砮m) stacje diagnostyczne wystawiaj po staremu (bo obowi眤uj jeszcze stare przepisy).
Aby odliczy wat od takiego auta zzjawi si na SKP po nowe za秝iadczenie oraz w WK po wpis do dowodu (bo teraz wpis vat-1 nie wystarczy, a i stare za秝iadczenie o spe硁ianiu wymog體 dotyczy starych przepis體 a nie tych po 1.04 :)
Czekam na relacj z kolejek w SKP i WK (albo z kontroli nie秝iadomych u縴tkownik體 samochod體 z vat-1) :)

--
Pozdrawiam
kasz

Data: 2014-03-22 07:34:00
Autor: Cavallino
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

U縴tkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:lgj9ti$pkt$1@dont-email.me...
W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A sk眃 to info?



chocia縝y z g丑wnego postu  tym w眛ku

S砤be info.
Cytat z przepis體 by si przyda.

Data: 2014-03-22 08:14:40
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 07:34, Cavallino pisze:

U縴tkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomo禼i grup
dyskusyjnych:lgj9ti$pkt$1@dont-email.me...
W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

A sk眃 to info?



chocia縝y z g丑wnego postu  tym w眛ku

S砤be info.
Cytat z przepis體 by si przyda.



to wyszukaj sobie ustaw o wacikach po zmianie, przytoczony tekst to w砤秐ie cytat z niej

--
Pozdrawiam
kasz

Data: 2014-03-22 10:46:36
Autor: Cavallino
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

U縴tkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:lgjd8u$a72$1@dont-email.me...
W dniu 2014-03-22 07:34, Cavallino pisze:

U縴tkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomo禼i grup
dyskusyjnych:lgj9ti$pkt$1@dont-email.me...
W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:
Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego
rzedu siedzen

Cytat z przepis體 by si przyda.



to wyszukaj sobie ustaw o wacikach po zmianie, przytoczony tekst to w砤秐ie cytat z niej

Je秎i chodzi Ci o ten cytat:
"2 - pojazdy samochodowe, inne ni samochody osobowe, kt髍e posiadaj
kabin kierowcy z jednym rz阣em siedze i nadwozie przeznaczone do
przewozu 砤dunk體 jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"

, to faktycznie masz racj, 縠 jeden rz眃 siedze jest warunkiem koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem wystarczaj眂ym.
Je秎i tylko Ci o to chodzi硂, to 糽e zrozumia砮m intencje.
I teraz pytanie o kt髍e mnie chodzi硂 - czy np. Seicento Van ma nadwozie przeznaczone do przewozu 砤dunk體 jako  konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu?
Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka te wyczerpuje ten warunek?
Kt髍e przepisy te reguluj?

Data: 2014-03-22 03:08:02
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu sobota, 22 marca 2014 10:46:36 UTC+1 u縴tkownik Cavallino napisa:
U縴tkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:lgjd8u$a72$1@dont-email.me...

> W dniu 2014-03-22 07:34, Cavallino pisze:

>>

>> U縴tkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomo禼i grup

>> dyskusyjnych:lgj9ti$pkt$1@dont-email.me...

>>> W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:

>>>>> Od 1. kwietnia koniecznym warunkiem bedzie posiadanie tylko jednego

>>>>> rzedu siedzen



>> Cytat z przepis體 by si przyda.

>>

>>

>

> to wyszukaj sobie ustaw o wacikach po zmianie, przytoczony tekst to > w砤秐ie cytat z niej



Je秎i chodzi Ci o ten cytat:

"2 - pojazdy samochodowe, inne ni samochody osobowe, kt髍e posiadaj

kabin kierowcy z jednym rz阣em siedze i nadwozie przeznaczone do

przewozu 砤dunk體 jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"



, to faktycznie masz racj, 縠 jeden rz眃 siedze jest warunkiem koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem wystarczaj眂ym.

Je秎i tylko Ci o to chodzi硂, to 糽e zrozumia砮m intencje.

I teraz pytanie o kt髍e mnie chodzi硂 - czy np. Seicento Van ma nadwozie przeznaczone do przewozu 砤dunk體 jako  konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu?

Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka te wyczerpuje ten warunek?

Kt髍e przepisy te reguluj?

No wlasnie zacytowany powyzej przepis, i jeden wczesniej w tej samej ustawie.
Konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu oznacza, ze mozesz cala pake odkrecic od ramy pojazdu, a kabina nadal jest na swoim miejscu - w zadnym seicento van sie tak nie da, bo ma nadwozie samonosne jak kazda osobowka wspolczesna i jest ono jednym elementem konstrukcyjnym.

Da sie w pikapach opartych na ramie (navary, l200, hiluxy itp) i innych dostawczakach typu lubliny czy sprintery - ale VAT odliczysz bez przeszkod tylko z POJEDYNCZA kabina po zmianie ustawy.

pablo

Data: 2014-03-22 16:04:10
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 10:46, Cavallino pisze:

Je艣li chodzi Ci o ten cytat:
"2 - pojazdy samochodowe, inne ni偶 samochody osobowe, kt贸re posiadaj膮
kabin臋 kierowcy z jednym rz臋dem siedze艅 i nadwozie przeznaczone do
przewozu 艂adunk贸w jako  konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"

, to faktycznie masz racj臋, 偶e jeden rz膮d siedze艅 jest warunkiem
koniecznym do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem
wystarczaj膮cym.
Je艣li tylko Ci o to chodzi艂o, to 藕le zrozumia艂em intencje.
I teraz pytanie o kt贸re mnie chodzi艂o - czy np. Seicento Van ma nadwozie
przeznaczone do przewozu 艂adunk贸w jako  konstrukcyjnie oddzielny element
pojazdu?
Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka te偶
wyczerpuje ten warunek?
Kt贸re przepisy te reguluj膮?

og贸lnie wygl膮da to jak zwykle w naszym kraju, czyli tydzie艅 przed wprowadzeniem przepis贸w nikt nic nie wie :)
Moja interpretacja jest taka:
"1 鈥 pojazdy samochodowe, inne ni偶 samochody osobowe, maj膮ce jeden rz膮d siedze艅, kt贸ry oddzielony jest od cz臋艣ci przeznaczonej do przewozu 艂adunk贸w 艣cian膮 lub trwa艂膮 przegrod膮:
a/ klasyfikowane na podstawie przepis贸w o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van"

co to jest VAN IMO reguluje:
ROZPORZ膭DZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 pa藕dziernika 2005 r.
w sprawie homologacji typu pojazd贸w samochodowych i przyczep
Dz. U. nr 238 poz. 2010

dost臋pne np. tu:
http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/2010/z01.htm

problem w tym, 偶e na dzie艅 dzisiejszy SKP wystawi ci za艣wiadczenie wed艂ug starych przepis贸w (pyta艂em na dw贸ch stacjach)- czyli zgodno艣膰 z vat-1, wi臋c je艣li chcesz odlicza膰 wat臋 i nie pisa膰 kilometr贸wki, to 1.04.2014 musisz najpierw pojecha膰 do SKP (i wyk艂贸ci膰 si臋 偶eby dali papier zgodny z obowi膮zuj膮c膮 od dzisiaj ustaw膮), nast臋pnie do WK po wpis do dowodu (tam pewnie musisz si臋 wyk艂贸ci膰 偶eby wpisali "VAN" a nie VAT-1), wtedy spokojnie mo偶esz jecha膰 zatankowa膰 (w przeciwnym wypadku VAT mo偶esz odlicza膰 dopiero od momentu wystawienia papierka 'VAN' przez SKP i wpisu do DR)
To moja interpretacja, ale wydaje si臋 w pe艂ni logiczna.
Logicznym jest te偶, 偶e je艣li kto艣 posiada papier ze SKP o VAT-1, to tak czy inaczej musi przed poniesieniem jakiegokolwiek wydatku na auto w kwietniu pojawi膰 si臋 w SKP i WK (ale nie wcze艣niej ni偶 SKP b臋d膮 mia艂y nowe wzory do wystawiania za艣wadcze艅, czyli 1.04 albo p贸藕niej ;).
Mam nadziej臋 偶e nie powiedz膮 o tym w TV, bo jak staniemy w kolejce do SKP i WK 1.04, to b臋dziemy tam sta膰 przez tydzie艅...

--
Pozdrawiam
艁ukasz

Data: 2014-03-21 02:32:05
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu czwartek, 20 marca 2014 08:58:00 UTC+1 u縴tkownik dddddddd napisa:
Witam,

Wczyta砮m si w poni縮zy tekst i z niedowierzaniem stwierdzi砮m 縠 zmienia si na lepsze ;)


Lepsze... :) dobry zart :)

Pominmy wszystkie odliczenia VATu od samochodow od 1. kwietnia 2014, ale co powiecie na taki bubel:

Mam samochod osobowy na srodkach trwalych firmy, przy jego zakupie nie odliczylem VATu. Do tej pory przy sprzedazy uzywanego - byl zwolniony z VAT, co jest logiczne.
Obecnie - sprzedaz moze byc zwolniona wylacznie, jesli byl uzywany do prowadzenia dzialalnosci zwolnionej. Jak to nazwac, jak nie rozboj?? Placenie podwojnego VATu - to to przyjazne panstwo??

Pozdrawiam
pablo

Data: 2014-03-24 12:09:42
Autor: adam
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Pominmy wszystkie odliczenia VATu od samochodow od 1. kwietnia 2014, ale co powiecie na taki bubel:

Mam samochod osobowy na srodkach trwalych firmy, przy jego zakupie nie odliczylem VATu. Do tej pory przy sprzedazy uzywanego - byl zwolniony z VAT, co jest logiczne.
Obecnie - sprzedaz moze byc zwolniona wylacznie, jesli byl uzywany do prowadzenia dzialalnosci zwolnionej. Jak to nazwac, jak nie rozboj?? Placenie podwojnego VATu - to to przyjazne panstwo??

Albo na taki
"konstrukcja pojazdu b阣zie wyklucza砤 jego wykorzystanie do cel體 niezwi眤anych z prowadzon dzia砤lno禼i" np koparko 砤dowarki itd

Dzis na ka縟ej wsi jest kilka takich koparko ladowarek,  w wiekszosci swiadcza uslugi prywatnie, wiec konstrukcja nie wyklucza jednak uzycia ich do celow prywatnych.

Data: 2014-03-21 09:13:18
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:
Witam,
Wczyta艂em si臋 w poni偶szy tekst i z niedowierzaniem stwierdzi艂em 偶e
zmienia si臋 na lepsze ;)
Ot贸偶 z poni偶szego wynika mi, 偶e aby odlicza膰 100%waty to musz臋 mie膰:
1) auto do przewozu min. 10 os贸b ALBO
2) spos贸b wykorzystywania auta innego ni偶 wielozadaniowy, van (jeden
rz膮d siedze艅) potwierdza poprzez ewidencj臋 przebiegu pojazdu, 偶e auto
jest wykorzystywane wy艂膮cznie do dzia艂alno艣ci (czyli dowolna osob贸wka
zadeklarowana do dzia艂alno艣ci?) ALBO
3) konstrukcja pojazdu wyklucza u偶ycie poza DG (czyli np. ma jeden rz膮d
siedze艅)

Witam,
Dzi艣 m贸j US potwierdzi艂 moj膮 opini臋 - czyli mog臋 zadeklarowa膰 auto osobowe tylko do DG, zg艂osi膰 na druku VAT26R, wype艂nia膰 ewidencj臋 przebiegu i odlicza膰 100% waty. Je偶eli mam auto z jednym rz臋dem siedze艅 to musz臋 mie膰 papier ze stacji o spe艂nieniu wymog贸w nowej ustawy (je偶eli tego nie ma to trzeba te偶 wype艂nia膰 ewidencj臋).
Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepis贸w o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
w Prawie o ruchu drogowym nie znalaz艂em definicji samochodu wielozadaniowego lub van. Kto艣 wie jak to zdefiniowa膰?
Druga rzecz- je艣li kto艣 ma okazj臋, niech potwierdzi wersj臋 mojego US w swoim urz臋dzie - bo mimo 偶e opinia US nic nie znaczy, to je艣li wersje kilku US b臋d膮 takie same, to mo偶na przypuszcza膰 偶e tak w艂a艣nie b臋dzie to dzia艂a膰

--
Pozdrawiam
艁ukasz

Data: 2014-03-22 21:09:22
Autor: jerzu
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On Fri, 21 Mar 2014 09:13:18 +0100, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepis體 o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "
w Prawie o ruchu drogowym nie znalaz砮m definicji samochodu wielozadaniowego lub van. Kto wie jak to zdefiniowa?

Ja nie wiem. Ale u mnie jest wpisane w DR "samoch骴 ci昕arowy".
Spe砤nia VAT-1. I sam nie wiem co dalej.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-03-22 21:10:15
Autor: Arbiter
[cross] [vat] zmiany na lepsze?

U縴tkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa w wiadomo禼i news:lggsav$ha0$1dont-email.me...

Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepis體 o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "

IMHO Miata nie spe硁ia wymaga VAT.

w Prawie o ruchu drogowym nie znalaz砮m definicji samochodu wielozadaniowego lub van. Kto wie jak to zdefiniowa?

to musi by w homologacji pojazdu. Od kilku lat pojazdy z 1 rz阣em siedze i dalej przegrod oraz skrzyni 砤dunkow spe硁iaj t ustaw. Np SC VAN, Panda VAN etc

Druga rzecz- je秎i kto ma okazj, niech potwierdzi wersj mojego US w swoim urz阣zie - bo mimo 縠 opinia US nic nie znaczy, to je秎i wersje kilku US b阣 takie same, to mo縩a przypuszcza 縠 tak w砤秐ie b阣zie to

napisa砮s w zapytaniu ze chodzi o roadster a nie van z 1 rzedem siedzie?

Data: 2014-03-22 21:13:58
Autor: jerzu
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On Sat, 22 Mar 2014 21:10:15 +0100, "Arbiter" <niemam@hotmail.com>
wrote:

to musi by w homologacji pojazdu.

Ooo, w poniedzia砮k sparwdz.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-03-23 07:48:56
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 21:13, jerzu pisze:
On Sat, 22 Mar 2014 21:10:15 +0100, "Arbiter" <niemam@hotmail.com>
wrote:

to musi by w homologacji pojazdu.

Ooo, w poniedzia砮k sparwdz.


tak czy inaczej musisz mie potwierdzenie tego ze SKP. Tak samo jak wcze秐iej potwierdzali VAT-1, tak teraz b阣 potwierdza VAN, tyle 縠 jeszcze ich oprogramowanie wystawia zgodno舵 z VAT-1 (dok砤dnie jest to opisane jako zgodno舵 z art 86 co秚am co秚am), jak 1.04 wystawi to samo to trzeba si z nimi k丑ci 縠 ten przepis ju nie obowi眤uje (przed 1.04 nie ma podstaw).
No i zgodnie z now ustaw dop髃i nie zdob阣ziesz podpisu diagnosty i nowego wpisu w DR, o twoje auto traktowane jest jako 50/50% (czyli waty od paliwa nie odliczysz)

--
Pozdrawiam
kasz

Data: 2014-03-24 16:53:33
Autor: jerzu
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
On Sun, 23 Mar 2014 07:48:56 +0100, dddddddd <fejk@email.com> wrote:

tak czy inaczej musisz mie potwierdzenie tego ze SKP. Tak samo jak wcze秐iej potwierdzali VAT-1, tak teraz b阣 potwierdza VAN, tyle 縠 jeszcze ich oprogramowanie wystawia zgodno舵 z VAT-1 (dok砤dnie jest to opisane jako zgodno舵 z art 86 co秚am co秚am), jak 1.04 wystawi to samo to trzeba si z nimi k丑ci 縠 ten przepis ju nie obowi眤uje (przed 1.04 nie ma podstaw).

By砮m dzi na SKP, nic nie wiedz.
W necie za to znalaz砮m info, 縠 jak pojazd mia ju przeprowadzona
badanie pod k眛em vat-1, to nie trzeba b阣zie go robi ponownie.
W homologacji mam wpisane "samoch骴 ci昕arowy, podrodzaj: van". To
samo mam w za秝iadczeniu SKP gdy robi砮m pod vat-1.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-03-23 07:44:01
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-22 21:10, Arbiter pisze:
U驴ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa鲁 w wiadomo露ci
news:lggsav$ha0$1dont-email.me...

Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepis贸w
o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "

IMHO Miata nie spe鲁nia wymaga帽 VAT.

nie spe艂nia, ale mo偶na j膮 wykorzystywa膰 wy艂膮cznie w DG i odlicza膰 100% waty (a poza dzia艂alno艣ci膮 i tak jej nie wykorzystam, bo to by oznacza艂o, 偶e mam wolne, a jak mam wolne to ca艂a rodzina ma wolne, wi臋c 2-osobowe auto nie wystarczy :)
Wcze艣niejsze przepisy nie umo偶liwia艂y mi tego, teraz spokojnie mog臋 wrzuci膰 laptopa do baga偶nika i jecha膰 do klienta :)

--
Pozdrawiam
艁ukasz

Data: 2014-03-23 09:22:35
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu niedziela, 23 marca 2014 07:44:01 UTC+1 u偶ytkownik dddddddd napisa艂:
W dniu 2014-03-22 21:10, Arbiter pisze:

> U驴ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa鲁 w wiadomo露ci

> news:lggsav$ha0$1dont-email.me...

>

>> Mam tylko pytanie: zapisane jest "a/ klasyfikowane na podstawie przepis贸w

>> o ruchu drogowym do podrodzaju: wielozadaniowy, van, "

>

> IMHO Miata nie spe鲁nia wymaga帽 VAT.



nie spe艂nia, ale mo偶na j膮 wykorzystywa膰 wy艂膮cznie w DG i odlicza膰 100% waty (a poza dzia艂alno艣ci膮 i tak jej nie wykorzystam, bo to by oznacza艂o, 偶e mam wolne, a jak mam wolne to ca艂a rodzina ma wolne, wi臋c 2-osobowe auto nie wystarczy :)

Wcze艣niejsze przepisy nie umo偶liwia艂y mi tego, teraz spokojnie mog臋 wrzuci膰 laptopa do baga偶nika i jecha膰 do klienta :)


Jasne ze tak - ale musisz najpierw zglosic ten fakt w swoim US, a nastepnie prowadzic ewidencje.

pablo

Data: 2014-03-23 19:39:12
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-23 17:22, Pablo Eldiablo pisze:
IMHO Miata nie spe鲁nia wymaga帽 VAT.



nie spe艂nia, ale mo偶na j膮 wykorzystywa膰 wy艂膮cznie w DG i odlicza膰 100%

waty (a poza dzia艂alno艣ci膮 i tak jej nie wykorzystam, bo to by

oznacza艂o, 偶e mam wolne, a jak mam wolne to ca艂a rodzina ma wolne, wi臋c

2-osobowe auto nie wystarczy :)

Wcze艣niejsze przepisy nie umo偶liwia艂y mi tego, teraz spokojnie mog臋

wrzuci膰 laptopa do baga偶nika i jecha膰 do klienta :)


Jasne ze tak - ale musisz najpierw zglosic ten fakt w swoim US, a nastepnie prowadzic ewidencje.

pablo


Wiem i wydaje mi si臋 to uczciwym podej艣ciem - teraz mog臋 je藕dzi膰 do pracy czym chc臋, wcze艣niej ustawa narzuca艂a kratki. W obecnym brzmieniu sam przepis mi si臋 bardzo podoba - dla aut typowo firmowych nie trzeba prowadzi膰 ewidencji, dla pozosta艂ych mo偶na, jedyne czego mo偶na by si臋 czepia膰, to dlaczego akurat 50% w przypadku wykorzystywania mieszanego - ale og贸lnie rzecz bior膮c spodziewa艂em si臋 du偶o gorszej ustawy...

--
Pozdrawiam
艁ukasz

Data: 2014-03-24 01:25:58
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu niedziela, 23 marca 2014 19:39:12 UTC+1 u縴tkownik dddddddd napisa:



Wiem i wydaje mi si to uczciwym podej禼iem - teraz mog je糳zi do pracy czym chc, wcze秐iej ustawa narzuca砤 kratki. W obecnym brzmieniu sam przepis mi si bardzo podoba - dla aut typowo firmowych nie trzeba prowadzi ewidencji, dla pozosta硑ch mo縩a, jedyne czego mo縩a by si czepia, to dlaczego akurat 50% w przypadku wykorzystywania mieszanego - ale og髄nie rzecz bior眂 spodziewa砮m si du縪 gorszej ustawy....


Ciesze sie, ze sie cieszysz ;-)

pablo

Data: 2014-03-24 09:48:24
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-24 09:25, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu niedziela, 23 marca 2014 19:39:12 UTC+1 u縴tkownik dddddddd napisa:



Wiem i wydaje mi si to uczciwym podej禼iem - teraz mog je糳zi do

pracy czym chc, wcze秐iej ustawa narzuca砤 kratki. W obecnym brzmieniu

sam przepis mi si bardzo podoba - dla aut typowo firmowych nie trzeba

prowadzi ewidencji, dla pozosta硑ch mo縩a, jedyne czego mo縩a by si

czepia, to dlaczego akurat 50% w przypadku wykorzystywania mieszanego -

ale og髄nie rzecz bior眂 spodziewa砮m si du縪 gorszej ustawy...


Ciesze sie, ze sie cieszysz ;-)

pablo


ciesz si dlatego 縠 to pierwszy raz jaki pami阾am, kiedy przepisy tak naprawd nie zmieniaj si na niekorzy舵 (no poza zagrabieniem waty z paliwa od osob體ek do po硂wy 2015) - same za硂縠nia ustawy s sensowne, co wprawi硂 mnie w niez砮 zdziwienie :)
w zasadzie spodziewa砮m si 縠 wat odlicz tylko od ci昕arowych i 縠 to w砤秐ie dla nich b阣 musia prowadzi ewidencj (tak 縠by doda nam papierkologii)
Akurat konieczno舵 posiadania auta vat-1 by砤 najg硊psz rzecz, teraz b阣 m骻 kupi pracownikowi zwyk砮 kombi, do kt髍ego chocia spokojnie zmie禼i 3-metrowe rurki (moje dotychczasowe auto vat-1 ledwo mie禼i dwumetrowe). B阣zie to bardziej upierdliwe bo b阣 musia prowadzi ewidencj, ale rozumiem 縠 chc si zabezpieczy przed u縴tkiem prywatnym takiego auta.

--
Pozdrawiam
kasz

Data: 2014-03-24 12:06:51
Autor: cef
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-24 09:48, dddddddd pisze:

B阣zie to bardziej upierdliwe bo b阣 musia prowadzi
ewidencj, ale rozumiem 縠 chc si zabezpieczy przed u縴tkiem
prywatnym takiego auta.

ietne zabezpieczenie :-)
Niestety tak to jest jak ustalaj眂y przepisy
  nie wiedz jak si prowadzi ewidencj.

Data: 2014-03-24 18:30:52
Autor: Maciek
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-24 12:06, cef pisze:
ietne zabezpieczenie :-)
Niestety tak to jest jak ustalaj眂y przepisy
  nie wiedz jak si prowadzi ewidencj.
Dok砤dnie. Bez kozer powiem, 縠 by砨ym w stanie opracowa sobie
ewidencj na minimum pi馽et dni. Wstecz, czy do przodu, to ju jeden
pies :->

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2014-03-25 08:48:31
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-24 18:30, Maciek pisze:
W dniu 2014-03-24 12:06, cef pisze:
ietne zabezpieczenie :-)
Niestety tak to jest jak ustalaj眂y przepisy
   nie wiedz jak si prowadzi ewidencj.
Dok砤dnie. Bez kozer powiem, 縠 by砨ym w stanie opracowa sobie
ewidencj na minimum pi馽et dni. Wstecz, czy do przodu, to ju jeden
pies :->


ze stanem licznika pojazdu?

--
pozdrawiam
lukasz

Data: 2014-03-25 22:14:25
Autor: Maciek
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-25 08:48, dddddddd pisze:
Dok砤dnie. Bez kozer powiem, 縠 by砨ym w stanie opracowa sobie
ewidencj na minimum pi馽et dni. Wstecz, czy do przodu, to ju jeden
pies :->
ze stanem licznika pojazdu?
A gdzie widzisz problem? Pomijam ju tak ewidentn spraw jak awaria
tego urz眃zenia, kt髍e o ile wiem, sprawne w poje糳zie by nie musi. Ba!
Mo縠 go chyba w og髄e nie by :->

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2014-03-26 08:22:18
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-25 22:14, Maciek pisze:
W dniu 2014-03-25 08:48, dddddddd pisze:
Dok砤dnie. Bez kozer powiem, 縠 by砨ym w stanie opracowa sobie
ewidencj na minimum pi馽et dni. Wstecz, czy do przodu, to ju jeden
pies :->
ze stanem licznika pojazdu?
A gdzie widzisz problem?

b阣ziesz kr阠i do przodu? :)

  Pomijam ju tak ewidentn spraw jak awaria
tego urz眃zenia, kt髍e o ile wiem, sprawne w poje糳zie by nie musi. Ba!
Mo縠 go chyba w og髄e nie by :->

wystarczy zapis w ustawie, 縠 w celu odliczania 100% vat nale縴 mie sprawne urz眃zenie pomiarowe (baa, powinni to plombowa albo w og髄e zrobi z tego tacho ;)
Jak wygl眃a to teraz - nie wczytywa砮m si.

--
Pozdrawiam
kasz

Data: 2014-03-21 11:50:44
Autor: BartekK
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:
3) konstrukcja pojazdu wyklucza u偶ycie poza DG (czyli np. ma jeden rz膮d
siedze艅)
Czyli np http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/images/qC/Tesla-Roadster.jpg ?
Chyba du偶a nadinterpretacja po twojej stronie, mo偶e si臋 brutalnie zdarzy膰 z interpretacj膮 kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj odliczony vat za 5 lat + kara).


--
| Bart艂omiej Ku藕niewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-03-21 04:32:51
Autor: Pablo Eldiablo
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu pi眛ek, 21 marca 2014 11:50:44 UTC+1 u縴tkownik BartekK napisa:
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

> 3) konstrukcja pojazdu wyklucza u縴cie poza DG (czyli np. ma jeden rz眃

> siedze)

Czyli np http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/images/qC/Tesla-Roadster.jpg ?

Chyba du縜 nadinterpretacja po twojej stronie, mo縠 si brutalnie zdarzy z interpretacj kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj odliczony vat za 5 lat + kara).



Jeden rzad siedzen ORAZ ZARAZEM: a) otwarta przestrzen ladunkowa lub b) przestrzen ladunkowa jako konstrukcyjnie odrebny element pojazdu.

Ten roadster to a) czy b)? :)

Data: 2014-03-22 03:48:19
Autor: m
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 21.03.2014 12:32, Pablo Eldiablo pisze:
W dniu pi眛ek, 21 marca 2014 11:50:44 UTC+1 u縴tkownik BartekK napisa:
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:

3) konstrukcja pojazdu wyklucza u縴cie poza DG (czyli np. ma jeden rz眃

siedze)

Czyli np

http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/images/qC/Tesla-Roadster.jpg

?

Chyba du縜 nadinterpretacja po twojej stronie, mo縠 si brutalnie

zdarzy z interpretacj kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj

odliczony vat za 5 lat + kara).



Jeden rzad siedzen ORAZ ZARAZEM: a) otwarta przestrzen ladunkowa lub b) przestrzen ladunkowa jako konstrukcyjnie odrebny element pojazdu.

Ten roadster to a) czy b)? :)


No przecie wida 縠 a) :)

p. m.

Data: 2014-03-22 07:19:40
Autor: dddddddd
[cross] [vat] zmiany na lepsze?
W dniu 2014-03-21 11:50, BartekK pisze:
W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:
3) konstrukcja pojazdu wyklucza u偶ycie poza DG (czyli np. ma jeden rz膮d
siedze艅)
Czyli np
http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/images/qC/Tesla-Roadster.jpg
?
Chyba du偶a nadinterpretacja po twojej stronie, mo偶e si臋 brutalnie
zdarzy膰 z interpretacj膮 kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj
odliczony vat za 5 lat + kara).


tak, by艂 to skr贸t my艣lowy z mojej strony, rozpisane by艂o to w tek艣cie poni偶ej, a przed nim chcia艂em stre艣ci膰 o co mi chodzi

--
Pozdrawiam
艁ukasz

[cross] [vat] zmiany na lepsze?

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona